Hakutulokset

1. J

Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Hei, muistaakohan minua enää kukaan? Kirjoittelin odotuspuolella, mutta täällä vauvapuolellla avaudun nyt ekaa kertaa! Kaikki olette minulle "tuttuja", luenhan palstaa joka ilta sängyssä ennen nukahtamista... Ja mahtavaa vertaistukea täällä saa. Pojan siis sain 21.2. Rv 42+4 sektiolla, pikkuinen...
  2. J

Helmivauvat 2009 ~huhtikuussa~vol.1

Oletteko kapaloineet vauvoja? Meidän poitsu nukkuu levottomasti, säpsähtelee ja hamuaa unissaan käsiään, jos ne osuvat huuliin, siihen usein havahtuu. Tai mätkii itseään nyrkeillään... Olemme kapaloineet frotee- tai puuvillakankaaseen, mutta tunnin kuluttua vauva on jo kuoriutunut ulos...
  3. J

Helmimasut 2009 ~maaliskuussa~

Meille syntyi poika 21.2. klo 2:58! Pituutta oli 53 cm ja painoa 4405g. Onnellisena ja ihmeissään täällä eletään vauva-arkea, vauva syö ja nukkuu ja nyt viikon ikäisenä jo esim. alkaa hakea katsekontaktia. Onnittelut kaikille vauvan saaneille!
  4. J

Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Ihanan helpottavaa lukea, että useimmat meistä kärvistelevät samojen vaivojen ja ajatusten kanssa. Olen vähemmän kirjoittanut itse, kun tuntuu usein, että jo n. 59 odottajaa on todennut saman kuin mitä itse olisin kommentoinut... Mutta todella tärkeää vertaistukea täällä kyllä saa, ja ihan uutta...
  5. J

Helmimasut 2009 ~Joulukuussa~

Jejalle onnea syntymäpäivän johdosta! Masu isona ja korkealla täällä mennään ja odotetaan jo kovasti synnytystä! :laugh: Hullua, mutta heti kun äitiysloma alkaa, niin alkaa kuvittelemaan, että kohta pääsee jo ponnistelemaan... Vaivat on myös hieman lisääntyneet; turvotusta ja pakotusta...
  6. J

Helmimasut 2009 ~Joulukuussa~

Ikävää, että monilla on raskausvaivoja ja pahaa oloa. Onneksi viikot kuluvat nopeasti, ja ennenaikaisillakin vauvoilla jo oikein hyvät mahdollisuudet selvitä hyvin tehohoidossa. Itselläni raskaus sujunut hyvin, ja vointi ollut oikein hyvä. Alkuraskaudesta tuttu uneliaisuus on alkanut uudestaan...
  7. J

Mille viikoille pahoinvointisi on kestänyt?

En oksentanut kertaakaan, mutta ympärivuorokautinen (ja pahiten iltaisin) etominen jatkui rv 14 saakka. Söin B-vitamiinia (nyt en muista, pitikö se olla B6 vai B12, mutta neuvolassa ja apteekissa tietävät), saattoi lieventää pahoinvointia. Minulla auttoi riittävä uni, sillä heti väsyneenä tuli...
  8. J

Emmaljunga Firts Class 0+ turvakaukaloon isofix?

Tarkoitin, että mistä juuri tuota isofix-jalustaa saa? Liikkeissä tällä hetkellä ainoastaan sitä kaukaloa myynnissä ilman jalustaa.
  9. J

Emmaljunga Firts Class 0+ turvakaukaloon isofix?

Hei, tietäisikö kukaan, saako Emmaljungan First Class 0+ turvakaukalon kiinni jonkun adapterin avulla isofix-kiinnitykseen? Esitteessä sellainen ominaisuus mainitaan, mutta liikkeistä kysellessämme sellaisia ei ole ollut saatavilla.
  10. J

Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

Niiskunenä, hengenahdistusta voi tuntua raskauden edetessä, kun kohtu kasvaa ja painaa jo keuhkoja. Mutta jos yhtäkkiä alkaa ahdistamaan, täytyy lääkäriin mennä, sillä voihan syy olla muukin. Esim. keuhkoveritulppariskihän kasvaa raskaana ollessa. Jos siis paha, eikä helpota esim. asentoa...
  11. J

Millä korjata lavuaarin halkeama?

