Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Heipsan pitkästä aikaa!

Pahoittelut keskenmenon kokeneille :'( :hug:

Ollaan oltu reissussa melkein koko kesä, josko nyt oltais hetki ihan vaan kotosalla.

Vuoto onneks loppu. 3viikkoa sitä sit kestikin ja kävin sairaalassa kontrollissakin siitä jo. Eli oon ultrassa nähny pikkusen jo 2 kertaa ja kummallaki kerralla kaikki ok. La on vahvistunu kummallaki kerralla 3.2. Et jos labello vaihdat sen jossain välissä? Kiva kun muuten päivittelet :)

Mullakin maha ihan turvoksissa, varsinkin iltaisin. Vaikka en mikään laiheliini oo, niin kyllä sen turvotuksen jo huomaa ja tuntee!

Me kerrottiin vanhemmille, ja melkeinpä koko suvulle samalla, sillon juhannuksena tästä raskaudesta. Toisaalta olisin halunu viel pitää omana tietona, mut oon vaan niin halvatun lörppösuu! :kieh:

Aika oireeton on tääkin raskaus ollu tähän mennessä, vähän ehkä normaalia enemmän väsyttää vaan. Ja pinna on kireellä! Varsinkin iltasin, ehkä just väsymyksestäkin johtuen. Neiti kun illalla, myös väsyneenä, alkaa jotain kitisee, mulla meinaa kyl keittää saman tien yli. Sit tulee korotettua turhan herkästi ääntä ja ainakin itellä paha mieli :ashamed:

Mitään himoja ei oo, ei ollu ekassakaan raskaudessa varsinaisia himoja. 4-viljan puuroa raejuustolla söin kyllä monta kuukautta ihan joka aamu, mut ei varsinaista himoa siihen ollu, maistu vaan hyvältä :D
Nyt kyllä oon huomannu, et tulee huono olo jos ei jotain suolasta saa tietyin väliajoin. Mut kerralla ei paljoa pysty syömään, ehkä puolet mun normaali annoksesta, tulee muuten tosi täys ja raskas olo.

Tossa muutama viikko sit kun mun täti sai tietää tästä, sano vaan meijän neidille et sä saat pikkusiskon. Mun täti on aikamoinen noita tällasissa asioissa, ei oo tainnu kertaakaan osua huti arvailuissaan... Mut sit sen kiinalaisen(?) kalenterin mukaan olis poika tulossa... Mene ja tiedä, kummatkin on erittäin tervetulleita :)

Otin tossa alku illasta kunnon päikkärit (taas) ja nyt ei sit tietty viel väsytä. No, onpa ainakin aikaa olla koneella pitkästä aikaa kunnolla. Kun vaan ei menis kaikki rahat samalla.... :LOL: :kieh:

Bianca 9+6

Nasumasulle myös pahoitteluni :hug: :(

Heidi- Tervetuloa mukaan! :)

Meillä olis huomenna reissuun lähtö ja kuopukselle nousi eilen illalla kuume :( Lapset kovasti odottaneet ja hotellikin varattiin jo 2kk sitten. Harmittaaa vietävästi meitä kaikkia jos ei nyt päästäkkään lähtemään...

-Pettynyt kyrsä rv7+2

Abu
Moi taas kaikki!

Ensin illuusia ja nasumasu, halauksia teille.. Jokohan nämä huonot uutiset voisivat loppua??!!

Olipa lohduttavaa lukea etten olekaan tunnevammainen! Kai mun vaan pitää hyväksyä se että tässä tulee kaikenmoisia fiiliksiä vielä ennen helmikuuta...

Tultiin eilen pois mummolasta, ei mennyt mun nukkumishommat ihan niin kuin etukäteen haaveilin.. Likka heräsi molempina aamuina ennen seiskaa eikä sitten käynytkään enää nukkumaan! Sitten väsyneenä huuteli koko aamun niin ettei koko talossa kukaan enää nukkunut!!! Olipa kivaa tulla takaisin kotiin :)

En nyt muista kuka kirjoitti polttareista, mutta mulla on sama edessä 2 kertaa vielä tänä kesänä! Mun on kyllä pakko paljastaa asia, en nimittäin ole koskaan lasiin sylkenyt :D . Pitää vaan tehdä paljastukset jotenkin huomaamattomasti etten vie huomiota pois itse päivänsankareista.

