Miksi jotut äidit eivät voi lähteä mihinkään ilman lasta? Joskus lapsellekin on mukavempi jäädä kotiin. ÄRSYTTÄÄ!

• Viestiketjun aloittaja iiita
  • Ensimmäinen viesti
iiita
Ymmärrän, jos lapsi on a. imeväisikäinen b. isä on töissä tms ja ei ole muuta lapselle sopivaa hoitopaikkaa.

Esim. veljeni vaimo.. heidän lapsi on 2v4kk. _AINA_ joka paikassa mukana. Lapselle voisi itselleenkin joskus olla kivempaa jäädä isän kanssa kotiin, kuin lähteä äidin mukana johonkin lapselle tylsään paikkaan, kuten taannoin Juha Tapion kirkkokonserttiin. Veljeni olisi kyllä hoitanut lastaan, mutta vaimo oli sitä mieltä että "emmä mussua viitti jättää".

Eilen olimme päivän reissulla asuntomessuilla. Oletin automaattisesti, että lapset eivät tule. Mieheni hoiti omiamme. Edestakainen ajomatka messuille meiltä on kuitenkin melkein 500km. Oletin, ettei veljeni lapsi tule. Veljenikin oletti, että lapsi jää hänen kanssaan kotiin. Sanoi itse minulle, että "mussu" on hänen kanssaan kotona.

No ei voinut taaskaan veljen vaimo jättää lasta kotiin. Niin ihana lapsi kun heillä onkin ja tätille niin rakas! En silti aina jaksa...
Lapsi kitisi koko ajan. Lopulta jäi puolet taloista kiertämättä, kun oli niin helkkarin kuuma ja lapsi marisi koko ajan. 250km paluumatka meni ihan persiilleen, kun lapsi kiljui autossa koko ajan, kun ei saanut unta, pissatti, janotti yms...

Olisi varmaan "mussullakin" ollut hauskempi päivä isin kanssa kotona!

Nyt olen menossa ruokamessuille kaverin kanssa, joka aikoo ottaa 8-vuotiaansa mukaan. Tuon ikäinen nyt toki osaa olla kärsivällinen. Tämä poika ei haluaisi itse lähteä mukaan ja sanoi, että menee mummille. Mummi hoitaisikin poikaa. Mutta äiti ei malta jättää lastaan yksin koko päiväksi. Siis PÄIVÄKSI.

Onko se niille lapsillekaan oikeasti hauskaa olla jossakin kirkkokonsertissa, asuntomessuille, luennolla, shoppailureissulla, jossa etsitään äidille uutta käsilaukkua yms? Jos on mahdollisuus lapselle mieleiseen hoitoon ja usein vieläpä se hoitaja olisi oma isä.

"Lapsirakas"
Olen lapsirakas ihminen, mutta mua on alkanut jo ärsyttää kaverin tyttö. Se on JOKA PAIKASSA AINA MUKANA. Lapsella on isä, joka mielellään olisi lapsen kanssa, isovanhemmat yms. Tyttö on pian 4v. Monesti tyttö itse haluaa jäädä isän kanssa kotiin. Viimeksi äiti rehasi kiljuvan lapsen väkisin mukaansa ja tyttö huusi "emmä halua lähteä" ja kaverin mieskin sanoi monesti, että jätä tyttö kotiin vain hänen kanssaan. Kaverini ei kuulemma malta jättää. Rehasin niiden poikaakin oikeasti varmaan 12-vuotiaaksi joka paikkaan mukana, kunnes poika alkoi tulla murrosikään ja laittaa niin painavan sanan vastaan, että oli pakko luovuttaa.

Minäkin yritin viimeksi sanoa, että tyttö ei varmaankaan viihdy kynttiläkutsuilla niin kauaa, kun sinne kestää ajaakin melkein tunti yms. No äiti vaan ei malttant jättää niin pientä yksin.. Tyttö sitten varastikin shown siellä kutsuilla..

