Hakutulokset

1. D

Mediaanitulo on Suomessa 2450e ja todellisuudessa se on se määrä, mitä suurin osa suomalaisista tienaa. Harva saa 3000

Palstallahan lähihoitajatkin tienaavat enemmän, kuin moni lääkäri ;) Ei meidän lääkärienkään palkat oikeasti ole ihan niin suuria, mitä moni luulee. Toki olen niin nuori vielä, etten ole ehtinyt edes erikoistua ja jos erikoistuu, niin se näkyy tilipusissa heti. Äitini on naistentautien...
  2. D

Kannustaloissa taitaa maksaa vain nimi?

Meillä on kannustalo. Tosin uutta ollaan rakentamassa, sillä tämä alkaa olla liian pieni meille. 2009 rakennettu. Huono äänieristys täällä on ja sitten ikkunoista vetää. Energiatehokkuus on kaukana. Toisaalta on tässä talossa paljon hyvääkin. Kyllähän kannustaloilla maksaa nimi paljon.
  3. D

Te joilla on lapsia 4 tai enemmän. Millaisissa asunnoissa/taloissa asutte?

Millaisia järjestelyitä teillä on? Jos nyt rakentaisitte taloa, mitkä olisi ne asiat/toiveet, jotka haluaisitte erityisesti huomioida?
  4. D

Mitä järkeä on koulujen kotiläksyissä?

Opettahan ne läskyt vastuuta paljon.
  5. D

Onko avaimet käteen talo paljonkin kalliimpi ratkaisu, kuin että tekisi itse tai tilaisi elementit ja tekisi loput ite?

Kyllä se muuttovalmis talo on kalliimpi. Meillä on nyt talon vaihto edessä. Olemme katselleet muuttovalmiita taloja kannustaloilta, sievitaloilta, hartmanilta, designtalolta ja teritaloilta. Aika suolaisia hintoja ottavat. Meilläkin on kuitenkin iso perhe ja tilaa tarvitaan. Halvemmaksi tulisi...
  6. D

Serkkuni luona vieraiden kohtelu oli ihan karseaa! Mun lapset ei mm. voinut mennä niiden paljuun.

Tuon paljujutun ymmärrän. Mä vaihdan veden meidän paljuun jokaisen käyttökerran jälkeen. Joskus voi olla parina kertana sama vesi. Paljun tyhjäys, täyttö, pesu yms on aika työlästä puuhaa. Mä en päästä edes omia lapsiani paljuun touhaamaan, jos olen vaihtanut puhtaan veden. Sinne mennään...
  7. D

Kurjaa kun joitakin ekaluokkalaisia ei saateltu kouluun edes ekana päivänä

Käsittääkseni suurin osa lapsista on aamupäivä- ja iltapäiväkerhossa. AP alkaa meillä 5.45 ja IP loppuu 18.30. Vanhemmat vievät ennen töitä aamupäiväkerhoon. AP:sta ohjaaja saattaa lapset koulun aulaan.
  8. D

Kurjaa kun joitakin ekaluokkalaisia ei saateltu kouluun edes ekana päivänä

Meidänkin kunnassamme on ohje/suositus siitä, että ekaluokkalaiset pitäisi saattaa ja hakea koko vuoden. Harva ekaluokkalainen kyllä yksin matkaa kulkeekaan. Suurin osa on kuitenkin AP/IP:ssä, joten vanhemmat ennen töitä vievät AP:hen. Meidän tyttö meni vuosi sitten ekalle ja ekana...
  9. D

Miksi jotut äidit eivät voi lähteä mihinkään ilman lasta? Joskus lapsellekin on mukavempi jäädä kotiin. ÄRSYTTÄÄ!

Yksi entinen työkaveri hankki teini-ikäisille lapsilleen kesäksi hoitajan. Lapset 13v ja 15v. Olisivat joutuneet kolmen viiko ajan olemaan yksin noin 4-5h päivässä. Tuon ikäiset nyt olisi nukkunutkin puolille päivin varmaan, joten pari tuntia olisi pitänyt pärjätä. Lapset ovat kyllä fiksuja ja...
  10. D

Miksi jotut äidit eivät voi lähteä mihinkään ilman lasta? Joskus lapsellekin on mukavempi jäädä kotiin. ÄRSYTTÄÄ!

