Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

NYT mä voisin pyytää, josko pääsisin tuohon etusivun listalle. B)

Eka ultra tänään takana ja vaikka vielä on monta kilometriä edessä, yksi virstanpylväs on nyt ohitettu.

Syke sykki ja pikkuinen oli juuri oikean kokoinen viikkoihinsa nähden eli 6+5 on nyt menossa. :D Pikkukaveri oli n. sentin mittainen. :heart:

Laskettuaika näillä näkymin 28.2. ja ponnistuspaikkana Tays. B)
 
Pakko on valittaa!! :eek: Olo on kyl aika peräsuolesta!! :kieh: Väsymys on aivan järjetön,ällö olo melkeen koko ajan ja alavattaa nippailee ja juimii niinkuin menkoissa!Noh,kai tän kaiken kestää kun tietää palkinnon!! :heart: Se hyvä täs on että oon laihtunut 1,5kg! :LOL: ekaa odottaes laihduin n.7kg!
Minkä ikästä porukkaa tääl muuten on?Ite oon 27 v!
 
Ilmoittautuisin varovasti mukaan tälle puolelle. Eka neuvola on 29.7. ...kai...muisti pätkii... ja ultraa varaillaan sitten vasta. Viikkoja on nyt takana tasan 7. Omien laskujeni mukaan la olis 25.2.
Joku kyseli vauvan vaatekoosta ylempänä. Kokemuksesta voin sanoa, ettei niitä 50 senttisiä kannata kauheasti hamstrata. Vauva kasvaa niista ulos humauksessa.
Minulle kävi niin että esikoinen syntyi kesällä ja oli standardi vauva, 50 cm ja 3,5kg. Kakkonen syntyi talvella ja minä tietysti ompelin etukäteen pikkuruisia talvivaatteita, kun ei niitä isosiskon jäljiltä ollut. Ja miten kävi...pikku neiti ei ollut ihan pieni.
54 cm ja 4,1kg. Enpä hennonut tulevaa koripalloilijaa väkisin survoa niihin kinttanoihin pikku hepeneisiin. Jalkateräkin oli pari senttiä pidempi kuin siskolla syntyessä.
Sama kehitys tuntuu jatkuvan edelleenkin. Tyttöjä luullaan kaksosiksi, kun ovat melkein samankokoisia vaikka ovat 7v ja 5.5v.

 
Hei kaikki,

Ehkä mäkin kohta uskaultaudun tänne, omien laskujen mukaan aika olis 16.2, mutta se nyt varmasti tulee muuttumaan.

En ole vielä saanut edes varattua aikaa ultraan tai neuvolaan, minut laitetaan koko ajan puhelinjonosta toiseen. Kuka se sanoi, että Ruotsi on mukamas hyvinvointimaa?! *murinaa*
Toivottavasti huomenna onnistuu, jännittää nimittäin koko homma omien alkuajan touhujen takia. Vielä hetken siis odotan, kunnes pyydän lupaa päästä liittymään seuraan!:) Luen vaan salaa teidän muiden juttuja (ja viihdytän itseäni)

Nyt syömään raejuustoa, se on ehkä maailman paras keksintö, pitää pahoinvoinnin loistavasti kaukana.

unikeko ja mahajuttu rv 7 ja jotain, mä en osaa laskea näitä päiviä :ashamed:
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. On ollut aika haipakkaa muutama viikko, enkä millään ole ehtinyt/jaksanut naputella rivejä, vaikka muiden kirjoituksia olenkin mielenkiinnolla käynyt lukemassa.

Kovasti on ikäviä uutisia tänne tullut :'( Pahoittelut kaikille, joita suru on kohdannut. Tiedän kokemuksesta, miltä tuntuu...

