Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

Unista tuli mieleen, että näen hirveän ahdistavia unia. Tyyliin että mies on ottanut itselleen 15 -vuotiaan toisen vaimon tai kertoo että pettää joka viikko. Taitaa painaa nämä seksiasiat nyt mieltä:) Muutenkin nukun tosi huonosti. Ja tästä se vasta alkaa eikä helpota varmasti vuoteen

Meillä hoitopöytänä toimii kodinhoitohuoneen pöytä/taso, jossa on reunallinen hoitoalusta. Kaikki vaatteet on laitettu laatikoihin ja kaapista löytyy vaipat, lääkkeet ja rasvat ja hana on lähellä. Itseasiassa niissä kaapeissa ja laatikoissa on nykyisin 3 -vuotiaan vaatteet nykyisinkin ja nyt mietitään että minnekäs nämä vaatteet sijoitettaisiin vauvan tullessa :|

Huomenna on pitkästä aikaa taas neuvola ja sinne täytyy viedä keksussairaalaa varten lappu, jossa kysytään näitä nimiä. Kysyttiin sitten tulevalta isosiskolta kun ei meillä mitään hajua nimestä ole. Pojalle ei sisko ole kokoaikana suostunut nimeä miettimään eikä sitä tullut nytkään (ja tytöhän on tulossakin). Tytön nimeksi ehdotti Serafina, joka on Barbie -prinsessa lehdessä oleva valkoinen kissa! Hoitajalle oli kuulemma puhunut Emmi -vauvasta:) No illalla pähkäillään vielä asiaa.

Petivaatteista, että lapsella ja vauvalla ne ei hirveästi kulu, joten halvempiakin voi varmasti kokeilla.

Painosta vielä vähän, että huomaa että nyt 28 -vuotiaana tuo paino nousee ilman raskauttakin helpommin kuin neljä vuotta sitten. Saatikka sitten raskaana ollessa. Mutta pitää yrittää muistaa että lisäpainolla voi olla oma roolinsa imettämisessä.

Jee, tänään pääsen kampaajalle laittamaan tämä luutun uuteen kuosiin!

Angela
 
Huomenta!
Eipä oo tullu vähiin aikoihin kirjotettuu vaik lukenu oonki, ei oo mitää ihmeellist kirjotettavaa ollukkaa.

Tavaroista Hankittuna on vaunut ja pinnasänky patjoineen ja hiuka jotain pikkusälää(tutti, pulloharja ym). Paljon ois viäl hankittavaa mut pikkuhiljaa niit ostelen ku kaupas käyn.

tyypin äippä Mä käytän koko ajan pikkuhousunsuojia(en yöllä) mut en pissan takia vaan sen muun mömmön mitä falskaa koko ajan, ällöö :x

Meil ei pääse neuvolalääkäril ku on uudelleensynnyttäjä ku vaan iha alus ja iha lopus.
Kelapaperitki saan vast seuraaval käynnil ens kuun 10 mut eipä niil kiire ookkaa.

Mul on istumatyö ja nyt on alkanu parin päivän sisäl selän vasen puoli särkee. Yritän könöttää tosi suoras mut eipä tunnu auttavan :(

Nimistä Ei ola kyl yhtää mietitty, ei oo tullu ees puheeks. Tarttee jossai vaihees alkaa miettii niit, vaikeet vaa toi nimien keksiminen. Tuntuu vaa et on nii pal aikaa toho helmikuuhun et kaik hankkiminen ja miettiminen on aikast. Silti jo lomaa odotelles :D
rv 22+5
 
Huomentapäivää!

No näin pitkälle (rv 26+2) pääsin ettei tarvinnu saikkua raskauden takia. Mul on ollu oikeella puolella alamaha kipeenä jo alkuviikon ja tänä aamuna soitin sit neuvolaan ja kyselin, onko se ihan normaalia. No vastaus oli, että ei oo normaalia. Niinpä olen sitten tänään ja huomenna ainakin saikulla ja lepäilen kotona. Tänään pitää käydä neuvolassa pissanäyte antamassa kunhan 4h on kulunu viimesimmästä vessakäynnistä ja huomenna sitten klo 10.30 äippäpolille.
Vauva on myllänny mahassa normaalisti, joten sen takia en oo oikeen osannu olla huolissanikaan mahakivuista. Toki täältä oon lukenu et monella supistelee jne mutta kun eka raskaus on itellä kyseessä, nii en tiiä mitä ne supistukset on ja miltä ne tuntuu. Niinpä neuvolan täti sano aamulla, et mun mahakivut voi olla ennenaikasii supistuksii.. Huih. Ja kun mitään ylimääräsiä vuotoja tms ei oo ollu, nii senpä takia huoli on ollu taka-alalla. Mutta nyt pitää ottaa sitten iisisti tää päivä ja huominenkin.