Amen. Ymmärrän kyllä, että aina lapselle ei ole sopivaa hoitopaikkaa. Se, että lapsi jää toisen vanhemman kanssa kotiin, tai menee isovanhemmilleen, tai muulle tutulle ja luotettavalle hoitajalle, ei ole lapselle haitaksi. Oman lapseni kyllä yleensä haluavatkin mieluusti jäädä iskän kanssa...
  11. D

Miksi meidän auto on ongelma muille? Miksi meidän pitäisi ostaa uusi auto, vai koska olisi varaa?

Mulla itselläkin on ihan tavallinen auto. Audi a4 -11. On joskus multakin kysytty, miksi lääkäri ajelee tavisautolla. En koe millään tavalla tarpeelliseksi ostaa mitään hienoa statusautoa. Mutta jos joku haluaa sellaisen ostaa, niin ok. Rahareikänsä jokaisella. Minä varmaan sitten tuhlaan...
  12. D

Miksi meidän auto on ongelma muille? Miksi meidän pitäisi ostaa uusi auto, vai koska olisi varaa?

Sanoinko jossakin noin? Sanoinko, että merkkivaatteita ostaa köyhät? Sanoin vain, että heikommin koulutettuja kiinnostaa OMAN KOKEMUKSENI MUKAAN enemmän autot.
  13. D

Meilläkin on uudet. Miehellä on tosin työsuhde auto, jonka malliin emme ole itse voinut vaikuttaa. Auto on kyllä meille kelpaava. Mullakin on uusi auto. Esim. meidän sairaalassa meillä lääkäreillä on usein ns. tavallisempi auto, kuin hoitajilla. Eikä siinä mitään. Jokainen saa olla kiinnostunut...
  14. D

Lisään vielä, että en tarkoita, että tuossa olisi mitään vikaa. Tottakai jokaisella saa olla oma maku, mielipide yms asian kuin asian suhteen.
  15. D

Minusta tuntuu siltä, että uutta autoa ja kalliita autoja arvostaa ja havittelee eniten joko duunarit, tai ne joilla ei olisi oikeasti niihin varaa. Duunarikin voi olla suurituloinen, mutta alemman koulutuksen saaneille mielestäni autojen status on keskimäärin tärkeämpää.
  16. D

Onko ihmiset nykyään erittäin rikkaita, vai onko rahan arvo sumentunut? Rakentamisesta..

Meillä on mielestäni liian iso talo. Jokaisella lapsella on 11m2 huone ja koko on täydellisen sopiva. Huoneisiin jää riittävästi tilaa leikkiä, mahtuu vetämään barbitalot keskelle huoneen lattiaa ja ympärille vielä kaverit leikkimään. Meidän makkari on 15m2 ja siellä on paljon tyhjää tilaa. Mun...
  17. D

Toivottavasti pojat eivät ole yhtä ilkeitä ja hirveitä kuin tytöt ja poikien koulumaailma helpompi

Kyllä sinun poikasi pärjää :) Ihan oikeasti. Ei mitään hätää. Olen myös ollut TODELLA ARKA ja täysin itsetunnoton lapsi ja silti olen ihan normaali aikuinen ja kaikesta selvinnyt. Huoli pois! On totta, että tytöt varmasti kiusaavat enemmän.
  18. D

Kehuja satelee ja vientiä riittää, kun laihduin 5 kg.

Minä taas olen miesten mielestä liian laiha. Olen aina ollut. Jopa tuntemattomat miehet kokevat oikeudekseen tulla sanomaan, että olin liian laiha. Toki minua ei hetkauta, etten kelpaisi jollekin tyypille, koska olen onnellisesti naimisissa. 171/56
  19. D

Laadukkaimmat talovalmistajat? Kivitaloa emme halua missään nimessä.

En suosittele. Meidän talon kanssa on toimittu noin. Et voi tietää millaiset työmiehet saat. Onneksi meidän rakennusvalvoja oli pätevä ja toimelias. En enää koskaan ryhdy moiseen. Joillakin on varmana onnistuneitakin kokemuksia, mutta meillä ei. Helpompaa, että kaikki on samasta puljusta ja...
  20. D

Laadukkaimmat talovalmistajat? Kivitaloa emme halua missään nimessä.

No mulla tulee ekana mieleen teritalot, sievitalot ja kreivitalot?

Yhteistyössä