Helmimasut 2009 ~Elokuussa~

Glow
Onpas tänne tullut tekstiä ja uusiakin mukaan :) Tervetuloa :flower:

Mä olen nyt sitten saikulla viikon verran, ainakin. Hävetti soittaa töihin etten tule, mutta minkäs teet. Siellä pitäis istua about 8h putkeen, tosi vaikee pitää mitään monia kävely taukoja. Selkäkipu vaivana siis. Alaselässä, oikealla puolella. Istuessa säteilee ylös, seisoessa/maatessa tonne peppuun ja alemmas :/
Jumppapallon päällä istun nyt! Se onki lähes ainut missä on hyvä istua. Pitäis koittaa nyt venytellä ja jotain. Eipä tuo työterv.lääkäri paljoa mitään sanonut, sanoi että kysy neuvolasta ohjeita. Kun tulin sanoneeksi että on neuvola/lääkäri torstaina.
Kärsin selkäkivuista jo viime talvena. Silloin voi ottaa sirdaludia että sai nukuttua. Muutama yö nyt on mennyt aika unettomana. Toisaalta, viimeyön ressasin että soitanko mä tänään lääkäriin ja kehtaanko mä ottaa saikkua.

Sunnuntaina sain kunnon itkukohtauksen (minkä ehkä paan raskauden/hormonien piikkiin) miehelle. Tulin töistä, lähdin ulos sanomatta sille mitään. Tulin takaisin ja painelin yläkertaan lukemaan kirjaa. Tai yritin lukea. Oikeasti en tiennyt miten olisin ollut, kun oli niin jumalaton ikävä poikaani (joka siis vieläkin on isänsä luona, että voi olla pitkä aika!). Mies huuteli mua syömään, en mennyt. Noh, sitten se tuli ruoka lautasen kanssa yläkertaan tarjoamaan mulle ruokaa! Sain sitten heitettyä kirjan pois ja sanottua mikä painaa mieltä ja kyllä itku tuli, mutta lohdutusta sain ja auttoihan se :heart: Olis olluki liian helppoa vaan suoraan töistä tullessa mennä miehen kainaloon ja kertoo mikä mättää... :whistle:

Tuntuu jo ihan syksyltä! Aurinko paistaa, mutta on kova tuuli ja kylmä, raikas ilma. Taidan mennä pienelle kävelylenkille kohta. Kävellessäkin kyllä vihlasee tonne selkään/jalkaan, mutta ei sille voi mitään, josko se menisi ohi, jossain vaiheessa...

Olikos seCaro79 kuka kirjoitti ystävän oudosta suhtautumisesta. Hmm, mulla tuli mieleen että voisiko kaveri olla kateellinen? ja siksi suhtautuu välinpitämättömästi asiaan.

Saas nähdä millainen mun "oikea" neuvolan täti ja lääkäri on. Mä olen jotenki kokoajan kuvitellut että lääkäri on nainen, en tiiä miksi, mutta tajusin nyt että voihan se olla myös mies. Jotenkin ajatus siitä että se on mies, on ikävä. En tiedä tarkalleen että miksi. Ehkä se on kivempi olla tässä asiassa etenkin, nais lääkärin tutkittavana...
Torstainahan tuo sitten selviää.

Mymmeliina (joka ajatteli vaihtaa nimimerkkiä...) ja "veikko-vilhelmiina" 12+2
 
Glow
voi, mä luulin että mun nimimerkkinä näkyis vanhan tilalla uusi automaattisesti jotenkin noissa viesteissä, anteeksi nyt jos sotkee :|
ja labello taisi olla pinon perustaja? joudut muuttamaan listaan miun nimimerkin :xmas:

mymmeliina=Lorelai
 
Mymmeliina (tai Lorelai :D): tuo kuulostaa siltä, et sulla on nikamat selässä jumissa ja puristavat hermoa... :whistle: Ei sillä, en ole alan asiantuntija, mut mulla sattui olemaan samaa vikaa (=voihan sulla olla muutakin). Käynti naprapaatilla tekee ihmeitä (ja sinänsä kantsii mennä mahd. pian, koska jos on noin, se ei siitä helpotu vaan pahenee ...varsinkin sitä mukaa, kun paino lisääntyy ja selkä joutuu muutenkin koetukselle). B)
 
Glow
täällä välillä kurkkimassa taas...
siis se lääkäri oli yhtä tyhjän kanssa. en mäkään tajunnu siltä hirveesti kysellä, eikä se mitään oikeen tutkinu/kysyny :/ mut oli ainut jolle sain ajan. toivon,että neuvolassa lääkäri olisi parempi. Netistähän löytyi paljon aiheesta asiaa.
 
