Hakutulokset

1. H

Hävettää, olin äitiyspolilla synnytystapa-arviossa

no eiks sul ollu iha hyvä syy kuitenki vähän tirauttaa. Mä porasin kerran ensiavun luukulla, kun toinen lapsi oli vastasyntynyt ja mä sain jonku kiertohuimauskohtauksen ja olo oli tosi sairas ja täti kuitnki vaan sano, et toi asia ei ole kovin kiireellinen, et illalla sit uudestaan. Enhän mä...
  2. H

jännittää huomenna, huomenna taas aika äitipolille...

meille kävi hyvin. Koin, että oli jotenkin tarkoituksenmukaista se, että nuorin lapsemme syntyi syöksynä, sillä hänellä oli napanuora kaulan, käsien ja jalkojen ympärillä ja jäin mietimään, mitä olisi tapahtunut, jos olisi esim. mennyt paljon yli tai synnytys olisi kestänyt pitkään...
  3. H

Kokemuksia pahoinvointi renkaasta, kiitos :)

siis onks tollaisia olemassa...Sit mä voin kyllä vielä harkita, kun olen aina sanonut, että voisin vielä synnyttää, mutta en jaksa sitä pahan olon kautta, joka kestää ainakin 2kk. Miten silloin voi olla edes töissä? Ite en nykyisessä työssä varmaan jaksaisi.
  4. H

SUPISTUKSISTA?!

Kunnon synnytyssupistukset on niin kipeitä, että henki salpautuu. Ne ei yleensä jätä mitään arvailujen varaan... Pakko muuten kysyy, onko muut huomannu samaa, et supistukset tuntuu siedettävemmiltä, kun vedet on vielä sisässä? Kaks kertaa olen synnyttänyt ilman puudutuksia ja toisessa vedet...
  5. H

G: Päivän leipomukset

Joo, sekaan vaan
  6. H

G: Päivän leipomukset

eilen tein lasten kanssa sämpylätaikinan, mutta jätin sen ihan löröksi. Kun se oli kohonnut, lätkin kauhalla pläjäyksiä pelteille ja kyllä tuli ihanan pehmeitä, kun ei jauhoja niin paljon laitettu. Porkkanaraastetta ja raejuustoa sekaan, niin :p
  7. H

Kuinka nopeasti raskausmaha on tullut näkyviin kolmatta lasta odottaessasi?

ei näkynyt mulla. itse asiassa maha oli kaikista pienin, koska kolmannella kerralla lihoin vähiten.
  8. H

Taas se tapahtu, tuli huudettua lapselle naama punasena

Ei ole lapsen tunteiden tukahduttamista, jos lapsi opetetaan tottelemaan. Tietysti lapselle pitää tulkata tunteita ("Sinä olet nyt vihainen, kun et saanut tehdä noin, mutta..." ) Sylissä pitämisestä tulee loppujen lopuksi juuri uhmaikäiselle turvallinen olo, jos aikuinen pysyy rauhallisena...
  9. H

Taas se tapahtu, tuli huudettua lapselle naama punasena

miksi et pidä holdingissa? Tutustu vaikka pikaisesti siihen, jos johonkin. Sit noi reagointimallit on tutkitusti aikuisella pysyviä, jos niitä ei poisopi eli tietoisesti harjoittele uudenlaista tapaa. SE vaan tulee jostakin ytimestä siinä vaiheessa, kun aivoissa on ns. tunnekaappaus, jolloin...
  10. H

Tietääkö kukaan, paljonko ala-asteen luokanopettajalla on palkka?

kyllä opettajien pitäis tietää palkkansa ja oman kunnan kalleusluokka, mikä siihen palkkaan vaikuttaa.

Yhteistyössä