TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Niin siis kun täällä on useampikin nyt kommentoinut tuohon valkosolujuttuun niin tarkentaisin, että virtsasta siis löytyi leukosyyttejä +1. Pitääkö tästä nyt siis huolestua? Kätilö sanoi vaan, että ihan normaalia ja seurataan kahden viikon päästä, varsinkaan kun ei ole turvotusta, verenpaine 119/68 ja paino noussut kohtuudella (7 kiloa). Muutenkin olen ollut hyvässä kunnossa ja sokerirasituksessa ei hätää. Mutta mietinkin, että olisikohan virtsaan voinut joutua valkovuotoa, kun olen kärsinyt siitä aika runsaasti, mutta hiivaa ei ollut. Parempi alapesu ensi kerralla ehkä. Toisaalta olen ollut koko viikon pienessä flunssassa, joten voisikohan tuo vaikuttaa?

Pikkuinen on masussa kauhean tehokas, tuon rt:hen kääntymisen huomaakin kyllä. Hikka tuntuu alhaalla ja potkut tulevat yläkylkiin. Ja minä kun pelkäsin, että tuo väkkärä ei osaa kääntyä. Terkan mukaan ei takaisin kääntymiseen pitäisi enää olla tilaa, mutta katsotaan. Ihan varmasti vielä pyörii.

Tervetuloa rakkausvauva kiva, että tulee uusia mukaan.

Kiitoooksia,tervetulo toivotuksista =) Olen nyt työpäiväni tehny, ja jalakoja jo pakottaa ja muutama suppari kiristänyt,eli oikea hetki häipyä tältä päivältä. ja väsy |O . mutt arvatkaas, kun menen kotiin, saan ystäväni ja 3 vkoa vanhan tyttövauvelin kylään. :heart: ajattelin tehdä meille mustikkapiirakan ja vaniljakstiketta :p minullahan on 3 tyttöä entisestä liitosta, vanhin 18, sit 16 ja 14v. olen itse 38v . ja uusi avioliitto ja tulevalla isukilla myös aikuiset lapset entisestä liitosta. paljon elämässä muttunut ja kai kaikenmoista kokemusta tullu ja rakastetaan toisiamme ihan hirveästi ja siitä tuo rakkausvauva.. :heart: eli pitkät olis tarinat. mutta siis,en ole tuommoista pientä pitänyt n.14sta vuoteen,joten on aivan ihanaa saada ystäväni ja hänen tyttelinsä kylään =) mutta nyt pitää mennä! iloista päivänjatkoa =)

rakkausvauva

Tervehdys taasen!

Täällä sitä kotona kylpytakki päällä miihaillaan. Eli saikkuahan se tohtori kirjoitti ensi viikon tiistaille alkuun. Arveli, että voi olla tämän tytön työt tehty tän kevään osalta. Sinuhella on ollut ihan samanlaisia vaivoja siis, tää on oikeasti hanurista!! Joku kyseli mikä tuo issias on. Minun ymmärtääkseni se on hermo ja tulehtuessaan, tai puristuksiin jäädessään aiheuttaa kipua. Nimenomaan tietyt asennot ja istuminen on vaikeaa. Särkylääkkeeksi Panacodeja. Eilen oli pakko ottaa yksi, kun ei meinannut päästä eteen eikä taakse, mutta mahdollisimman vähällä lääkkeellä yritän kuitenkin päästä. Mut näillä eväillä mennään ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Matkarattaista: Meillä on sukulaislta saadut Emman rataat. Minusta ne on just asfalttimenoissa kaupungilla ja ostos reissuila ja matkoilla hyvät, kun pitää saada välillä survottua auton takakonttiin mujiden kamojen sekaan. Jos on farkkuauto käytössä, niin silloin harkitsisin itsekin ostaisinko vai en. Nuo tuli kuitenkin sukulaiselta ilmaiseksi, joten otin hyvän tarjouksen vastaan :)

Päikkäri 29+3

Päiviä,

Jossu: mites meni lääkärissä? E rikalle onnea hyvistä uutisista! Minäkin kävin tänään istukkakontolliultrassa ja kaikki näytti olevan ok, mutta sain varmuudeksi uuden ajan vielä kk ennen la:ta koska istukka oli kuitenkin aika alhaalla. Vauvalla oli kaikki hyvin ja tyttöepäilyt saivat taas vahvistusta! :)

Nyt tulee terveisiä neuvolalääkäriltä:

Paino 100g alle ensimmäisen neuvolakäynnin, verenpaine 122/76, pissa puhdas, HB 126 lisäraudalla nostettu, kohdun korkeus 24 cm, sydän äänet ok, kohdunsuu kiinteä, kiinni ja 2 cm (käsikopelolla).

