Serkkuni luona vieraiden kohtelu oli ihan karseaa! Mun lapset ei mm. voinut mennä niiden paljuun.

• Viestiketjun aloittaja "Karita"
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
No meillä on samat säännöt, että keittiössä syödään ja lelut kuuluu lastenhuoneeseen, joskin ne tahtovat sieltä levitä.

Paljusta sen verran, että menisittekö itse kylpemään ammeeseen sen jälkeen kun puoli sukua on siellä ensin kylpenyt vai haluaisitteko ensin vaihtaa veden? Niinpä. Ne lapset kun tuskin kävisivät ensin suihkussa/pesulla vaan painelisivat pesemättömin varpain ja pyllyin sinne paljuun. Oma väki luultavasti menee sinne saunasta, peseydyttyään ensin (toivottavasti).

"ihme"
En minäkään päästäisi lapsia paljuun,se olisi meidän omaa käyttöä varten!!! en edes naapurin tenavaa päästänyt uima-altaaseen,syystä etten halua mitään kihoja lapsillemme! vaikka perheessä ei niitä välttämättä olisi,niin ilettää jos siellä hyppii puoli kylää!! jokainen uikoot kotonansa. Muutenkin kuullosti oikein järkeviltä säännöiltä mitä serkkusi luona oli!!! ihme ap

ok
Nipolta kuulostaa. Sen ymmärrän, että vain pöydän ääressä syödään (niin meilläkin lapset), mutta noi muut.. hieman ankeaa. Me oltiin just sukulaisten luona, paljuun ängettiin kaikki ja voi että oli hauskaa, varsinkin lapsilla. Ja miksei olohuoneessa saa leikkiä? Äitin nukkekoti menee sekaisin?

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
sotkija
Meillä on leluja ympäri taloa ja lapset murustelee ruokaa sohvalla minkä ehtii, mutta jopa minä ymmärrän että kylässä elellään kyläpaikan tavoilla, enkä tuollaisista asioista loukkaantuisi. Etenkin kun talo on uusi, sen tahtoo pysyvän kunnossa mahdollisimman pitkään. Jos teitä häiritsee säännöt niin tavatkaa ensi kerralla vaikka kaupungilla!

Jos kerran on uusi talo, on varsin ymmärrettävää, että se halutaan pitää mahdollisimman siistinä ja uutena. Jos ei oma väki tuo leluja pois lasten huoneista tai kanna ruokaa makuuhuoneisiin, ei sitä tee vieraatkaan.

Myöskään paljusta ei kannata vetää herneitä nenään, kutsuvat sitten erikseen saunomaan ja paljuun jos kutsuvat. Ei se ole mikään yleinen uimahalli johon saa mennä lotraamaan vain siksi, että se sattuu paikalla olemaan.

Tähän sopii rakkaan edesmenneen mummoni lausahdus "talo ellää tavallansa, vieras männöö ajallansa"

Voisin vähän ottaa pattiin, jos lauma lapsia juoksee nurmikolla ja mahdollisesti hiekalla ja sitten hyppii jäätelöisten ja suklaisten käsiensä kanssa uima-altaaseen, tai paljuun. Tosi kivaa! Tai että uutta taloa ramppaa katsomassa suku poikineen, ja aina pitäisi päästää ihmiset joka paikkaan.

Sellaiset vieraat on ihania, jotka osaavat käyttäytyä. Sellaisten voi antaakin mennä ja tulla kuin kotonaan.

"vieraskin"
Ymmärrän täysin tätä talon emäntää, ap:ta en.

Mua kans raivostuttaa, kun eräiden sukulaisten jälkeen koti on ihan pommi. Mikään ei ole entisellään ja ruokaa siellä täällä ja tuolla. Ei huvita kylään pyytää.

Ja vielä yleensä joku esine menee rikki. Miksi ihmeessä toisen kotia ei sen vertaa voi arvostaa??

Paljun ylläpito on aika työlästä. Mä en tykkää, että meidän paljussa ramppaa vieraita.
Veljeni perhe käy meillä joskus saunassa ja paljussa, mutta silloin paljuun mennään peseytyneenä.
Paljussahan käytönnössä kylvetään.

Tykkäisikö AP mennä kylpyammeeseen, jossa on ensin käynyt muita pomppimassa? Palju on aika henk.oht juttu, koska siellä ei vesi vaihdu ja ainakaan meidän omassa ei ole minkään sortin puhdistuslaitteita.

