Hakutulokset

1. M

Proge ja HCG arvot rv 5?

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä mIU/ml 1 viikko 3 viikkoa 0-5 2 viikkoa 4 viikkoa 3-426 3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340 4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500 5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000 6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000 8-11 viikkoa 10-13 viikkoa...
  2. M

Istukkatutkimus vaiko lapsivesipunktio?

On se rakenneultra sellainen joo, mutta menen siihen siksi, että jos siinä löytyy jotakin sellaista, johon lapsi tarvitsee heti synnyttyään hoitoa, on asia ehkä (eihän sekään löydä kaikkia, ei edes kahta kolmas osaa) tiedossa ja lasta voidaan heti auttaa. Minuta on mielenkiintoista, että kun...
  3. M

toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

Suosittelen lukemaan Heli Pruukin väitöskirjan, joka käsittelee sikiöseulontoja. Se löytyy osoitteesta https://oa.doria.fi/handle/10024/29596. Kyse on sosiaalietiikan väitöstutkimuksesta. Omia silmiäni tutkimus avasi kovasti, oli ne vähän auki jo ennen tätäkin, mutta suosittelen!
  4. M

Istukkatutkimus vaiko lapsivesipunktio?

Miksi menet noihin tutkimuksiin Rouva Pikkumyy? Minä en mene kumpaankaan, ainoastaan rakenneultraan. Kannattaisi oikeasti miettiä asiaa, kun kyse ei ole siis mistään rutiinitutkimuksista tai raskauteen kuuluvista tutkimuksista vaan vapaaehtoisista. Suosittelen kovasti Heli Pruukin väitöskirjaa...
  5. M

<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Hosso - älä mene. Mä en mene mihinkään muuhun kuin rakenneultraan, en siis nt- ultraan enkä seerumiseulontaan. Suosittelen ihan hirveästi lukemaan sen aiemmin mainostamani Heli Pruukin väitöskirjan. Siitä voi jättää ne teoria osat lukematta ja lukea vain sitä sikiöseulonta-asiaa. elomamma...
  6. M

Rakenneultra pelottaa ihan sikana...

Hei! Suosittelen lukemaan aiheeseen liittyvän Heli Pruukin väitöskirjan "Kuka on potilas". Löytyy allaolevasta linkistä, päivämäärä on 19.12 ja väittelijän nimi siis Heli Pruuki. http://ethesis.helsinki.fi/vaitokset.html
  7. M

Heissan! Laitan tähän linkin, tai no, tää ei ole suora linkki, kun se ei just nyt auennut mun koneella, enkä siis saanut suoraa linkkiä. Aiemmin olen sen monesti avannut ja tiedoston omalle koneellekin ladannut. olipa pitkä sepostus :kieh: Siis linkki on joulukuussa julkaistuun...
  8. M

Kummiksi pyytäminen?

Tosikko ehkä olen, mutta minusta tuollaiset pummi yms. hyväksikäyttö jutut on ihan kauheita. Minusta olisi loukkaavaa, jos minua pyydettäisiin kummiksi tuollatavalla. Kummi on lapsen aikuinen ystävä ja kristityn esikuva, ei mikään lypsylehmä. Minua on pyydetty kummiksi molemmilla kerroilla ihan...
  9. M

Keskenmeno rv 21

Muumio, minusta sinä olet äiti. Se pieni, jonka menetit oli ihminen, sinun lapsesi. Ei jokin yritys olla ihminen vaan ihminen, lapsi. Saat ajatella olevasi äiti, joka ei saanut pitää lastaan luonaan. Ja lapsesi on nyt hyvä olla.
  10. M

Menin ostamaan tytölle housuja ja kuinkas kävikään, Lindexillä oli äitiysvaatteita isot rekit -70%!! Mun käsitys on ollut että ne ei yleensä oo ollenkaan alessa... No kun kerta oli puoli-ilmaisia, niin ostin sitten kahdet housut, hameen ja tunikan...hups :saint: Ei mun vielä pitänyt, kun...
  11. M

Mulla on maanantaina neuvola. Silloin 8+5. Neuvolantäti sanoi, ettei toivoakaan sydänäänistä. Mulla sitä epätodennäköisyyttä lisää vielä taaksepäin kallistunut kohtu. Että kuuluu varmaan joskus viikolla 25... No onneksi kohta on taas ultra. Mä olen ultrien suurkuluttaja :laugh: Mun turvotus...
  12. M

voi vitsi mä olen tekninen, sain ton laatikon tohon tolleen hienosti...
  13. M

voi illuusia, olen pahoillani, toivotaan vielä! :hug: Etkö päässyt ultraan? Menitkö normi terveyskeskus/sairaala päivystykseen? Mä lampsin silloin itse äitiyspolille suoraan käymättä lähtöruudun kautta. Tein törkeän hyvää ruokaa, koko perhe söi kuin hevoset, nyt on aivan yltiöähky olo...
  14. M

Triine, jos saat sieltä unesta järjestettyä sellaisia äitiyspakkauksia niin laita tulemaan, mä INHOAN noita oikeita pakkauksia keltaisineen ja muine ällö väreineen. Ruskean pakkauksen tahdon mäkin!
  15. M

toi inkivääri multitabs ei ole vitamiini, vaan nimenomaan raskauspahoinvointiin. Englantilais tutkimuksen mukaan 85prosenttia raskauspahoinvoinnista kärsivistä saa apua inkivääristä, sitä voi ostaa ihan muutenkin, ei oo pakko olla tota multi tabsin versiota.
  16. M

toi inkivääri multitabs ei ole vitamiini, vaan nimenomaan raskauspahoinvointiin. Englantilais tutkimuksen mukaan 85prosenttia raskauspahoinvoinnista kärsivistä saa apua inkivääristä, sitä voi ostaa ihan muutenkin, ei oo pakko olla tota multi tabsin versiota.
  17. M

Huomenta! Tervetuloa uusille! Tsemppiä Illuusialle, ihan kamalalta tuntuu, tiedän kokemuksesta, mutta toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin! Toivottavasti pääset päivystyksessä heti ultraan! Ultraamisessa tuntuu olevan isoja eroja. Kaveri, joka on 3kk edellä, asuu...
  18. M

voi argh, mä kirjoitin pitkän jutun joka katosi johonkin bitti avaruuteen... :snotty: Pahoittelut keskenmenon kokeineille, nyt sympatiseeraan erityisesti pupuvaimoa, lapsettomuuspuolella olen sua seuraillut myös. Voimia! Jouskari mä olen käynyt jo kahdesti ultrassa, 5+5 ja 7+0. Molemmilla...
  19. M

Hyvää uutta vuotta! =) Syömisistä - mä syön aika huoletta kaikkea, vähän jotain välttelen, mutta tässä muutama pointti: - kaikki suomalaiset juustot on pastöroidusta maidosta tehtyjä - kaikki kaupoissa myytävät kalat on direktiivien mukaan pakattu ennen kuljetusta tyhjiöpakkaukseen -...
  20. M

Mitä MAKEAA herkkua uudeksivuodeksi?

köyhiä ritareita teen - lupasin lapsille kun syötiin niitä ravintolassa ja ihastuivat kovasti

Yhteistyössä