Helmimasut 2009 ~Joulukuussa~

Huomenta!

Labello Viititkö päivittää mun kohal vuosien lisääntymisest eli tänään ois sit niin pal ku 31v B)

Eipä kyl mitää muuta erikoist asiaa ookkaa :D lueskelemas kävin taas.
Seuraava neuvola mul laitettii 3viikon päähän et viäl ei 2 viikon välein näköjää oo.

Vaikee täyttää sitä sairaala lappuu mihi pitäis jotai nimiä laittaa. Nimii ei oo valmiina enkä haluu tulevaa nimee rannekkeeseen et täytyy jotkut nimet vaa heittää sihe. Aateltii keksii nimi sit vast ku on syntyny ja tiedetää kummal nimi keksitää. Jotai tietty ollaa jo alustavast katottu mut ei oikee yksiin käy nimivaihtoehdot :p

Vauvan tavaroista Meil on hankkimat viäl sitteri ja rasvat ym purnukat. Vaatteita on joitaki mut pienenpieniä ei oo ku 3 kpl 56cm bodeja. Muutama pieni potkari tarttee hankkii viäl.

Tällast turhaa pölinää sit :D ja 3 päivää töitä ja sit 2 viikon loma!
rv 30+5

Huomenta!

Taitaa olla oikeat "hikanbongauspäivät" meidän porukassa! Mäkin eilen illalla tunnistin varmuudella ensimmäisen kerran Pötkön hikan! Aiemminkin oon jotain sen tapaista tuntenut, mutta nyt tuntui selkeesti tasaista nykimistä varmaan yli minuutin ajan.

Aloin aamupuhteeksi laittamaan sairaalakassia kuntoon. Keräsin äippäpakkauksen liivinsuojat ja siteet valmiiksi+ laitoin pikkupulloihin omat shampoon ja hoitoaineen+kasvopesuaineen jo valmiiksi meikkilaukkuun. Mun tuurilla sairaalassa on kuitenkin vaan jotain perusshampoota eikä hoitoainetta ollenkaan... Mun tukka on järkky ilman hoitoainetta. Kosteusvoiteen otan kanssa ja sen huulirasvan! Vauvan vaatteet kerään toiseen kassiin niin mies saa tuoda sitten kaukalon kanssa kun päästään kotiin.
Ai niin tutti on meilläpäin saatu kans sairaalasta...

Kohta valmistautumaan töissäkäyntiin; kutsuivat mutkin jouluruualle :heart: . Kiva nähdä työkavereita muutaman viikon tauon jälkeen.

Kuulumisiin!

God morgon!

JeJalle synttärionnittelut (liittäisin tähän ton kukkapuska-kuvan, mutta kun nostin netin suojaustasoa, niin nytpä ei pystykään liittämään noita hymiöitä eikä lihavoimaan tekstiä.. Hienoa Internet Explorer!!).

Täällä on nyt sitten eka mammalomapäivä! HUIH! Nyt se sit alkaa tuntua entistä todellisemmalta, et meille TODELLAKIN tulee VAUVA ja eikä siihen enää välttämättä oo niin kauaa..

Niistä hormonimyrskyistä yms.. Nyt mä tiedän, mistä te ootte puhunu täällä.. maanantaina se alko ja eilinen oli aivan järkky... Itkin maanantai-iltana tietämättä ees syytä ja avomies oli ihmeissään, et mikä mulle tuli (köllöteltiin vaan sängyllä ja kuunneltiin radioo). Eilen sit oli itkupäivä -tuntu, et joka asia itkettää; se, että oon päivät yksin kotona, kukaan ei oo kiinnostunu musta ja mun voinnista, oon ihan ulkopuolinen työpaikan sakista, en jaksa olla enää kotona joka päivä, mitään mukavaa en voi tehä ku kädet on nii "nakkeina" jne... Illalla sit koetin "pukee" pahaa mieltä sanoiks avomiehelle ja se oli kummissaan, et mikä mulle nyt on tullu ku tähän asti oon ollu nii tasanen ja tyytyväinen koko raskausajan. Mut näköjään ennätin sitten näillä loppuviikoilla kokea kunnon hormonimyräkän (mieluusti olisin jättäny väliin). Mut josko tää päivä ois ees pikkasen parempi.

:) Pomolta tuli just tekstiviesti: "Hyvää äitiyslomaa!" JEEEE-EE, mua ei oo unohdettu!!!

Oon lueskellu noita tammikuun odottajien puolta ja siellä on jo vauvat nähny päivänvalon (syntyny rv 37). Aloin sit eilen miettii sitäki, et eihän mulla oo enää ku vajaa kolme viikkoo, nii mäkin oon jo rv 37:lla. Tuli jotenki olo, että en mä oo vielä valmis saamaan vauvaa vaikka kaikki täällä kotona on kutakuinkin valmiina Häntä varten.

Äh. Tämä hivenen alavireinen ja -kuloinen masunkasvattaja siirtyy nyt kattomaan eilisiä tallennuksia ja oottelee postimiestä, joka tuo paketin..