tuosta että mitä tietoja koneelta pystyy lukemaan eri sairaaloista..
niin mulla on kyllä se käsitys että sieltä tarttee ihan nimellä ja usein myös synt.ajalla etsiä niitä tietoja..siellä on niin paljon tietoja ettei ne niin vaan just ne tiedot ruutuun voi putkahtaa..tuli vaan mieleen et lukeeko se sitten kaikki muutkin teidän henk.koht lääkärissä käynnit, toisaalta tuo juttu tuntui sulle olevan ok. että siinä mielessä mitä sitä ihmettelemään, ja kai kaikelle voi oikeasti olla joku ihan vilpitönkin selitys.. =)
 
Hassuja nää äitiyshousut, maha näyttää paljon isommalle, vaikka ei oikeesti ehkä ookkaan, mut ku tavalliset housut ahistaa nii pakko kait näitä on jo pitää!
Ainut vaan jos nää laittaa kylille jalkaan varmasti kaikki kyllä kysyy että millonka se syntyy :LOL: vaikka aika alussa kuiyenkin vielä mennään! rv 13+1
 
Tässä on se aiempi teksti siitä mun kaverista ja rehellisesti en ymmärrä miksi kukaan jolla on jo terve ihana lapsi olisi kateellinen jollekin toiselle siitä, että näilläkin on tärpännyt...
ELI:
Pakko muuten kertoa kun täällä joku muukin laittoi aiemmin viestiä kaverin oudosta suhtautumisesta raskauteen tms...
Mulla on kaveri jonka kanssa aloimme itse asiassa yrittämään perheenlisäystä suurinpiirtein yhtä aikaa. He sai vuosi sitten poikansa ja hän on tukenut minua koko lapsettomuushoitojen ajan todella hyvin. Ollaan nähty paljon ja kaikki on ollut ok. Kunnes kerroin hänelle plussaanneeni! Hän ei kommentoinut asiaan SANALLAKAAN vaan sivuutti sen kauniisti puhumalla 20 minuuttia pojastaan jonka jälkeen lopetin puhelun. Tästä on nyt kuukausi suurinpiirtein ja kertaakaan hän ei ole kysynyt minulta odotuksesta, ultrasta tai mistään vauvaan liittyvästä. Mä en voi kuin todeta (tai mies sen sanoi) et mun onni on varmasti häneltä pois! Mä en vaan ymmärrä sitä mutta mun ei tarvitsekaan. Kaikki oli hyvin kun hänellä oli jotain mitä mulla ei sitten ollut.. Jotenkin käsitykseni ihmisestä muuttui ja on jotenkin sairasta, että ajattelee noin. Ei mun mielestä muiden vauvat ole ainakaan mun onnesta pois vaan päinvastoin!

Siitä mun s-postista ja viestistä johon en vastannut on nyt pari päivää ja edelleenkään ei ole mitään kuulunut... En jaksa ku :LOL: :LOL: :LOL: ja ehkä vähän kanssa :headwall: :headwall: :headwall:

Tietääkö kukaan muuten saako valkoista teetä juoda raskaana? Olen juonut rooibosta kolme kuukautta ja ne maut alkaa tulla jo ulos korvista. Tuo olisi mulle uusi kokemus ja mies oli sitä ostanut niin mietin et josko se maistuis välillä...

T: Caro ja masuasukki tasan 12 viikkoa =)
 
Heippa täältäkin!

Miehellä alkoi loma niin tuntuu ettei koneelle kehtaa tulla istuskelemaan (ettei sekään istuis :D ) Eli hiljaisempaa voi olla tää palstailu elokuussa.

Viikot vierii ja olo kohenee. Pahoinvoinnit on taakse jäänyttä ja lenkkeily ura saa taas jatkua. Tosin joka raskaudessa ollut vaiva iskias ilmoittelee jos itsestään pidempien lenkkien tai pitkän istumisen jälkeen, ei kiva.

Kylkiin vihloo minullakin jos nopeasti nousee sängystä ja joskus tuntuu ettei kylkeä saa käännettyä. Mulla ne alkoi jo aikaisessa vaiheessa jo ennen testin tekoa. Testin tein joskus 5-6 viikon väliin, kun arvelin että olen kai raskaana kun yöllä vihloo kun kääntää kylkeä.

Pixie hyvä että sait uuden ajan, eiköhän siellä kaikki ole kunnossa. Tosi alhaalta mullakin ne sydänäänet saatiin kuulumaan.

Mulla menee vielä omat housut jalkaan, mutta alkaa jo ahdistaa. Tykkäänkin kotosalla kulkea verkkari-veikkona :D Tartteis ostaa uusia äippähousja ettei tartteis noita samoja kuluneita enää käyttää. Onkohan niitä alessa, tietääkö kukaan? Tai mun tuurilla ovat tietty jo menneet. Viimeksi oli tosi hankala löytää kun kaikki olivat sellaisia pillimallisia ja ne ei mulle sovi yhtään. Pitäis lahkeen vähän levetä alaspäin.

Mutta nyt kotihommien pariin!

