Mikäs imun tarve tuolle

vauvalle ( 4kk ) on nyt tullut :eek: ?
Ei ole oikein osannut syödä tuttia koko ikänään. Varmaan kolmen kuukauden iässä söi pari viikkoa suht "hyvin" mutta sitten kun sitä ei ole tarvittu niin on koko käyttö jäänyt.
Nyt sitten imee sormia koko ajan, syö tuttia vaikka en siihen olisi halunnut opettaakaan. Ja rinta sitte taas ei aina edes kelpaa ( pullosta ei ole juonut, tissimaidolla ollaan elelty ). :/
Tissille kiukkuaa, joskus käy imemään heti ( öisin aina ) mutta päivisin on niinkin ettei syö ollenkaan tai alkaa imemään mitä ihmeellisimmästä asennosta tai sitten kun kävelen vauva tissin suun vieressä. Muuten raivoaa vaan tisulle.

:headwall:

Nyt se sitten kai on oppinut nukkumaan tutti suussa mitä en varsinkaan olisi halunnut opettaa :kieh:

meidän neideillä oli samanlainen vaihe kutakuinki 5kk iässä, paitsi että niille ei kelvannu se tutti silloinkaan..onneks meni itestään ohi, hermoja se vaan repi kovasti äidiltä.. :hug:

hande
Voisko olla hampaita tulossa? Meidän kolmonen on ollut kaksi kertaa täydellisessä tissilakossa. Ekalla kerralla kaksi päivää ja toisella kerralla kolme päivää. Oletin ikenien olevan niin kipeät ettei suostunut syömään. Kävi aina karjumaan jos yrittikin tissiä tarjota. Mukista sain juotettua, tuttipulloa ei ole koskaan huolinut.
Pari kertaa sain kyllä huijattua syömään kun oli nukahtanut rättiä lutsuttaen niin työnsin varovasti tissin suuhun ja rätin samalla pois. Ja toisella kerralla työnsin vain tissiä suuhun kun nukkui.
Pakko oli tehdä niin kun tissit olivat jo tosi kipeet ja vaikka yritti pumpata niin silti jäi kipeeksi. Imettäminen auttoi.

Bam
Ettei olis ns. rintaraivareiden tapaista? Meillä oli sellaista tuossa 4-kuukauden tienoilla ja kesti vähän vajaa 2 viikkoa. Öisin ja päivisin söi rintaa hyvin mutta iltasyötöllä itki heti kun laitoin rinnalle. Ja nälkä siis oli kova. Pieni olisi jättänyt iltasyötön kokonaan väliin ja herännyt sitten 1-2 tunnin päästä syömään... Muutama juttu auttoi meillä: kävely imettäessä, mulla ei saanut olla paitaa päällä (älkää kysykö miksi :D), vauvan selinmakuukin auttoi välillä - mutta mikä oli ehkä sitten se tärkein meillä oli tutin väliintulo. Jos alkoi itkeä rinnalla, laitoin heti tutin suuhun ja kun oli siitä pikkuisen rauhoittunut, vaihdoin tutin nopeasti rintaan - johan söi mukisematta. Joskus piti laittaa tutti pari kertaa mutta meillä tuo konsti (jonka huomasin ihan sattumalta...) toimi lähes takuuvarmasti. Mutta meillä näitä itkukohtauksia kesti vain ne jotkut päivät ja sen jälkeen ollaan syöty äidinmaitoa oikein hyvällä ruokahalulla monta kuukautta (siis niin hyvällä että kiinteät alkaa maistua nyt pikkuhiljaa vasta n. 7-kuisena :D).

Luepa ohjeita imetystukilista.net sivuilta.

Bam
Niin, piti sanoa vielä että nuo "rintaraivarit" on ihan tavallisia - olen kuullut useilta ystäviltä erinäisistä kausista. Menee kaikilla ohi ennemmin tai myöhemmin joten älä huoli :). Meillä ei aiheuttanut suurta murhetta mutta olen kuullut tapauksista joilla lähes kaikki päivän syötöt on pitänyt tehdä hiljaisessa hämärässä huoneessa / kävellen tms. Eri vauvoilla tehoaa eri keinot... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Bam:
Niin, piti sanoa vielä että nuo "rintaraivarit" on ihan tavallisia - olen kuullut useilta ystäviltä erinäisistä kausista. Menee kaikilla ohi ennemmin tai myöhemmin joten älä huoli :). Meillä ei aiheuttanut suurta murhetta mutta olen kuullut tapauksista joilla lähes kaikki päivän syötöt on pitänyt tehdä hiljaisessa hämärässä huoneessa / kävellen tms. Eri vauvoilla tehoaa eri keinot... :hug:
Esikoisella ei ollut mitään tälläistä mutta hän sai lähes alusta asti maitoa myös pullosta. Tämä toinen on ollut tissimaidolla, paria pullo kertaa lukuunottamatta, ja nyttemmin syöty luumua vatsantoiminnan auttamiseksi.

Noita raivareita ajattelin mutta en vielä sen kummemmin asiasta ole tietoa etsinyt. Vois hyvinkin olla sitä. Täytyy kokeilla noita vippaskonsteja ;) Kiitos vinkeistä =) :flower:

Yhteistyössä