Eli kaikki on aivan hyvin sitä mun paastosokeri arvoa lukuun ottamatta, johon saan ohjeet ja mittauskaluston huomenne iltapäivällä.

Vähän lääkäri kyseli varovasti, että onko mulla ollut nälkä. Ensin olin ulalla, mutta lopulta hoksasin et epäili mun pitäneen paastoa, kun paino ei ole ekasta käynnistä lisääntynyt. Tosin mullahan on tota vararengasta vaikka muille jakaa =)

Jossu & Hemuli 26+1

hei kaikki

ja terrvetuloa uudet mukaan!

Neuvolassa käyty HB126, verenpainen 122/60, paino noussut 450g per viikko :( Sf 26 sydämmen syke 130 - 135. Pääsen kahden viikon päästä ylimääräseen kontrolliin äippäpolille 7.3. Ihanaa nähdä papu taas ja tietty ihanaa kun pääsee tarkempiin tutkimuksiin. Olen taas pirun kipee.

Matkarattaa: meiltä ei löydy yhdistelmillä ollaan tosi hyvin pärjätty..mut jokainen tarpeittensa mukaan

Hellou!

rakkausvauva
,tervetulleeks:wave:

Karinainen: Mulla tänään toistamiseen leukosyytit yhdellä plussalla,johtunee siitä valkovuodosta. Kuulemma hyvin herkästi tekee sen. Eikä mulla oo auttanut ees alapään entistä huolellisempi jynssäys. Ehkä jos sen pesis paikan päällä :D
Virtsatulehdukseen se vois viitata,mutta se multa katottiin viimeks ja ihan puhdas.
Kuulemma siis tosi herkästi voi näyttää sitä yhtä plussaa,joten ei huolta
=)

Eli siis neuvolalääkärissä käyty...pissa muuten puhdas lukuunottamatta sitä leukosyyttiä,jonka siis valkovuodon joutuminen virtsaan aiheuttaa..
Paineet ok,hemppa hienosti nousussa yli 120,en muista paljon... painoa pukkaa,nyt jo melkein 10kiloa lähtöön :ashamed: ei sitä näemmä voi estää...
Kohdunsuu kiinni ja napakka suppareista huolimatta =) Mutta saikkua tuli,joten en palaa töihin enää. vauvalla syke siinä 150 tietämissä ja hyvät äänet. kaikki ihan ok. Seuraava neuvola 14.3,kerkeehän sitä taas siihen mennessä läskistyä |O

Repa ja kutvonen rv 28+1

Tervetuloa rakkausvauva!

Täällä on vointi hyvä. Ahmatti liikuskelee aktiivisesti ja onpa mieskin onnistunut pari potkua bongaamaan.. Tosi rauhallinen kaveri on kyllä tulossa. tai sitten liikuskelee kaikki yöt, ja nukkuu päivällä. Väsyykö kellään muulla jalat seistessä??? Mulla tuntuu että kantapäät hajoo jo ihan pienestä seisomisesta. Taidan mennä huomenna ostamaan uudet kunnon talvikengät ittelleni. Oikean koon löytyminen on vaan tosi hankalaa kun jalan koko on 35-36.

Me ollaan vihdoinkin saatu tehtyä hankintoja vauvalle. Ja nyt vauvan tulo tuntuukin jo tosi konkreettiselta. Käytiin maanantaina ikeassa ostamassa vauvalle patja, peitto, mobile, pinniksen pehmuste yms. Oli aivan törkeen ihanaa päästä hiplaamaan niitä vauvatarvikkeita. Tänään käytiin ostamassa Emmaljungan yhdistelmävaunut sekä Akta Cragon Duologic turvakaukalo+ istuinsysteemin... Ja rahaa paloi :kieh: No nyt on sitten Ahmatilla kiva kölliä vaunuissa.. Mieskin oli uusista vaunuista tohkeissaan..