Tiitteräinen ja nimetön asukki 14+2
 
sairaspapruista vielä; ajanvarauskirja näkyy kyllä nimillä,iällä ja usein minkä vuoksi on hakeutunut kenenkin vastaanotolle.Ihan henk.koht.paprut löytyy joko sen nimen "alta" tai hakemalla nimellä tai sotulla, sen verran olen seurannut kuinka neuvolan täti on näinä vuosina paprujani hakenut ja aikani kirjoihin merkannut :)

Caron kamu on kyllä mielenkiintoinen..Jopa pelottava :eek:
 
Pixie Ei kyllä kuulosta kivalta toi sun kamukaan! Siis tuntuu vähän samantapaiselta kun munkin kaveri... Siis kun miettii vaikka tota et jätti pillerit pois heti kun olit raskaana yms. Hän on oikeasti varmaan tosi epävarma ihminen, jota sitten luulee parantavansa asemiaan tai omaa oloaan olemalla vähintään "samalla tasolla" kuin vaikka sinäkin. Mua pelottaa tuollaisissa ihmisissä lähinnä se et toivooko ne oikeasti jopa salaa pahaa toiselle?!

Ikävää on vaan se et jos elämässä menee aikaa siihen kun murehtii sitä onko muilla enemmän ja paremmin niin se aika on pois oman elämän parantamisesta tai vaikka vaan ylipäätään oman suhteen hoitamisesta!
Moni varmaan muistaa kouluaikoina niin joka koulussa oli ainakin yksi porukka jossa kaunis tyttö haalii itselleen hieman tukevampia tai vähemmän nättejä kavereita... Kai se vaan on joillakin luontainen piirre haluta olla parempi, suositumpi yms. Ekaksi kisaillaan omilla saavutuksillaan, sitten miehen ja tietysti seuraavaksi vertaillaan kuka kakkaa ekaksi pottaan, kuka sanoo ensiksi äiti ja sitten ollaankin jo vertailemassa todistuksia ja urheilusaavutuksia =) ;)
 
Caro: En keksi mitään muuta syytä tollaselle käytökselle, kuin että jotkut saa energiaa siitä kun muut kadehtii niitä. Luulisin, että se mun kaveri ei tykännyt yhtään, että me vietiin osa siitä kadehdinnasta kun juhlitttiin häitä ja varrottiin esikoista samaan aikaan kuin ne. Se oli sit tavallaan pois hänen onnestaan, jos onnelliseksi hänet tekee se kun muut kadehtii... Olis saanut pitää kyllä kaikki kateudet mun puolesta! Mun mielestä on kauheeta jos joku kaveri kadehtii. Eikö se tarkoita silloin, että se haluasi mulle pahaa kun ei kerta itselläkään ole? Mun mielestä olis ihanaa jos kaikilla mun kamuilla menis niin hyvin ettei kenenkään tarttis kadehtia. Varsinkin kun se toisen onni ei todellakaan ole keneltäkään pois.

Anyway, eniten mua huolettaa sen mun kaverin poika. Jos äiti on noin kilpailunhaluinen, että rehvastelee poikansa jalkojen koolla jo ennen kuin lapsi on edes syntynyt niin ei hyvää voi seurata. Sehän vaan pahenee sitten kun lapset kasvaa, ja niissä alkaa olla oikeesti jotain vertailtavaakin. Ei välttämättä kovin mukava kasvuympäristö lapselle. Jokainen kehittyy omaan tahtiinsa, ei lasten kehitys mun mielestä saa olla mikään kilpailun aihe.

Ja kyllä musta ainakin tuntuu, että tää toivoo pahaa muille. Oli esimerkiksi ihmeen innoissaan siitä kun yhden kaverin vauva syntyi sektiolla etuajassa raskausmyrkytyksen takia. Halusi tietää taas grammat tarkkaan (sillä on joku kokofiksaatio) ja päivitteli kuinka pieni vauva on vaikkei ollut edes mikään keskonen, muuten vaan tosi pieni!!! (Oli oikeesti keskonen ja todella hyvän kokoinen niillä viikoilla syntyneeksi, ihan normaalikokoinen terve tyttö ). Hän halusi tietää myös tarkalleen että kuinka kauan kaveri joutui vauvoineen olemaan sairaalassa "yli sen normaalin kolmen päivän" jolloin he itse pääsivät kotiin. Ja sitäkin piti päivitellä kun joutuivat olemaan neljä päivää pitempään. Että ei ihan nappisuoritus sit ollut hänen mielestä tuo synnytys. Aaargh... :headwall:
 
Hei helmimasut!!!!

Mahtuuko mukaan vielä? Eilen käyty ultrassa, jossa lasketuksi ajaksi selvisi tuo 22.2 vaikka luulin lasketun ajan osuvan maaliskuun alkuun. Mutta hyvä näin :heart: Oli ihana päästä kurkkaamaan tuonne mahansisäiseen elämään, sanoinkin lääkärille, että voisin koko päivän vaan katsella...