Mä oon saanu sen sairaalaan toimitettavan lapun jo EKALLA neuvolakäynnillä heinäkuussa -siis se, johon tarvii ne nimet hätäkastetta varten. Muilta osin meillä se lappu onkin jo täytetty, mutta ne nimet puuttuu:) Muutamia nimiä on pyöritelty ja ääneen sanottukin, mutta mitään varsinaista suosikkia ei oo vielä kummallekaan sukupuolelle löytyny. Meillä kun sitten nimi pitää olla sama suomeks ja ruotsiks -siis sekä kirjotusasultaan että ääntämiseltä.

Hoitopöytä asiaan.. meille tulee hoitopöytä kunhan palaset saadaan vintiltä alas (tulee sama hoitopöytä ku mitä isosiskolla ja -veljellä ollu 90-luvulla käytössä). Oon kuullu monelta just, että se ei itseasiassa oo kovinkaan pitkää aikaa käytössä joten sen takia en ala ees uudesta haaveilemaan. Mutta mun selällä ei kyllä jatkuvasti missään sängyn päällä vaippoja vaihdeta -mamman selkä ei parin viikon jälkeen taivu mihinkään!

Sitten teillä oli täällä painosta puhetta.. Mulla oli se 6kg tullu, ens viikolla on tiistaina neuvola joten sitten tiiän paljonko tässä lokakuussa on paino lisääntyny. Ainaki maha on kasvanu isosti joten eiköhän samalla oo painookin tullu. Ja jänskätyksellä ootan, et millon se sokerirasitus on.. Alustavasti neuvolatäti puhu 3.11. jos saa vaan varattua siihen mulle ajan. Se selvii ens viikolla. Onko täällä muita, jotka joutuu/pääsee sokerirasitustestiin??

Viime viikolla tuli päätös Kelasta että meille on myönnetty äitiyspakkaus ja se toimitetaan parin viikon sisällä. Sitä täällä kovasti nyt ootan. Mutta onko teistä muut saaneet jo sitä äitiysrahapäätöstä?? Luulin, et se tulee samalla kertaa mutta ei ainakaan mun osalta käyny niin. Ja kuumeisesti ootan myös lopullista veropäätöstä, tuntuu et kaikki muut on sen saanu mut en vaan minä:( Ehkäpä sieltä on tulossa niin isot palautukset että ne ei sen takia halua sitä mulle lähettää :LOL:

Mutta nyt sohvalle kattelee tallennettuja tv-ohjelmia ajankuluks.. Ja parin tunnin päästä neuvolaan pissaamaan..

Nanada 26+2
 
AngelaAnakonda Täällä kohtalotoveri unien suhteen, eli näen myös mitä kummallisimpia ja yleensä ikäviä unia. Eivät liity vauvaan (onneksi), kaikkeen muuhun kyllä. Muutenkin nukkuminen on nyt tosi huonoa, ramppaan vessassa 2-3 kertaa yössä ja asennot on hankalia.. lisäksi sitten noi unet saattaa joskus herättää :(

Nimistä Meillä olisi tytölle ihan varma nimi, pojalle "alustava" ;) Poikaahan meille luvattiin. Laitettiin papereihin kuitenkin se todennäköinen nimi. Kyllähän siihen nimeen vielä sitten vaikuttaa vauva itse. Jos sitten sattuukin ettei vauva ole yhtään nimensä näköinen :)

Hankinnoista Meillä ei oo kuin vaunut ja neljä vaatetta! Eli eipä juuri mitään.. Olen vähän hukassa noiden hankintojen suhteen kun tarjonta on niin valtava.. esim. vaatteissa. Ja en oo ihan varma mitä tavaroita olisi mahdollista saada lähipiiristä.

t. Jonniina 23+0
 
Ihan ihmeissäni luen noita juttuja kun pitää nimi valita hätäkastetta varten...?? Me ei olla kyllä saatu mitään tohon viittaavaakaan, vaikka ollaan perhevalmennuksessakin jo käyty ja synnärillekin ilmoittauduttu. Meidän lasta ei tosin kasteta, eli voiskohan johtua siitä? Ei siis kumpikaan kuuluta kirkkoon, enkä missään nimessä halua lastani kastettavan. Mutta ei meiltä kyllä siitä ole mitään kyselty, eli en tajua mistä sen neuvolassa tietäisivät... Hmm. Onko muut helsinkiläiset jo joutuneet päättämään nimet?