"harmaja"
Joo! Minun siskoni... hänen mielestään 3-vuotiasta ei voi jättää yli kahdeksi tunniksi ilman äitiä. Lapsi kiljuu ja kitisee joka paikassa. Lisäksi siskoni hössöttää lapsen kanssa koko ajan. "Hei Pekalla on varmaan nälkä" "hei pekan pitää päästä pissalle" hei pekka varmaan haluaa vettä"... Vaikka lapsi olisi ihan kiltisti, niin siskon mukaan sillä on koko ajan joku tarve, hätä tms. Sisko myös koko ajan kantaa sylissä lasta ja lässyttää tälle TAUKOAMATTA "voi sä oot maailman ihanin lapsi" äitin pikkuuu mussukkaan" äidin nöpönenu" kuka on äitin kulta, kuku kuku kuku on äitin kulta"

• Tykkää
Reactions: Wolt
"Mie"
No pikkasen ovat mamit kiinni naperoissaan. Isekin vietän lasten kanssa PALJON aikaa, mutta ah olenniin onnellinen kun pääsen vastaaviin tapahtumiin ilman lapsia. No meillä isi onkin ihan tasa-arvoinen vanhempi. Ja paino sanalla vanhempi, ei hoitaja.

Minäkin kyllä sanon lapselle päivittäin miten ihana hän on. Mä en silti voi ymmärtää noita äitejä, jotka lässyttävät koko ajan. Jos äiti lähtee ystävänsä kanssa nyt esim. kaupungille, niin voisiko silloin jutella esim. ystävän kanssa ja keskittyä itse asiaa? Tottakai lastakin pitää huomioita.
Minulla on myös yksi ystävä, jonka kanssa liikkuessa ei paljon juttua synny, kun tämä lepertelee pojalleen koko ajan. Shoppailureissun aikana sanoo 2v pojalleen noin 40-60krt "olet ihana" äidin pieni" maailman ihanin lapsi" olet niin söpö" kukan äitin mussukka" äidin pieni pallero" nöpönenu" maailman söpöin poju"
äidin pikkuäijä"...
Lapsi on kyllä syötävän suloinen ja kiltti poika, joka yleensä osaa sanoa itse jos pissattaa tms.Silti äiti vie jatkuvasti vessaan, jatkuvasti tarjoaa vettä, evästä tms..

"yksvaan"
Minä asun siskoni naapurissa, joten näen heidän perhettään joka päivä, kyläillään paljon toistemme luona ja reissataan yhdessä. Silti hän ei voinut jättää parivuotiastaan mulle hoitoon hammaslääkärin ajaksi, koska ei malta. Hammaslääkärissä meni varmaan 30min..

"vieras"
Mulla on yksi tuttu, joka rehaa ärsyttävän 24/7 kitisevän likkansa joka paikkaan. Se lapsi vinkuu koko ajan. Lapsella on normaali isä, joka kyllä pärjää lapsen kanssa. Äiti ei malta jättää. Voi jumaliste sitä jatkuvaa lässytästä "äipän pieniii aaaadaa äipän pieni aaadaa " kukuliinu siellä istuu kukuliinu siellä istuu, äipän pikku aadako?" "kukuliiinuuu" ARGH!!!!!

M32
Tällaiset lapsiinsatakertujat ovat kyllä karsiutuneet omasta kaveripiiristäni aika tehokkaasti. Yleensä häiritsevästi käyttäytyvät lapset ovat vain yksinkertaisesti väärässä paikassa kuten alennusmyynneissä, messutungoksessa, satojen kilometrien automatkoilla tai kahvilassa, kun aikuiset haluavat rauhassa keskustella. Onhan se hienoa, että haluaa altistaa lasta myös ulkomaailman ihmeille, mutta tilannetaju on joiltakin äideiltä pahasti hukassa.

• Tykkää
Reactions: DaLin ja Doves
Tällaiset lapsiinsatakertujat ovat kyllä karsiutuneet omasta kaveripiiristäni aika tehokkaasti. Yleensä häiritsevästi käyttäytyvät lapset ovat vain yksinkertaisesti väärässä paikassa kuten alennusmyynneissä, messutungoksessa, satojen kilometrien automatkoilla tai kahvilassa, kun aikuiset haluavat rauhassa keskustella. Onhan se hienoa, että haluaa altistaa lasta myös ulkomaailman ihmeille, mutta tilannetaju on joiltakin äideiltä pahasti hukassa.
Amen.

