Hakutulokset

1. C

Kiehun kiukusta.. avioehto...

Riippuu ihan autosta ja asunnosta. Se että asunnon kulut on 1000e/kk on ihan realistista, autoon menee vähän enemmän joo, jos laskee bensat mukaan, eli vaikka 400e/kk. Tässä puhuttiin nyt pihistä miehestä ja perheestä joka elää säästelijäästi. Nuohan on ainoot pakolliset kulut, joita miehellä...
  2. C

Rautalankaa (kun mörköäidillä ja muilla tuntuu olevan vaikea ymmärtää miten epäreiluus syntyy lähtökohtaisesti kohtuullisen reilusta tilanteesta): Tämä kuvitteellinen esimerkki pohjautuu lukuisiin tilanteisiin, joihin olen täällä palstalla törmännyt. Älkää kysykö minulta miksi nainen...
  3. C

No tästä olen samaa mieltä. Mua ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä millaisten ihmisten kanssa naimisiin mennään tai millaisissa parisuhteissa eletään.
  4. C

Paitsi jos sitä avioehtoa ei ole, silloin saa puolet siitä miehen kerryttämästä omaisuudesta. Eli jos nainen epäilee, että mies ei osallistuisi siihen yhteisen talouden pitoon (vaikka näin on yhdessä sovittu silloin kun naimisiin on menty), kun ne lapset on tehtynä, niin on vain ja ainoastaan...
  5. C

No jos oot yhtään palstaa lukenut, niin tuon kaltaisissa tilanteissa eläviä naisia on pilvin pimein. Ja siis onhan se tyhmää. Mutta kyllä mä näen miten siihen ajaudutaan. Esimerkiksi just tolleen kun mä kirjoitin. Ja tässä keskustelussahan, se ettei siihen avioehtoon suostu on nimenomaan sitä...
  6. C

En mä tiedä miksi nainen siihen jäisi, ehkä ne vielä rakastaa sitä miestä tai kuvittelee, että se muuttuu tai haluaa asua siinä miehen omistamassa omakotitalossa? Mutta ihan jatkuvasti noita täällä palstalla tulee vastaan. Että ei voi erota, kun elintaso romahtaa. Se on juuri seurausta siitä...
  7. C

Täällä väitetään kokoajan, että avioehdolla ja avioliiton aikana käytetyllä omaisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Teoriassa näin onkin, mutta käytännössä hyvin harvoin. Jos otetaan esimerkiksi tällainen palstalla hyvin usein eteen tullut tilanne: Ennen naimisiin menoa pariskunta...
  8. C

Onko tälläinen liitto jatkamisen arvoinen vai eroaisitko itse jos miehesi olisi tällainen?

Jotenkin tää ajatus, että miehen täytyy olla työtön huomioidakseen perhettään on ihan järjetön. Ja minä kun luulin, että se että mies osaa tehdä vain yhtä asiaa kerrallaan (tässä tapauksessa käydä töissä) on vaan urbaania legendaa, mutta ilmeisesti sitten ei. Mulla on mies, joka käy töissä...
  9. C

Onko tälläinen liitto jatkamisen arvoinen vai eroaisitko itse jos miehesi olisi tällainen?

Haluaisinpa ihan tosissaan kuulla sen kärkevän ja mukafiksun kommentin, joka nimimerkeillä kuten omfg olisi sanottavanaan tosta tavis***:n kirjoituksesta. Kuvasi meinaan ihan saatanan hyvin sitä mikä kaikissa näissä ketjuissa on pointtina ja minkä takia mä aina nauran niin, että meinaan tuolilta...
  10. C

Onko "normaalia", että miehen hellyys on lähinnä rintojen ja sukupuolielimien kourimista?

Siis millä se mies oikein perustelee toimintansa, jos olet sille ihan suoraan sanonut, että tuollainen kourinta ällöttää sinua? Eikö sitä kiinnosta yhtään tunteesi?
  11. C

Onko "normaalia", että miehen hellyys on lähinnä rintojen ja sukupuolielimien kourimista?