Itsellä ollut samoja oireita kuin monella täällä aina kuvotuksesta väsymyksen kautta päänsärkyyn...mutta onnellinen olen siitä, että kohta alkaa olla ensimmäinen kolmannes takana...jotenkin sitten voi ottaa "rauhallisemmin". Huomaan näin ensimmäistä odottaessani olevani melkoinen hermoilija :D

Eilen kävin jo ostamassa myös ensimmäiset äitiysvaatteet: housut ja pari paitaa! Ja joku täällä jo totesikin, että jos ei näytä raskaalta ennen kuin housut pistää jalkaan, niin sen jälkeen kyllä... =)

Mutta nyt työt kutsuu, kiitoksia jos porukkaan mahdun :heart:

Alla siis tekniset tiedot:

LA 22.2.2009
EllaMaaria(22v.)..................EKKS.....................................esikoinen
 
Huomenta arvon naiset,

mulla ei oikeastaan ole tapahtunut mitään uutta taivaan alla, huomenna alkaa taas uusi viikko. Aika rientää jotenkin kovin vauhdikkaasti. Eilen taas mietin että kuinka odotankaan sitä äippikselle jääntiä, kunnes tajusin että mitä sitä odottamaan, kuin kuuta nousevaa, sieltä se tulee ja tällä vauhdilla hyvinkin pian. Nyt pitäisi osata nauttia tästä miehen kanssa kahdestaan olosta ( siis esikoinen tulollaan), siitä että voi tehdä mitä lystää, käydä jumpalla ja lenkillä, viikonloppuisin nukkua pitkään jne... Syödä ennenkaikkea hyvin ja ajan kanssa :p Sitä kun ihminen on vaan aina sellainen ettei osaa elää tässä hetkessä ja nyt, mä yritän tsemppaa ja kyllä mä tän syksyn duuninkin jaksan hoitaa ihan mallikkaasti. Eilen sain sen suhteen tosi positiivisia uutisia, eli nou hätä, rutinat seis!! Siis minä itte!!

Ystävistä Noi jutut tuo niin mieleeni sen mun yhden ystävättären kenen kanssa välit ollut katkolla jo viime marraskuusta ( olen siitä aiemminkin puhunut). Sen suusta voisin kuvitella justiinsa jotain yhtä 'nerokasta'. Se antoi mun aina ymmärtää että mä haluaisin jotain pahaa hänelle ja suuttui pienemmistäkin asioista, nyt kun olen saanut etäisyyttä, ymmärränkin että ehkä se oli vain kateutta ja se halusikin itse että mulle sattuisi jotain, ettei menis niin hyvin...jne..Säästyn harmailta hiuksilta kun ei olla tekemisissä. Taustaksi vielä viimeisimpiä letkautuksia kun kerroin että ollaan menty lapsettomuustutkimuksiin niin kommentti "mikäs paniikki teillä on? Meillä ei vaan ole mikään kiire."..ja kun tiedän että he ovat jättäneet pillerit pois jo kuukausia ennen meitä, eikä ole vieläkään tärpännyt. Ikäänkuin mä ohitin hänet tässä hommassa. Tsiisus, tulen vaan pahalle tuulelle ja vaikeaa selittää asioita tässä.

Ollaan me ystävällisiä ja onnellisia toistemme puolesta :hug:

Pixie Hieno kuva!! :) Mä päivitän mun pömpän kans kun saan laitettua kuvat koneelle..

EllaMaaria
Tervetuloa, joukkoon mahtuu kyllä! Onnea :flower:

haavemamma + nökerö 13+6
 
Voi tavaton, on teillä "ystäviä". Me ei olla kerrottu mun raskaudesta kenellekään muulle, kuin mun yhdelle ystävälle.
Just eilen yks toinen ystävä kävi tuossa kahvilla ja "pähkäiltiin" yhdessä yhteitä tuttua, joka ei oo juonu pitkään aikaan mitään alkoholipitoista, ravaa pissalla usein ja on hiukan pyöristynyt, että oliskohan hän raskaana. No, siihen tää mun ystävä sitten totesi (ei ole nähnyt tätä meen pähkäilyn kohdetta hetkeen), että kyllä sen näkee tutusta ihmisestä, että onko hän raskaana. Mun teki mieli niin hitosti kysyä, et ai näkyykö se mustakin, mut olin ihan hipihiljaa vaan. ;)

Eilen oli se joku neuvolalääkäri ja mä en oikein edes tiedä mitä se ronklas mun toosaa, mut kaikki oli niinkuin pitääkin, et ei kai sillä sit niin väliä.
Mulle ei oikeen ole vieläkään menny jakeluun, et mä tosiaan oon raskaana. Millonkohan se kajahtaa oikeen kunnolla tajuntaan? Kun esikoista odotan ja pitkään tätä tehtiinkin. On jotenkin epätodellinen olo. Vaikka sydänäänetkin oon kuullu jo kahdesti ja ultrassa ne nähnytkin, ni ei vaan silti tajua. Kai se sitten seuraavan puolen vuoden sisällä menee tajuntaan.