Maire Masis=Nanada ja Hän 34+2

Tekstii on tullu taas niin paljon et ei millään voi muistaa ja sisäistää kaikkea lukemaansa :) Kiva että porukka on näinkin aktiivista!

nanada mieltä pirteemmäks :hug: ja hyvää alkanutta äitiyslomaa!

rosanite hyvä kun pakkasit shampoon ja hoitoaineen, ne sairaalan aineet on meinaan aika huonoja.. takkuseks jäi jos niillä pesi.

tyypin äippä jos oikeen muistat, niin edellisellä sivulla mietiskelit vauvan tuntumista mahan läpi? Mulla sama homma, esikoisesta en niin selkeesti tuntenu kuin nyt tästä uudesta vauvasta. Mulla kyllä vaikuttaa se että tälläkertaa istukka on takaseinässä kun viimeks se oli etuseinässä.

nyt poika heräs, tuun jatkaa myöhemmin..

Heips!

haavemamma sen verran kestojen määrästä vielä, että jostain luin että kannattaa varata vuorokautta kohti 1 hyvin imukykyinen yövaippa ja päiväkäyttöön kuoria vähintään 1 (varalle mahd.toinen jos tulee ylivuotoja tms.) sekä 6 sisävaippaa.(eli kahden tunnin vaihtovälin mukaan). Itellä ei kokemusta vielä ole, mutta vähän ton mukaan olen kestoja hankkinut, ja sillä ajatuksella että jos yksi setti(siis vrk.n vaipat) on pesussa ja toinen setti käyössä,niin on viä ainakin kolmas (ja mulla kyllä neljäs ja viideskin) setti käyttövalmiina odottamassa.En välttämättä aio (=lue:ehdi/jaksa) jokapäivä pestä vaippapyykkiä/kuivaaminenkin vie aikansa kun ei rumpua ole eikä kaikkia edes saa rummussa kuivata... (ymmärsiköhän tosta nyt yhtään mitään... :/ ) Kuorina on sekä villiksiä että PUL-kuoria, sisälle taskuja ja flanelletteja. Harsoilun ajattelin jättää väliin kokonaan,kun niiden pitokyky ei kai ole paras mahdollinen... (mutta taas:eek:maa kokemusta ei ole, nänä päätelmät kuullun/luetun perusteella...) Huutiksesta olen tehnyt löytöjä kohtuu hintaan, käytettyjä ja uusiakin. Imutehohan on parhaimmillaan vasta muutaman pesun jälkeen,joten noi käytetyt toimii (toivottavasti) hyvin...

samalla mielellä kestoilun kanssa olen liikkeellä kuin pixie, että kertsejä voi käyttää myös jos alkaa tuntua työltä kestoilu. Ja esim. tuleva isä ei ole kovin vakuuttunut kestoilusta(vielä...), joten en laita vastaan jos hän hoitaessaan kertsejä käyttää.

Piti ihan käydä laskemassa, ja kyllä niitä jo löytyikin:villiksiä 4kpl, Pul-kuoria 12kpl, flanelletteja ja taskuja yht. n.35kpl... :ashamed: :ashamed: ja pari aio-vaippaakin on... Nää kaikkí kokoa nb tai s.
pitäis ainakin alkuun päästä... :whistle:

tatuka +peikko 31+1

Haavemamma: meillä mielialakysely tullaan toistamaan sitten synnytyksen jälkeen. Nyt raskausaikana lääkäri vielä syynää planketin sillä viimeisellä käynnillä (vko 36). Onhan se hyvä, että jo nyt katsovat tätäkin asiaa.

Painoarviota ei meillä ole tehty eikä th kommentoinut edes Sintin asentoa. Sanoi vain, ettei välttämättä vielä näillä viikoilla ole raivotarjonnassa. Liikettä on kyllä aina silloin tällöin tuntunut myös ylävatsalla, kun aiemmin vain tuolla "alasektorissa". Mitään kylkiluupotkuja ei kuitenkaan ole sadellut.

Äitiyspakkauksesta: laitoin äippärahahakemuksen vasta vähän aikaa sitten Kelalle, kun haen sitä 6 kk:n mukaan. Nyt olen sitten malttamattomana käynyt kurkistelemassa, että missähän mennään, kun tietysti kiinnostaisi se pakkaus. Pitäisikö tuolla Kelan sivuilla näkyä sen pakkauksenkin "kohtalo" erikseen? Nyt lukee vain "vanhempainpäiväraha" ja "asiakirja saapunut".