Meille kun tuli jo vakuutusyhtiöstäkin tarjouksia nimellä Taotao Sukunimi :D (vaikka on tytölle jo nimikin melkein valmiina, pitäisi enää valita yksi kolmesta etunimivahtoehdosta)

Painosta olitte myös puhuneet. Mä oon huomannut, että nyt näyttäisi tulevan lisää ja vauhdilla. Puoleen väliin mennessä mulle oli tullut 1,5 kg ja nyt viimeisessä neljässä viikossa melkein 3,5 kg lisää, yhteensä siis vähän alle 5 kg on noussut. Toivottavasti nousu hiipuu taas vähän, jos tätä vauhtia tulisi loppukuukausina lisää niin huhhuh..

KÖ ja Taotao 24+1
 
nimipaperin palautin jo toisella neuvolakäynnillä. Mitään nimiä en siihen kyllä laittanut,koska ei todellakaan ollut vielä siinä vaiheessa mitään hajua. Ei ole kyllä edelleenkään. Yhdessä vaiheessa oli jo nimi valmiina, mutta ei se enää kuulosta kivalle. Tästä tulee varmaan nimetön..

hoitopöytä esikoiselle saatiin kaverilta hoitopöytä, jota ei sitten koskaan käytetty. Roudasin sen päällistaso osan varastoon ja nyt se toimii ihan vaan lipastona,johon olis tarkotus nyt tunkea vauvan vaatteet. Meillä on iso pesukone kylppärissä ja sen päällä on niin kätevä vaihtaa vaipat kun on vesipiste heti selän takana, ei tarvitse juosta ympäriinsä pienen kakkiaisen kanssa, ja nyt kun viimeksi totesin, että sieltä aina lentää jotian tavaraa kun sen vaipan ottaa pois...kylppäri on sit helpompi putsata kun makkarin matto :whistle:

nyt lähden taistelemaan tuota pojan sängyn kanssa jos sen osais koota.
labello ja mytty 24+3
 
JeJa Meil ei kans pääse neuvolalääkäriin ku vaan alus ja lopus, ku ei oo enää ekasynnyttäjä.

Nanada Mä joudun 6.11 siihen sokerirasitustestiin.Olin kans esikosta. Yäk!
:x

Meil ei oo kyl vaavil viel hankittu oikein mitään.Meil tietty on esikosta jäljel pali esim.vaatteita,mutta kyl jotain tarttis ostaakin!Esim.uusi hoitopöytä(vanha oli siskolta lainassa)vaatekaappi,esikol isojen poikien sänky,että vaavi saa pinniksen.Niin ja tietty vaunut,tuplat tarttis hankkia ku poika on vielä niin pieni että ei jaksa kävel,eikä pysy seisomalaudal.Sit tarttis ainakin itkuhälytin(viimeks ei tarvittu,kun ei ollut paikkaa mis nukuttaa ulkon)ja rintareppu.Siin ainakin näitä isompia ostoksia.Tietty sit on noita pienempiä juttuja viel,tutteja ym.
No,kai sitä täs viel ehtii! :)

Tyypin äippä ja Einari 24+2
 
Heippa,

Meillä oli se uusintaultra eilen. Tällä kertaa ei tullut huono olokaan ja hyvin saatiin tutkittua. Kaikki hyvin, ei mittään huomautettavaa. Papuska juuri oikean kokoinen ja itsepäisesti niin perätilassa, ettei sukupuolesta saatu mitään selvyyttä, vaikka ultraava lääkäri kovasti yritti sinne haaruväliin päästä kurkkimaan. B)

Meillä taas on melkein kaikki hankinnat tehty, vaikka mitään ei vielä tässä vaihessa PITÄNYT olla hankittuna. B)

T. Kärppä ja papuvauveli 21+4
 
Neuvolassa käyty!!!
-RR 122/84, hemppari katsotaan vasta ensi kuun lopussa sokerirasituskokeen yhteydessä, jouduin siis tosiaan minäkin litkun juomistestiin kun alkupaino jo korkea(BMI 32) :x
-Pissassa kaikki ok
-Painoa tullut nyt yhteensä 6kiloa :whistle:
-Poitsun syke 145+, vaikea mitata kun veikkonen liikkui niin hurjasti ja sainkin merkinnän liikkeet ++ :heart:
-Sf-mitta mitattiin nyt ekaa kertaa ja se oli 25cm eli reilusti yläkanttiin, mutta sanoi hoitaja että ekassa mittauksessa se yleensä onkin korkeampi ja toisessa mittauksessa pitäis tasaantua lähemmäs oikeille käyrille... Totesi kyllä että onhan tuota massu iso ensikertalaiseksi :p
Ja maininta että koeta syödä vähemmän niitä roskaruokia :ashamed: koska myönsin syöneeni paljon mäkkiruokaa ja pitsaa viimeisen kahden viikon aikana...