-Abu 6+5

Pahoittelut kaikille joilla odotus on päättynyt :hug:

labello söötti masu :) Mulla on viel sen verran löysää tossa mahan kohalla että ei kyllä erota turvotuksia ja läskiä toisistaan :whistle:

abu Olit kirjotellut noista tuntemuksista.. samaa täällä, ja esikoisen kohdalla myös. Joku suojelu vaisto toimii ja haluu vaan parasta vauvalle, mutta mulla kävi niin että oikeestaan vasta 1kk synnytyksen jälkeen, alkoi suuremmat tunteet tulla vauvaa kohtaan. Siihen asti toimin ns. vaiston varassa, eli pidin huolta pienokaisesta että säilyy hengissä. Kai se kuuluu siihen alku järkytykseen, ettei ne rakkauden tunteet välttämättä heti tule, vaan sitten ajan kanssa kun tutustuu vauvaan ja vauvan hoitaminen alkaa luonnistua itsekseen.
Näin oon asian itte käsittäny, ja te jotka ootatte esikoista, muistakaahan se ettei se tee teistä huonoa äitiä ja on ihan normaalia ettei ne tunteet oo heti 100% mukana.
Oon myös lukenu ja neuvolasta kuullut et on ihan normaalia ja ei tarkoita et ois synnytyksen jälkeisestä masennuksesta kyse, vaan ihan siitä että se vauva on uus ihminen teidän elämässä johon joudutte luomaan suhteen ja tutustua.

ON: taas säikähdin eilen kun tuli pyyhittäessä tuhrua :( Olin jo varma et kesken menee... No nyt aamulla oksensin ekaa kertaa joten kaipa näitä oireita alkaa olemaan.
Nuo vuodot vaan pistää mietteliääksi ja tekis mieli käyä ultrassa tarkastamassa et onko kaikki ok.. Np-ultraankin on niin pitkä aika kun se täällä tehän kuta kuinkin tasan rv12..
Toivotaan et pikkuisella on kaikki hyvin.

kuupas+juupas 7+2

Nasumasu voi ei, sinäkin :'(

Tervetuloa Heidi ja älä heti järkyty kun täällä nii kovin pahoitellaan keskenmenoja, niitä on ny sattunut tänne jo ihan liikaa. Itsekin odotan esikoista ja kylmä hiki otsalla mennään :/

Toisaalta realistina; jos ajatellaan kuinka suuri osa raskauksista meneekään kesken ja vertaa sitä meidän suureen porukkaan, niin näitä tulee vieläkin lisää, HELP |O

Mäkin tunnustaudun vassapaperin tutkijaksi alvariinsa.

Kyrsä Kyllä muakin väsyttää mutta toi sun juustokakku case oli jo aika rajua ja pisti jopa hymyilyttämään. Itsekin olen aika ajoin, normaalistikin, hajamielinen, mutta tuo oli jo paha. Mun mieskin on sanonut että josko jotain voisi mussa muuttaa niin korjaisi tän hajamielisyyden...

RV 10+4

Voi ei, ei enää keskenmenoja!! Pahoittelut niille, joita suru on kohdannut! :hug:

Mulle vois laittaa synnytyssairaalaksi KHKS (Kanta-hämeen keskussairaala)

Mites teidän voinnit? Onko kukaan joutunut jäämään sairaslomalle heti alkuraskaudesta? Ja jos on, niin otatteko yhteyttä työterveyteen vai neuvolalääkäriin? Mulla olo on aika karmaiseva, taas tuolla kävin oksuilemassa ja muutenkin olen niiiiiin väsyny, et voisin nukahtaa istualtani tänne töihin. Mietin vain, et jos joudun menemään lääkärille, niin minne mun pitäis ottaa yhteyttä?! Neuvola on seuraavan kerran vk 15 ja ultra varmaan vk 13. Ja onko se moraalisesti epäilyttävää jäädä kotiin hetkeksi tässä vaiheessa? Mä olen niin huono käymään lääkärissä, et pakko kysellä teiltä apuja :ashamed:

Haavemamma Mut sehän täs just on, kun en IKINÄ unohda mitään!!! Muistan kaiken vaikken ylös kirjoittaisi. Ja aina olen ennemmin puoli tuntia ajoissa kun minutin myöhässä... Ja itse en tykkää siitä, et ihmiset myöhästelevät :D Onkohan tää joku kosto tolta yläkerran herralta? Mä en ole ikinä raskauksissa ollut NÄIN väsynyt. Enkä kyl voi vedota siihenkään, että kolme lasta hoidettavana kun nuo ovat jo niin "isoja" ja nukkuvat 12 tuntia putkeen. Tänäänkin herättiin 9.00.
Pitänee keskustella neuvolassa tästä :saint:

NIISKUNENÄ: Olekos sinäkin täältä hämeenlinnasta?