Soitin eilen Kättärille varatakseni aikaa tutustumiskäynnille, ennen kuin sen(kin) unohdan. Siellä kätilö vastasi (mielestäni hieman tylysti - hormonikorvat vauhdissa :LOL: ) kuullessaan lasketun ajan olevan helmikuun puolessa välissä "ai silloin vasta". Antoi kuitenkin ajan. Yritin pysyä siinä puhelimessa tyynenä, mutta kyllä kiehutti. Mitäs laittavat niin epämääräisiä ohjeita! Ja sama kai se kuinka ajoissa soittaa, kunhan vain antavat ajan sopivaan ajankohtaan. Mur :kieh:

Leivontapuuhista: täällä myös uuni kuumana. Leivoin elämäni ensimmäistä kertaa pipareita (siis omassa kodissani) ja tein oikein taikinankin itse. Sitten siitäkin saatiin itkuraivokohtaus aikaan, kun ei mies oikein noista joulujutuista piittaa ja minä kuitenkin halusin hänetkin siihen niitä värkkäämään. No, saatiin piparit kuitenkin sovussa lopulta leivottua. Nyt on sitten hyvä mieli, kun niitä on siinä pöydällä lasipurkissa. Ja eilen tein ruotsalaisia kaurakakkusia, nam. Täytyy ne varmaan pakastaa ennen kuin syön kaikki kertaistumalta ennen joulua.

Ystäviltä ollaan nyt saatu jo vauvelillekin joulupaketit. Itse en ajatellut vielä tänä jouluna mitään hankkia. Eipä sitä tosin vielä tiedä, onhan tässä aikaa B) Loput vauvatarvikehankinnat on tarkoitus suorittaa alkuvuodesta.

Täällä on sadellut tänään vähän uutta lunta, ihanaa. Ovat tosin kuulemma luvanneet mustaakin mustempaa joulua, ainakin pääkaupunkiseudulle. :'(

Kiitos muuten Pixielle hyvistä kestovaippalinkeistä! Täytyykin ryhtyä tutustumaan niihin tarkemmin. Villahousuja pitää ainakin muutamat vielä tehdä ja niitä sisävaippoja väsäillä tai hankkia. Äiti on jo kaivellut vanhat pyyheliinat esiin.

Rauhallista keskiviikon jatkoa kaikille,

nimiko ja Sintti 31+1

PS. Ai niin. Jokos täällä on keskusteltu millaisia vauvamuistokirjoja aiotte hankkia/vai aiotteko hankkia mitään? Itseäni kiinnostaisi se Muumien kirja, mutta täytyy tutustua tarjontaan vähän paremmin vielä. Ja tarvitseekos sitä nyt ylipäätään itse kaikkia juttuja hankkia? Voihan niitä pyytää ystäviltä/sukulaisilta sitten vauvan synnyttyäkin.

JeJalle synttärionnitteluita :flower:

Nanada ja äippä-83: sympatia :hug:

Ja Nanadalle vielä hyvää alkanutta äippälomaa! Itse olen lähinnä asennoitunut odottelemaan sinne maaliskuun alkuun :D . Mulla kun olis vielä yhdet polttarit ja häätkin juuri ennen laskettua aikaa ja niihinhän on osallistuttava B)

Jejalle onnea syntymäpäivän johdosta!

Masu isona ja korkealla täällä mennään ja odotetaan jo kovasti synnytystä! :LOL:
Hullua, mutta heti kun äitiysloma alkaa, niin alkaa kuvittelemaan, että kohta pääsee jo ponnistelemaan... Vaivat on myös hieman lisääntyneet; turvotusta ja pakotusta jaloissa ja käsissä sekä hengenahdistusta, kun kohtu on ihan palleassa kiinni. Eiköhän se kohta jo ala vähän laskeutumaan?

Monen muun lailla olen miettinyt tuota vauvan kokoa. Jostain syystä pelottaa, että se olisi iso. Onneksi neuvolan kätilö sanoi, että herästi ultrataan ja lähetetään myös äitiyspolille arvioon, jos käsituntumalla kovin isolta vaikuttaa. Itsestäni tuntuu ihan mahdottomalle, että joku voi sitä kokoa arvioida mahan läpi! Hyvin kyllä tunnen itsekin, missä on jalka ja missä peppu ym. mutta koon arvioiminen on varmaan todella vaikeata.

Ihanaa, kun Joulu lähestyy tunnelmineen ja tuoksuineen!

Onnea kaikille odotukseen ja hyvää vointia, toivoo
Jolie 33+3

Jaahas, välillä täytyy taas saada kirjoitettuakin jotain...

Ensimmäiseksi KIITOS teille kaikille!!! Oon saanu paljon arvokasta tietoa eri asioista näiden keskustelujen kautta, varsinkin kestovaipoista.. Olette ihania!! :flower:

ON: Mun työpäivät on nyt sitten ohi... Oon saikulla mammaloman alkuun asti supistelujen takia.. Maanantaina meinas jo tulla lähtö sairaalaan illasta mutta sitten onneksi helpotti.. Neuvolan täti oli kyllä nyt eilen aika tiukkana että pitää lähteä heti kun taas niin kipeästi supistaa eikä jäädä odottelemaan.. Nolottaa vaan jotenkin tehdä sitten kenties turha reissu.. Mutta nyt yritän ajatella että parempi että vaikka "turhan" takia tarkastavat kuin se että jotain ikävää sitten sattuisi.. Mutta nyt vaan paljon lepoa, saa isäntä laittaa vauvan tavarat paikoilleen joululomalla, mä oon vaan työnjohtaja.. :LOL:

Miehen suhtautumisesta sen verran että nyt heti kun mä voin vähän huonommin ni huomiota tulee vaikka millä mitalla.. Ja muutenkin huomaan että nyt on alkanu kyselemään synnytyksestä ja semmosista, ja lukee vau-kirjaa.. Mutta välillä täälläkin tuppaa unohtumaan että en välttämättä oo tällä hetkellä se tasapainoisin ihminen ja se johtuu raskaudesta.. No kaikkea ei voi vaatia, ainakin tuo sujuvasti kuuntelee.. :D

Öh, nyt tuli täydellinen katkos... Jatkan toisella kertaa...