Kelan paperitkin jo melkein valmiit, pari asiaa vaan soitella sinne ja sitten laittaa menemään :)

Tosiaan mikä hätäkastenimet paperiin, en minä ole lapsen nimiä minnekään laittanut?!? Kastan kyllä kirkkoon kuuluvaksi. Nimi on jo valmiina, ja kaikki(jopa tekin)tietää sen kun olen monta vuotta puhunut että poikani nimeksi tulee Atso. Saa sen lisäksi pari nimee, 1. sukupolven miehiltä jotka katsoin äitini suvun perheraamatusta mikä meillä on.. Tytönkin nimi oli myös mietittynä valmiiksi.

Ei nyt muuta, huomenna 2,5viikon saikun jälkeen töihin, ei ole kädet ihan 100%parantunut mutta sanotaan että 97% ne on ja tahtoo jo töihin välillä. Ja perjantaina vihdoin alkaa yksinodottajien perhevalmennusryhmä, jee B)

absa ja atso 22+2
 
enpäs ole ehtinyt täällä käydä paljon kirjoittelemassa. on ollut sen verran kiirettä koko tää lokakuu, että ei mitään järkeä, itellä on välillä menny huonosti, sitten taas paremmin ja taas huonommin. sitten käytiin tuossa toissa viikolla tytin kaa kahdestaan reissussa rovaniemellä mun äidin luona, ja sitten äiti tuli meän matkassa tänne meille ja oli viime viikon kokonaan täällä. onneksi. sai hommattua kaikkia kun viime lauantaina oli meän tytön 2v synttärit.

mut sitten omaa napaa..
neuvola kuulumisia:
14.10.2008
rv 23+3
paino: 71.6kg
painon muutos: +120g/vk
verenpaine: 112/62
pissa: -
hemogloiini: 117 (eka pistoksella ei saatu verta, toisella näytti vain 104, ja kolmannella tuli tuo 117)
sf-mitta: 20.5cm
sykkeet: 148 + (kun ne sen 15minsan jälkeen saatiin, kun vauva vaan potki laitteeseen koko ajan)
liikkeet: ++

perhevalmennus 5.11 ja lääkäri neuvola 13.11, normaali neuvola on sitten vasta 2.12.

oma päänsärky on poissa.. varmaan oli vain pidentynyt migreeni niin kuin se päivystyksessä meinasi. toissa viikon maanantaina jouduin ottamaan migreeni lääkkeen ja sen jälkeen on päänsärkykin lähtenyt kokonaan pois. eli varmaan vaan hormoonit sekoittivat tuon migreeninkin. ja juon päivässä varmaan 4litraa vettä, vaikka sitten ehkä enemmän joudun vessassa ramppaamaankin, mutta koitan juoda niin paljon kuin vain voin.

meillä tyttö sai toissa yönä/toissa päivänä jostain nuhan. eilisen päivän ja tämän päivän ollut väsynyt, mutta ei niinkään kauhean kiukkuinen. onneksi viime yö meni paremmin kuin toissa yönä tuli nukuttua ehkä 3 tuntia, ja sekin vain pätkissä.. mutta nyt tyttö nukkuu ja minäkin voisin, mutta pitää tänne välillä käydä jotain kirjoittelemassa, että en vallan unohda tätä yhteisöä.

sitten muihin asioihin
tervetuloa uusille!!!
onnittelut poika ja tyttö uutisista ja liikkeistä niille joilla niitä on tässä tämän kuun aikana tuntunut/saatu tietoon.

naimisiin+ristiäiset:
meillä on tää käynyt mielessä jo esikoisen ristiäisissä, mutta se kumminkin jäi, ja nyt mies aiko että mentäis tämän toisen ristiäisissä, mutta minä en vaan itse niin sulata tätä asiaa. kun haluan kumminkin ihan kunnolliset häät ja mun mielestä ristiäiset on sen vauvan oma juhla, ja ensimmäinen sellainen.
seksistä:
meillä on edelleenkin melko vähän seksiä koko tämän raskauden aikana ollut. meillä kummallakin on haluja kauheena (mulla nyt ehkä kumminkin oikeesti vähemmän) mutta kun ei vain jotenkin jaksa enkä mua haluta, kun olen suoraan sanottuna melko kuiva, tämän raskauden aikana. silloin kun harrastetaan niin silloin harrastetaan.. mutta ehkä joku 1-4 kertaa kuukaudessa. vain.

tukivyö:
en ole käyttänyt esikoisen aikaan enkä myöskään tässä ainakaan vielä ole käyttänyt, enkä sellaista edes omista.

paino:
mulla oli viime neuvolaan tullut yhteensä painoa lähtöpainoon verrattuna 1.6kiloa. esikoisesta tuli koko raskauden aikana 6.2kiloa.