-kyrsä jo paremmalla mielellä 7+2

Heips,

Mä kävin täälläkin taas kurkkimassa. Kertaalleen jo tänne ilmottautunutkin, mut näköjään vielä en ole päässyt listoille asti.. :whistle: Mut ei se mitään, tällä hetkellä ei kannata laittaakaan, voi olla, et saa sit poistaa kuitenkin. :)

Mä meinaan viime viikolla sain kanssa pisarallisen-kaksi verta parina aamuna. Saattaapi olla, et on jostakin tuosta lähempää, eikä kohdusta, kun mulla on ollut ongelmaa myös hiivan kanssa (toimivia kikkoja otetaan vastaan. Tuntuu, et kaikki koitettu...) ja limakalvot hellinä. Ja siis ihan miniminiminimaalisen vähän tuli aamun ekalla vessakäynnillä, mut tänä aamuna ei ollut, kun eilen aloin pistää bepanthenea. :xmas:

Enivei, tuosta keskenmenon pelkäämisestä. Auttaisiko teitä yhtään ajatella, et jos se tulee, se tulee eikä sitä voi estää? Siis hyvähän se on varoa kaikkea, mitä varomaan kehotetaan, mutta muuten suosittelen enemmän nauttimaan elämästä päivä kerrallaan. :)

Itsensä meinaan voi stressata hulluksi asti, kun km:a pelkää... Vaikka ymmärrän kyllä tuon pelon. Itse ennen ekaa km:a en voinut edes käydä tuolla km-puolella, kun pelkäsin manaavani sen itselleni ja joo, silloin vahtasin joka vessakäyntiä myös. :xmas: Tjoo... Elämä opettaa. Ja vaikka mulla itku ekaksi tulikin taas, kun tuota väriä paperiin ilmestyi, täytyy sanoa, et itseäkin vähän yllättää, kuinka tyyni asian kanssa osaa olla... Ja oikeasti luulen, et ainakin itselläni se helpotti, kun vaan sisäistää sen, ettei sille asialle itse voi tehdä yhtään mitään. Aika näyttää. :hug:

T. Pahasti töitään välttelevä Kärppä rv 6+2

Ja Kyrsä: tosi väsynyt olen ollut minäkin, joskaan en onneksi yhtä väsynyt kuin miltä sä kuulostat. Ja tuota ajatusmaailman hapuilua (mähän en mitään unohda.. :saint: :snotty: ) on myös ollut havaittavissa. ...äksyilystä... :ashamed: Mä oon ollut varsinainen rouva lyhytpinna viime aikoina. :ashamed: Mut kun ei mahda mitään. Nyt jo osaan purra kieltä ja olla paiskomatta tavaroita tiskialtaaseen ( :xmas: ), mutta voi kun kiukuttaa välillä ihan kaikki... :whistle:

Niiskunenä Mä olin viime raskaudessa muistaakseni viikolla 7 sairaslomalla melkein viikon. Kävin ihan terveyskeskuslääkärillä ja saikun syyksi laitettiin vissiin mahatauti tms. Kotiin vaan, jos et koe olevasi työkuntoinen. Mä oon tällä kertaa onnekseni hoitovapaalla, täällä saa voida niin huonosti kun haluaa ja onneksi voi ottaa kevyesti. =)

Nasumasu :hug: Voimia!

Tervetuloa uusille! :wave:

Tänään on ollu tosi huono olo ja väsykin on melkoinen. Poitsu veti minipäikkärit aamupäivällä, kun oltiin kaupungilla, elättelen toiveita, josko vetäisi kohta vielä toiset, että pääsis itekin oikaseen tuokioks ihan kunnolla.

