Helmimasut 2009 ~Joulukuussa~

Jejalle synttäri onnittelut! :flower:

neuvolassa kävin eilen, eli niitä kuulumisia:
-rv 32+3
-paino +1350/ vk ( huh,melkein kolme kiloo kahdessa viikossa, eikä turvotusta. (mutta täytyy laittaa osa loman piikkiin) mulla varmaan paino noussut täälä enemmän kun kellään muulla. nyt 13 kg
-RR 124/70
-pissa puhdas
- hb 127
-sf 30,5 (oli kasvanut 3,5 cm kahdessa viikossa!!!)
- rt
- vauvelin syke 125-135

Kuulin ihania uutisia siskoltani; niille tulee kolmas vauva. Meille tuli samalla viikolla keväällä keskenmenot ja niillä tärppäs vasta nyt. eli elokuun alussa olis sitten la. =)

ehkäisystä: mies vitsailee ettei enää kortsut kelpaa, joilla ollaan keskeytetyn kanssa jo veivattu yhdeksän vuotta, kun pimpsatohtorille en ole suostunut menemään.
:ashamed: P*****e! Neuvola lääkäriin ronkittavaksi kuukauden päästä, eikä innosta yhtään. Synnyttää kuitenkin pitäis muutaman kuukaudenpäästä. olis varmaan korkee aika tottua... ja ukko on muutenkin sitä mieltä että heti vaan toista perään. selviäis nyt ensin tän ensimmäisen synnytyksestä hengissä.

Vauvantarvikkeista joku kyseli. alkaa olla tota kamaa jo kohtuullisesti. ukko kasaa mulle jo kolmatta ikean malm lipastoa vauvan tarvikkeita varten. niitä kun tulee koko ajan lisää hankittua. vois varmaan rajottaa kun sukupuolikaan ei selvillä, mutta oon ostellu vähän molemman sorttisia. äiti kävi meillä ja totesi että taidatte valmistautua perusteellisesti. tietysti, kun asuu tällaisessa tuppukylässä niin hommailtava on kun kaupoille pääsee!
oli muuten veskan lindexissä -70% vauvan vaate rekki ja tuli ostettua kaikki hienot.
98 euron vaatteet maksoi 29,40. ei ollu hinnalla pilattu. menin sitten heti jkl:n lindexiin, niin siellä oli ale rekki -30% ja tarjolla ehkä viis vaatetta. pettymys oli kova, mutta toisaalta, alkaahan noita jo olemaan.
Vauvan petikin tekisi mieli laittaa valmiiksi, mutta kissa sinne kuitenkin menee veteleen päivätirsoja, eli pitää vielä malttaa.

Nukkumisesta: nukun joka päivä 3-5 tunnin päikkärit ja yöllä kanssa varmaan lähemmäs kymmenen tuntia. tosin yöllä joutuu kyllä monta kertaa käymään pissalla ja sitten noin pari kertaa edelleen on oksennus suussa kun nousee ylös. ihmeellistä että vieläkin näillä viikoilla. muutamia parinviikon taukoja yökkäilyssä on ollut, mutta taas jatkuu.

kuinka muuten se lantionmittaus tehdään? sisko (toivottavasti) vitsaili että nyrkki sinne... mutta ei kai sentään? kertokaa mulle joku joka tietää!!!

Paksuja vointeja kaikille pallomasuille ja mukavaa joulun odotusta!!!

-soikku :heart: minttu 32+4
 
Jäi päivällä kesken kirjotukset kun poika heräsi :D

elikäs, ON:
Toissapäivänä tuli äitiyspakkaus!! Siinä oli tosi paljon pieniä (60cm) vaatteita, jee! Viime vuonna ei tainnu olla yhtään 56cm vaatetta eikä montaa 60cm.. 70cm olikin sitten jo liikaa, joten viime vuoden pakkaukseen verrattuna on uuspakkaus selkeesti parempi!