Tervetuloa uusille, joita onkin kivasti tullut lisää! :wave:

ON: Väsymys on vaivannut jo jonkin aikaa, ja viime perjantaina illalla pahoinvointi iski tosissaan ja mitään säästämättä. Ykäilin vessassa koko pe-la välisen yön ja lauantai menikin sitten sängynpohjalla silmät kiinni maatessa. Ruoan kuvitteleminenkin teki pahaa. Sain väkipakolla pari mandariinia ja tuoremehua syödyksi ja juoduksi, mitään muuta ei voinut suuhun laittaa. Pikku hiljaa on olo kohentunut, mutta edelleen ruoan kanssa tökkii. Kaikki raikas, kuten hedelmät (pitää ehdottomasti olla kylmiä!) ja mehujää menee, mutta auta armias, jos edes näenkin makkaraa - yök. Toivottavasti yökötykset menevät kohta ohi, ei todellakaan ole kivaa. Esikoisen kohdalla ei pahoinvoinnista ollut tietoakaan, joten tämä raskaus on sitten valaissut tätäkin asiaa.

Ensi tiistaina mulla on varhaisultra, toivottavasti kaikki on hyvin. Odotan innolla pikkuisen näkemistä - vahvasti oireet viittaavat siihen, että siellä masussa joku tosiaan itselleen yksiötä sisustaa. =)

Ikägalluppiin vastauksena, että 35-v. tuli täyteen toukokuussa.

Jopa rv. 8+0
 
Labello: Voisitko päivittää mulle listaan la:ksi 5.2.? Ultra antoi sen, ja omienkin laskujeni mukaan tuo on oikein, vaikka menkkojen mukaan la olisikin muutaman päivän pidemmällä. Kiitos.

IKÄ: Hieman yli kolmenkympin hujakoilla huidellaan... kääks! =)

Mulla ei ekassa neuvolassa otettu pissakoetta ollenkaan, kuulemma seuraavalla kerralla vasta.

KössiKenguru 10+0
 
Mahtaakohan tuo vatsa pysyä "piilossa" elokuun loppuun asti!? Huonolta vaikuttaa. Jääkin nähtäväksi kuinka pitkälle pystyn olemaan kunnes on pakko kertoa pomolle. Mutta jos vakinaistaminen jää niin sitten jää.

Ikää minulla on 28v.
 
Abu
Moi!

Täällä kärvistellään.. Hirveät allergiaoireet tuli eilen kitkemisurakan jälkeen eikä lääkkeitä saa syödä :kieh: Silmät on turvoksissa ja nenä tukossa. Ja sit ärsyttää kun on niin nätti ilma muttei ole energiaa lähteä tytön kanssa puistoon.. ja siitä on huono omatunto. Ja siivota pitäis, mutta päikkäriaikaan on itsekin nukuttava. Ja maha kurnii mutta kaikki syötävä etoo. vali vali. Yritän vaan takoa päähäni että lopputulos on tärkein :whistle:
Niin ja ikää on 26.

-veettuuntunut Abu 7+2
 
Moikka!

Enpä oo paljon kirjoitellut kun on ollut aikas järkyttävä olotila. Paha olo jatkuu siitä että herää, noin kuuteen asti illalla. Mutta ehkä tää tästä...

Eilen käytiin taas ultrassa ja siellä ne molemmat tyypit kellui vielä oikeen hyvinvoivina! Toinen oli 2 cm ja toinen 2,1 cm ja vastasi viikkoja 8+4 ja 8+5, eilen oli siis rv 8+3. Eli kaikki siis hyvin!

Kyllä on vieläkin outoa ajatella että meille tuleekin sitten kaksi vauvaa!!! On mennyt hiukan suunnitelmat uusiksi (auto, lastenhuone etc.)! :)

Pahoittelut vielä kaikille huonoja uutisia saaneille ja onnea kaikille hyvistä ultratuloksista! :hug:
 
Vaatekoosta: Meillä esikoiselle mahtui 56cm vaatteet kokonaiset 2 VIKKOA vaikka oli syntyessää 51cm pitkä. Eipä noille muillekkaan ne kauaa ole mahtunut. 50cm ei olla edes ostettu, saatu ehkä pari kappaletta bodeja, mut kun ne tosiaan jää heti pieniks. Se onkin sit eriasia jos syntyy keskosena...