Pilkkis 6+6

Heips!
Taas surullisia uutisia joillekkin tullut :hug:
Täällä myös väsymys painaa päivällä, mutta parina yönä en oo kuitenkaan saanu kunnolla nukuttua ku nähny ihan hirveitä unia. Ja unet katkee ku pitää käydä yöllä pissillä, viime yönä kävin kome kertaa! |O
Sama on ollu kahdessa ekassakin raskaudessa eli mä käyn alusta asti ainakin 2 kertaa yössä veskissä ja loppuajasta sit n 4 kertaa, kivaa!
Hävetti tänään ku käytiin aamupäivällä miehen kotona, olin aamulla syöny viilin ja mehukeittolasin eli mulle ihan normi aamupala. No oltiin kylässä 11 aikaan kahvipöydässä ja mulla oli niinku niin hirvee nälkä, että ihan kauheeta. Söin pullan, kakkupalan, keksin ja pari leipäpalaa ja kahvit, varmaan anoppikin vähän katto pitkään! Sit kotia tulitiin niin heti oli jo kiire ruokapöytään! Tää nälkä ei välttämättä edes häviä vaikka mitä söis.
Ja nyt uutena oireena tullu semmonen hirvee kakan maku suuhun, ihan ku koko ajan hirvee jano, mutta siihen ei juominenkaan auta!
Ruuista tekee mieli hernekeittoa ja karjalanpiirakoita, viime viikollakin oli 2 kertaa hernekeittoa :p
Täytyy noita syömisiä kuitenkin vähän yrittää hillitä, eka raskaudessa tuli + 26 kg ja tokassa + 13 kg ja arvatkaa vaan lähteekö ne helposti pois!! Mulla ei ainakaan imetys toiminu laihdutuksena!
rv 9+0 menossa :wave:

Taidan nyt uskaltaa tulla tännekin puolelle kun on varhaisultra takana ja :heart: sykkii :)

Eli LA olisi 21.2., sairaala PKKS ja esikoinen (1 KM takana).

Halaukset ja voimia teille km:n kohdanneille :hug:

niiskunenä-78 Oon miettiny ihan samaa, siis menisinkö lääkäriin hakemaan saikkua.. On nimittäin niin huono olo ja sen päälle väsymys. Töiden tekemisestä ei tahdo tulla mitään. Tosin täytyy myöntää että tänään on ollut vähän parempi olo (kiitos mehukeiton :) ) Meillä on vaan aika tiukka tuo sairaslomapolitiikka, joten en oikein viitsisi edes mennä yrittämään.. ja toisaalta töissä on sellainen tilanne, että meikäläisen pitäisi olla paikalla.

karvatonkoira Mulla on kans aivan mieletön nälkä vaikka huono olo onkin. Tuntuu että pitäis syödä jotain koko ajan.. Mutta tuohonkin on nyt auttanu se mehukeitto. Sitä kun vähitellen litkii, niin ei oo niin nälkä. Samoin vissy auttaa myös. Mulla on vähän paino-ongelmia, joten ei pitäis syöpötellä miten sattuu..

Ja mulla on kans hermot niin kireellä että... ;) Mies vaan ei tajua että se johtuu tästä tilasta vaan on ihan hätää kärsimässä.. kun yleensä oon muuten aika rauhallinen tyyppi :)

Jonniina 7+2

Täällä kans yks joka syö kuin hevonen. Viime viikkoina on kulunut uskomattomia määriä pullaa ja irtokarkkeja, myös suolasista pizzaa ja lihistä jne.. Viime päivinä on ONNEKSI alkanut ällöttää kaikki rasvanen ja sokerinen. Lihiksen syönti loppui kun mies luki tuoteselosteesta "naudan- ja siansydäntä...". Hyvä näin :)

Onko Valion kotijuuston 9% syönti ok, kun se on valmistettu pastöroidusta maidosta?

9+4

Mae
ultrakuulumisia: KAIKKI HYVIN :D
Tosin viikot eivät täsmänny ja nyt siis viikkoja vasta 6+3 eli uusi la 27.2. Mutta hienosti se pienen pieni sydän siellä sykki :heart:
Jännitin sitä ultraa niin paljon, että meinasin pyörtyä sinne lääkärin penkille. Nyt antamaan pojulle ruokaa.

eli Labello: uusi LA 27.2

niiskunenä-78

Minähän olen ollut sairaslomalla vajaa kaksi viikkoa ennen kuin nyt onneks alkoi just tänään kesäloma. Mulla oli niin huono olo, etten vaan voinu mennä töihin enää. Minä kävin hakemassa sairasloman yksityiseltä gyneltä, joka teki samalla mulle sen varhaisraskauden ultran. Sairasloman olis saanu kyllä myös neuvolan kautta - meillä ei vaan täällä ollut neuvolan lääkärille akuuttiaikoja näin kesällä ollenkaan tai terveyskeskuksesta.