Paljun tyhjääminen ja täyttäminen on taas oma episodinsa. Ne puutkin sinne paljun pesään joku hankkii tavalla tai toisella.

Ei kenenkään koti ole mikään yleinen kylpylä. Varatkaa huone vaikkapa Nokia Edenistä, jos pitää päästä lotraaman. Se on kiva paikka.

no ei meilläkään lapset syö herkkuja muualla kuin keittiössä, eikä omanikaan syö ei kotona eikä kylässä. ja miks ne tavarat pitäs levittää pitkin taloa, ei vieraat niitä ainakaan kerää, vaan kaikki jäis talonväen kerättäväksi. tuo paljuhomma on kyllä ollut nipotusta, mutta kukin tyylillään, hänen kotinsahan se on. ja siellä vieraat elää niin kuin sanotaan, ei niinkuin haluavat

dfgf
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28847580:
no ei meilläkään lapset syö herkkuja muualla kuin keittiössä, eikä omanikaan syö ei kotona eikä kylässä. ja miks ne tavarat pitäs levittää pitkin taloa, ei vieraat niitä ainakaan kerää, vaan kaikki jäis talonväen kerättäväksi. tuo paljuhomma on kyllä ollut nipotusta, mutta kukin tyylillään, hänen kotinsahan se on. ja siellä vieraat elää niin kuin sanotaan, ei niinkuin haluavat
Nipotusta? Jos sinne paljuun oli eilen vaihdettu puhdas vesi? Olisiko sinusta kiva lillua siellä vedessä, jossa vieraat ovat hyppineet? Mun mielestä palju nimenomaan on se asia, johon kellään muulla ei ole asiaa.

Siis ei helvetti.. sun mielestä on nipostusta, että jonkun juuri vaihdettuun paljuveteen ei saa hyppiä?!

Sen paljun täyttö ja tyhjääminen on oikeasti aika iso homma ja sinne menee paljon vettä. Mä en halua kylpeä likaisessa vedessä, jos olen kerta sen perhettämme varten juuri vaihtanut.

fsdas
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28847629:
se veden likaantuminen on helppo estää. penskat suihkuun ja paljun luo astia, jonka kautta sinne mennään, ettei kantaudu hiekkaa tai moskaa jaloista sinne paljuun.
No jos sinä toimit näin, niin omapa on paljusi. ok.

Palju ei ole mikään yleinen poreallas. Miksi pitäisi puhtaaseen veteen päästää muita konhottamaan? Mä olisin uima-altaaseen voinut päästääkin muita lapsia, jos siellä kerta olisi ollut puhdistin. Palju on kuitenkin niin työläs ylläpitää ja henk.koht juttu, että sinne ei todellakaan muita tule.

Suihkuun?! Voi venäjä sanon minä... Eri asia, jos AP on ollut esim. yökylässä serkullaan, mutta käsittääkseni kyseessä oli ihan vaan joku päiväkahvikyläily. Pitäisi ruveta vieraiden kakaroja päästämään suihkuunkin vielä? Nauran ääneen..

Tuon paljujutun ymmärrän. Mä vaihdan veden meidän paljuun jokaisen käyttökerran jälkeen. Joskus voi olla parina kertana sama vesi. Paljun tyhjäys, täyttö, pesu yms on aika työlästä puuhaa.
Mä en päästä edes omia lapsiani paljuun touhaamaan, jos olen vaihtanut puhtaan veden. Sinne mennään sitten koko porukka esim. illalla saunan yhteydessä.
Mua inhottaisi olla samassa kylpyvedessä jonkun vieraan kanssa, vaikka olisikin käynyt pesulla.

Tod.näk AP:n serkku oli vaihtanut veden sinne juuri, koska oli ehkä sinä iltana menossa paljuun. Se on ihan eri asia mennä puhtaaseen veteen.

.....
Uima-altaaseen olisin antanut mennä, jos on kerta asianmukaiset puhdistuslaitteet altaassa. Tuon paljujutun ymmärrän. Jos meillä olisi palju, niin en mäkään sinne muita päästäisi.

kyllä
Jep. Teidän ei tartte maksaa kylpylästä ja huvipuistosta, kun voi mennä sikailemaan toisen kotiin? Tiedän sun tyypin ihmiset. Omaa kotia puunataan mutta toisten omaisuus tai julkinen, yhteinen ei ole mitään muuta kuin paikka, josta hyötyä.

Yhteistyössä