Mytty 30+6

KYRSÄ: kyselit peukun vierotuksesta... Aiemmin mainitsin, että se meni kohtuu helposti... ehkä aika osittain kullannut muistoja :LOL: (esikoinen ku on kohta 14 v)... Mutta aloitin varmaan vieroitusyritykset reilun kahden vuoden iässä tyyliin "lapanen käteen yöksi" ja "kynneli"... Niistä ei ollut mitään taikaa: lapanen lensi alta aikayksikön nurkkaan ja kynnelin sai pois kestämällä muutaman pahanmakuisen nuolaisun :LOL: :LOL:

Kyselin sit hammaslääkärissä, että joko neitin hampaat on ihan väärässä mallissa, niin vakuuttelivat olevan oikein hyvin ja sanoivat, että jos ei ime pitkin päivää useita pitkiä kertoja, niin ei pitäis olla haittaa...

No annoimme neitin sitten nukahtaa päikkäreille ja yöunille peukku suussa kunnes 4-vuotissynttäripäivä alkoi lähestyä... Ja lahjonta toimi: annoin neitin valita mieluisan yllätyksen, jos saa peukun imemisen loppumaan ennen syntymäpäiväänsä: ja neiti päätti itse lopettaa peukuttelun... Ja sai haluamansa yllätyksen eli nuken yhdistelmävaunut (olis varmaan saanu muutenkin, mutta............ :xmas: )

Eipä muuta tällä kertaa... Pitäs lähteä raahautumaan kaupungille vielä hetken kuopuksena olevan kanssa... Uskaltaudun, kun paineet on ollu eilen ja tänään tosi hyvät, eikä supistuksiakaan ole säännöllisesti... Taas vaan tuo vauveli sai itsensä johonkin kummaan asentoon, josta en pysty kyllä sanomaan, että miten... Painaa vaan tosi hankalasti alaselkään.... Mutta jospa se lähtis liikkeelle taas ku itekki lähden =)

Ajatelkaa: viikon päästä on jouluaatto!!!! :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: Olkaahan kiltisti, tonttuja on paljon liikkeellä!!! :saint: :saint: :saint: (Täällä kyllä yx enkeli, joka ei koskaan saa hormonihermomyrskyjä :p :p - ja kannattaa uskoa, että puhun totta :LOL: )

Heippa! :wave:

Täällä taas herättiin klo 4.50!On tolla esikolla sit ihanat heräämisajat!! :kieh: No,hän oli sit ihan väsy ja kiukutteli joka asiasta,joten päätin että hän saa nukkua kahet päikkärit(yleensä nukkuu vaan yhet)Mentiin sit päikyil puol kasin maissa ja nyt hän on toisilla unilla!Saa äiskä vähän levähtää!! :whistle:

Jejalle Onnea synttärin johdosta! :flower:

Kuupas Mullakin muuten on istukka takaseinämäs,muistin nyt vasta!

Oon ennen ajatellu että en taida jaksaa lähteä tohon kestoiluun,mutta teidän innostamana ajattelin edes kokeilla!!Kiitos! :D

Täällä jotenkin huono olo...silmiä sattuu ja heikottaa!No,toivotaan että menee pian ohi!

Tyypin äippä ja Einari 32+2

Heissun taas! Ja kiitoksia hyvistä kestovaippavinkeistä, määriä ja merkkejä on tutkailtu ja jopa Huuto.netistä vähän kuoria tiirailtu. Eiköhän tämä vaippa-asiakin tästä etene :) Tarkoitus on tosin kokeilla vaipattomuutta mahdollisimman paljon, mutta tietysti vaippojakin joskus tarvitaan. Ja samaten olen miettinyt, että joissain tilanteissa (esim isovanhemmilla...) saattaa olla helpompi mennä kertakäyttövaipallakin, vaikka tietysti pääasiassa kestoilla.

Taas en muista kelle kommentit on joten sinne tänne vaan. Hormoniheilahteluista, ihanaa kuulla että en ole ainoa jolla mielialat heittelehtii ja itkupotkuraivarit saa aika herkästi. Tänään olen taas ollut oikein aurinkoinen (vielä ) mutta saapa nähdä meneekö ilta yhtä hyvin. Eilen kiivastuin kun mies ei tiennyt mitä kaikkea pitää vielä hankkia... Tsemppiä kaikille muillekin hormonimyrskyissä taisteleville, eiköhän tästä vielä ehjin nahoin selvitä!!