Neuvola oli tänään ja seuraavaks vasta 12.1

sf: 27
paineet: 115/69
turvotus: +/-
paino: 811g/viikko :ashamed:

Kaikki oli ok, vauvan asennosta ei osannut varmuudella sanoa, mutta veikkasi raivotarjontaa.

kuupas ja tirppana 30+6
 
jestas mitä vauhtia tulee tekstiä :D

tutti otan synnärille mukaan jo. esikoinenkin tahto sen heti vissiin 2pv ikäsenä,oli niin kova imun tarve ja mun rinnanpäät verillä,enkä siksi halunnut ihan huvituttina olla.

liivinsuojat kertiksillä mennään. valkosilla semmosilla kiitos, mua jotenkin inhottaa ne ihonväriset :ashamed:

jälkivuoto oli alkuun aika voimakasta ja kotona pelästytti kun tuli kerran semmonen iso hyytynyt köntsä. Sairaalasta kyllä ohjeistivat lähtiessä et jos isompia tulee ku kananmuna ni sit tarkistuttaan tilanne,eikä se ihan kananmunaa vastannu.

vauvakirja ei oo vielä hankittuna,kovasti oon näpelöinyt niitä,mut en oo oikein mieleistä löytänyt. tahon myös vauvamuisto-laatikon! (esikoiselle nyt eka,laitan sinne sit yhen pienen vaipan ja ekan pipon minkä pöllin synnäriltä ja onnittelukortteja yms yms...semmosen valmiin laatikon jossain näin ja oli kiva.ihan ku ei vois ite semmosta vääntää sais halvemmalla....)

JeJa Onnea! :flower:

Käytiin tänään esikoisen EEG:n tloksia kuulemassa sairaalassa ja kaikki oli ok :) Nyt ressulla on vaan tosi kova yskä ja nuha. Ja mä tajusin tässä just et hitsi kun on oksu olo..mistäs moinen mahtaa johtua. kun nyt ei kiitos mitään mahatautia iske. joillain palaa viimesillä viikoilla raskauspahoinvointi,toivottavasti ei oo sitäkään!
muuten ei uutta. huomenna neuvolaan.

labello ja mytty 32+3
 
PUR: Mulla on jo menossa kolmas raskaus, jossa harrkasupparit tuntuu heti tossa tissien alla. Eli alkaa niin, että pallea rutistuu ja hengitys vaikeutuu, siiitä tiedän sitten että kohta on koko masu kova.
Kävin tänään siellä sokerirasituksessa taas. Omalla mittarilla mittailin, ennen kun täti otti sen suonikokeen, ja taas menee kyllä rajaa hipoen se paasto ja 1h arvo. Hitto, toiv, ei sentään yli, voi nääs olla herkempi se verikoe systeemi. Mites onko tietoo, joutuuko insuliinille jo, jos kaksi arvoa ylittää viittteet? No huomenna se selvii!
Rasituksen jälkeen menin sitten esikon (5v. )kanssa silmäpolille 3 h istumaan, ja eikö tyttö saanu sit silmälasit :hug: ...että se on suloinen, ja näsäviisaan näkönen.

Ja Labello..Mäkin olen täyttänyt itseasiassa 26v...jo kuukausia sitten, jos haluut päivitellä joskus.

jaana ja rv tasan 33
 
Ajattelin vihdoinkin taas kirjoittaa. Ahkerasti olen lukenut mutta kirjoittaminen tuntuu niin ylivoimaselta. Kipeenä oltu ja alkanut taas väsyttämään ja aamupäivisin iskee hirveä pahoinvointi mikä parissa tunnissa menee ohi. Närästys alkoi taas ja terkka sanoi vaniljajäätelön auttavan :) En uskalla kokeilla kun olen niin perso jäätelölle että loppua ei varmaan näy jos aloitan :ashamed: Ollu jotenkin tosi ahdistunut olo kaikesta, ehkä kun ei ole ketään kelle välillä höpöttelisi täällä (siis niitä kavereita) Kaikki pitää vaan enemmän välimatkaa mitä pidemmälle raskaus menee. Koitan muistaa mainita asiasta kun seuraavan kerran tätä olkapäätä kaivataan. Neuvolassakin unohtuu kaikki asiat mitä piti kysyä tai puhua, ehkä vielä niitä paniikkihäiriön oireita? Jännittäminen ainakin lisääntyy kun yksikseen on. Tai onhan tuo mies tuossa aivan ihanasti mukana mutta kaipaa niitä kavereita.

Täällä taitaa olla useampikin muutto meneillään tai tuloillaan. Meillä olisi juuri silloin la:n kanssa samoihin aikoihin.

Hikasta: On tuntunut jo useita viikkoja, välillä hassusti pepussa. En muistanutkaan että se on noin nopeeta.

Täällä ei painoarviota tehdä, ainakaan esikoisesta eikä nytkään ole puhuttu mitään. Eikä muuten mitään lantionmittaustakaan. Nykyään laittaa kuulema sokerirasitukseen melkein kaikki ensisynnyttäjät tai jos BMI korkea. Huomasin että viikolta 26+4 on neuvolakorttiin merkitty olevan raivotarjonnassa.

