Hakutulokset

1. N

Raision uimahalli Ulpukka, voiko mennä bikineillä?

Joo, mä oon käynyt tuolla sekä bikineissä että kokouikkareissa. Ei oo koskaan kukaan tullu valittamaan :)
  2. N

kotihoidontuki ja päivähoito..

Niin ja ei kai lastensuojelu sitä määrittele että mitä kela sulle makselee? :o
  3. N

kotihoidontuki ja päivähoito..

Jos lapsi on kunnallisessa päivähoidossa niin tukea ei tule. Käsittääkseni ihan riippumatta siitä mistä syystä lapsi siellä hoidossa on.. Jos on yksityisessä hoitopaikassa, voi saada yksityisen hoidon tukea. Mutta silloin tietysti se hoitokin maksaa, joten parhaimmillaankin +-0.
  4. N

Miten kauan pitää odottaa että miehen exä ei vaikuta enää elämään?

Otsikon kysymys on ehkä vähän itse aiheen sivusta, koska eihän tossa teidän kuviossa nyt varsinaisesti ole kyse vaan siitä exän määräilystä vaan siitä että sun lapset ja sun miehen lapset käy kouluja eri paikkakunnilla, ettekä sen vuoksi oikein voi muuttaa yhteen. Siis jos käsitin oikein...
  5. N

vilkun käyttö liian aikaisin??

Samaa mieltä että moni vilkuttaa liian myöhään, mutta ei saa vilkuttaa myöskään liian aikaisin. Eli aloituksen tapauksessa olisin itsekin olettanut tuon vilkuttelijan kääntyvän johonkin sinne pihatielle jos siellä asti jo vilkku oli päällä. Eihän sitä nyt missään muuallakaan voi lyödä vilkkua...
  6. N

Kahvi on useissa yhteyksissä todettu terveelliseksi. Miksi sinusta lapset ei saisi juoda pieniä määriä kahvia?

Meidän pojat on salaa maistaneet multa kahvia, ja joskus olen isomman tainnut antaa lusikalla vähän maistaa, kuulemma tykkäsi. En kuitenkaan antaisi juoda sitä maistamista enempää. Itse olen oppinut kahvia juomaan vasta aikuisiällä, parinkympin jälkeen. Enkä nykyäänkään juo sitä kovin paljoa...
  7. N

Hyvä lelu 1,5v:lle, kun ajatuksena on tukea lapsen kehitystä? (mitä on siis ns. järkevää hankkia ja mistä taas luopua?)

Meidän 1v8kk pojan mielestä ehdottomasti hauskin leikki on tuhota isoveljen (3,5v) leikit. :D Isoveli leikkii junaradallaan niin ei aikaakaan kun pikku godzilla ryntää paikalle laittamaan rataleikit hujan hajan. Samoin duploleikit, hauskinta on tuhota toisten rakennelmat kun omat taidot ei ihan...
  8. N

Etälapsi sairaana - meneekö teillä etävanhemman luo?

Itse ajattelisin kuten moni yllä, että jos pientä flunssaa niin voi siirtyä etälle tai lähille, miten nyt sopparit meneekään, mutta jos pahemmin kipeä niin sitten pysyy siellä missä on sairastunut. Mun miehellä ja hänen exällä on "suullinen sopimus" että sairas lapsi ei matkusta. Kotien...
  9. N

Miten suhtautua ex-kihlattuun, (jonka kanssa asuttu aikoinaan yhdessä 10v.)joka on kaupan kassajonossa takana?

Sanoisin, että varmaan riippuu siitä missä merkeissä on erottu ja onko kummallakaan ollut mitään tarvetta tai kiinnostusta olla toisen kanssa tekemisissä/puheväleissä. Pääpiirteittäin kuulostaa vähön oudolta että on kuin ei huomaiskaan ja pakenee paikalta, se on jopa vähän säälittävää.. joskin...
  10. N

Pyykit pitäisi pestä 60 asteessa, että pöpöt kuolee paremmin, mutta eihän kaikkia vaatteita voi pestä niin kuumassa!

Täähän on hauska ketju. Oon nauraa kikattanut jo pariinkin otteeseen. :D Mutta niin, meillä pestään pyykit useimmiten 40 asteessa. Ja lakanat, pyyhkeet, erityisen likaiset ja tahraiset tai muut vastaavat sitten 60, hyvin harvoin jotain 90 (esim pissaiset lakanat/peitot, matot..). Mitäs...
  11. N

Enteileekö nää synnytystä..??