Finttu rv 11 tasan.
 
Tulin just neuvolasta ja siellä pienen pieni sydän jumpsutti! :heart: Ei mahtanut mitään, itku tuli. Niin paljon helpotti kuulla se ihana ääni. Huh.

Jos lääkäri oli eilen ammattitaidoton (etsi siis sydänääniä navan korkeudelta) niin hiukan erikoinen oli tämä sijaisterkkakin... Äänet löytyi kyllä oikeesta paikasta, ihan alhaalta häpyluun päältä, mutta sitä ennen sain aika erikoisen luennon spontaaneista keskenmenoista ja siitä kuinka ollaan sentään saatu raskaus alulle vaikka nyt olisikin kesken mennyt. Olin ihan kauhuissani. Teki mieli sanoa että oo nyt hiljaa ja kuunnellaan ne sydänäänet. :/

Tervetuloa uusille! Mukavaa kun joukkomme kasvaa. =)
 
Heipsan taas!

Pakko sen verran tohon kaveri asiaan kommentoida, että kovin tutulta kuulostaa teidän jutut. Mun yks "kaveri", jonka oon ala-asteelta asti tuntenu, laitto välit poikki tammikuussa kun asiallisesti sanoin että hänen 2vkoa sitten baarista bongaama mies (jonka sukunimeä ei edes tiennyt!), ei ollut tervetullut meidän häihin. Muutenkin tiesi oikein hyvin että häät on vaan lähimmille sukulaisille ja kavereille. Tiedän, että tää kaveri on kovasti kateellinen kun oon miehen löytäny, monesti on yrittäny saada mua jättämään ukon sanomalla ties mitä. Ja voitte varmaan arvata miten kovasti onnitteli kun kerroin että tota neitiä odotin... :/ No kyllä se sit tottu ajatukseen, et mulla on lapsi ja monesti sanokin esim. että on suloisin vauva minkä on ikinä nähny yms. Mutta silläkin on se, että toisen onni on häneltä sit jotenkin itseltä poissa. Kateellisuus... :( Mutta tosiaan, tuossa hääasiassa pidin pääni, en halunnu sinne mitään kuokkavieraita ja yritin asiallisesti selittää ettei ne oo mitkään kotibileet, että häät on aika henkilökohtainen asia. Mutta siis loppu tuloksena oli että tää kaveri haukku mut pystyy, kuinka minä en kestä että hän on saattanut vihdoin löytää miehen itelleen jne jne...

No juu, se siitä, sori purkaus... :ashamed:

Mäkään en edelleenkään tunne olevani raskaana. Mitään väsymystä suurempaa oiretta ei oikeestaa oo ollukaan ja sekin aika hyvin ohi jo. Odottelen kovasti jo liikkeitä, josko sit tajuais asian. :) Esikoisesta muistaakseni tunsin ekat liikkeet joskus 15+ viikolla, että ehkäpä parin viikon sisään nytkin tuntuis kutittelua :heart: Supistuksia on kyllä tullu jo muutamana iltana, ei kipeitä mut sillon tuntuu hyvin kyllä kohdun koko kun on ihan kovana. Aika iso jo!

Selkäsärky on kyllä muuten tännekin löytänyt tiensä. Niin oli esikoisestakin että joskus 15vko paikkeilta alkaen jomotti ihan jatkuvasti tonne ristiselkään ja kesti muistaakseni viikolle 22 asti. Ja silloin neuvolasta kysyin tota kylmägeelin yms käyttöä, niin sanoivat että niitä mitkä on lääkevoide- nimellä (muistaakseni) eli siis mobilat yms. ei saa käyttää mutta noita mentholia ja vastaavia sisältäviä kylmägeelejä voi käyttää huoletta. Eihän methol karkkienkaan syöntiä oo kielletty ;)

Mutta, jos sais vaattetta päälle (siis verkkarit, kun en oo mammahousuja viel varastosta kaivellu ja tav.housut puristaa armottomasti) ja lähtis puistoon ipanan kanssa. Sit on taas saatava pinaattikeittoa, ei vieläkään se himo oo kadonnu. Toivottavasti siitä ei oo mitään haittaa, menee meinaan litroittain viikossa... :whistle:


Ai juu, EllaMaaria, huomasin että tänne ilmottautu toinenkin EKKS:ssä synnyttävä. Ootko ihan paikallinen vaiko lähikunnista? :)
 
Hei!
Vieläkö pääsee mukaan yks matti myöhäinen?
Meille olis tulossa helmivaavi09 ja laskettu aika olis 21.2. ja toinen lapsi. Synnyttämään mennään SEKS:n.
Tarvii vähän selata mitä kaikkea täällä on toimiteltu, jos vaikka pääsis paremmin kärrylle.