Liikkeistä piti kommentoida että on päiviä ettei juuri tunnu mitään. Esikoisesta oli sama juttu. Pari päivää saattaa liikkua kokoajan niin että ihan koskee ja sitten useampi päivä olla hissukseen. Siitä muistin mainita neuvolassa ja nyökytteli vaan päätään ja kahta plussaa laittoi.

Ja 13kg täällä myös painoa tullut! Heti kun joutui liikkumista vähentämään niin alkoi kyllä nousta. Ja joulu vielä edessä!!! Olen niin hulluna suklaaseen enkä pysty siitä kieltäytymään :ashamed:

Sf mitta oli eilen neuvolassa 29 (siis viikolla 33+2)

Pää heittää taas tyhjää :( Mukava käydä lukemassa juttuja ja uskomatonta miten paljon tekstiä tulee! Jatkakaa samalla mallilla! Vointeja!
 
Tosta ehkäisystä piti vielä että olen sitä hormoonikierukkaa miettinyt. Pillerit ei oikein sovi (muutun ihan hirviöksi tai itken vaam hysteerisena) mutta kuukautiset ovat aina olleet todella runsaat ja kivuliaat. Varmaan seuraavalla lääkärineuvolalla ottaa asian puheeksi.

Ja tuttia varmaan täälläkin annetaa jos kelpaa. Esikoisella oli heti hirveä imemisen tarve ja kätilö tulikin jossaa vaiheessa kysymään saako tarjota. Vietottaminen oli melkein yhen yön juttu vaikka sitä pelkäsin. Mutta nyt taas moikka!
 
Soikku: Siis mulle se lekuri on aina tehnyt sen mittauksen niin, että nyrkillä kokeillut tuosta lantioluiden välistä, ei siis työntänyt nyrkkiä rööriin :LOL: vaan ihan pintapuolisesti :xmas:

Täällä on pillitetty koko päivä. Aamulla oli avoimen kerhon joulujuhla ja lapset siellä esiintyivät niin tää mamma poraa silmät päästään. Nyt illalla oli neidin seurakunnan kerhon joulujuhla ja taas itkeä pillitin kun lapset esiinty ja meidän neiti oli niin ylpeänä enkelinä joulukuvaelmassa :'( :heart:
Huomenna on esikoisen eskarin joulujuhla, kyllä on taas pillitetty...

kiitos Lillip peukkukokemuksista. Ehkei meidänkään poju enää 14v:nä syö sormiaan... kai... :whistle:

Tää oli vaan tällainen pikanen merksmerks.

-kyrsä ja nappula 30+5
 
ja ehkäisystä sen verran, että meil on toiminut hyvin se keskeytetty yhdyntä, mulle kun ei tuppaa mikään hormonaalinen ehkäisy käymään.... :ashamed: Ja kondomin kanssa on (miehen sanoja lainaten) "sama kun panis kumiankkaa" :eek: No ei sillä, et se mustakaan kiva juttu olis...
 
jaana25: Mulla oli sokerirasituksessa kaksi arvoa koholla, 1h ja 2h arvot. Insuliinille en ole joutunut vaan tuolla ruokavaliolla hoidetaan hommaa. Verensokereita pitää mittailla kahtena päivänä viikossa ja soittaa sitten tietyin väliajoin diabeteshoitajalle. Hyvinä on arvot pysyny, joten tuskinpa tässä enää on vaarana joutua insuliinihoidolle. =) Tuskinpa ne ketään siihen suoraan laittaa (ellei arvot oo sitten tosissaan koholla), vaan eka yritetään tota ruokavalio diettiä. Vitsit, ku sulla on ihana massu! :heart: Ollaan just samoilla viikoilla eikä mulla oo läheskään tota... :( Mulla varmaan johtuu ihan siitä, ku vauva kasvaa alakäyrillä ja on niin pieni.

Tinttu & Tirpukka 33+0
 
Tinttu, kiiitos vaan vastauksista. Toivotaan että ruokavaliolla hoituu, se vaan on NIIN vaikeeta, vaikka kuinka oon yrittänyt jo yli viikon. Kotona tosin ollu tosi hyviä arvoja.
Sun masu kasvaa omaa rataansa. Ja mullahan onkin tulossa ns. sokerivauva (sanoo äippäpolin itseensä täynnä oleva ämmä!)
Mää muuten taisin bongata sut tuolta toiseltakin foorumilta ;)

jaana taas
 
Glow
Huomenta taas!