supistuksista:
mulla supistelee oikeestaan melko paljon. kun käyn käveleen tytön kaa 30min-1h lenkin (hidasta tahtii) niin heti alkaa supistelee, ja särkeen nivusia sekä tuntuu että vauva haluu jo ulos, eli painon tunnetta jonkin verran alapäässä..

ursus maritimus:
olen tosi pahoillani.. voimia ja tsemppiä koko perheelle..

ei jaksanu millään lukea noita kaikki 15 sivua, joten jätän nyt väliin, mutta eiköhän tässä ollut tärkeimmät.. jos vaikka ehtis useemmin käydä täällä taas jatkossa..

t.pia, tytti 10/06, nökö 24+4 (kauheena jo viikkoja, pikkasen reilut 15vk niin laskettu aika on)
 
Hätäkastenimet: Pk-seudulla niitä ei kysytä. Aikanaan kun Keski-Suomessa aloin odottaa, niin siellä sai jo hyvissä ajoin paperit kouraan, joihin olisi se nimi tarvittu, ja paperit pitänyt ottaa synnytyssairaalaan. Mutta tosiaan ei ole käytäntönä pk-seudulla.

Paino: Kolmisen kiloa tullut lähtöpainoon, ainakin salin vaa'an mukaan. Tarkat lukemat selvinnee ensi viikkon neuvolassa. Ihan hyvä olo ollut, tosin iltaisin tulee ähky olo edelleen tosi pienistä määristä. Joku muukin tais kirjoitella samaa. Yhteensä mulla on yleensä noussut paino sellaiset 10 kg.

Palailen lukemaan kuulumisianne paremmalla ajalla, nyt tällainen pikavisiitti vaan. :wave:

Kössi 24+6
 
josko minäkin uskaltaisin mukaan. Paljon olette jo kirjoitelleetkin, yritän lukea ajankanssa joku päivä.
(.)LA on 26.2 ja tänään on käyty 4D ultrassa. Kaikki oli hyvin ja poikaa lupailtiin. Mahtava kokemus vaikka kävikin rahapussin päälle.
Painosta sen verran, että 3kiloa on humpsahtanut :ashamed:
Niin ja seksi... en edes muista mitä se on.
 
Heippa!

Kirjotan nyt nopsaa vaan omaa napaa:

Eli olin nettipimennossa melkein viikon, koska jouduin viime keskiviikkona sairaalaan. Eilen kotiuduin. Viime keskiviikkona alkoi aamusta kummalliset alavatsakivut, välillä kovenivat, välillä vaimenivat. Lähdettiin miehen kanssa päivystykseen. Sieltä laittoivat suoraan synnärille, että siellä kuulema voivat heti tutkia tilanteen. Kätilö kuunteli vauvelin sydänääniä. Niissä ei mitään vikaa, tosi hyvin kuuluivat. Kätilön mielestä saattoivat olla supistuksia nuo mun kivut. Käski antaa vielä pissanäytteen. Menin antamaan näytettä ja säikähdin pahasti kun pissa oli täysin punaista.

Kätilö sitten kutsui lääkärin paikalle, joka ultrasi minut. Sanoi, että kohdunkaula oli lyhentynyt ja oli nyt 2cm pitkä. Onneksi kuitenkin kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni. Vauva oli vieläpä tosi alhaalla. Pissassa ilmeisesti joku tulehdus kun arvot vähän koholla.

Lääkäri laittoi minut heti osastolle vuodelepoon ja sanoi, että jos tilanne lähtee pahenemaan niin laittaavat minut Oyssiin, koska siellä pystyvät paremmin hoitamaan jos vauva päättää syntyä.

Onneksi tilanne lähti rauhoittumaan ja kohdunkaula oli eilen 3,3cm. Tulehdusta mulla ei ollutkaan ja lääkäreiden mukaan veri joutui pissaan limakalvoilta. Verentulo loppui onneksi jo muutaman päivän päästä sen alkamisesta. Kohdunsuu pysyi onneksi kokoajan kiinni ja oli kiinteä, joten sen puolesta ei huolta.

Vauvan painoarvio oli rv 24 650g, joten hyvin on kasvanut. Sydänäänet kuunneltiin joka päivä sairaalassa ollessani ja ne olivat kokoajan tosi hyvät. Vauva liikkuu ja potkii hurjasti. Kaikki siis kunnossa pienellä. :)

Kontrollikäynti on kahden viikon päästä ja siihen asti sain myös sairaslomaa, joka kylläkin todennäköisesti jatkuu senkin jälkeen. Vuodelepo jatkuu myös täällä kotona. Pakolliset liikkumiset on sallittuja.