Mä vähän muokkailen tähän samaan viestiin. Siis meidän esikoinen on syntynyt 08/07 ja oon tässä nyt 3 päivää töissä äitiysloman/kesäloman jälkeen. Ilmoitin kyllä esimiehelleni heti, että en oo kovin kauaa. Hänelle tyypilliseen käyttäytymiseen ei edes onnitellut.

Kivoja kavereita osalla porukkaa. Tunnen myös monta ihmistä joiden mielestä toisten onni on heiltä itseltään pois. Vähän on vaan suppee näkemys elämään. Voihan olla ettei sitä onnea sitten riitä niille ollenkaan. =)

Aluksi on ollut öllötystä urakalla. Keräsin kaikki inkivääri tabut kavereilta ja ne helpotti. Kunnes niistä tuli ihan järkyttävät maha kivut. Tosin sen jälkeen ei oo kauheesti oksettanu, kunhan on muistanu syödä hyvin.

Edellisessä raskaudessa jäin kiinni sokerirastuksessa paastoarvosta joten jouduin heti näin aluksi jo sokerirasitukseen ja jäin taas kiinni paastoarvosta. Seurantaan siis.
Meillä on neuvolassa ultra, joten oon 2 kertaa nähny jo pikkuisen köllivän masussa. 15pv on np-ultra joten sitten tietää jo taas vähän enemmän.
 
Hei pitkästä aikaa!

Niin ne vain viikot kuluu! Me helmikuiset taidetaan olla kaikki jo saavutettu rv 10, tai ainakin suurinpiirtein! Tuntuu, että justiinsahan sitä vasta kahta viivaa jännitti..

(.) saikulla olen jo toista viikkoa, ensi viikko vielä...Joten Lorelai, sama kohtalo täällä. Mullakin selkä oireilee :headwall: Mutta varsinainen syy mun sairaslomaan on supistelut ja alamahatuntemukset sekä ultrassa nähty etinen istukka. Siitähän ei yleensä vaivaa ole, mutta mulla on tosiaan takana km rv 15, johon ei saatu selitystä, mutta siinäkin oli etinen istukka, joka alkoi vuotamaan reilusti ihan loppumetreillä. Joten en nyt saa nostella kahvipannua raskaampaa. Saas nähä nyt.

Caro79 no ompas outoa suhtautumista sun kaverilla plussauutiseen. Sitä kaverilta odottas kyllä ihan varsin toisenlaista suhtautumista. No jospa se oli hänelle semmonen uutinen, jota ei justiinsa sillä hetkellä osaanut odottaa ja meni ns. jauhot suuhun..

Pixie hyvä, kun kaikki oli hyvin =) Tulikohan sille terkalle joku paniikki, kun noin ajattelemattomia päästeli suustaan...Nätti on masu sinulla profiilissa :heart:

Paveliina, Nasu07, Shannah, EllaMaaria...muitakin uusia? Tervetuloa ja lämpimät onnittelut :flower:

Haavemamma73 se on sitten ihanaa tehdä sovinto riidan tai mykkäkoulun jälkeen :heart: Nauttikaa todellakin kaksistaan olosta! Se on semmonen olotila, jota tulette kaipaamaan vauvan tultua taloon! Tehkää kaikkea mahollista ihanaa ja nauttikaa toisistanne :heart:

Nanada minä kanssa hypin yöllä vessareisuilla. Joskus ei jaksais millään nousta ja sitä yrittää pinnistää, että ei tarvis mennä. Mutta sitten on pakko antaa periksi. Rasittavaa :headwall: Käyn 1-3 krt yöllä vessassa, massu tuntuu kasvaneen niin kovasti viikon aikana, että painaa jatkuvasti rakkoon.

KYRSÄ minä harrastan kanssa lapsityövoimaa =) mun mielestä se on ihan oikein, että oppivat tekemään jotain pienen palkan eteen ja ymmärtävät muutenkin, että voivat olla suureksi avuksi!

Kössikenguru mulla ei myöskään raskaus näy ulospäin, vaikkakin tuntuu jo, kovastikin. Mulla on kohtu hiukan taaksepäin eli kasvaa ylöspäin eikä ns. tule ulos lantiosta kuin rv 20 - mutta sen jälkeen sitäkin komeammin =) Kaipaisin kyllä semmosta pientä kumpua, mulla menee samat farkutkin ihan reilusti tuonne rakenneultran tienoille :eek:

Kelläs kävely sattuu jo, olisko ollu Karvatonkoira..Mulla sama juttu, ollu kaikissa muissa paitsi ekassa raskaudessa. Kaks kilometriä on tällä hetkellä ihan maksimi mitä voin kävellä, se tosiaan sattuu ja sitten supistaa. Ja tuo matka lyhenee koko ajan. Rv 30 -> postilaatikkokin tuntuu olevan kaukana :ashamed:

Toivon, että tästä sairaslomasta on apua ja että se mun etinen istukka ei aiheuttais mitään vuotoja tms. Terveisiä ja hyviä vointeja teille kaikille :heart:

Muumiska ja Näppylä 13+2 :wave:
 
Tsemppiä kaikille sairaslomalaisille!

