Hakutulokset

1. B

Kuinka nopeaa vauva on alkanut kunnolla syömään kiinteitä?

Heippa, En ehtinyt lukea muuta kuin otsikon mutta ajattelin kuitenkin kertoa että me käytiin samantyyppistä keskustelua joitain viikkoja sitten - kurkkaappa: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1089864,25#m11576025 Me annettiin antaa kiinteitä 6kk ikäisenä ja noin kuukausi meni siihen että...
  2. B

mimmosia ruokia j akuinka paljon teijän 8kk ikäiset syö?

Meillä kiinteiden harjoittelu alkoi 6 kk iässä ja ensimmäisen 4 viikon aikana menekkiä voitiin laskea muutamissa lusikallisissa, nekin laulun ym saattelemana joten tyttö ei varsinaisesti aukaissut suuta lusikalle :| Yhtenä päivänä näytti sitten vain yhtäkkiä innostuvan asiasta ja nyt syödään...
  3. B

6 kk vatsallaan nukutus

Niin, toisaalta myös uskon siihenkin että vauva "tietää" parhaiten - joten jos vauva itse haluaa nukkua vatsallaan (kääntyy itse vatsalleen) niin silloin se on ihan ok. Mutta tämä on siis täysin fiilistelypohjalta - ei pohjaudu tutkimuksiin. Itse otan paljon asioista selvää mutta silti luotan...
  4. B

6 kk vatsallaan nukutus

Voi. Mietin ja pohdin että vastatako tähän vai ei, en haluaisi olla ilonpilaaja. :( Mutta kun itse olen joutunut ottamaan selvää kätkytkuolemien riskitekijöistä niin ajattelin että ehkä on kuitenkin hyvä tietää asiasta ja tehdä sitten tietoisen päätöksen siitä että haluaako nukuttaa vatsallaan...
  5. B

Manduca! (kantoreppu)

Onko kenelläkään manduca-kantoreppua käytössä? Mitä tykkäätte? =)
  6. B

Yösyöpöttely kun puuroa vasta harjoitellaan :)

Sorry pitkä aloitus :saint: Mitä jos muotoilisin toisin: Antaisitko äidinmaidolla pääasiassa olevalle 7-kuiselle iltapuuron vellinä jotta ei tulisi yöllä nälkä? B)
  7. B

Tuli mieleen yksi nolo juttu synnytyssalista

Hei mä tein ihan samalla lailla! Mutta tunsin silti olevani jotenkin kaukana vauvasta joten pari kertaa käännyin siis itsekin sängyssä niin oli taas kasvot lähekkäin :ashamed:
  8. B

Ups, tulipa pitkä sepustus ja oikein yritin tehdä helpoksi :o
  9. B

Kröhöm :xmas: Aattelin tässä vielä kysäistä että mitäs mieltä ootte... Meillä siis 7-kuinen tyttö joka oli 6 kk täysimetyksellä ja nyt on piiiiiikkuhiljaa alkanut mennä enemmän kiinteitä. Parhaimmillaan kuitenkin iltapuuromäärät on puolen desin luokkaa. Yleensä vähemmän. Kiinteitä syö päivän...
  10. B

Sosevinkkejä kaivataan!

Näin keskustelua aiheesta juuri muutama päivä sitten... http://kaksplus.fi/keskustelu/t1094661 =)
  11. B

Kuinka kauan mennyt kiinteiden harjoitteluun?

Ensimmäistä kertaa kirjoittelin tänne palstalle tämän asian tiimoilta, onpa tosi kiva huomata että täältä voi saada tosi hyviä neuvoja ja apua. Asiasta keskustelukin jo pelkästään karistaa huolia. Kiitos siitä :hug: Meillä syödään nyt melkein puoli desiä aamu- ja iltapuuroa ja vaihteleva...
  12. B

Vauva ei halua tissiä!

Meillä oli kanssa itkua rinnalla etenkin iltaisin tuossa 4-kuukauden tienoilla ja kesti vähän vajaa 2 viikkoa. Öisin ja päivisin söi rintaa hyvin mutta iltasyötöllä itki heti kun laitoin rinnalle. Ja nälkä siis oli kova. Pieni olisi jättänyt iltasyötön kokonaan väliin ja herännyt sitten 1-2...
  13. B

Mikäs imun tarve tuolle

Niin, piti sanoa vielä että nuo "rintaraivarit" on ihan tavallisia - olen kuullut useilta ystäviltä erinäisistä kausista. Menee kaikilla ohi ennemmin tai myöhemmin joten älä huoli :). Meillä ei aiheuttanut suurta murhetta mutta olen kuullut tapauksista joilla lähes kaikki päivän syötöt on...
  14. B

Mikäs imun tarve tuolle

Ettei olis ns. rintaraivareiden tapaista? Meillä oli sellaista tuossa 4-kuukauden tienoilla ja kesti vähän vajaa 2 viikkoa. Öisin ja päivisin söi rintaa hyvin mutta iltasyötöllä itki heti kun laitoin rinnalle. Ja nälkä siis oli kova. Pieni olisi jättänyt iltasyötön kokonaan väliin ja herännyt...
  15. B

Meille muuten sanottiin neuvolassa että kannattaa aloittaa harjoittelu vasta 6-kuisena (jos maito riittää...) koska silloin on jo motoriikka paremmin kehittynyt jne joten oppii yleensä hyvin nopeasti siinä vaiheessa kun ei tarvii ihmetellä nielemistä tai sitä että työntää kielellään pois suusta...
  16. B

Tämä tyttö sitten päätti alkaa syömään eilen illalla! Iltapuurolla alkoi suu aueta muutamia kertoja ja aamulla oli suu ammollaan ainakin 20 kertaa! Siis ilman huijaamista, ilman maanitteluja, ilman leluja. :heart: Niin ne asiat tosiaan voi muuttua hetkessä. Varmaan tulee takapakkiakin vielä...
  17. B

No niin, nyt on sitten sutattu kaksi päivää :D Nyt on ainakin syöttötuolissa hauskaa vaikkakin ruokaa on kymmenen kertaa (ei riitä...) enemmän sylissä kuin suussa :whistle: Nyt alkaa pikkuhiljaa erottua makuja jotka miellyttää. Maiskuttaa ja on tyytyväisen näköinen kun saan lusikan...
  18. B

Nukkuuko muiden 8kk lapset kuinka hyvin yöt?

Meillä lähennellään nyt 7 kuukautta ja jo vastasyntyneenä nukuttiin öisin 5-7 tunnin pätkiä, ja 5-6-kuiseksi asti nukuttiin täydet yöt. Mutta, mutta... Sitten alkoi tulla hampaita ja tyttö alkoi heräíllä itkien muutamia kertoja yössä. Seuraavaksi ei sitten enää rauhoituttu ilman syöntiä ja koska...
  19. B

Huojentavaa kuulla että jollain muullakin on mennyt aikansa syömisen opetteluun... Olen pitänyt huolen siitä että tyttö on sopivan virkeä ja "sopivan nälkäinen" ja olen pyrkinyt olla tuputtamatta. Mutta se on hassua ettei avaa itse suutaan ja siksi siis olen joutunut jonkin verran "huijaamaan"...
  20. B

Nyt on aamusoseet annettu ja taas meni se about 5 lusikallista. Siis puolihuijaamalla kun avoi suunsa maistellakseen maissinaksua. Sitten suht tyytyväisenä maiskuttaa sosetta ja nielee sen normaalisti eli ei ole koskaan esim työntänyt pois suustaan. Mutta jos yrittää laittaa lusikan lähelle...

Yhteistyössä