Tänne ei kummempia...

birdie81 + ahmatti rv27

repa se olisikin aika hyvä, kun sanoisi siellä neuvolassa, että anteeks nyt vaan, mutta mä kävisin nyt pesemässä ton alapään. :LOL: Vois kyllä olla hiukan kummia ilmeitä neuvolan tädillä. Siis ei multakaan löytynyt mitään tulehdukseen viittaavaa.

Olin tänään kylässä kaverilla jolla LA tänään, ei taida vielä tänään ainakaan syntyä. Kovin alkoi toivomaan lapsen maailmaan tuloa. Alkaa kuulema painamaan kaikki vaivat... Ja musta kun tuntuu, että alkaa jo nyt hiukan painamaan. :whistle: Kaiken maailman issiakset ja säryt jo nyt. Onneksi kirppunen on aktiivinen.

birdie mulla väsyy jalat seistessä ja jostakin syystä autolla ajaessa. Jälkeen päin tuntuu siltä, että suonenveto tulee hetkellä millä hyvänsä.

pojalle paranemista. Taas kipeänä. Inhottavaa.

Solarium on ihan ok, Jenni30, kunhan ottaa kohtuudella. Esim. säteilytyurvakeskuskuksen sivuilla sanotaan noin. Kaikkeenhan sitä puututaan, kun joku on raskaana...MInä ainakin aion ottaa vähän väriä näiden lihojen pintaan, etten ihan valaalta näytä! Heh.

Neuvolassa siis käyty, rr 105/70, hb ei otettu, sf 23, painoa 890g / vko. Eli nyt yhteensä noussut 11-12 kg, mutta enpä tuota aio ressailla. Vauva vikkelä liikkeinen neuvolassakin, oli vaikeuksia saada sydänäänet kuuluviin. Niin ja "pyllytarjonnossa" :heart:

Matkarattaat (Cracon) on meillä ollut käytössä lähinnä kauppakeskuksissa, kirjastossa, Espanjassa jne. Tollasissa vähemmän tavallisissa menoissa.Ollaan kyllä tykätty, et autossa on ollu odottamassa rattaat valmiina tuommosia keikkoja varten, lähteminen niiiiiiin paljon helpompaa. Ja ne saa nopeesti kasaan ja kokoon, ei erikoisia kikkailuja. Ja ovat tietysti pienet. Kotikäytössä sit rattaat, alkuun yhdistelmien ratasosa ja aika nopeesti hankittiin Teutonian Timmyt. Ovat muuten aivan huiput, pienet ja ketterät.

Näihin kuulumisiin,
sinuhe ja ukkeli 26+2

Vielä tuosta valkosyyteistä ja alapesuista; mulle on kyllä ohjeistettu, juuri noiden virhemahdollisuuksien vuoksi, että tehdä alapesu ennen kuin antaa virtsanäytteen! Eikä ole kummassakaan raskaudessa yhtään plussaa tikkuun tullut. Liekö tuostakin ollut apua. Samahan se on värkki puunata, niin ei tarvii tyhjää miettiä. Jos testi sit reagoi, voi paljon todennäkösemmin olla kyse "oikeesta" ongelmasta-

Hmm... minä popsin nuita multitabsin raskaus-inkiväärejä alkuraskaudesta. Kysyin neuvolasta silloin, että voiko niitä ottaa ja Täti sanoi, että kyllä, kun ovat raskaana oleville erityisesti suunniteltu. Söin niitä vajaan paketillisen, mutta lopetin sitten, kun en kokenut niiden yhtään auttavan pahoinvointiin. Toivottavasti ei nyt tarvitse huolestua tuosta 2. & 3.:lla kuulla tapahtuneesta inkiväärien popsimisesta... :(

weiss
Pakko ottaa kantaa tuohon värkin pesemiseen..neuvolassa. Mie ainakin oon pessy, kuin myös äippäpolilla. Siellähän on lukolliset vessat ja suihkut sitä varten. Oonko mie jotenkin "outo" lintu sinuhen kanssa, kun värkkimme pestään, eikä se miusta mitenkään kummallista ole.. Kuinka muut tuon värkin pesun hoitaa, kotona vai neuvolassa?

