Olenkohan jo ilmoittutunut tälle listalle... Luen joka päivä, mutta olen vähän huono kirjoittamaan, meitä on täällä niin monta että on vaikea oppia tuntemaan ja muistaa kuulumisia ja sitten ei tule kommentoituakaan.
Meille tulee kesäkuussa 2007 syntyneelle pojalle pikkusisarus, laskettu aika on 27.2. Tämä toinen odotus on hyvin erilainen kuin superhelppo ensimmäinen, nyt väsyttää ja yököttää koko ajan kaikki. Silti ei oikein vielä edes tunnu, että olisi oikea lapsi taas mahassa kasvamassa. Pikkuhiljaa totutellaan asiaan. Neuvolassa on käyty, np-ultra on edessä 11.8. Isovanhemmille on kerrottu, mutta esim. tuleville sisko- ja velipuolille ei vielä. Katellaan sitten joskus parin viikon päästä, jos sitten vaikka itsekin jo alkaisi tajuta paremmin uuden elämän olemassaolon.
Äitiysvaatteista on ollut puhetta: Mulla on niitä tallella eikä tarvitse uusia ostella, onneksi, kyllä hyvät on niin kalliita ettei niitä huvikseen ostele. Käyttöikäkin kun on aika lyhyt. Vielä en edes tarvitse mitään väljempää, vähän tuo vatsa iltaisin pömpöttää mutta tavan vaatteet mahtuu hyvin vielä.
Paras äitiysvaateostos jonka aikanaan tein, oli 2 pitkää GlamourMom -merkkistä toppia. Hirveä nimi, mutta toimiva tuote. Ne ovat hihattomia imetystoppeja, joiden pitkä malli peittää raskausaikana masun hyvin. Ja paisuneet tissitkin mahtuu hyvin kun olkaimet on säädettävät. Netistä tilasin, ja käytin koko raskauden viimeisen kolmanneksen vuorotellen joka päivä, ja sen 11kk ajan kun imetin poikaa. Olivat siis tosi kovassa käytössä, ja ovat edelleen nukkaantumattomat, haalistumattomat ja lörpsähtämättömät - niitä vissiin käytän jonkun neuletakin tai hupparin kanssa tässäkin raksaudessa ahkerasti. Kirpaisi kun ne ostin, aika kalliita topeiksi, mutta olivat kyllä hintansa väärtit.
Saapa nähdä, täytyykö mun kumminkin ostaa jotkut äitiyshousut. Mun vatsa oli viimeksi ihan loppuun saakka niin ylhäällä, etten tarvinnut mammahousuja vaan pärjäsin löysemmillä tai matalavyötäröisillä pöksyillä hyvin. Muutkin mammavaatteet yritin ostaa sellaisia että eivät olisi varsinaisia äitiysvaatteita vaan kävisivät myöhemminkin. Ihana tunikamuoti! Tosin kun ostin halpoja henkkamaukkavaatteita, niin aika moni kovassa käytössä ollut rätti ei kyllä enää läpäise mun kuntoseulaa ja joutaisi jo pölyrätiksi.
iitukka: toppatakkina käytän vatsan kasvettua lapsuudenkodissa säästynyttä mun vanhaa duffelia vuodelta 1995. Joo, kuulostaa kamalalta, mutta itseasiassa se on ihan hyvän näköinen takki, ainut että silloin mulla oli menossa joku "valtaisat vaatteet" -vaihe, eli se on tosi iso. Mikä on siis hyvä sitten kun on iso maha...
Minni mietti supistuksia. Niissähän voi käydä ihan kummin vaan, raskaudet on tosi erilaisia. Ei se välttämättä jatku se supistelu. Mutta voi jatkuakin. Ei voi tietää.
Tai siis en minä ole kyllä mikään terveyden alan ammattilainen, kunhan kerron mitä "tiedän". Jennuli kyseli istukan paikan merkityksestä synnytyksessä, ymmärtääkseni sillä ei ole merkitystä synnytyksen kannalta paitsi jos se on kohdunsuun päällä. Siitäkin se yleensä "vaeltaa" pois ennen synnytystä. Jos istukka on edessä, sydänääniä voi olla vaikeampi kuulla dopplerilla.
Nyt täytyy jatkaa töitä,
Naru + pikkuinen rv11 tasan