Tästä on tullut näköjään melkein jokapäiväinen tapa tulla kirjottelemaan...
Pistinpä tossa ekat viestit "synnytys" puolelle äsken! Pitänee lueskella sitä jo pikkuhiljaa...

Kaivoin esikoisen odotus kortin esiin. Tuosta kohdunsuun tilanteesta, siellä merkinnät rv 28+1 pehmeä, kiinni, pituus 3cm. Rv 36+1 pehmeä, auki (joku ihme merkintä mitasta, en saa selvää ) pituus 2cm. Poika synty rv 39+6.
Enkä silloin tuntenut mitään kipeitä supistuksia, niinku oon täällä tainnu jo sanoakin. Ei edes synnytyksen alkaessa kipeesti supistellut.
Aattelin vaan että kun noin tuolloin, niin kun nyt rv 32+1 kohdunsuu pehmeä, kiinni, 2cm. Ja niitä kiepitä suppareita on! Että onko tolla ekalla synnytyksellä tai noilla asioilla mitään merkitystä tätä toista ajatellen. Onpa sekavaa tekstiä :whistle:
Siis, voisko olla niin että tää vois syntyä ennen LA tai ei ainakaan mennä yli...?
Eipä voi kun odotella :D
Tulis nyt se soitto koksista, et sais tietää milloin on aika sinne! Varmaan se menee tammikuun alkuun.

Ihme juttu, mut pari yötä oon nukkunu ku tukki! viimeyönä en herännyt edes vessaan, vaikka olen juonu vettä todella paljon. Mä otin isohkon kannun pöydälle, jotta voin vähän seurata montako litraa sitä menee ja muistaisin juoda. No viimepäivinä ei ole tarvinut muistella, kun on ollu ihan kamalan kova jano.
6 tuntia nukuin, heräsin tosi pirteenä tänäaamuna :)
kiikuttamaan labraan näytettä...
Niin, en tiedä voiko sillä olla merkitystä, mut vaihdettii miehenkans puolia sängyssä, tai no se kun on ollu yöt töissä, mä kokeeks menin sen paikalle ja kylläpä nukutti hyvin!

Kävin aamulla jo kaupassa, ostin sit ekan paketin vaaville vaippoja :heart:
tuntuu taas astetta todellisemmalle, että kyllähän meillä on kohta vauva.
Eilen vaihteeksi järjestelin illalla hoitopöydän koreihin vaatteita, mies kurkkas että mitä mä teen ja molemmat vaan alettiin nauraa ihan älyttömästi :D
Tokasin vaan että "ei tää oo yhtään karannu käsistä" :LOL:

Jonnekin katosi se muutaman päivän kiukutus olokin, ihanaa kun nyt on taas niin hyvä mieli!

Sitä esikoisen odotuskorttia tossa tutkailin. Painosta senverran että se on tosiaan tipahtanu synnytyksen jälkeen vauhilla. Jälkitarkastus, joka on ollut vajaan 2kk kuluttua synnytyksestä, paino on ollut jo n. 6 kg vähemmän kuin sairaalasta kotiutuessa!
Että älkää huolehtiko siitä painosta edelleenkään :) kyllä se lähtee.
Ja keväällä on ihana lenkkeillä vaavinkanssa.
Ponnistusvaihe synnytyksessä onki ton kortin mukaan ollu 5min vähemmän mitä muistin, eli vaan 15 min.



 
Moi! :wave:

Täällä vielä jatkuu ylävattakipu!! :/ Eikös se ollu yks raskausmyrkytysoireista?Mulla on kyllä jatkunu se jo jonkun aikaa...
Voiko raskausmyrkytyksessä olla vaan yks oire?
Onneks mul on ens ti neuvola!

Tyypin äippä ja Einari 32+3
 
Ihan nopskaa vaan merkkaan :wave: Viimeyönä taisin käydä veskissä 3x :eek:

Toka vika työpvä, painelen deletee, lähettelen goodbye-posteja ja siivoon pöytääni. Lähden oikeastaan jo tänään reisuun, pakkaan tietsikat ym sälät kasseihin. Iltasella ystävättärien kanssa syöpöttelee ja yökylään ja aamulla olenkin sitten pääkallopaikan lähettyvillä valmiiksi, minne menen palauttamaan kaikki pelit ja vehkeet. Kauheen vapauttava fiilis jotenkin =)

Palaillaan!

hm ja nökerö 33+0
 
Huomenta!
Ja kiitoksii kaikil synyonnitteluist :) Mieski oli oikee kukkapuskan käyny mul ostaa =)

pur Mul noi harkkasupistukset ainaki tuntuu iha ylhääl mihi kohdun pohja loppuu ja ku sellane tulee ni sit se kipu hiuka levii sivuille.