Puliina Mäkin noitaraskausinkiväärejä jokusen popsein, mutta en usko että ne on mitään ihan kauheeta kerinnyt tekemään. Täytyy ainakin koittaa ajatella niin. :/

Matkarattaita me ei olla esikon kanssa tarvittu ollenkaan vaan noilla yhdistelmillä ollaan pärjätty hienosti. Mutta osaisin kuvitella että paljon esim. ostoskeskuksissa likkuvalla ne ois ihan kätevät. Mutta me ollaan täällä käpykylässä kaupunki reissutkin menty yhdistelmien kanssa. :D

tuosta värkin pesusta kun on ollut puhetta niin mä peseydyn aina kotona ennen neuvolaa ja yleensä vielä siellä paikan päälläkin.

Meillä papunen vaan pysyttelee perätilassa :headwall: Kerran pari on käynyt kokeilemassa miltä tuntuis olla raivotilassa mutta ilmeisesti ei hyvältä kun kuitenkin aina kääntyy takaisin perätilaan.
Hassu tunne kun lähes kaikki liike tuntuu reippaasti navan alapuolella...joskus harvoin tuntuu pää kylkiluissa tms. Mutta selvät liikkeet aina alhaalla....sas kyllä luvan alkaa kääntymään oikein päin...mä en halua sektioon enkä halua että pientä aletaan väkisin mahan päältä kääntämäänkään....se on jo sivusta katseltunakin tosi rajun näköstä puuhaa. :|

Mulla on painoa kanssa tullut jo joku 10kg :ashamed: Oonkin koittanut miettiä että miten sitä pääsisi tästä ihan hirveästä makeanhimosta eroon. :kieh: Mä kun en montaa kiloa enää haluis ottaa kun en mikään keijukainen ole ennen odotustakaan ollut... kertokaapa miten pysyn poissa jääkaapilta ja jätän herkut syömättä??? :headwall:

Liro ja papunen rv 29

pesusta meilla ei edes neuvolassa ole mahdollisuutta pesta suihkulla alapaata. Kotona olen pessyt, mutta kai sita voi tietenkin yrittaa lavuaarin vedella huljutella. Hitsi miten hienosti teilla suomessa jos suihkut ja kaikki. Voin tietenkin ottaa naytteen jo kotona ja vaan palauttaa neuvolaan. talloin saa ainakin vastapestylla varkilla palautettua :D ,

Iltaa!

Sain tänään Kelalta laskelmat ja ilmoituksen äippä-paketista. Ja tietty oli ihan väärin laskettu ja jätetty jopa ennakot kokonaan huomiotta. Noh, nyt on sit 30 pv aikaa valittaa...voi jestas et voi olla vaikeeta ja just ton takia sinne sata kertaa soittelin kun papereita täytin. Olisivat laittaneet sen äitiyspakkaus ilmoituksen nyt ja vasta myöhemmin tuon rahapäätöksen. :kieh:

Käytiin tänään taas kattelee matkarattaita. Ostetaan varmaan nyt sellaiset, mut halvat. Su mennän kamujen luo kattelee mitä niiltä irtois lainaan. Eli kyllä tää tavarapuoli tästä.

Värkin pesusta Repa& Katrinainen +muut: itse pesen aina kotona, mut yks asia mikä voi vaikuttaa tulokseen on että häpyhuulet pitäis levittää eka ja sit vasta pissata eli et pissa tulis "suoraan" purkkiin ilman häppäri-kontaktia siinä välissä B) mut voihan tietty olla et noin teettekin - itselle tuo oli vaan uusi tieto.

Perätila: mistä sen tuntee/ tunteeko sitä itse? Papu potkii koko ajan takaviistoon alas ja välillä tunkee jotain kovaa tuosta navan kohdalta ulospäin: pää tai peppu, en osaa sanoa..? Hikka tuntuu taas ihan alhaalla: kertookohan se asennosta?

Yläkylkikipu vaan jatkuu ja pahenee istuessa, muuten fyysinen puoli ennallaan. Mieli on vaan musta edelleen: hormonihässäkkää varmaankin, mut silti aika rankkaa varsinkin miehelle. Täysin sama apaattinen ja paskamainen olo kuin ennen kuukautisia. :| Toiv. ei jatku koko loppuaikaa. Mites siellä mielentilat?