Äitiyspakkauksesta; joo kyllä se näkyy erillisenä siellä Kelan sivuilla, muistaakseni otsikolla 'Äitiysavustus'. Jos sitä ei näy niin kannattanee kysyä ettei ole jäänyt hakematta tms? Muistaakseni statuksina oli vain, että hakemus oli vastaanotettu ja pakkaus tilattu - sen jälkeen se jo pian tulikin.

Meillä on vauvalle Mauri Kunnaksen vauvakirja (?), ihan kivan näköinen, ei niin söpöstelevä vaan ennemminkin hauska. Saatiin lahjaksi, enkä ole vielä alkanut täyttää. Pitäisiköhän lisätä sille listalle asioista joita teen kun olen äitiyslomalla - se alkaakin olla pitkä, varmaan takaa sen että vauva syntyy hyvissä ajoin =)

Koosta (taas): onneksi mulla on töissä oma huone, huomasin nimittäin että ennen hyvin sopineet äippähousut kiristävät tavallisen housukankaan ja jousto-osan saunasta näin iltapäivällä (maha täynnä lounasta) istuessa. Pakko hilata housuja alaspäin niin ettei purista minua eikä vauvaa. Näky ei kyllä varmastikaan ole kovin kiva, toivottavasti kukaan ei vaan pelmahda tänne ihan yhtäkkiä :LOL: Eli aika pallo tuo vatsa on, mielenkiintoista kuulla huomenna terveydenhoitajan kommentit neuvolassa... Onko muuten kukaan saanut ylimääräisiä ultralähetteitä kokoseurantaan? Mulla on yksityisen lääkärin suositus mutta ei toistaiseksi neuvolan puolelta mitään muuta kuin viikon 36 kokoarvio?

almaa ja poitsu 30+5

moikka!

ihan äkkiä vaan tulin kyselemään että jos limatulppa irtoaa niin tarkoittaako se että synnytys olis lähellä? :ashamed:
mulla kun ei ole aikaisemmissa raskauksissa käyny niin tai en ainakaan ole huomannu.
supistuksia ei tuu paitsi harjotus suppareita!

äippä-83 tasan 31

Glow
Heippa!

Vauvamuistokirja; meillä on semmoinen mauri kunnaksen kiva vauvakirja tuolla odottamassa. Sain sen jo tulevalta vauvan kummilta :) vinkkasin kerran että haluaisin semmoisen. Sinnehän vois jo odotusaikanakin kirjoitella jotain juttuja.

Vauvan liikkeet, muakin ihan sattuu kun tämä muksu vääntää ja kääntää ja tuntuu että tulee läpi. Siihen on mukava herätä melkein joka aamu klo 6. Kun hän saa minut hereille, hän voikin itse rauhoittua nukkumaan...

Pääsin tänään neuvolan lääkärille! Oli pakko soittaa et pääsiskö nyt katsastuttaa tilanteen niiden supistuksien takia ja sain viimesen ajan, huh.
Lääkäri pisti kuitenki lähetteen KOKSiin, eli odottelen kutsua sinne, saas nähä ehtiikö ennen joulua, tuskinpa vaan.
Noh, kohdunsuun tilanne käsikopelolla; mitta 2cm, ulkosuu auki, sisäsuu kiinni (hyvä hyvä ) mutta pehmeä.
Lääkäri sanoi että tämähän voi olla tässä kohtaa ihan normi tilanne uudelleensynnyttäjälle, mutta on hyvä vielä asia tarkastaa ultralla ja seurailla.
Voi lähtee aukeamaan tai sitten ei.
Itse en supistuksille mitään voi, koska ne ei ole yhteydessä rasitukseen, vaan tulee ihan levossa ollessa nämä "menkkakipusupistukset".
Varsinaista liikkumis kieltoa en onneksi saanut.

Samalla oli pikainen neuvolatarkastus. Sydänääniä ja sf-mittaa ei otettu, seuraava neuvolakäyntikin siirty viikolla eteenpäin. Mut eipä mulla ole huolta kun kaveri liikkuu niin paljon. Ja maha kasvaa sen mitä kasvaa :D
Oma paino oliki nyt vähemmän kun reilu pari viikkoo sitten. Mutta vaikuttaahan tohonki vähä mitä vaatetta on päällä ja miten on syöny ja mihin aikaan päivästä punnitaan. Ettei sitä nyt pidä tuijottaa niin tarkkaan. Kiva kuitenki ettei ole tullu lisää yhtä paljon kun viimeksi.
Musta tuntuu et liikunta/liikkumattomuus näkyy mulla painossa tosi pian. Vaikka se olisi ihan normaali kävelylenkki muutaman kerran viikossa...

Labraan mut passitettiin taas, streptokokki näytettä ottattamaan.
Neuvolan täti käski pitää huolen että ne kattoo nyt sit koksissa ultralla myös sen mun "myooma tilanteen". Edellis käynniltä siitä ei oo mitään merkintää eikä setä tohtori mitään maininnu koko myoomasta, enkä muistanu itekään kysyä.

