jännittää huomenna, huomenna taas aika äitipolille...

• Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
jadal
seurataan lapsiveden määrää, sitä kun on mulla runsaasti. Mitään vikaa ei ole löytynyt miksi sitä on paljon, sitä nyt vaan sattuu olemaan.
Nyt oon vaan huomannut ongelman mikä siitä on seurausta: vauva mahtuu edelleen kääntymään täyden ympyrän mahassa ja viikkoja on kuitenkin jo 38+2
Pelottaa hieman, että missä asennossa se sattuu olemaan kun synnytys käynnistyy, ja onko tuo kääntyily ja vääntyily onnistunut tekemään esim. solmuja napanuoraan, tai että se on kiertynyt vauvan ympärille tms.

Onko kellään kokemusta siitä, kun lapsi mahtuu vielä näillä viikoilla vaihtamaan asentoa, miten synnytys on sujunut?

:/
Mulla vauva kääntyili loppuun asti, Käynnisty 42+1 viikoilla, alkoi normaalisti kalvojen puhkaisulla -> hätäsektio. Oli vauva mennyt tosi solmuun napanuoran kanssa kun pyöri masussa niin kovasti.

meille kävi hyvin. Koin, että oli jotenkin tarkoituksenmukaista se, että nuorin lapsemme syntyi syöksynä, sillä hänellä oli napanuora kaulan, käsien ja jalkojen ympärillä ja jäin mietimään, mitä olisi tapahtunut, jos olisi esim. mennyt paljon yli tai synnytys olisi kestänyt pitkään. Normaalitarjonnassa tuli, mutta oli vähän väritön. Ei mitään kuitenkaan pysyvää. Loppuaika oli tosiaan raskasta, kun yötä myöten baby pyöri mahassa. Olin aika kauhuissani etukäteen, miten jaksan edes synnyttää, kun olin jo valmiiksi rättiväsynyt, mutta syöksyllä mentiin. Aikamoinen selkäsauna olikin.

jadal
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Mulla vauva kääntyili loppuun asti, Käynnisty 42+1 viikoilla, alkoi normaalisti kalvojen puhkaisulla -> hätäsektio. Oli vauva mennyt tosi solmuun napanuoran kanssa kun pyöri masussa niin kovasti.
tätä mä pelkään tosi paljon.
toisaalta toivon, että sais suoraan määräyksen sektioon, niin välttyis jännittämiseltä ja pelolta. Mutta kuitenkin haluan synnyttää alakautta.

Yhteistyössä