Hakutulokset

1. J

***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

salsai: mä kyllä saan vielä itteni ylös sängystä. Johtunee siitä, et oon jo tottunu heräileen aikasin, lapset on aamuvirkkuja. Lisäks saatan lapset kouluun ja päiväkotiin, niin on oikeestaan pakko jaksaa nousta. Viikonloppuna yritän sit torkkua n.8 - puol 9, ku normaalisti herätään tuossa 7...
  2. J

Huh, ku on ollu vilkasta keskustelua eilen illalla... Voimia satuselle ja nannalle ja muillekin jotka joutuu lepäileen vaikka ei haluais. :hug: Katiapatia: tuo sun kotiinlähtövaateuslista kuulosti ihan hyvältä, paitsi ite en laittais sitä ulkohaalaria jos autolla liikkuu. Eli ajattelin, et...
  3. J

Aurinkoista sunnuntaita! B) zizilisko: kyllä sulla onkin turvotusta. Voin vaan kuvitella miltä tuo tuntuu ku puristaa ja ahistaa. On se jännä miten erilailla odottavat kärsii eri asioista. Ite oon onnekas kun turvotusta on ollu vaan niinä tosi helteisinä päivinä ja silloinkin vaan...
  4. J

Perjantaita mammat =) Täällä Tampereella ei ainakaan mitään kokoarvioita anneta, jos ei sit joudu sairaalan puolelle nimenomaan sitä varten tutkimuksiin. Neuvoloissakaan ei ole ultra-laitteita vaan kaikki käy keskusäitiysneuvolassa. :) Kotikäynnistä ennen synnytystä en ole kuullu...
  5. J

satunen, Naurukohtaus ja Paukkuli: niin vihanneksissakin on hiilareita, mut ei tietysti niin paljon ku esim. perunassa, pastassa ja riisissä. Vähiten taitaa olla salaatissa, kurkussa ja kaalissa. Ystävältä minimoitiin juuri hedelmät, kun veikattiin suurta vauvaa ja piti syömisiä tarkkailla...
  6. J

satunen: kasviksissa ja hedelmissä on nimenomaan niitä hiilihydraatteja. Hedelmissäkin on sokeria eli niittenkin syömistä kannattanee tarkkailla, ettet liikaa popsi... Miehelle kelpaa yleensä liha ja liharuoka on vähähiilihydraattista jos, et käytä kasviksia juurikaan. Ei muuta ku pihviä...
  7. J

KTL: huh, huh kuulosti kyllä pahalta toi sun kaatuminen. Onni onnettomuudessa ettei käyny pahasti. :hug: Meillä on myös lapsia nukutettu kyljellään. Tosin esikoinen kyllä melko nopeesti alko nukkuun mahallaan ja nukkuu edelleen 7-vuotiaana lähes vallan mahallaan. Vaikea siis muuttaa opittua...
  8. J

Adett e:lle ja Naurukohtaukselle voimia :hug: Täällä kans jänskätään onko Nauriksella ens viikolla jo vaavi sylissä :) Masu ei ole laskeutunu. Viimeksi torstain neuvolassakin sano th, et kovin ylhäällä tuntuu olevan, alaosa on ihan tyhjää täynnä. Onneks ei vaikeuta hengittämistä tai...
  9. J

Sateista lauantaita =) Mä aion nukuttaa vauvelia äitiyspakkauslaatikossa ekat pari kuukautta. Niin oon tehny kahden aikasemmankin kanssa. :) Peitto-ongelman ratkasin niin, et tein pienemmän peiton ite. :) Nimistä... Mulla olis tytölle vaikka kuinka monta ehdotusta, mut ne taitaa...
  10. J

poppari: mä en silitä oikeestaan mitään vaatteita, no tietty jotain kauluspaitoja miehelle... En oo koskaan ymmärtäny miks vaatteet pitäis silittää, ihan perusvaatteet siliää mun mielestä tarpeeks ku käyttää huuhteluainetta. Hirvee työkin siinä olis jos 4-5 hengen vaatteet kaikki silittäis, no...
  11. J