TERVETULOA kaikki uudet :flower:

Mä nyt painin omissa ajatuksissani, et meinaanko np-ultrassa antaa mittauttaa sen niskaturvoituksen... Periaatteessa en haluaisi tietää jos siellä on "huono" tilanne, mut olis kiva kyl kuulla sit jos näyttää hyvältä.

PIXIE:Onneksi kuului sydänäänet :heart: Ja sullakin jo upea kumpu. Mulla nyt alkanut hieman turvotusta olemaan silleen, et illalla pömpöttää hiukan. Tavallisilla vaatteilla se ei erityisesti kiinnitä huomiota, mut mammahousuja kun kokeilin niin VOI VIDE :LOL: Mutta toistaiseksi vielä käytän normi vaatteita kun ei purista :D

Kavereiden kommenteista sen verran, et lohduttavaa huomata, et täällä on muillakin yhtä "ihania ystäviä"! Itse en jaksa kertoa mun tiettyjen ystävien regtioita ja kommentteja, sillä saisin vaan hermoni kireälle. Nyt en ole kertonut sellaisille "ystäville" mitään, jotka jo viimeksi reagoivat tyyliin "ei sun yksin tarvi maailmaa täyttää. Sullahan on jo poika ja tyttö, miks enempää" |O Tsemppiä teille ja ei oikeesti pitäis loukkaantua kateellisten ihmisten jutuista...

Mä nykyään elelen turkinpippurilla... Eilen söin aamupalan klo:18.30 ja sekin oli raakaa kanaa |O Valmiiksi paistettu kokonainen broileri ja hitto se oli sisältä ihan raaka! Roskiinhan se jouti. Eli edelleen laatta lentää ja paino putoo....

-kyrsä ja nappula 11+5
 
pixie no on sulla ollut sitten ihmeellisiä hoitajalääkäriterkkoja..
pääasia että kaikki oli hyvin =)

ommaa nappaa:
terveisiä äippäpolilta..ultrassa oli kaikki hyvin, kätilö oli aivan ihana.. siellä se pikkuinen nukkui, kun heräteltiin se vaan käänsi kylkeä kunnes suostui lopulta heräämään, venytteli oikein kunnolla ja heilutteli käsiään, siellä ne oli varpaat, sormet, selkäranka ja kaikki mitä pitikin.
pikkuisen tuntui ihanalta.
pituutta päästä varpaisiin oli 13 cm..
menen vielä toiseen ultraan rv20 kun söin viime vuonna lääkkeitä niin kontroloivat kaikki sellaiset, lähinnä kai jotain istukka juttuja..vaikkakin mittee hättää ei pitäisi olla, mutta ihan hyvä näin ja sen tekee sitten lääkäri ja onhan se ihan kiva nähdä vauva vähän isompanakin..
nyt tarttee kyllä sanoa että olen onnellinen :heart: :heart:
 
Moiii!
Tervetuloa uudet masunkasvattajat, meitähän on melkoinen poppoo!! =)

Bianca: Sen pinaatin kanssa pitää olla tarkkana kalsiumin saannin kanssa mutta pinaattikeitossahan on maitoa, joten :p anna palaa vaan ;) . Siinähän on nitraatteja myöskin, jota ei pienille suositella mutta ei kai se raskaanaolevia koske?!? Itse varon syömästä pinaattia koska siinä on paljon k-vitamiinia ja mulla oli yhdessä raskaudessa veritulppa...se on kuitenkin asia erikseen ;) .Jos mietityttää niin kai th tietää, onko siinä mitään rajoja montako litraa voi viikossa syödä :D :D .Jänniä noi himot, miten erilaisia voi ollakin!!! :D

Heh, miekkonen katsoi masua eilen ja tuumas, että mikä toi on? :eek: Mulla oli sellainen tiukka neulepaita päällä ja korostui tuo masu aika lailla siinä.... :D . Onhan se toki niin, että kun se on jo aiemmin 4krt kasvanut isoksi niin helpommin se siihen nousee kun miettii esikoisen aikana niin vasta 16viikosta alkoi huomata jotain muutosta...

Eipä tässä ihmeempiä, pientä flunssaa, pikku väsyä ja satunnaista öklötystä....potkuja odotellessa tämä menee...

