Meillä on poika 7½kk eli ei vielä ihan 8kk, mutta saanen kai vastata =) Meillä syödään aamu- ja iltapuuro hedelmäsoseen kera, vielä ns. vauvapuuroja, edes hienonnetuista pikakaurahiutaleista tehty puuro ei mene pojalla alas. Esikoinen taisi alkaa syömään pikahiutaleista tehtyä puuroa 8kk iässä, tosin hänen kanssa alettiin kiinteiden maistelu 4½kk iässä, kuopuksen kanssa 5½kk iässä.
Lounaalla poika syö liha-kasvissosetta, välipalaksi hedelmäsosetta ja illalla kasvisosetta ja syö tissiä n. 7 kertaa vrk.ssa.
Niin määrät ovat: puurot teen noin desiin vettä, lihasosetta menee vajaa pilttipurkillinen itsetehtyä. Lihaa ollaan syöty parisen viikkoa ja jos valmissoseita olen pojalle antanut niin olen antanut puolet lihaa ja puolet kasvista. Päivällisellä menee purkillisen verran sosetta ja välipalaksi saman verran. Hedelmäsoseita menis vaikka kuinka paljon, mutta notain rajaa sentään =)
Niin kysyit vielä millaisia ruokia: puuroista marjapuuroja, kaurapuuroa, riisipuuroa, neljänviljan puuroa. Kanaa, possua, nautaa. Kaikenlaisia hedelmäsoseita, marjoista olen antanut vadelmaa, ruusunmarjaa ja mustikkaa, tuoretta banaania vähän muusattuna. Kasviksista porkkanaa, bataattia, vähemmän perunaa omissa soseissa, kukkakaalta, kesäkurpitsaa ja parsakaalta. sormiruokaa en ole vielä antanut, pojalla ei ole vielä hampaita.