Tervehdys!
Nimiko: mullakin aina liikkeet merkitään vain yhdellä plussalla, vaikka kätilön mukaan liikkuu "hurjasti", eli jos se vaan on niiden tapa, eikä tarkoita vähäisiä liikkeitä. Itsekin olen nyt raskausaikana ollut sellainen, että pienestäkin sanamuodosta tai lukemasta skitsoilen mielessäni ja mietin, "miksihän sillä lääkärillä nyt oli tuollainen ilme, onkohan jokin kuitenkin huonosti..." ym. HIEMAN herkistynyt ihmisten sanoille ja ilmeille :ashamed:
Sokerirasitusta pelkäävät älkää olko huolissanne litkun juomisesta! Kävin siellä muutama päivä sitten, ja se litku maistuu oikeasti Cokikselle, ja sisältää hiilihappoakin kuten limsa. N. 3 dl sitä piti juoda, ja oikeastaan olin mielissäni, kun sai juoda (edeltävät 12 h pitää olla ravinnotta, ja ainoastaan 1-2- lasia vettä saa tuolloin ottaa), kun jano helpotti. Mennessä labraan oli nälkä, ja tuo juoma auttoi vähän siinäkin. Labrahoitaja sanoi, että joillekin harvoille voi tulla huimaava tai jotenkin huono olo, kun saa tyhjään mahaan sokeria niin paljon, mutta ei minulle tullut mitään, eikä ole tullut tutuillekaan. Vastaukset sain jo seuraavana päivänä, ja olivat normaalit.
Niin hauska tuo Niiskuneidin uni! Juu, olisihan siinä huuli pyöreänä, kun puhelimessa lukisi esim. "Haavemamma soittaa", "Labello soittaa"...
Hermonsa menettäneet, voi olla että helpottaakin pian... Itselläni oli kiukkukohtauksia aina tuonne rv 20 saakka, jonka jälkeen olen ollut todella paljon rauhallisempi ja hyvän tuulinen sekä energisempi. Liikunta auttaa ainakin minulla, ja päiväunet. Ja ajatus siitä helpotti, että se kiukkuaminen on normaalia ja menee ohi. Kyllä itsekin silloin säikähdin, että miten voi esim. rakas mieheni ajoittain niin paljon muka minua ärsyttää, kun ei normaalisti niin ole.
Supisteluista äitiyspolilla minullekin sanottiin, että jos tulee säännöllisiä supistuksia, esim. 10 min. välein tasaisesti riippumatta siitä, mitä tekee, niin täytyisi mennä lääkäriin. Päivittäin saa niitä tulla useampiakin, jos tulevat miten sattuu, ovat kivuttomia ja menevät ohi. Itselläni niitä tulee lähes päivittäin. Eli kuten Pixiekin totesi, niin ei saisi jäädä kotiin ihmettelemään, jos kivuttomastikin säännöllisesti (tai paljon) supistelee, sillä voi vaatia lepoa ja ainakin tutkimuksia.
Masu kasvaa nyt kohinalla ja painoa minullekin tullut 13-14 kg jo, ennestään olin hyvin hoikka. Kuppikoko kasvanut myös kolmella jo, ja melkoiseksi "emännäksi" itseni tunnen. Etenkin jumpassa alkaa melkein naurattaa kun peilistä näkyy sellainen pallomaha isoinen rintoineen. No, laihdutetaan sitten pois, mikä ei itsestään lähde synnytyksen jälkeen! Neuvolassa minulle sanottiin, että laihalle/hoikalle saa ja PITÄÄKIN tulla enemmän painoa, sillä jos entisestään rasvavarastot olemattomat, niin niitä tarvitaan enemmän. Toki silti pitää syödä terveellisesti ja liikkua, ja jättää sokerit vähemmälle päivittäisestä ruokavaliosta.
Supistelijoille ja lepäilijöille sekä kipuileville voimia ja tsemppiä! Viikko kerrallaan kun mennään, niin sitten saamme vauvat syliimme jo!
Jolie 25 + 4