Ymmärrän kyllä, että aina lapselle ei ole sopivaa hoitopaikkaa. Se, että lapsi jää toisen vanhemman kanssa kotiin, tai menee isovanhemmilleen, tai muulle tutulle ja luotettavalle hoitajalle, ei ole lapselle haitaksi.
Oman lapseni kyllä yleensä haluavatkin mieluusti jäädä iskän kanssa kotiin, kuin lähteä mun mukana johonkin puutarhamessuille tms.
Me kävimme myös asuntomessuilla ja muksut olivat itse sitä mieltä jo alkuunsa, että "me ei sitten tulla". Olivat tätinsä kanssa ja heillä oli ollut oikein hauska päivä.

Yksi tuttuni on totaali yh (isä kuollut) ja suku asuu kaukana. Ymmärrän, että hänkin haluaa joskus lähteä muiden aikuisten seuraan ja tottakai jokainen ymmärtää silloin, miksi lapsi on mukana. Poika on kyllä fiksu ja rauhallinen lapsi.

[QUOTE="noh";28832801]Voi lapsiparkoja joilla on noin läheisriippuvainen äiti! Mahtaa olla vaikeaa aikanaan kun lapsi alkaa erkaantua vanhemmista...[/QUOTE]

Yksi entinen työkaveri hankki teini-ikäisille lapsilleen kesäksi hoitajan. Lapset 13v ja 15v. Olisivat joutuneet kolmen viiko ajan olemaan yksin noin 4-5h päivässä. Tuon ikäiset nyt olisi nukkunutkin puolille päivin varmaan, joten pari tuntia olisi pitänyt pärjätä. Lapset ovat kyllä fiksuja ja varmasti pärjännyt.
Yritti ottaa töistä palkattoman vapaan yhdeksi päiväksi, kun ei saanut lapsilleen hoitajaa. Tuli sitten töihin ja soitteli kotiin jatkuvasti ja napsi buranaa kun päätä särki. Lopulta soitti jollekin puolitutulle naapurille, voisiko tämä käydä siellä katsomassa mitä lapset tekevät. Toinen oli kuulemma leikkinyt pihassa koiran kanssa ja toinen lukenut terassilla aku ankkaa.

Herätti myös lapsensa joka aamu ja antoi ohjeet, miten risteyksessä X tulee autot sitten kovaa ja leivät on valmiina jääkaapin toisella hyllyllä.

hehhee
Mun anoppi!! Mieheni on 28v. Joutui viisi vuotta hokeman äidilleen ja lopulta sanomaan todella rumasti, ettei soita joka päivä ja tietää kyllä itse koska pitää pukea pitkät kalsarit ja me osaamme kyllä tehdä ruokaa.
Edelleen huoppaa milloin mistäkin. Onkohan mieheni nyt nukkunut riittävästi, syönyt riittävästi vihanneksia ja onhan hänellä talveksi varmasti riittävästi villasukkia.

Miehen 21-vuotias pikkusisko on äitinsä mielestä vielä niin pieni, ettei tuon ikäisen tarvitse vielä mistään vastuuta ottaa.

Dippikastike
Mulle on tullut inho lapsia kohtaan tuollaisten takertuja äitien vuoksi. Aikaisemmin halusin omia lapsia, mutta nyt mietin. Uskon, että tämä pitkälti johtuu kahdesta ystävästäni, jotka eivät voi jättää lapsiaan sekunniksikaan yksin.
Mun mielestä on jopa epäkohteliasta, jos kutsun meille vieraita ja vieras ei edes juttele mulle, kun koko kyläilyaika on lapselle lässytystä.... äidin pieni nöpönepupupulupuuu kukuliii sielä kurkkii.. Eetu-Pirkko on niin ihana! Katso mun Eetu-Pirkon nöpönenää!! hei meidän Eetu-Pirkko sitä ja tätätä ja Eetu-Pirkkooo tule äidille, tule tule pikku muruuuuu" VOI VITT*!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sitten nämä Eetu-Pirkot pitää rehata JOKA PAIKKAAN MUKAAN ja ymmärärn hyvin, että lapsi kiljuu ja rääkyy jossakin asuntomessuilla tai kirkossa, jossa ei ole niille mitään.

