Puolet suomalaisista työsskäyvistä tienaa alle 2500e. Eli keskipalkka lienee oikeasti 2500. Mitä sinä tienaat?

• Viestiketjun aloittaja "Katja"
  • Ensimmäinen viesti
"Katja"
Eilen joku laittoi linkin olikohan se tilastokeskuken sivu? Mistä selvisi, että puolet työssäkäyvistä tienaavat bruttona alle 2500e. Monen palkka osuu 2500e korville.
Omasta mielestäni 3000e kuukausipalkka on aina ollut jo ihan hyvä palkka.

"vieras"
Minustakin on aina tuo 3000 tuntunut kovin suurelta, koska en tunne ketään, kuka tienaisi niin paljon.
Olen lähihoitaja ja bruttopalkka on 1880e, mutta vuoroilisät tuovat hieman enemmän palkkaa. Mies on varastovastaava/varastoesimies ja hällä brutto lienee muistaakseni 1780e.

"Vakkari harmaana"
Hotelli- ja ravintola-alalla. Riippuu mitä vuoroja teen. Brutto on aina sen 1780e, mutta lisiä saan tottakai, jos teen esim. sunnuntain.
Mies on tehdasduurina ja kokoonpanija nimikkeellä. Hänellä bruttopalkkaon muistaakeni jotain 2000 luokkaa.

zxcvbnm
Itte 2200€/kk, plus päivä- ja km-rahat (100-600€/kk puhtaan käteen). Oikein hyvä tämän työn vaativuutta ajatellen. Tosin olen aika varma että palkka nousee sit ku taloustilanne paranee, nyt on pari vuotta ollut se palkankorotuskielto tässä firmassa.

Miehellä 2600€/kk, joka kans taitaa olla ihan OK, kun ajattelee ettei hän ole peruskoulua pidemmälle opiskellut.

Lääkäri 3400e brutto ja saan välillä vuorolisiä. Palkka toki nuosee tästä ajan kanssa.
Mies on DI, asiantuntijatehtävissä ja mä en tiedä hänen palkkaansa, mutta veikkaisin jotain 4000?

"Vieras"
Minä hoitoalalla. Peruspalkka on 2094€ /brutto ja siihen tulee lisäksi ilta- ja yökorvaukset sekä silloin tällöin la ja su-lisiä.

Miehen palkka 3740€ / brutto, ei lisiä.

"tiina"
3000 kuussa on jo aika paljon... saati 4000! huh huh.. mitä mä tuolla rahalla edes tekisin :D Nyt saan kaiken pakollisen ja tarpeellisen maksettua ja säästöönkin meillä jää.
Brutot 1800e ja 2100e. Mies on varaosamyyjä ja minä hammashoitaja.

Vanha juttu
Miksi tästä samasta aiheesta pitää aloittaa koko ajan uusia ketjuja? Eikö tämä jo tullut aiemmin selväksi, että jos itse hengaa vain pienipalkkaisten kanssa niin siitä tulee harha että "kaikilla" on pieni palkka. Ja sama toisinpäin. Kuitenkin ~ 20% palkansaajista tienaa sen 3 tonnia tai yli, tunsitte sellaisia henkilöitä tai ette.

whattaa
Vedänkö pohjat? ;) Brutto on 1500e Olen liikuntahallin kahviossa töissä. Mies on hiekka-auton kuljettaja ja tekee pitkää päivää ja palkkaa tulee sitten ylityökorvauksia, mutta ns. perusbrutto on miehellä 1900e.

jepsjeklm
Miksi tästä samasta aiheesta pitää aloittaa koko ajan uusia ketjuja? Eikö tämä jo tullut aiemmin selväksi, että jos itse hengaa vain pienipalkkaisten kanssa niin siitä tulee harha että "kaikilla" on pieni palkka. Ja sama toisinpäin. Kuitenkin ~ 20% palkansaajista tienaa sen 3 tonnia tai yli, tunsitte sellaisia henkilöitä tai ette.
20%, aivan. Eli 80% suomalaisista palkansaajista saa alle 3000e. Silloin on virheellistä väittää, että 3000 olisi se, mitä suurin osa tienaa.

Kunnallinen pph
Kesäloman jälkeen tilille maksettiin 1490€ . Kulukorvauksia ei sisällä koska niitä ei luonnollisesti kertynyt. Niistä tulee muutama satanen maksimissaan. 4 hoitolasta

55t€/v, N33
[QUOTE="tiina";28880178]3000 kuussa on jo aika paljon... saati 4000! huh huh.. mitä mä tuolla rahalla edes tekisin :D Nyt saan kaiken pakollisen ja tarpeellisen maksettua ja säästöönkin meillä jää.
Brutot 1800e ja 2100e. Mies on varaosamyyjä ja minä hammashoitaja.[/QUOTE]

3 tonnista jää käteen noin 2100e, ja 4 tonnista 2600e. Riippuu tietysti jonkin verran kunnasta ja siitä kuuluuko kirkkoon. Mutta tuota luokkaa kuitenkin.

Sinun nykyisestä 1800e brutostasi jää todennäköisesti noin luokkaa 1500e, joten ei tuo ero nyt NIIN kauhea ole ettei keksi mitä sillä 600-1100e extralla tekisi.

Progressiivinen verotus siis pitää kyllä huolen siitä, ettei palkansaajille tule ongelmia ylimääräisen rahan kanssa vaikka bruttopalkka nousisikin.

"Kerttuli"
Jaa, kukahan ihme tuollaista väittää kun en ole koskaan moista väitettä kuullut :eek:???
Palstalaiset. Täällä kaikki joiden bruttotulot on alle 3000, ovat pienipalkkaisia. Palstalaisten mukaan 4500 on ihan normipalkka, eikä millään tavalla hyvä. Jokaisen palstalaisen mies saa vähintään tuon 4500e.
Palstalaisten palkoissa on aina katsos sellainen palstalisä ;)
En ihmettele näitä palkkakeskusteluita tällä palstalla ollenkaan.

Minä olen sosionomi, koulukuraattori ns. erityiskoulussa. 2500e/kk.
Mies on KTM ja jotain ulkomaankaupan juttuja hoitelee. Mä en nyt kyllä tarkkaan tiedä miehen tuloja. Mä veikkaan, että voisi osua 4000-5000 väliin.

"ttt"
Mie oon insinööri koulutukselta ja asiantuntijatehtävissä. Saan 3700€/kk. Mies sähkärinä ja saa sen 2600€/kk.

Käteen molemmilla jää melkein saman verran. Verotus hoitaa tasapäistämisen loistavasti

Yhteistyössä