Minulla meni kesken raskausviikolla 21, eli todella myöhään. Se alkoi niukalla verenvuodolla ja supistelulla, eteni todella ripeästi, mitään ei kuulemma voitu tehdä. Lapsi oli päällisin puolin normaali, ja oli elossa vielä 15 minuuttia synnytyksen jälkeenkin. Sikiön paino oli noin 350g. Haluaisin tietää, onko kukaan kokenut samantapaista keskenmenoa. Minulla on jälkitarkastus 20.12, mutta pahoin pelkään että mitään syytä ei löydy. Koko raskaus eteni kohdallani täysin normaalisti, pahoinvointiakaan ei ilmennyt missään vaiheessa. Hedelmöittyminen tapahtui kuukausi e-pillereitten käytön jälkeen. Koko raskauden ajan käytin astmalääkettä lääkärin luvalla, eikä siitä pitänyt olla mitään haittaa. Se että sikiö syntyi elävänä on käsittääkseni harvinaista ja pelkään että minussa on jokin rakenteellinen vika. Olen lukenut että keskenmeno voi joskus johtua ns. kohdunkaulan heikkoudesta. Onko kellään tietoa tästä? Jos todetaan niin voiko ikinä saada lasta? Voisiko pieni kokoni olla syy keskenmenoon, eli jos sikiö ei mahtunut kasvamaan minussa? Pituuteni on 151,5 cm.