Jännää! Kyllä se h-hetki sieltä lähestyy.. :) Mulla oli kans samat hommat molemmilla kerroilla. Kohdunsuu pehmennyt, sit toi mahan sekaisin ja varsinkin se selkäjomotus! Mulla ainakin supistukset tuntui aluksi selässä, ekalla kerralla en tajunnu yhtään että mistä on kyse kunnes ne siirtyi sit...
  12. N

Millaisia ovat oinas naiset?

Mä oon kans niin tyypillinen oinas. Aina osuu ja uppoaa, luki sitten jotain perus luonnehoroskooppia tai sit niitä humoristisia väännelmiä kaikkien horoskooppien kärjistetyistä huonista puolista. Myös suurin osa noista muiden mainitsemista pätee. Lojaali olen - puolustan läheisiäni verisesti...
  13. N

Elatussopimuksen uusiminen, PAKKO mennä samaan aikaan sinne :O

Sehän veis lastenvalvojalta tuplasti aikaa jos sen pitäis käydä teidän kanssa sama asia kahteen kertaan läpi, joten ymmärrän kyllä. Olette aikuisia ihmisiä, ja onnistuneet lisääntymään keskenänne. Käyttäytykää sen mukaisesti.
  14. N

Pitkästä aikaa: Inhokit ja suosikit sisustuksessa!!

Mun täytyy liittyä nyt tohon valkoisen inhoajien kerhoon :D Myös harmaa vallitsevana on kauhea. Tosin sit taas sellainen lämpimän harmaa industrial-meininki saattaa joskus toimiakin, mutta sitä pitää sit pehmentäö viherkasveilla ja muulla ettei ole liian kylmä ja kliininen. Puusta tykkään, ja...
  15. N

sektion jälkeen seuraava raskaus

"Synnytyspelon" vuoksi. Pelkodiagnoosia en saanut mutta sektion sain. Koska halusin. Kaikki meni hyvin. Toivuin nopeasti. Toinen lapsi syntyi myös sektiolla. Ikäeroa pojilla on 1v9kk. Toinen raskaus meni kaikin puolin hyvin sekin. Sektio sujui jopa paremmin kuin ensimmäisellä kerralla. :)...
  16. N

uskaltaisiko lähteä yksin kielimatkalle?

Mä olin 15-vuotiaana yksin jenkeissä. Asuin asuntolassa. Muut suomalaiset oli pari vuotta vanhempia, ja ihan erilaisia kuin mä. Olin myös ujo. Todella yksinäiset neljä viikkoa, enkä suosittele kovin nuorelle tai introvertille henkilölle, ainakaan noin pitkää matkaa. Sinänsä en kadu, olihan se...
  17. N

Kuukupin käyttäjät- apua

Mulla on kans ollut vähän ongelmia kupin kanssa. Käytin ennen kun sain lapsia ja toimi kuin unelma. Ekan lapsen jälkeen vanhalla kupilla tuli ohivuotoja joten kävin ostamassa uuden, sellaisen synnyttäneiden version. Se oli kuitenkin mielestäni ihan samanlainen kuin tuo ensimmäinen :D nyt on...
  18. N

Lasten tapaamiset, viikko-viikko

Miten niin sotkeudu "toisten" elämään ja asioihin? Kyllähän nuo järjestelyt ovat aika konkreettinen osa ap:nkin elämää... Vuoroviikkosysteemiä kannatan. Myös toisen vanhemman tapaamista kesken toisen viikon, helpottanee ikävää. Yöpymisestä tuona tapaamispäivänä kuitenkin luopuisin, että...
  19. N

Pussaatteko lapsianne suulle?

Tuli vaan mieleen, että mites tämmöinen jakaa mielipiteitä? Itse muistan nuorempana nähneeni kun joku suukottaa lapsiaan suulle, ja ajatelleeni että yäk, ei lapsia voi suulle pussata, pervoa! Mutta nyt kun mulla on omia lapsia niin kyllä niitä vaan tulee suulle suukotettua. Mites muut mammat?
  20. N

minkälaisia asioita 8-vuotias osaa/pystyy tekemään itse?

Joo siis ymmärrystä tyttö saa enkä kiristele pipoa tästä hommasta ihan hirveesti :D Mietin vaan että minkälaisia asioita on kohtuullista vaatia häneltä.. ja tän ketjun perusteella oon vissiin suht oikeella linjalla ollut ja sitä siis jatkan. Tosi reipas ja ihana tyttö muuten. Ja sillon kun...

Yhteistyössä