Väsymys on kyl iha kaamee ny ollu tän viikon. Mul on työmatkaa yhteen suuntaan noin 26km ja seki on iha tuskaa kumpaanki suuntaan ku ei tiä mite autos pysyis hereil |O Mikään ei auta ja silmät menee koko ajan kii. Onneks on enää tää ja huomine päivä ennen lomaa. Sit mä vaan makaan(tai siis hoidan joulujuttui)mut ainakaa ei tarvii herätä duuniin.

Miehen kaa oli eile keskustelu sänkytouhuist . Viime kertanen tökkiminen oli suht tylsää ku ei taivu mihinkää hyviin asentoihin ;) Mies ei tiä kuulemma mitä tekis ku vatta on tiellä ja mäkään en oo hänen mielest tarpeeks yrittäny hellimistouhui mitä hän ja mäki haluisin. Eli kummatki haluis enempi jotai muutaki ku perustamppaamis mut jotenki on kaik jääny. Tarttis tsempata ettei menis tylsäks. Eile sit mies jo heti tsemppaski jutustelun jälkee ja hellyyt yms tuli ;) tarttee ny itekki si yrittää.

rv 30+6
 
Piti noista sänkytouhuista tulla kommentoimaan kun täällä ainakin vähän samat fiilikset. Tylsäks meinaa mennä ja pahotin mieleni jo kun mies tuskin koski pitkään aikaan. Mutta on vissiin vaivautunnu kun ei tiedä miten ja mitä oikein tekisi. Esikoisen aikana ei maha tuntunut olevan näin paljoa tiellä. Se olikin silloin levinny tonne sivulle kun nyt suotaan edessä.

Onkohan kellään tietoa noista pipareista ja kanelista enempää? Oon syönny niitä pitkin syksyä. Kahvin kanssa saattaa mennä joku parikyt :snotty: Eilenkin vedin niitä ihan mielettömästi ja sit tulin koneelle ja amppareista luin ettei oo hyväks. Aina ollu ihan heikkona ruskeisiin pipareihin (sen suklaan lisäksi :ashamed: )
 
[/url]http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/44510-ala-mussuta-liikaa-piparia-%E2%80%93-vaarana-myrkyllisen-aineen-yliannostus

Onnistuukohan tää mun linkitys ku en hallitse näitä... Siis ei raskaudesta puhuta mitään erikseen mutta tuskin hyväksikään...
 
:wave:

Iloisella mielellä ollaan :D Enää huominen ja sitten kahden viikon joululomalle :xmas:

Vauvakirjan olen ajatellut pyytää kummeilta ristiäislahjaksi. Esikoisen kohdalla saatiin kummeilta Nalle Puh -kirja, jota täyttelin sen minkä täyttelin...Tuo Mauri Kunnas kuullostaa kivalta, täytyypä tsekata.

Vanhan Vauva -lehden äitiysnumeroa lueskelin eilen ja hyviä juttuja tuli muistutukseksi vauvan nukkumisesta ja imetyksestä. Ihan hyvä oli muistella mitä "virheitä" teki viimeksi, jos nyt vaikka paremmalla onnella. Ja taas tuli tippa linssiin miten itsekkäästi ja tietämättömästi toimittiin välillä esikoisen kanssa. No iloinen ja hyvä kansalainenhan tuosta on silti tullut:) Joku huonojen omatuntojen kausi menossa.

Pipareita olen kyllä syönyt "kilokaupalla" ja tyttökin oli kuulemma syönyt viisi isoa piparia putkeen (mummolassa kuulemma saa lellitellä...) Mutta eipä noita syödä muuten, joten vuoden annos kerralla.

Seksi on meillä unohdettu raskaaksi tulon myötä. Mies rukka :ashamed: Mulla yksinkertaisesti kuivuu ja kipeytyy raskauden aikana niin paljon paikat ettei pysty. Mutta yritetään sitten pitää toisesta huolta muulla tavalla. Hyvä että muilla hommat toimii, edes jotenkuten.

Nuo teidän mahakuvat on kyllä tosi hauskoja! Aivan ihana kastella ja vertailla miten erilaisia sitä ollaan.