Pakko lopetella nyt, kun kirjoittelen tässä sängyssä makuuasennossa ja alkaa tosissaan käsiin käymään.

Tinttu & Pikku-ukko rv 25+0
 
Ei siis ole totta!!! TAAS häipyi pitkät pätkät juttua johonkin bittiavaruuden uumeniin!! että on ärsyttävää,kun kauheella innolla juttua sepustaa ja sit mitään ei päädykään palstalle!! :kieh: :kieh: :kieh:

Uusintaa siis lyhyesti:
Neuvolassa kävin tänään, kaikki mallillaan. Painoa +100g/vko, yhteensä 7kg. Onneksi vähän tasaantunut toi nousu, ainakin toistaiseksi :whistle: . Sf-mitta 19, rv23+1.

Hb100, rautaa kyl pitäis muistaa popsia, vaikkei täti siitä erityisemmin maininnutkaan.
Sydänäänet topakat,kuten tähänkin asti :heart: . Paineet hyvät ja pissi puhdas.

Sain paperit täytettäväksi pakkausta ja äitiysrahaa varten. Onko kukaan täytellyt noita netissä, kun olin jostain lukevinani että onnistuis niinkin syyskuusta alkaen,tai jotain... :whistle: Ikinä en ole kuullutkaan, että hätäkaste nimet pitäis jo nyt antaa. Missäpäin olette te joilla näin? Esikolta tuli tosin täysin yllärinä,kun leikkaussaliin pääsyä odotellessa hoitaja nimiä tuli kyseleen, heitin sit mitä ekana mieleen tuli. Että toisaalta ihan hyvä että etukäteen niitä vähän miettis, ettei vaavista sitten tule jotain Malakiasta tai Anelmaa... :LOL: (nöyrä anteeksipyyntöni, jos nuo ovat jollakin ykkösniminä...)

hankinnat kutakuinkin puolessavälissä.
Vaunut varattuna(käytetyt 07 mallia), vaatetta, sitteri, matkasänky, ensisängyksi suvussa kulkenut ihana rottinkikoppa,jossa itsekin olen nukkunut :heart: , turvakaukalo saadaan kaverilta, esikon syöttötuoli löytyi exän varastosta,kun muuttoa teki (vähän harmitti,kun olisin tripp trappia himoinnut... :/ ). Hoitopöydäksi värvätään lipasto,johon kiinnitetään esikon vanhasta hoitopöydästä taso.(vanha hoitis epäkäytännöllinen).mummulavaunutkin on.
Kaikki muut siis käytettyä, paitsi jokunen vaatekappale.

Loput tarpeet ehtii tässä kyl viä hankkia, jospa se joulupukki tois vaikka itkuhälyttimen... ;).

Itelleni jouduin ostaa pari uutta talvitakkia, kun vanhat ei enää mennyt kiinni... :saint: Kirpparilta catmandoo toppatakki 10e ja alesta siistimpi villakangastakki 40e(ovh 169e), että niillä kyllä pärjää yhden talven.

Tinttu onneksi pääsit säikähdyksellä! :hug:

Lukiko kukaan alkuviikosta lehdestä sitä juttua,missä 11kk tyttö kuristui/tukehtui vaunujensa sadesuojaan, kun oli ulkona päikkäreiltä herättyä yrittänyt kammeta pystyyn tms...! Kamalaa, ei voi edes kuvitella vanhempien tuskaa... :'( :'(

huh, tulipa ikävä lopetus tälläkertaa... :|

tatuka+väiski 23+1
 
Ehtoota!

Tänään tuli sitte postissa työnantajan myöntämä virallinen äitiysloman aloituspäivä, eli 24.12. 2008. Jouluaatto!! Oon kyllä ihan varma että niin kauaa en pysty tän vihlovan häntäluuni kanssa töissä olemaan. Seuraava neuvolalekuri on marraskuun toka viikolla, saa nähä tuleeko silloin jo saikkua...
Nyt vaan kun tulis vielä se äippäpakkaus :p .

Huh, Tintullla aika hurja kokemus! Onneksi kaikki kuitenkin hyvin..

Olin just aika pitkällä kävelylenkillä (kävely ei toistaiseksi oo rasittanut tota häntistä, ainoastaan kumartumiset ja nostamiset) ja maha meni taas kumman kipeeksi ja vähän kovaksikin. Sellasta paineentunnettakin tuntui alapäässä ajoittain. Voiko nää tuntemukset olla suppareita? Mulla ei oo hajuakaan kun oon ensikertalainen.. :eek:

Joku kyseli sokerirasituksesta. Mulle tehdään se kanssa rv:lla 28, kuulema meilläpäin liittyy johonkin Terve odotus-kampanjaan. Kaikille yli 28-vuotiaille pyritään se tekemään... Mullakaan ei oo mitään riskitekijöitä, ylipainoa, sukurasitusta tmv. mutta silti se tehdään. Aika kypsää mutta kait sitten toisaalta hyvä.