Tämä pätee vain jos AP on joskus ollut sitä mieltä, että tuo on ihanaa, en itse kuitenkaan sitä käsitystä tekstistä saa vaan sen, että AP ei ole saanut suutaan auki. Siis ihanko tosissaan on olemassa miehiä, jotka kuvittelee että hellyys tai esileikki = käsi housuihin. En yhtään ihmettele...
  12. C

Sain tekstistä sen käsityksen, että AP on kyllä kertonut miehelle, ettei pidä tuollaista hellyytenä. Mutta oletko kertonut selkeästi mistä pitäisit tai ohjannut suoraan? Oletko joka kerta miehen alkaessa kouria tavalla josta et pidä tehnyt selväksi, että tilanne on epämiellyttävä vai annatko...
  13. C

Tavoitteena lapset vuoden ikäerolla

Meillä lapsilla ikäeroa 1v 5kk. Mutta kuten muutkin jo maininneet, niin useilla tuo imetys vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Itse imetin esikoista noin puoli vuotta ja toinen sai alkunsa ennen kuin yhdetkään normaalit kuukautiset ehtivät tulla. Noista syistä miksi ihan pientä ikäeroa ei suositella...
  14. C

Kuinka hyvin lapset selviävät erosta

Minttu on kyllä taas aivan pihalla ohjeineen. Toki on olemassa lukuisia parisuhteita, joissa luovutetaan liian helposti ja joissa asiat olisi vielä korjattavissa, jos molemmilla on siihen tahtoa. Mutta. Ja tässä tulee se iso mutta, yleensä kun ollaan eroamassa, ollaan jo tilanteessa, jossa...
  15. C

puolison harrastus, mikä olis teillä se raja et alkaisitte puuttua asiaan?

Ihan oikein tulkitsit. Silloin kun lapset on pieniä, jos halutaan olla tasapuolisia, niin kyllä ne omat harrastukset silloin jää sivuun. Jos mä miettisin millaista tämä arki olisi, jos kumppanini käyttäisi omiin harrastuksiinsa kolmena tai useampana iltana viikossa muutamankin tunnin siitä...
  16. C

puolison harrastus, mikä olis teillä se raja et alkaisitte puuttua asiaan?

No senpä takia se puoliso valitaankin soveltuvuuden mukaan. On erittäin järkevää pitää sopivana harrastusmääränä sitä, että molemmille jää yhtäläisesti aikaa harrastaa ja vielä sitä yhteistäkin aikaa. Jos vaimosi haluaisi myös harrastaa 4:nä iltana viikossa, kuka lapsenne sitten hoitaisi? Tuo...
  17. C

Voiko lapsivettä lorahtaa vain kerran vähäisesti?

Mä kävin kääntymässä sairaalassa just tuollaisessa tilanteessa. Eli kertaalleen lorahti jotain housuihin, mutta enempää ei kuulunut. Ohjeistettiin kuitenkin, että jos epäilyä lapsivedestä kannattaa käydä tarkistamassa. Mutta sairaalassa kun juttelin sitä testiä tehneen kätilön kanssa, niin se...
  18. C

Onko mies ihastunut, jos välttelee sovittua tapaamista? Vanhasta ystävästä kyse, ja mies on parisuhteessa.

Ööö. Ehkä sun tuttavapiiriin kuuluu aika paskoja miehiä. Mies joka arvostaa perhettään ja parisuhdettaan ei tapaa henkilöä johon on ihastunut välttääkseen ruokkimasta ihastusta.
  19. C

keskenjääneet amk-opinnot, nyt olis motivaatiota mutta..

Ei se ihan noinkaan mene. Yleensä niitä vastaavuuksia katsellaan, eikä onko kyseessä just sama kurssi. Eli opinto-ohjaajan puheille vaan ja siellä katsotaan miten saadaan parhaiten hyväksiluettua. Mutta tosiaan koska nuo opinto-ohjelmat ja opintojen painotukset muuttuu, voi olla, että ei ihan...
  20. C

Miksi jouluna ei saisi ottaa kohtuudella alkoholia?

En ole se kelle vastasit, mutta minulle lapsena jäi jouluista todella hyvät ja lämpimät muistot. Aikuiset taisivat aina ottaa sen muutaman lasin viiniä ruoalla, ehkä saunaoluen ja illalla glögiä. En muista, että koskaan lapsena olisin ajatellut heidän käyttäytyvän kummallisesti tai ahdistuneeni...

Yhteistyössä