Toivon kovasti, että mun olo paranis nyt loman aikana, ettei enää tartteis olla sairaslomalla...

Muuta omasta voinnista

Mulla on tämä pahoinvointi onneksi sinällään auttanu pitämään kurissa syömistä, kun en mitään pysty oikein syömään :| Mitään makeaa etenkään! Mikä tuntuu mulle sokeririippuvaiselle ihan omituiselta. Mulla ei tee mieli muuta kuin hedelmiä ja mehukeittoa, mehuja ja vishyä. Jonkun verran saan itteni pakotettua syömään leipää ja esim. pastaa mutta liha ja tällainen "oikea ruoka" tökkii kaikki aivan vallattomasti :x

Mulla on vaan toisaalta niin kauhea huoli siitä, etten vaan sais kauheasti ylimääräistä painoa tän raskauden aikana, joten ainahan sitä sopii toivoa, ettei se makean himo palaisikaan. Mulla on ennestään jo ylimääräistä ja todellakin suhtaudun aika epäillen siihen, miten niiden ylimääräisten pudottaminen sitten kahden lapsen äitinä onnistuu... ei toimi meinaan imetys mullakaan laihduttajana ja lisäksi on tosi vaikea syödä siististi sinä pikkuvauva-aikana, kun on niin väsyny ja aina kotona ruokakaappien äärellä :xmas:

Jonniina: Väsymyksen ja pahanolon yhdistelmä on aivan kamalaa!! Mullakin on tilanne sellainen, että asiakkaita tulee tänne meidän toimistolle ja jos ne vaikka haisee hielle/hajuvedelle tms niin mähän meenaan oksentaa :/ Ja sitten koko ajan tekisi mieli pitää silmiä kiinni, eikä jaksa edes tietokoneelle kirjoittaa ku voimat ei riitä. Sit kuitenkin osa porukoista on lomalla ja on muuteenkin vähän porukkaa täällä, niin ei oikein kehtais olla poiskaan. Toisaalta, jos ei ole työkuntoinen, niin pelottaa sekin, et stressaamalla tekee haittaa vauvalle. En tiiä mitä pitäis tehdä... No ainakin tänään taas ku töistä pääsee, niin kotiin jossa syön ja lepään ja menen aikasin nukkumaan!

Tuossa joku laittelikin, et muistamisen kanssa on ollut ongelmaa. Mulla on ihan sama juttu, eli välillä joutuu muistelemaan omaa nimeäänkin :LOL: Ja kaikista omituisinta on se, et mä en oo pitkään aikaan muistanut sitä, kuinka olen illalla mennyt nukkumaan ja päässyt sänkyyn :eek: Joskus olen unohtanu, et kävin välissä suihkussakin :LOL: :LOL:

KÄRPPÄ Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti ja pääset meidän kanssa odottamaan helmikuista :) Pieni verinen vuoto on kuulemma normaalia ja aika yleistä alkuraskaudessa. Näin sanoi mulle sairaalassa lääkäri, joka mut ultrasi.

MAE: Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

NIISKUNENÄ:
Minähän olen ollut saikulla nyt kuukauden. Käyn nyt 4 pv töissä, ja sit alkaakin se kk kesäloma. Saikku piti hakea omalta terveyskeskuslekurilta, työterveyteen ei raskausasiat kuulu. Eli mä en ainakaan ole edes tervetullut työterveyteen muidenkaan terveyshuolien kera..silloin kun on raskaana.
Mulla oli viime viikko jo parempi, tämän olon kannalta. Mutta nyt on taas ollut aika ikävä olo koko ajan. Muisti pätkii, ja oksennus on koko ajan tulossa. Sitä itteään en ole kuitenkaan suostunut tekemään kuin klerran. Noita lääkärin määräämiä pahoinvointi lääkkeitä en ole uskaltanut sitten ollenkaan syödä! Onko joku muu käyttänyt??? Primperan nimisiä ovat.Lapsillekin oli jo pakko kertoa, miksi äiti on koko ajan niin kipeä, ja ei saa ollenkaan tulla lähelle. Huomaa sen tuosta kaksi vuotiaasta, kun vieraiten ihmisten sylissäkin istuu, kun vaan saa hellyyttä jostain,,,surullista.
Keskenmenon kokeneille toivon voimia ja jaksuja tulevaan. Itse sen maaliskuussa (siis tuoreessa muistissa vielä ) kokeneena, sanon että siitä selviää. Ja jos voimia on, niin uudelle yritykselle vaan. Itsellänihän tärppäsi sitten jo heti huhtikuussa=)
Elämä on julmaa, mutta vastamäetkin vahvistaa.
Koetetaan tukea toisiamme.