Nyt kintut oikoiseksi sohvalle ja tölsyä katsomaan!

T.R+P 25+3

ps. Loppuviikko lomaa, jeeee!!!! B)
 
Huh tinttu, onneksi asiat nyt hyvin :flower:

Joo, minä luin siitä lapsesta joka kuristui sadesuojaan, ihan hirveetä näin tässä tilassa lukea tuollaisia pienestä sattumista syntyneitä murheita :'( Ja tykkään katsoa nelosen Sairaala-sarjaa mutta eilen ja tänään vaikeaa katsottavaa sen Heta-vauvan takia kun ne tämän päivän jaksossa päätti ettei enää elvytetä ja laiteta hengityskoneeseen kun alkaa heiketä. En tarkemmin rupee kertoo mitä sille on tapahtunut etten pahoita teidän mieliä, ne tietää jotka on katsonu. Ja huomisen jaksossa myös vaikea juttu vauvoihin liittyen. Anteeksi kun poimin esille tällaisia :| Nyt kattoo telkusta acionia ja SYÖMÄÄN.
absa ja atso taas
 
pur
|O |O |O |O No nii hävis munki jutut.
Lähkäsesti:

Labelollo onnittelu:hug: sulle ja perheelle äitisi päivien johdosta. Ja voitko jossain vaiheessa laitte mulle Tyttölupauksen.
TinttuHuh, nyt lepoa oot ihan varmasti sen tarpeessa.

Itellä ihana lokakuu =)
Vain Lonkat hidastaa mun menoo,apua saanu lämmöstä ja pakaroiden venyttelystä. Vielä ootan että mies joskus hierois. Laavun lavitsalla nukkuminen EI auttanu, tulipahan kokeiltuu kumminki :LOL:

Nimiä
ei oo virallisesti tiedusteltu, paria pyöritelty ja kymmeniä ehdotuksia saatu :)

Nyt mä meen uuteen harrastukseeni eli LEIPOMISEEN :eek: , Kaikkee tää raskaus teettää

Pur ja Sirpukka 21+2
 
Hätäkasteesta ja nimistä sen verran, että täällä hämeenlinnassa pitää tosiaan ne nimet olla päätettynä silloin np-ultraan mennessä, mutta vaikka siitä vauvasta tulisi hätäkasteessa se Anelma niin saahan sen sitten vaihtaa ihan miksi vaan jos/kun tulee oikeat ristiäiset :D

Siitä 11kk tytöstä... Mun äiti on sen kuolleen tytön isoäidin työkaveri :'( Kauhea tapahtuma kaikenkaikkiaan :'(

Tinttu: Hui kun sullakin ollut jo tiukat paikat, onneksi selvisit säikähdykellä ja vauva edelleen kasvattaa itseään omassa yksiössään. Toivotaan, että vielä ainakin 10 viikkoa pysyisi meillä kaikilla vauvat mahoissamme.

Onko muut erityisen ärtyneitä? Musta tuntuu, että tietyt asiat saa mun hermot ihan riekaleiksi. Mies tiputti tollasen kattokynttelikön eteisen katosta ja steariinit lenteli pitkin eteistä ja mä itkin kun se hajos. Siis sellanen valurautainen haara irtosi siitä, kai sen saa juottamalla kiinni, mutta silti otin tonkin tosi raskaasti :eek: Samaten "romahdin" kun kuopus oli käynyt saksien kanssa silppuamassa meidän keittiön tuolin päälliset :eek: Musta se oli ihan hirveetä, valvoin yöni miettien uusia päällisiä. :LOL:

Meillä on pojat silmätulehduksessa ja huomenna pitäs lähteä laivalle lasten kanssa. Itku kun meille aina käy näin. Siis tietty sinne laivalle mennään, mutta olisi siellä kivempaa terveinä olla...

-ärsyke-kyrsä ja neitinappula 22+5
 
KYRSÄ Joo, täällä kans erittäin suurta ärtymystä. Kotona ärsyttää kaikki hommat joita mies jättää tekemättä (oon siivoushullu ja mies ei niinkään). Mielialaa mataloittaa myös selkävaivat, töissä oleminen on tuskaisaa.. Mutta jotenkin tuntuu, et ei viittis mennä saikkua pyytämään :ashamed: Luulen vaan et kohta on pakko. Mut mulla siis ihan samanlaisia olotiloja, tuntuu että itku meinaa päästä kaikista asioista. Eilenkin käytin koiraa lenkillä ja se taas etsi ja etsi ja etsi sitä hiivatin kakkapaikkaa, eikä sitten saanu tehtyä ollenkaan vaikka näytti että "housuun" tulee.. tuntu että rupeen itkemään kun niin tuskastutti ;) Vaikka eihän se nyt meikäläisen ongelma oo vaan koiran itsensä jos jättää tekemättä :LOL: Ihan älytöntä. Mut tuostakin aiheutui sitten se, että olin koko loppupäivän aika räjähdysaltis.. :)