Kaveri on raivotarjonnassa, ollut jo monta viikkoa, saa siinä pysyäkin :)

Glow, ööh 32+1 ? :xmas:

Moi!! :wave:

äippä-83: Mulla se on ollut niin, että seuraavana päivänä vauveli on syntynyt kun limatulppa tuli.Kerran sen olen vaan nähnyt, muistaakseni.... Kaiketi aikaa voi kulua kauemminkin mutta ei kai paria viikkoa kauempaa ..?!? Sullako nyt tuli sitten limatulppa?? :eek: Vähän vai paljon?

Labello: ööööh...älä laita sinistä lupausta vielä kun on noin hataria veikkailuja, tämä vaavi pysyköön mysteerinä ;)

Terkuin, möökö ja murunen 32+3 :heart:

Jeja :flower:

Nanada ja mytty Hyvää äippistä ja saikkua, nauttikaa :) ..täällä 2 aamua vielä.

:hug: Voimahali niille keillä mieli maassa tai itkuraivareita ilmoilla!! Itselläkin havaittavissa pienoista ailahtelua :/

Kestoiluasiat Kiitos Pixie hyvistä linkeistä. Ehkä mä en sit käy vaihtaa niitä kuoria isompiin. Mulla on Poplin kertis-kuivaliinoja ja ne pari kestoliinaa. Tatuka Sullapas on mieletön vaippa-arsenaali!!
Meillä kyllä kans kertistellään rinnalla ja ehkä yöt myöskin. Kesällä mökilläkin voi oll aika vaikeaa pestä nyrkkipyykillä kestoja, joten kenties kertsit kehiin myös silloin.
Miehelle pidin eilen myös vaippa-luennon ja esittelin kaikki matskut, mull oli muutama käytettynä saatu lisäimu joissa hiukan näkyi tahraa niin mies oli ihan että :eek: :p ...ja sanoi että noita käytettyjä me ei kyllä käytetä. No ans kattoo nyt sit. Sit oli aika koomista kun aloin näyttää kuin harso taitellaan ja en sit muistanutkaan..mies ei ollu ihan vakuuttunut :D
Mistä niitä näpsyjä voi ostaa jollei netistä haluis tilaa?
Mä meinaan äippiksellä ommella vanhoista froteepyyhkeistä niitä lisäimuja, ei mull aole kyllä mitään saumuria ja koneenki lainaan naapurista :)

Vauvan asennosta Ei olis havaintoa, jollei neuvolan täti olis kertonu. Samaten on ehkä parempikin ettei koostakaan ole tietoa...

Bianca Toi sun miehen kiinnostuneisuus kuulosti tismalleen mun mieheltä. Hän on kyllä jopa paremminkin kärryillä millä viikolla mennään..ottanut sen oikein sydämen asiakseen, eli pisteet siitä :) Ehkä mä sit vaan olen liian vaativa, ku odotan jotain enemmän... Toi Mytyn kertoma oliki aika herättävä, ehkä mä tosiaan voinkin liian hyvin ja olen reipas ja en valittele turhia, niin mies ei niinku hoksaa et välillä on hiukka tukalaa ja kaipais extra-hipeksintää. No eiköhän tässä loppua kohden ala huokailua kuulua täältäkin.

Nimiko Eipä ollu tänäänkä puheita mielialatesteistä meitin neuvolassa. Ei kyllä ollu puhe vieläkään sairaalaan tutustumisestakaan vaikka olen omatoimisesti varannu ajan sinneki jo viikkoja si, kiitos Toukan.
Mä meinaan kans leipoa ensviikolla elämäni ekat piparit kotona :)

Vauvamuistoja Kirja saatiin Fenniasta ku otettii vauvavakuutus sieltä, kaivoin sen just viimeviikolla esiin ja täyteltiin sukupuuta.

Neuvolassa kaikki ok 32+6:
Painoa +1488g/ vko :eek: :eek: :eek: ( viimeks +225g, liekkö turvotustakin lisää )
Hemppa 138, lopetin raudan 2 vko sitten
..ja kaikki muukin ihan kohdillaan, seuraava käynti 2vkon päästä.
Yhteensä on nyt sit tullut 12 kg, että salaattilounas maistui tänään neuvolan jälkeen :p

Tulihan tekstiä! Vitsi että on pimeetä. Onneks otin neuvolakeikan kävellen kuntoilun kannalta, edestakas n. tunti, niin ei tarvii enää lähtee minnekkään :) ..ja tällä kertaa ei pistänytkään, great!

Eilisiä neuvolakuulumisia täältäkin (rv 32+6):
Paino: +367g/viikko (yht. koko raskauden aikana: 4,5kg)
RR: 141/76 (yläpaine vähän koholla)
Hemppa: Ei mitattu, kun viimeksi oli hyvä
Pissa: Puhdas
Sf-mitta: 27cm
Tarjonta: Edelleen RT
Vauvan syke: 140-150

Terkka antoi pissatikkuja mukaan, että voin joululoman aikana tarkkailla itse. Verenpainetta pitää myös mittailla. Sf-mitasta ei ollut huolissaan, kun vauva on kerta jo todettu pieneksi, niin ei tuo sf siksi iso ole.