Menee vähän OT, mutta tulee mieleen yksi naispuolinen kollega. Soittelee tyttärelleen työpäivän aikana varmaan viisi kuusi kertaa ja lähettää monta viestiä. Ei osaa puhua mistään muusta, kuin tyttärestään. Päivän mittaan jakavat joka ikisen asian keskenään. Jos tulee kaatosade, äiti soittaa tytölleen, että sataa ja sadetakki olisi kova sana jos menee ulos. Jos paistaa aurinko, äiti soittelee muutaman kerran varmistaakseen, että lapsi laittaa aurinkorasvaa.
Tekee lapselleen myös aamupalan valmiiksi jääkaappiin.

Pari vuotta elin siinä uskossa, että kyseessä on alakouluikäinen tyttö. Nyt kesällä selvisi, että tyttö on 19v.

• Tykkää
hahha
Menee vähän OT, mutta tulee mieleen yksi naispuolinen kollega. Soittelee tyttärelleen työpäivän aikana varmaan viisi kuusi kertaa ja lähettää monta viestiä. Ei osaa puhua mistään muusta, kuin tyttärestään. Päivän mittaan jakavat joka ikisen asian keskenään. Jos tulee kaatosade, äiti soittaa tytölleen, että sataa ja sadetakki olisi kova sana jos menee ulos. Jos paistaa aurinko, äiti soittelee muutaman kerran varmistaakseen, että lapsi laittaa aurinkorasvaa.
Tekee lapselleen myös aamupalan valmiiksi jääkaappiin.

Pari vuotta elin siinä uskossa, että kyseessä on alakouluikäinen tyttö. Nyt kesällä selvisi, että tyttö on 19v.
:LOL: ei jumankauta.

• Tykkää
Professional Griefer
[QUOTE="harmaja";28832754]Joo! Minun siskoni... hänen mielestään 3-vuotiasta ei voi jättää yli kahdeksi tunniksi ilman äitiä. Lapsi kiljuu ja kitisee joka paikassa. Lisäksi siskoni hössöttää lapsen kanssa koko ajan. "Hei Pekalla on varmaan nälkä" "hei pekan pitää päästä pissalle" hei pekka varmaan haluaa vettä"... Vaikka lapsi olisi ihan kiltisti, niin siskon mukaan sillä on koko ajan joku tarve, hätä tms. Sisko myös koko ajan kantaa sylissä lasta ja lässyttää tälle TAUKOAMATTA "voi sä oot maailman ihanin lapsi" äitin pikkuuu mussukkaan" äidin nöpönenu" kuka on äitin kulta, kuku kuku kuku on äitin kulta"[/QUOTE]

Ihanku koiralle puhuis.

Kääääk
[QUOTE="harmaja";28832754]Joo! Minun siskoni... hänen mielestään 3-vuotiasta ei voi jättää yli kahdeksi tunniksi ilman äitiä. Lapsi kiljuu ja kitisee joka paikassa. Lisäksi siskoni hössöttää lapsen kanssa koko ajan. "Hei Pekalla on varmaan nälkä" "hei pekan pitää päästä pissalle" hei pekka varmaan haluaa vettä"... Vaikka lapsi olisi ihan kiltisti, niin siskon mukaan sillä on koko ajan joku tarve, hätä tms. Sisko myös koko ajan kantaa sylissä lasta ja lässyttää tälle TAUKOAMATTA "voi sä oot maailman ihanin lapsi" äitin pikkuuu mussukkaan" äidin nöpönenu" kuka on äitin kulta, kuku kuku kuku on äitin kulta"[/QUOTE]

Mun sisko on samanlainen. Murrr

"vieras"
Ei jumalauta, onko tollasia OIKEESTI?

Tai no miehen yks työkaveri (mies) on eronnut ja se ei voi "lapsiviikolla" mennä iltatuuriin ku tytön pitäis sitte olla yksin ilta. se tyttö on 14.

Yhteistyössä