Hakutulokset

1. S

***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Heipat! Meillä myös vauva potkii tosi kovasti, välillä tosiaan ihan epämiellyttävästi. Onko teillä muilla ollut "sähköiskuja" tuolla haarojen välissä...Esikolta oli kans ja tältä tuntuvat nyt silloin tällöin. Kaameita! Mitähän mahtavat olla??? Tai siis johtua. Meillä on vko sairastettu...
  2. S

TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Heippati, nyt ne sit alkoi, pirskatin vatsan kiristelyt ja pingottelut. Paineen tunne alapäässä lievässäkin rasituksessa ja alaselän kivut. Harkkasupparit. Prkle. Niin kuin minä nautin tästä olosta, että henki kulkee ja olo on mainio. Mitä nyt koirankakkojen poimiminen tuntuu että poksauttaa...
  3. S

Juu juu, siis neuvolassa just ennen näytteen antoa pesen alapään kuten Weisskin. En minä ainakaan koe sitä ongelmaksi, siinähän sen huljuttelee näppärästi =)
  4. S

Vielä tuosta valkosyyteistä ja alapesuista; mulle on kyllä ohjeistettu, juuri noiden virhemahdollisuuksien vuoksi, että tehdä alapesu ennen kuin antaa virtsanäytteen! Eikä ole kummassakaan raskaudessa yhtään plussaa tikkuun tullut. Liekö tuostakin ollut apua. Samahan se on värkki puunata, niin...
  5. S

Solarium on ihan ok, Jenni30, kunhan ottaa kohtuudella. Esim. säteilytyurvakeskuskuksen sivuilla sanotaan noin. Kaikkeenhan sitä puututaan, kun joku on raskaana...MInä ainakin aion ottaa vähän väriä näiden lihojen pintaan, etten ihan valaalta näytä! Heh. Neuvolassa siis käyty, rr 105/70, hb...
  6. S

Issias ollu vaivana sekä tässä että edellisessä raskaudessa mulla. ON tosi inhottava vaiva, ja ainakin mulla ei ole hävinnyt yhtään mihinkään ennen kuin on päässyt vatsasta "eroon". Just nuo eteenpäin kumartelut ja liikkeelle lähdöt kaikista hankalimpia. Tai selällään makaamasta, kun pitää...
  7. S

LAPSIEN HIUSTENLEIKKUUSEEN ERIKOSITUNEITA PARTUREITA?? HKI

Tai jostain helsingin lähistöstä etsin parturia, jossa olis ajateltu näita taaperoita...Meidän poika muistuttaa lähinnä A.Kiven seitsemästä veljeksistä nuorimmaista ja käytiin ns. tavallisella parturilla kokeilemassa. Eihän siitä mitään tullu! Eli onko parturia, jossa olis videot tms...
  8. S

Tsau! Tupuna, joo mulla on tosiaan la samana päivänä! Ja kättärille menossa, siellä synnytin esikoisenkin. Kovinhan se kiireinen sairaala on, mutta eikö nuo lie kaikki nykyään..Kävin esikkoa odotellessa miehen kanssa haikaranpesän synnytysvalmennukset; olivat kyllä tosi hyvät! Vaikka itekin...
  9. S

Kohdunkaulan mitasta: ultralla 6 cm ja käsikopelolla 3cm samassa tarkastuksessa. Näin lääkäri merkkas ihan neuvolakorttiinkin ja kerto ton saman, että ultralla mitta saadaan tarkemmaksi.
  10. S

Heipat taas! Vauva potkii hiensti mahassa, liikkeet näkyny mulla vatsan läpi jo rv 19 alkaen!!? Enkä tosiaan ole varustettu ilman vararengasta...Asennostahan se riippuu, mut upeasti maha pomppaa kun ukkeli potkii. Paita heiluu mukana koulutunneillakin. Eeti, pakko kommentoida tuoda yh-äiti...
  11. S

kesken hoitovapaan äitiysvapaalle

Joo, soitin jo tehyn edunvalvontaan. Vielä selvittävät asiaan, mutta näin kyllä asia on tulkittu työnantajapuolelta, ettei hoitovapaata voi keskeyttää. Pikkasen vielä asiaa selvittävät, joitakin venymisiä on ollut. Eiköhän tämä nyt sitten niin mene, etten voi keskeyttää hoitovapaata...
  12. S

Bamse, mikä liitto oli kyseessä? Mulla on tarkotus soittaa tehyyn, kunhan saan tämän juniorin päikkäreille. Tässähän ihan tulee taistomieltä; hkin kaupunkin on kyllä aina luistamassa omista velvollisuuksistaan...
  13. S

Kiitos sulle neliapila tiedoista! Otankin tämän asian heti huomenna työn alle; soittelen kelaan ja liittoon, mitä asiasta tietävät!
  14. S

Kantokopasta, me ei kyllä esikkoa siinä ihmeemmin kanneltu eli itse en laittaisi siihen ominaisuuteen liikaan rahaa. Meillä on kaukalona Britaxin Rock o ´tot, vallan kelpaa tälle seuraavallekin ihanuudelle. Minnepä niitä vauvoja edes kantelisi, kylässä sylissä ja kauppaan jos tarvii ottaa...
  15. S

Voi vimpulat sentään! En oo tienny mitään tommosesta EU:n tuomioistuimen päätöksistä. Voisko asia sitten siis kääntyä niin, että minunkin hoitovapaan voi katkaista ja jatkaa sitten äitiysvapaana??? Mahtaako liitot tietää noista asioista jo tarkemmin?
  16. S

Moi, mulla on vakkari paikka hkin kaupungilla, ja hoitovapaa anottu tammikuulle -09 saakka. Äitiysloma alkaisi huhtikuussa -08, mutta en saa keskeyttää hoitovapaata. Sinänsä asia ei vaivaa, mutta lomat ei kerry hoitovapaalta. Ja kaipa sit menettää ton 3 kk palkankin...
  17. S

Joensuulaiset / lähikunnissa asuvat äidit

Heippa! Maksaako Joensuun kaupunki mitään tukea hoitovapaalla ollessa, eli kuntalisää? Jos, niin minkä verran ja millä ehdoilla? Samaa kyselisin Kontiolahtelaisilta ja Pyhäselkäläisiltä! Tak :flower: Sinuhe
  18. S

TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

Huoh...huomenta. Mahdoton väsymys, esikko herätteli pitkin yötä ja nousi ylös törkeän huutokohtauksen jälkeen 5.30..No, katellaan hetki lastenohjelmia ja käydään varhaisilla päikkäreillä yhdessä. Sit vois alottaa tän päivän uudelleen. Harmittaa ,kun kerrankin olis hyvä sää ulkoilla ja meidän...
  19. S

Repa: Onko noin toi isyysvapaa? Ettei olis isäkuukaus kyseessä? NImittäin aikasemmin isyysvapaa on pitäny anoa etukäteen, rahat anotaan takautuvasti.
  20. S

Mymmelis: Pois jättäsin unipussin, mobilen ja imetystyynyn. Tilalle apteekista rinnanpäihin voidetta, joku lampaanrasva juttu. Nimeä en kyllä muista, violetti tuubi. Ja sit tosiaan ne siteet, harsot, särkylääkkeet! Äippä84: Isyysvapaa pitää anoa 2 kk ennen sen aloittamista. MOni anookin sen...

Yhteistyössä