Hakutulokset

1. D

Ei uutta omakotitaloa nyt taida rakennuttaa/rakentaa edes perähikiälle alle 260t, ellei raada itse niska limassa.

Jep. Meillä oli sunnuntaina talonäyttö. Välittäjänä on hyvä tuttu. Ihmiset ovat yllättävän vähän kiinnostuneita talon tekniikasta, lämmitysmuodosta, laadusta jne. Ulkokuori ratkaisee. Valitettavasti ihmiset lokeroivat talot perustaloihin, halpistaloihin, perushienoihin, hienoihin jne sen...
  2. D

Tässä teille linkkejä joiden mielestä minkäänlaista taloa ei sa tontin kanssa alle 250000 euron

Me olemme laittaneet myyntiin meidän omakotitalon. Kaukana PK-seudusta. Kasvavaa ja muuttovoittoista aluetta, mutta pieni kunta. 2010 valmistunut juurikin "perustalo". Sähkölämmitys. Autotalli+varasto 60m2. Oma tontti 1560m2. Hinta-arvio on 368.000 ja sunnuntaina oli eka esittely ja porukkaa...
  3. D

Mitä talovalmistajia pidät laadukkaina ?

Meillä on nyt kannustalo, mutta tarvitaan isompi talo. Ei tämä mikään huono talo ole, mutta sen verran ollut kaikkea pientä, että kannustaloa ei meille enää tule. Kannustalo ei myöskään ole kovin energiatehokas.
  4. D

Miten se eroaa valmistaloista? Pitkästä tavarastahan moni valmistalokin rakennetaan? Mun sisko esim. rakenuttaa "avaimet käteen" taloa, joka rakennetaan pitkästä tavarasta paikan päällä. Talovalmistajasta ihan täysin ulkopuolinen raksafirma rakentaa taloa. Sama raksafirma rakentaa myös ihan itse...
  5. D

Sievitalo, Hartman koti ja Finnlamelli. Syystä että: - Ovat kaikki A-luokan matalaenergiataloja, joissa energialuku pieni - Rakennusteknisesti onnistuneita - rakennetaan laadukkaista materiaaleista - sopii allergiaperheelle - panostavat paljon rakenteisiin ja kun olen olemme taloja...
  6. D

Onko näitä mammoja oikeasti olemassa? Sanokaa, ettei ole! Ei hyvää päivää

En ole irl törmännyt koskaan moisiin. Palstaprovoilijoita sanon minä. Tai sitten jotakin todella huonon itsetunnon omaavia reppanoita, joilla ei oikeasti ole elämässä mitään.
  7. D

Paljonko teillä on autolainaa? Oletan, että 30t on ihan normi?

Mulle tämä ketju ei tuo mitään uutta. Olen töissä ja opiskeluaikana jo kuullut riittävästi näistä kymmenientuhansien autolainoista. Kaiken kukkuraksi olen pariinkiin otteeseen kuullut, että autolaina on tosi pieni, jos pitää ottaa vaan 30.000. Meillä ei ole autolainaa, eikä tule.
  8. D

Miten teillä on varaa rakentaa/rakennuttaa omakotitaoja??!

Mä ihmettelen ihmiten autolainojen määrää... Siis ihan irl kuulee myös näistä kymmenien tuhansi autolainoista.
  9. D

Miten teillä on varaa rakentaa/rakennuttaa omakotitaoja??!

Nuo muuttovalmiit "avaimet käteen" talot johtavat ihmisiä harhaan. Tai siis yleensä ihmiset katsovat netistä mitä maksaa talomalli X muuttovalmiina ja budjetoivat sen mukaan. Sitten ihastutaan taloon ja mielessä lyödään kaupat lukkoon jo ennen, kuin edustaja on käynyt. Monesti näissä hinnoissa...
  10. D

Puolet suomalaisista työsskäyvistä tienaa alle 2500e. Eli keskipalkka lienee oikeasti 2500. Mitä sinä tienaat?

Lääkäri 3400e brutto ja saan välillä vuorolisiä. Palkka toki nuosee tästä ajan kanssa. Mies on DI, asiantuntijatehtävissä ja mä en tiedä hänen palkkaansa, mutta veikkaisin jotain 4000?

Yhteistyössä