Angela
 
pur
Piparkakutaikinaa on mulla menny kilotolkulla :LOL: . kanelia ja muitaki voimakkaita maustaista menee eri muodoissaan kans reilusti. Siit en ytiiä onko hyväks vai pahaks, mut hyvää ny jokatapauksessa on :p

Seksi: Mulla oli tossa pari kuukautta kuivaa ja turtaa ja vaikeuksia tän uuden bodyn kans. Oli siinä sit taukoo, ikävä oli meil sit et jäi läheisyyskin kun ei sit jotenki uskaltanu koskaa ettei anna vääriä singlaaleja :ashamed: . Mut ny luistaa taas.

 
Keltamo: :hug: Toivottavasti se parempi mieli sieltä tulee. Mulla on kanssa tosi yksinäinen olo tän raskauden kanssa, onneksi sentään miehen kanssa voi asioista jossain määrin jutella. Mutta se kaveri olisi kyllä aika kova juttu! (tähän täytyy lisätä kyllä, että ONNEKSI ON TÄMÄ PALSTA!!)

Haavemamma: Hih, vähiin käy sielläkin ennen kuin loppuu :D Ei muuta kun tsemppiä viimeisille työssäolohetkille. Täytyy pitää mielessä tuo Lahti-optio ;)

Vauvakirjana meillä on myös tuo Mauri Kunnaksen kirja, siihen miellyttiin molemmat miehen kanssa. Ihan Suomalaisesta kirjakaupasta se muistaakseni ostettiin mutta vielä ei ole alettu täyttelemään.

Seksi on lopahtanut täällä lähes olemattomiin :/ Mutta olo on niin kömpelö ja suurin osa ihan makuuasennoistakin sattuu jonnekin eli ei siinä niin hirveästi kyllä kiinnosta. Täytyy vain halia sitten senkin edestä ja osoittaa muuten välittävänsä.

Mulla oli sitten eilen viimeinen työpäivä ja nyt olen saikulla ja siitä jatkan äippälomalle. Olihan se aika tunnepitoinen päivä, kun tietää ettei niitä ihmisiä näe niin paljoa enää ainakaan vähään aikaan. Selvisin kuitenkin ilman suurempia itkukohtauksia :xmas: Nyt kun se osa on takanapäin niin varmaan siitä syystä tuli nukuttua ihan hirmuisesti. Eli varmaan joskus 8 nukahdin illalla ja nousin sängystä tänään klo 12 :eek: :eek: Toki siinä välissä oli vessakäyntejä ja heräilyitä asennonvaihdolle ja yöllä tuli muutenkin pari tuntia valvottua, mutta kuitenkin. Mutta nyt kun sitä sitten ollaan kotona, niin varmaan tulee kirjoiteltua tännekin paljon aktiivisemmin :saint:

Niisku ja pikku-ukko 31+6
 
moikka taas!

Nukkumisesta: täällä heräillään noin kahden tunnin välein joko vessaan tai juomaan..
tai sit on muuten vaan liian lämmin.. ja tietenki välillä jos jompi kumpi pojista sattuu heräämään :D aamulla herään yleensä ennen lapsia!

tutti: kyllä ajattelin tuttia vauvalle tarjota.. esikoinen ainakin söi tuttia välillä ja nuorimmainen ei kauheesti siitä välitä!

liivinsuojat: kertakäyttösiä ajattelin tälläkin kertaa käyttää..

jälkivuoto: edellisistä raskauksista ei muistaakseni montaa viikkoa ees tullu jälkivuotoa.. parit ekat päivät aikas runsasta ja sit vaan tiputtelua sillon tällöin =)

vauvakirja: en ole vielä ehtinyt hommaamaan vauvakirjaa.. ja jotenkin oon huomannut et on poikienkin vauvakirjoihin rustailut jääny vähiin :D

seksi: eipä täälläkään paljon tee mieli sänkyhommia tehdä :LOL:
no kaipa se taas rupee maittamaan synnytyksen jälkeen ku paikat alkaa olee paremmassa kunnossa synnytyksen jäljiltä!

sairaalassaolo aika: ajattelin häippästä sieltä niin pian ku vaan pääsen.. en oikeen pidä noista sairaaloista!
esikoisen kaa jouduin olee 5vrk ku synnytyksen jälkeisenä päivänä olin sappi leikkauksessa ja tän nuorimman kans lähettiin jo seuraavana päivänä kotiin. :D

pur: pidetään yhteyttä ja yritetään nähdä täs vielä joku päivä...

hyvää joulun odotusta kaikille :flower:

äippä-83 ja masu asukki 31+1
 

Yhteistyössä