Että sellasta fiksua käytöstä täällä :)

Jonniina 23+1
 
Täällä uusi ilmottautuu, pääseekö mukaan? :)

Eli olen 25 vee äiti Pohjanmaan perukoilta, ennestään 7-vuotias vilkas pikku mies, ja nyt odotan toista rv25+2... Pari keskenmenoa takana, joten oon ollut aivan säikkynä koko raskausajan... :| Kaikenlaisi outoja kolotuksia on ollut, supistuksia, vatsakipuja jos jonkinlaista... Ultrassa kuitenkin kaikki ollut hyvin ja tyttöä povailtiin... :D :D

Töissä tässä yritetään jaksaa vielä hetki, armoton väsy vaan on koko ajan, saa nähdä mitä tästä vielä tulee... Pitääkö lyhentää työaikaa, vai jäädä saikulle. Kun ei vaan meinaa jaksaa. Töistä kotiin, ruokaa naamaan ja nukkumaan. Ei kovin mieltä ylentävää.
 
Neuvolakäynnistä selvitty ja kaikki arvot ok (paitsi hb 114, mutta noussut onneksi jo) Sydänääniä ei meinattu saada ollenkaan kun typy vaan pyöri häkkyrää ja potki laitetta:)

Minäkin joudun sokerirasitukseen pco:n takia. Nyt oli kerrankin oma neuvolatäti paikalla, joka huomasi että tämmöinenhän se nykyään pitää pco:laisille tehdä. Aikaisemmin olen joutunut neuvolassa selittämään mikä kumma pco edes on. Mutta kauhulla odotan litkun juomista...

Pohjois-Karjalassa laitetaan nimet hätäkastetta varten lappuun, joka menee sairaalalle etukäteen. Eikä sillä ole väliä kuuluuko kirkkoon vai ei. Lapsella ilmeisesti pitää olla nimi jos jotakin vakavaa sattuu.

Kyselin neuvolassa lääkärintarkastuksen perään mutta uudelleen synnyttäjälle ainakaan semmoisia ei edes ole. Hoitajat on koulutettu niin ettei tarvitse ja ultraajatkin on kätilöitä. Aika jännä. Tietysti tarvittaessa pääsee lääkäriin mutta jos kaikki ok niin en näe lääkäriä välttämättä ollenkaan.

56cm vaatteita hipeltelin Lindexissä eilen mutten ostanut vielä mitään:) Mietin jos huuto.netistä löytäisi jonkun paketin.

Angela
 
jenni1 mikäs sun LA päiväksi osuukaan? laitan listalle..

pinja olinkin ihmetellyt mihin olet kadonnut!

tinttu hui sinäkin olet jo saanut säikähtää kunnolla :/ :hug:

pur tavasin tuota sun tekstiä pitkään. luin, että sait apua lonkkiin pakaroiden LEVITTELYSTÄ. nyt sitten listan päivityksen jälkeen tulin uudestaan nämä tekstit lukemaan ja sit vasta tajusin et kyse olikin VENYTTELYSTÄ! :LOL: :ashamed:

mä taidan olla vielä vähän väsy...
kurkatkaahan nyt tuonne listalle aina välillä ja sanokaa jos puuttuu jotain, mulla on tässä pöydällä ihan mahdottoman sotkunen paperi,missä lukee noita päivitysjuttuja,mut en aina muista yliviivata noita mitä oon jo laittanut ja tuosta ei ota enää selvää erkkikään..

omaan napaan ei muuta kun se jatkaa pullistumista.
labello ja mytty 24+3
 
Heippa!

Neuvolakuulumisia täältä:

Elikkä eilen oli neuvola rv 23+6

painon muutos viikko 360g yhteensä tullut vajaa 4 kiloa(tuntuu hurjalle :)
verenpaineet 116/53 (noussu onneks jo hiukan)
hemppa 113 ja rauta kuurille
sf-mitta 23
sykkeet 145

Viime yönä heräsin tajuttomaan suonenvetoon pohkeessa, suonen vetoja ollut kyllä aiemminkin mutta tää oli jotain aivan kamalaa eikä meinannut millään hellittää :( vieläkin on niin kipee että just pystyy kävelemään :(

Eipä tännekään tässä vaiheessa kummempia.

Aamue ja tyyppi 24+0
 

Yhteistyössä