jaana ja öty rv9+4

Jaana25 Mä olen näiden kaikkien raskauksien aikana kokeillut ties mitä lääkkeitä lievittämään oksentelua, mutta nimiä en nyt tarkkaan muista. Matkapahoinvointipillereitä söin jossain välissä, mut ei ne mua ole auttaneet MITKÄÄN, joten nyt tyydyn vaan mehujäihin... Niillä olenkin jo 3 raskautta elänyt :D

Lyhyesti mutta sydän onnea täynnä ilmoittelen, että tänään ultrassa näimme pienenpienen vauvamme sydän sykkien. Hän liikkui jo ja heilutteli jalkojaan ja käsiään. :heart: Niin suloista!
Laskettu aika siirtyi, eli on nyt 3.2. Tekisitkö Labello päivityksen muiden yhteydessä?

Voimia huonovointisille, ja todella suositellaan, että raskauspahoinvoinnin vuoksi -tai ankaran väsymyksen - on syytä jäädä sairaslomalle, jos siltä tuntuu. Kasvavan pienokaisen vointi on nyt etusijalla, eikä ole hyväksi, jos äiti viimeisillä voimillaan ja stressaantuneena raahautuu töihin. Ja onko silloin oikein työkykyinenkään? Itse olin viikon 7 sairaslomalla, sain todistuksen työterveyshuollosta, ja sanoivat silloin, että puhelinsoiton perusteella antavat lisääkin, jos tarvetta on. Nyt onneksi pahoinvointi on vain etovaa oloa iltaisin ja öisin, kun herään pissalle...

Onnesta sekaisin Jolie, huomenna 11. viikko alkaa... :heart:

Unohdinpas aiemmin mainita tuon sairaalan, eli OYS.

Rohkeasti vaan saikkua hakemaan, jos siltä tuntuu! Itse olen säästynyt pahoinvoinnilta lähes kokonaan, väsyttää vain armottomasti välillä. Ja usein huimaa kun nousee ylös, verenpaineet kyllä ok. Ensi viikolla pääsee ultraan.:) :heart: Yksi ultra takana, siellä pieni sydän iloisesti löi. :heart:

Taas menetyksiä.. :'( voimia km:n kohdanneille. :hug:

Täällä väsymys syvenee entisestään, tekis mieli vaan
nukkua päivät pitkät. Ja minäkin lukeudun noihin kiukkupusseihin,
ottaa vaan pattiin välillä kaikki ja pinna on tosi lyhyt.
Voi raukkaa esikoista kun äiti ärähtää tosi pienestä. :ashamed:
Ja sitten myös itku tulee tosi herkästi, ihan mistä vaan asiasta.

Varasin sitten neuvolankin, hassusti sattui että on 16.7 samana
päivänä kun se ultra. Aamusta siis neuvola ja iltapv:llä
ultra. Kaivoin vanhan äitiyskortin ja hupsista nyt on painoa
saman verran kun sillon oli puolenvälin paikkeilla :whistle:

-iitukka ja helmi rv 7+0- :D

Labello: Sulla on jo ihana massu! Se näyttää ihan vauvamasulta jo, eikä turvotukselta. Jos siellä onkin kaks? ;)

Niin, ultrakuulumisia tulin kertomaan. Viime perjantaina kävin, ihan normi alkuraskaus siellä oli. Koko vastas viikkoja ja sydän sykki. Lasketun ajan se olis arvioinut muutamaa päivää myöhemmäksi kuin mitä laskurit antaa, mutta ei vaihdeta sitä suotta. Vaihtuu kuitenkin niin moneen kertaan vielä.

Mulla on myös kauhee turvotus, ei pelkästään mahassa vaan myös rinnoissa... Ens lauantaina oon menossa häihin ja sunnuntaina rippijuhliin ja mulla on vaateongelma. Ostin pari viikkoa sitten punaiset alusvaatteet punaista halterneck-mekkoa varten, mutta nyt mä en mahdu niihin enää! :headwall:

Pahoinvointi on onneks helpottanut vähän. Meniski jo pois. :D

Pixie ja pallo 7+4 :heart:

Yhteistyössä