Hakutulokset

1. J

Pino hysteerisille ruuan tarkkailijoille -kaikkiruokaiset älköön vaivautuko

Kiitos teille kaikille vinkeistä! Subway-ketjussa sain paljon hyödyllistä tietoa, esim. tuo himoitsemani metwursti jäin nyt kaupan hyllyille. Siinä ketjussa vaan ärsytti se ihmisten välinpitämättömyys ja enen kaikkea se, että nämä ihmiset vielä tuomitsevat sellaisen odottajan, joka oikeasti...
  2. J

Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

Minäkin usein lueskelen kuulumisianne, mutta itse vähemmän kirjoitan. Meitä on PALJON! Vointi on ollut hyvä, ja raskaus edennyt ongelmitta. Väsymys alkaa helpottamaan, ja iltaisin jaksan jopa katsoa joskus elokuvankin nukahtamatta... Maha on suuri, ja vauvan potkut tuntuvat sisäisesti ja...
  3. J

Löytyykö kokemuksia Oxynormista synnytyskivun lievittäjänä?

Juu, luokitellaan huumausaineeksi, kuten myös epiduraalissa puudutteen lisäksi käytettävä Fentanyl. On se Oxynorm tosi yleinen kipulääke kaikessa kivussa, esim. leikkauksien jälkeisessä, mutta olisiko synnyttäjillä kokemuksia?!
  4. J

Jyväskylässä sitä käytetään usein synnytyskipuun, sekä avautumis- että ponnistusvaiheessa. On käytetty n. vuoden ajan. Lisäksi kuulemma Oulussa käytetään. Nyt kuulin, ettei ko. lääkkeen kohdalla hengityslamariskiä vauvalla ole. Kuulisin mielelläni kokemuksia!
  5. J

Oletteko saaneet Oxynormia synnytyskipuun? Missä vaiheessa sitä on annettu, ja miten on auttanut? Voiko siitä olla haittaa vauvalle, esim. hengityslamaa?
  6. J

Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Ihanaa, että sait hyvät tulokset ja voit rauhoittua taas nauttimaan odotuksesta enemmän! Mahtava uutinen! Jumpista on täällä ollut paljon puhetta. Itse olen erittäin innokas liikkuja, mutta nyt on mietityttänyt nuo sykerajat: jossain varoitellaan, ettei syke saisi jumpassa raskaana olevilla...
  7. J

Niin surullista. Ja olit päässyt jo näinkin pitkälle odotuksessa. Tekisi mieli lohduttaa jotenkin, mutta sanoja ei ole. Toivon sinulle ja miehellesi voimia surussanne. Saathan tukea joltain? Lohdutushalauksin, Jolie
  8. J

Hauskaa huomata, että ihan alkuraskauden kirjoitukset yöllisestä pissahädätä ja rintojen kasvusta ja pahoinvoinnista on muuttunut jo vauvamahoihin ja äitiysvaatteisiin!! ja nyt odotellaan (tai osa tunteekin jo) liikkeitä! Itselläni maha on pullahtanut ulos selkeäksi vauvakummuksi, ja suurin...
  9. J

Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Np-ultrassa käyty, ja kaikki hyvin! Ihanaa, miten paljon siellä jo saatiin näkymään: munuaiset ja virtsarakko, mahalaukku, pallea, suolistoa, kaikki sormet, nenäluu... Ja onneksi turvotus oli minimaalista! =) Tatuka, pahoitteluni koira-ystävän menetyksestä. Voin kuvitella, kuinka suuri suru...
  10. J

MinniG: Minulle lääkärini sanoi (neurologi) että kohtauslääkkeitä saa raskauden aikana käyttää. Itse kuulun ainakin toistaiseksi niihin onnellisiin, joilla migreeni on raskauden ajan pysynyt kokonaan poissa. Lisäksi Panacod-nimistä lääkettä (ei migreenilääke, vaan kipulääke) saa käyttää, se on...
  11. J

Lyhyesti mutta sydän onnea täynnä ilmoittelen, että tänään ultrassa näimme pienenpienen vauvamme sydän sykkien. Hän liikkui jo ja heilutteli jalkojaan ja käsiään. :heart: Niin suloista! Laskettu aika siirtyi, eli on nyt 3.2. Tekisitkö Labello päivityksen muiden yhteydessä? Voimia...
  12. J

Miten te olette päässeet pohjalta ylöspäin?

Muistan, että omassa alkuraskauden keskenmenossa ensin oli ihan sokissa ja itkin, itkin ja itkin ja tunsin itseni täysin tyhjäksi useita viikkoja. Suru sitten laimeni, mutta n. puolen vuoden päästä tuli takaisin, ja oikein säikähdin, miten se asia vieläkin sattui. Minulla auttoi asiasta...
  13. J

Todella surullista, miten moni on joutunut kokemaan keskenmenon. Ja moni muukin pelkää koko ajan... Keskenmenoista puhutaan niin vähän (paitsi täällä...) ja kuitenkin ne on niin yleisiä. Itsekään en viime raskaudessa osannut yhtään sitä pelätä, kunnes kesken meni. Sen jälkeen luin aiheesta...
  14. J

Yhdysvalloissa raskauden aikana matkustelleet hoi?

Onko kellään kokemuksia matkustelusta Yhdysvaltoihin raskaana? 5. kuulla olisin lähdössä ja kohteena New York. Tarvitaanko rajalla jotain todistusta raskauden kestosta tai tilasta, lentoyhtiö ei sitä noilla viikoilla vaadi vielä? Mites ruokapuoli? Onkohan New Yorkissa tietyt ruoka-aineet...
  15. J

b6-vitamiini pahoinvointiin...

Apteekin ohjeen mukaan olen käyttänyt 200 mg tablettia ½ tbl 1-2 x vrk. Lääkärit joskus määrää sitä pienemmilläkin annoksilla, mutta tuo 200 mg /vrk on turvallinen annos apteekista saamieni ohjeiden mukaan.
  16. J

Helmivauvat 2009

Kyselit tuosta pahoinvoinnista. itselläni viikko 7 oli tosi kurjaa aamusta iltaan etomista ja pahaanoloon syömistä ilman minkäänlaista näläntunnetta. Nyt alkoi 8. viikko, ja olo paljon parempi. Olin viime viikolla sairaslomalla, ja työterveyslääkärini ainakin suhtautui asiaan hyvin, kirjoitti...
  17. J

Pahoinvoinnin loppuminen / helpottaminen

Mulla pahoinvointi myös alkoi ennen 7. viikkoa, mutta nyt tuntuu loppuneen kuin seinään kahdeksannella viikolla. Tyytyväinenhän saa olla, jos vähemmillä viikoilla selviää, mutta toisaalta huolestuttaa, onko kaikki hyvin...? Jostain olen kuullut, että 8. viikko on yleensä pahinta aikaa?
  18. J

Pahoinvoinnin loppuminen / helpottaminen

Onko kellään kokemusta siitä, että pahoinvointi on loppunut / helpottanut jo ennen esim. 12 raskausviikkoa, jos alussa on ollut voimakastakin kuvotusta? Ja kaikki ollut kuitenkin hyvin masuasukilla? Eli mitkä viikot yleensä on pahimmat pahoinvoinnin suhteen?
  19. J

Äidiksi ensikertaa 30+

32 v. ja esikoista odotetaan
  20. J

Helmivauvat 2009

Yhteistyössä