Pinnassa pitkä mutta pinnallinen halkeama.
  12. J

Millä korjata lavuaarin halkeama?

Jos ei heti halua vaihtaa lavuaaria uuteen, niin millä korjata halkeama?
  13. J

Ahdistus ja paniikki keskiraskaudessa

Ihan normaalia ajatella noin. Raskaus on todella iso muutos, eikä aina ainoastaan myönteinen ja ihana. Vauva kasvaa ja potkii mahassa ja ikään kuin valloittaa ja varastaa koko naisen kropan, venyttää itselleen lisää tilaa ja aiheuttaa vaikka minkälaisia oireita ja pahaakin oloa. Lopuksi vielä...
  14. J

Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

Tervehdys! Nimiko: mullakin aina liikkeet merkitään vain yhdellä plussalla, vaikka kätilön mukaan liikkuu "hurjasti", eli jos se vaan on niiden tapa, eikä tarkoita vähäisiä liikkeitä. Itsekin olen nyt raskausaikana ollut sellainen, että pienestäkin sanamuodosta tai lukemasta skitsoilen...
  15. J

alkuraskauden vatsakivut?

Mulla myös menkkamaisia kipuja juuri silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, ja jatkuivat muutaman viikon, vaikka raskaus etenikin hyvin. Myös oli sellainen kuumottava painontunne alavatsalla.
  16. J

Terveiset minultakin! Mukavaa on ollut lukea kaikkien juttuja, vaikka itse vähemmän kirjoittelenkin. Vointi ollut hyvä, oikein energinen pitkästä aikaa! Sikiön koosta: Lentoemo, minullakin oli heittoa sikiön koossa niin, että koko sikiö oli viikon edellä laskettua aikaa ja pää 2 viikkoa...
  17. J

Te, kenellä todettu suuri sf-mitta?

Viikoilla 23 + 2 oli sf-mittani 26. Sitä ennenkin jo yläkäyrillä. Sikiön koko tarkistettiin eilen, ja on n. viikkoa isompi kuin käyrien mukaan pitäisi olla, eli nyt 24+6 painoarvio on 900g. Vettä oli normaalisti. Arvelivat, että kohtu vaan tosi edessä ja pystyssä. Lääkäri ei vauvan koosta ollut...
  18. J

Mitä ilokaasun tilalle K-SKS:ssa?

K-SKS:ssa on aloitettu antamaan Oxynormia lihakseen, osittain ilokaasusta luopumisen vuoksi. Se on voimakas kipulääke, jota voi saada missä synnytyksen vaiheessa tahansa. Kokemukset kätilö-ystäväni mukaan hyvin myönteisiä. Ja muut "vanhat" keinot, epiduraalit ym. edelleen käytössä myös.
  19. J

Te, kenellä todettu suuri sf-mitta?

Miten teille on kommentoitu, jos on todettu koholla oleva sf-mitta? Onko tutkittu jotenkin tai selvitelty syytä? Itselläni mennään yli puolessa välissä raskautta reilusti käyrien yläpuolella, ja lääkäri päivitteli vaan, että ei pitäisi olla niin korkea mitta. Syytä ei osannut sanoa! Kokemuksia?
  20. J

Täälläkin tasaiseen tahtiin odotus etenee, hyvä olo ja iiiiiiiiso maha! Kovin erilaisia nämä meidän raskaudet, kun lukee teidän juttujanne. Uskomattoman nopeaa näillä viikoilla tämä kasvu, sekä oma että vauvan. Parissa viikossa huomaa selkeän eron vaatteiden mahtumisessa ja istuvuudessa. Ja...

Yhteistyössä