Adett e: tuosta painonkasvun hidastumisesta... Ehkä vauvalla on sellanen suvantovaihe menossa, onhan sulle kuitenkin jo ehtiny painoa tulla. Siksi varmaan neuvolassakaan siitä ei olla huolissaan. Sinuna en olis huolissaan. elämänperhonen: piti tuohon vauvan pituuteen suhteessa omaan pituuteen...
  12. J

Keskiviikkoa mammat =) Harsoja on meillä käytetty pukluliinoina olkapäällä ja esim. vaunuissa tuulen/sateensuojana siinä kuomun edessä (jota sadesuoja ei peitä). Lisäks tuo poika käytti harsoa unirättinä, luopui vasta nyt kesällä siitä reilu 5 vuotiaana... ;) Äitiyspakkauksen harsoilla...
  13. J

Katiapatia: turhaan sitä huonoa omaatuntoa potee jos ei ole vielä kaikki viimesenpäälle valmiina... :) Ei meilläkään ole oikeestaan muuta ku hoitopöytä ja vaatteet pestynä. Siinä ne. Pinnasängyn saan joskus, ku vanhemmat sen tänne tuovat, toivottavasti ennen lokakuuta =) Ehtiihän sitä vielä...
  14. J

nanna ja Naurukohtaus: hyvä kun ootte kunnossa ja kaikki siis ok :) pinkwawe: huh, kyllä varmaan säikäytti tuo tytön suuhomma. Onneks kaikki hyvin ja toivotaan ettei enää tule mitään. toiveikasodottaja: mä ainakin aion pukee vauvalle kotiutumispäivänä vaan "yksinkertasen" vaatetuksen eli...
  15. J

Sairaalakassista.... En ole edes aatellu moista vielä. :ashamed: Esikoisesta en muista ku jotain mukaani ottaneeni, ku synnytys käynnisty. Hataria mielikuvia siis... :) Pojasta kans tuli melko kiirus lähtö, mut olin tainnu jo jotain pakata, ku mielestäni kaikki tarvittava oli mukana. Vitsit...
  16. J

toiveikasodottaja: meille kävi niin, et mun ystävä joka on mun tytön kummi pyysi vaan mua oman tyttönsä kummiks, vaikka siis oon naimisissa ja hänkin mieheni tuntee (aikanaan meidät esitteli toisillemme) =) Hänen miehensä ei mun miestä niin hyvin tunne, niin päättivät et vaan mä "kelpaan". Eli...
  17. J

Sataa täälläkin. Kissalla on ainakin puuhaa, ku kattelee vesipisaroita parvekelasien läpi ja ihmettelee veden lorinaa putkesta joka menee meidän parvekkeen lattian läpi. Huvinsa kullakin.... Emilyn: Sen verran on vielä palattava aiheeseen, et en varsinaisesti väittänytkään lehmänmaidon olevan...
  18. J

Naurukohtaus: voi, voi sentään. Toivotaan, ettei hapenpuutetta olisi ja vauva voisi vielä köllötellä kohdussa. Toisaalta niin ku huitshapeli sanoin, niin sulla on kuitenkin jo hyvät viikot menossa. Ilmottelehan miten edetään. Vomia ja :hug:
  19. J

satunen: ootko kokeillu apteekin perusrasvaa tuohon kutinaan? Jos se öljy ei auta, niin josko nuo rasvat auttais... :) Äitiysrahakysymyksees vastaisin, et rahat tulee silloin ku päätöksessä lukee, vaikka siis lapsi syntyis aikasemmin. Sairaalasta pitäis mennä tieto suoraan Kelaan lapsen...
  20. J

poppari: sokerirasituksesta. Mä sain ajanvarauksesta vahvistuksen jossa oli ohjeet noihin rajotuksiin. Taysin ohjeisiin voi mielestäni kyllä luottaa.... Siinä luki, et ilta 8 jälkeen ei saa syödä (ilmeisesti rasitusajalla ei ole väliä, vaikka mulla olikin 8.15) ,vettä voi juoda illalla. Aamulla...

Yhteistyössä