Vauvakirjasta: Me ei olla vielä hankittu... Mistähän muuten saa noita Mauri Kunnaksen kirjoja?

Täällä oli muillakin ollut itkuisuutta ja masista ilmassa, mulla myös! :ashamed: Tsemppiä, eiköhän tästä selvitä. =)

Meilläkin vauva hikotteli eilen oikein olan takaa. B) Muutenkin oli riehakkaalla päällä. Huomasin eilen, kun mulle tuli melkonen itkukohtaus (oli vähän masista ilmassa) niin vauvapa olikin ihan liikkumatta tuolla massussa. Varmaan ihmetteli, että mistäs se äiti nyt itkee. :heart:

Perjantaina taas kontrolliin sairaalalle. Toivottavasti poitsu olis kasvanu edes jonkin verran. Huolettaa tuo kasvu, vaikka lääkäri ei siitä niin kovin huolissaan ole. :| Onneksi kuitenkin seuranta on hyvä.

Tinttu & Tirpukka 33+0! :heart:

pur
Öh, mikä kirjottamisen vauhti täällä on. Taidan ennen Jouluu tästlähin keskittyy lukemiseen... Omaa napaa nyt kuitenki vähä:

Neuvolassa käytii tänää. Verenapineet ok, painoo oli tullu kolmessa viikossa parikiloo lisää ja sf mitassa pääsin takas yläkäyrälle. Vaavin sydän sykki mut liikkeistä oli tää uus tätikin sitä mieltä et laitto mukaan liikkenseurantamonisteet. Niistä mun ns. supistuksista se ei ollu vakuuttunu et oliko supistuksia lainkaan ja oli mieltä että seuraavalla kerralla ambulanssia vaan jos yö sattuu oleen taas. Vähän mulle jöi ikävästi asiat pyörii huoli ny päähän, mut ei kai se muu auta ku jatkaa mahd normiarkee vaan ja jouluks ois kuitenki pakko saada noi taulut valmiiks :/

Mut siis onko muilla ollu tossa pallean korkeudella supistuksi tai muita ikäviä tuntemuksia? Moni puhuu et on alavatsassa ja kyljissä, mut siis ihan ylhäällä :eek: .

Tsori ny omanapaisuus taas
Pur ja sirpukka 30+2

Äippä-83:lle halit :hug:

Neuvolassa käyty:
Paino kahdessa viikossa 2kiloa :ashamed: Nyt yritettävä ettei nouse numerot enää juurikaan, sellainen neuvo tuli.
Turvotusta on alkanut tulee +
RR 123/75
Pissa Unohdin viedä joten se jäi mutta se sitten uuteen neuvolaan mahd. pian
Kohdunpohja 33cm
Rt
Syke 140 ja vaihteli muutamaan otteeseen asentoa ja innostui heilumaan aikalailla...
Liikkeet ++ ja hoitaja mainitsi erikseen että aktiivinen vauva joten turhaan huolehdin niitä liikkeitä silloin yksi kerta (kerroin kyllä siitä viikosta kun ne oli vaimeita), ja nyt tää onkin tän viikkoo ollut pirteä, johtuuko kaurapuurosta kun sitä aloin viikonloppuna syömään ja nyt syöny paljon sitä päivittäin :p
Lapsivettä normaali määrä, vauva oli helppo tunnustella missä selkä, peppu, pää, jalat oli ettei liikaa ole.
Hempparia ei nyt katottu, olo kyllä piristynyt Obsidanilla selkeästi että apua on ollut :)

Että kaikki hyvin, jospa nyt kun pääsee uuteen kotiin jäisi tuo herkuttelu, siellä ei Mäkkäreitä ja Hesepaikkoja ole, yksi pitseria vaan ja sieltä tulee kyl harvoin ostettua vaikka hyvä paikka on :) Ja en nyt tänään ole suklaata syönytkään :saint: Mutta niitä hedelmäturkinpippureita kylläkin ja se ei nyt turvotusta paranna... Mutta kohta on pussi tyhjä.

absa ja atso 30+2

äippä-83: Sori kun en huomannut aiemmin vastata. Mä oon ymmärtänyt että limatulpan irtoamisesta ei vois ennustaa synnytyksen alkamista. Ennen synnytystä tai viimeistään synnytyksessä se toki kaikilla irtoo, mutta ei ennusta mitään että milloin. Ainoa mistä se saattais olla merkki olis kohdunkaulan pehmeneminen ja lyhentyminen, joten kannattaa siitä neuvolassa mainita. Soita ihmeessä neuvolaan jos mietityttää. Valkovuotohan saattaa olla kans tosi runsasta, että saattaa olla sitäkin jollei joukossa ollut verta? Limatulpassa on yleensä aina verta mukana. :hug: halaus silti vaikkei oliskaan vakavaa, varmasti huolettaa... Mut joo, ei pitäis olla vakavaa jos ei supista.