Hyviä oloja!! =)

T:Möökö ja mussukka 13+3 :heart:
 
Juu, kiitos kaikille! Oli kyl helpottava neuvolakäynti vaikka vähä omituisia sijaisia siellä olikin... :whistle:
Jennulille myös onnea ultrauutisista. :flower:

Mun maha on kans sellanen vielä että ei se farkkujen kanssa näy, jossain tietyissä vaatteissa vaan. En oo mammahousuja vielä ottanut käyttöön kun omatkin menee. Ja ei sitä vauvamahaksi oikein voi sanoa, koska aamuisin on paljo pienempi. Iltaisin vaan pullottaa, joten mitä lie turvotusta. Mutta pittäähän siitä silti kuvia ottaa. :D

Noista kavereista vielä, että eipä me kovin läheisiä olla tämän tytön kanssa, lähinnä tuttuja. Yritin silloin kun varrottiin esikoisia pitää yhteyttä kun olis ollut kiva mammakaveri kun on niin samanikäiset lapset. Ymmärrettävistä syistä yhteydenpito jäi vähitellen kun vauvat syntyi... Mutta kiva tyttöhän tuo muuten on eikä muille läheskään niin omituinen kuin minulle. Kai mussakin jotain vikaa on kun siitä onnistun provosoimaan moisia piirteitä esille. Oletan että sillä on vaan erityisen huono itsetunto ja purkaa muhun sitä pahaa oloaan. Antaa tulla vaan, mulla on aika paksu nahka. :) Hän itseasiassa sanoikin mulle kerran humalapäitään ettei kestä sitä kun tuntee olevansa kaikessa huonompi kuin minä. Olin ihan ihmeissäni, en tiennytkään et oli joku kisa menossa?!? Ulospäin näyttää et sillä on ihan täydellinen elämä, terve poika, sen mies on ku joku prinssi uljas ja niillä on talo ja autot ja kaikki jees... Musta tuntuu välillä et meillä on kaikki ihan päin pe%%&ttä mut kai se sit näyttää ulospäin joltain ihan muulta. :LOL:
 
Moi vaan kaikille!

Monta uutta helmeä ilmottautunut, tervetuloa!

Kylläpä meitä löytyy joka lähtöön,kun noita "kavereiden" kommentteja palstalaisilta on lukenut! Itse toistaiseksi saanut vain positiivisia reaktioita, mutta tiedän varmuudella että tulossa on ainakin yksi kitkerä kommenntti. Yks kaveri (oikeestaan työkaveri) aina kännissä haukkuu mut pataluhaksi, on sanonut itsekin että on vaan kateellinen, kun mun poikani isä viettää paljon aikaa poikansa kanssa, vaikkei yhdessä olla oltu vajaaseen 10 vuoteen, ja hänen lastensa isät ehkä kerran pari vuodessa lapsiaan tapaa... On tosin vähän rauhiottunut tuo haukkuminen kun nykyään kaverilla itselläänkin on tosi mukava mies, joka hänen lapsistaan tykkää...saas nähdä mitä kommenttia aikanaan tulee... :whistle:

Itsellä ei mitään erikoista, paitsi loistavana uutisena se, että tais se pojan ylikielteinen reaktio olla alkujärkytystä. Nyt jo omia vauvakuviaan katselee, ja olipa mun mukana vauvanvaateostoksillakin... =) =) =) Kyllä se siitä varmasti iloksi muuttuu!

Minkäslaista mielipidettä teillä on vauvanvaatteiden hankkimisesta käytettynä, esim.kirpparilta/kavereilta? Itse olen vannoutunut kirpparien kiertäjä ja jo silloin 10v sitten pojalle paljon hankin vaatetta jne kirppareilta. Pienelle vauvalle varsinkin löytyy usein käyttämättömiä tai muuten lähes uudenveroisia vaatteita eurolla,parilla... Miehen veljen vaimo taas ei ota vastaan edes sukkia jotka oli ostettu kirpparilta, vaikka oli vielä tehtaan paketissa... Ja pari muutakin tuttua on,jotka kyllä omiaan pois myy kirpparilla, muttei ikinä sieltä mitään kotiinsa tois... Ja mä en ymmärrä...Toki jokaisella oikeus omaan tapaansa, mutta eikö maailma ole jo täynnä tavaraa, ei kaikkea tarvitse minun ainakaan uutena saada... En tarkoita että oisin mikään himokierrättäjä, ostan toki itsekin uutta, mutta myös käytettyä...

Oma napa on näin iltaisin todella turvoksissa, eikä tuota vararengasta saa enää aamuisinkaan vedettyä kokonaan sisään,kuten ennen... Pahonvointi jatkuu, uutuutena hammaspesulla yökkäily, sepä vasta onkin hubaa... :x Toivoin että alkais jo helpottaa, kun tuli tuo 12rv täyteen, mutta ei se taida ihan veitsellä leikaten käydä :p :p
Niitä istuvia äippähousuja edelleen metsästän, onko vinkkejä? muuta kuin h&m... :D

tatuka+väiski 12+1
 

Yhteistyössä