Nyt taas pitkälleen kun kylki pamahtaa (tää tietsikalla istuminen on ihan pahin)

valittelee eeti

No perkule,ette oo outoja vaan näemmä fiksuja :LOL: Siis värkin pesijät :D Ei vaan kertakaikkiaan oo tullu mieleenkään että sen vois siinäkin hoitaa. Kauheen kusihädän kourissa kun sinne vessaan menee,niin ei tollasta kerkee ajattelemaan.
Tosin se meidän neuvolan vessa on niin pommi,et onkohan siellä käsisuihkua edes :/
Mutta ens kerralla toimin näin...oppia ikä kaikki =)

eeti uusi tieto oli tuo avaus. eli siis ensi kerralla paljon fiksumpana kusemaan siihen purkkiin. :LOL:
minakin muuten luulin, etta kirppu on peratilassa kun luulin sen ankevan jaloilla alas, mutta kyseessa kuulema paa. ja tosiaan potkut tuntuu usein kyljissa navan ylapuolella. mutta myos lyonteja saattaa luulla potkuiksi.

Moiks!!
Mäkin viimein lisäsin masukuvani profiiliin, hiukka huono tuo kuva, mut näytän ainaki pikkasen pienemmältä... :LOL:
Alapesusta: Mä hoidan sen aina kotona ja sit viel neuvolan vessas ennen näytteen antoo. Onpahan värkki ainaki puhas... :LOL:

Mä oon äippäpakkauksen saanu jo kolmeviikkoo sitten ja kaikki on jo pestykkin. Samalla tuli mammarahapäätökset ja tyytyväinen kyl oon saamaani summiin. Nyt vaan taistelin kelan kans nuista mun sairauspäivärahoista, kun jouduin niitä itte jo kelalta hakemaan ku työnantajan vastuuaika päätty, kun niin paljon olen sairaslomilla ollut. Mutta sain sieltäki jo vastaukset ja vihon viimen saan perjantaina rahat tililleni!!( En ookkaa ku 2 viikkoo tässä pennittömänä ukolta aina rahaa ruinannu) Vaik meki sillai yhes huolehitaan kaikesta ja rahat on ns yhteisiä ni on se vaan rasittavaa olla kokoaika toiselta ruinaamassa millon mihinki rahaa.

Jotenki mua jäi vaivaamaan ku toi meijän tyty tuol masus oli hiukka pienikokoinen ku viikol 26+0 painoarvio oli vaan 760g...lekuri kyl sano et käyriä ei liikaa saa katella, et kaikki kasvaa omaan tahtiin ja minäkään ku en mikään maailman isoin ole. Ja tyty tuol masus pyrii häkkärää kun sillon ultrassa oli perätarjonnassa, mut välil tuntuu olevan oikeinki päin.Vauhtimimmi... :D

Itellä välillä aika tukala olo ja YÖT VALVOTAAN täälläki. Yks hyvä keino tohon pohje kipuun icepower ja säärystimet yöksi jalkaan. Ja lisä peiton oon sänkyyn haalinu, kun se niin mukavasti helpottaa nukkumista kun saa sen jalkojen väliin ja masun alle.Vinkkinä muillekkin tuskailijoille. =)

Mun mussukka se lähti vaihtamaan kiltisti mun ostamaa salaattia kun huomasin vasta kotona et pohjasta tihku nesteet läpite. Meni et ei mun raihnasen tarvinu hiilautua. Mulla on nivuset oikeelta puolelta tosi kipeet välillä ja häpyluu. Onko muilla vastaavaa ongelmaa ilmenny?

Mäki nyt sit virallisesti oon kesälomalla ja lomarahoja oottelen et käyään vikat hankinnat hakeen. Kaukalo ja sänky puuttuu, mut ne on valmiiks katottu ja ei tarvi ku käyä vaan ostaan. Vaunuthan jo ostin ja sitterin saan tädiltä lainaan. Vaatteita on tullu haalittua jonkin verran ja viimeset haen viel pesuun tädiltä. Sil on 2 vuotias tyttö ni vaatteet on aikast uusiaki. Pitäs ottaa ittee niskasta kiinni ja alkaa niitä häitäkin urakalla suunnittelemaan...

Mut vointeja mammoille!!

liinu83 ja möykky 27+3

liinu83: Mulla on kans noi nivuset tosi kipeet ja toi häpyluu on nytte ollu kans kipee, ettei tarvi ku pikkusen koskea ni sattuu :/ Aivan ihana masu sinulla muuten! =)

Tuohon värkin pesuun vielä kommentoin sen verta että kyllä minäkin sen neuvolassa pesen ennen näytteen antoa =)

Yhteistyössä