Glow
Hehe, mie kävin piristämässä itseäni shoppailemalla.
Oikeastaan mulle tuli vähän paniikki, kun ei ole tullu ostettua yhtään 56cm vaatetta vaaville. Ei ne varmaan kauan mahdu päälle, mut en halua ihan ylisuuriinkaan häntä pukea. Tosin noi koot vaihtelee ihan hirveesti merkkien välillä. H&M:sta löysin kivan setin jossa on paita, body, housut ja "kokopuku"+pipo ja tais olla joku ruokalapun tapanenki 19e. Sekä ihanan pehmeen valkosen setin, paita+housut 5e.
Itelleni ostin housut joiden oletan menevän jalkaani synnytyksen jälkeen, eikä ahdista. Ihan mun normi koko (tai ehkä yhtä suurempi) , nehän menee nytkin jalkaan! Semmoinen löysähkö "urheilu" housun tapanen, jossa on jousto vyötärö. En nimittäin usko et omat farkut menee ihan heti synnytksen jälkeen jalkaan... Ostin myös vähän väljemmän "normaalin" paidan. Nyt on vaaville ja mammalle kotiutumisvaatteet :D
Niin, ja alkkareita... niitä kun saa vaihtaa kaks/kolme kertaa päivässä toisinaan. En ymmärrä kun joinaki päivinä ei tule pisaraakaan valkkaria ja toisina tuleekin ihan hirveesti :x

Onneks kaikki joululahjat on hankittu. Hermot eikä kunto kestä enää yhtään kassajonoja! Ja kun on tosi usein pissihätäkin, ei tuolla kaupungilla viitsi paljon säntäillä enää.

Niin, ja me nyt sitten ostettiin uusi auto! Ikävä kyllä sen myötä tuli vähän lainaakin lisää... Mutta, onpahan turvallista nyt autoilla!! Vanhassa alko olemaan kaikenlaista "pikku vikaa".
Kävin juuri hakemassa sen auton :)

Mauri Kunnaksen vauvakirjan näin ainakin Anttilassa.

Tulipa hieman (.) :xmas:

Kestovaippailu: Kertokaas kokeneemmat, pitääkö kesto vaihtaa myös yöllä, vai onko joku ratkaisu, joka kestää vaavin yöunien ajan? Nimim. kestoilu kiinnostaa, mut tuskinpa pystyn yöllä nousemaan. |O

Vauvan asento: Selän kyllä voin sanoa tuntevani, mutta pepusta en tietäisi onko se pää vai mikä, ellei th olis kertonut vauvan olevan raivotarjonnassa. Viime raskaudessahan mulla oli vaavi perätilassa, enkä sitäkään osannut itse havaita, edes potkuista. Terkka sen aina totesi jokaisella nla-käynnillä noin viikolta 30 lähtien. :whistle: Ja sitten kun neiti onnistuneesti käännettiin äippäpolilla ympäri, ja samana iltana tuntui iso myllerrys mahassa, niin olin _aivan varma_ että vauva kääntyi takaisin perätilaan. No, helpotus oli suuri, kun vauva ei kuitenkaan ollut kääntynyt, vaan pysyi lääkärin asettamassa tilassa. :heart: Muuten olisikin voinut mun syöksysynnytyksessä käydä huonosti.

Leivonta ym. puuhat: No nyt en ole jaksanut tehdä mitään, kun vielä töissä käyn. Piparit tytöt menevät leipomaan mummon luokse. Jos sitten äippiksellä sais leivottua sämpylöitä ja tehtyä ruokia pakkaseen?? Ja pakko tunnustaa, ettei muita joulujuttujakaan ole (vielä?) esillä kuin yksi esikoisen askartelema joulukoriste.. :ashamed: Sen sijaan lattioilla pyörii kasseittain sekä pestäviä vauvan vaatteita, että naapurin tuomia pieneksi jääneitä vaatteita noille isommille tytöille...huoh.

Kössi 32+6

ilmoittaudun :attn:

Limatulppa; on limaista, joskus veriviiruista venyvää limaa taikka kunnon "kokkare" ja kaikkea siltä väliltä.Limatulppa limaa erittyy koko ajan eli se ei kerro synnytyksen alusta yhtään mitään.Toisilla se tulee sisätutkimuksella, toisilla just ennen synnytystä ja kuten mulla 4 viikkoa ennen synnytystä kun kohdunsuulla tapahtui muutoksia sitä erittyi reilusti housuun.Mutta se ei ole yhteydessä välttis synnytyksen kanssa.Ja sitä muodostuu koko ajan kohdunsuulle lisää eli se ei ole tulppa kuten nimi antaa ymmärtää vaan lähemminkin klöntti veriviiruineen ja herkkuineen.

Nyt taas takavasemmalle,

sini 33+2

Niin tosiaan äippä-83, toikin varmaan lohduttaa. Että sitä limatulppaa muodostuu lisää kokoajan. Ennenaikasta synnytystä jos pelkää kannattaa tarkkailla supistuksia, ei olla huolissaan limoista. :hug: halaus vielä. =)

Nyt lähden tyttöjen kanssa ulos glögille! =) Mitenköhän sitä pystyy olemaan pari tuntia ajattelematta vaippoja? :LOL:

Yhteistyössä