IÄSTÄ:Itse Olen 24v äiskä.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!!! :flower:

Itse kärsin eilen illalla todella pahoista mahakivuista, melkeen lähdin päivystykseen. Särkylääkkeetkään eivät auttaneet, ei kuuma suihku eikä lepo. Lopulta lämmitin tuollaisen geelipussin ja laitoin sen mahan päälle niin se hieman helpotti ja sain nukahdettua. Tänä aamuna taas tuttuun tyyliin oksensin, eli kai kaikki on kunnossa :heart:

-kyrsä 7+6
 
Glow
Heipä hei :) hymy naamassa vaikka paha olo on! mutta muistaapa olevansa raskaana...
Kävin tuossa taannoin ultrassa jo, kun oli vähän vuotoa, kaikki hyvin, pienen ihmisen alun sydänäänetkin kuulin jo! :heart: Laskettuaika virallisesti neuvolakortissa nyt on 9.2 eli pari päivää aiemmin kuin tuolla listalla. Onko kukaan joutunut tai saanut, jo heittää farkkuja tai muita pois vaatehyllyltä kun ei mene nappi kiinni? mulle kävi näin...
mä en muista oonko kertonu ikääni, jos en niin 26v tulee syksyllä täyteen. Ja mulla on (syksyllä täyttää) 5v poika. Ja tietysti mies :heart:
 
sleeping
Pitkästä aikaa...
mä en muista olleeni näin väsynyt IKINÄ! Yleensä touhuan koko ajan jotain ja nyt vaan makoilen sohvalla, en jaksa siivota, en tehdä ruokaa en jaksais lähteä ulos. Välillä on tosi heikko olo eikä oikein jaksais seistäkään. Viikon päästä pitäis mennä ihmisten ilmoille hautajaisiin, mutta vielä pitää miettiä menenkö lasten kanssa sinne. En jaksais, mutta oihan se kohteliasta.
Eilen kävin neuvolassa. Ei kuunneltu sydänääniä, mutta olen mä jo aika varma, että kaikki on hyvin. Ei mua muuten näin väsyttäie eikä ruoka maistuisi. Neuvolatäti varasi mulle neuvolalääkäriajan, vaikka käynkin naistenklinikalla lääkärikontrolleissa. Edellisissä raskauksissa en käynyt kertaakaan neuvolalääkärissä. No, asiat on muutenkin muuttunut reilussa kahdessa vuodessa taas. Ens maanantaina käyn labrassa ottaa kilpirauhasnäytteen.
Onneksi on taas viikonloppu niin mies on taas mukana lastenhoidoissa.
Ei jaksa edes tässä koneella istua. Onneksi kuopus nukkuu vielä, niin mäkin pääsen makoilemaan sohvalle.

Mä täytän loppuvuodesta 27v.
 
Abu
sleeping;
Toi oli ihan kuin mun suusta pari viestiä takaperin.. On sulla osuva nimimerkki! Mutta usko mua - kyllä se virtapiikki vielä sieltä tulee, sitten toivoo kaikki ympärillä olijat että kärsittäisiin vielä siitä väsymyksestä :D

*muoks* mymmeliina; Yksissä housuissa on käytössä jo hiuslenksuviritelmä..
 
Kassulle tehtiin kaavinta nukutuksessa tiistaina :/ Minut voi poistaa listalta.Odotin kaksosia joista toinen oli menehtynyt kohtuun muttei tullut vuodonkaan mukana ulos :'( Toisen elävän sikiön elinmahdollisuudet sain kuulla faktoina ja päädyin kaavintaan.Näinkin aikaisessa vaiheessa se ei luultavasti tunnu ihan niin kamalalta kuin sitten myöhemmin.

OIKEIN IHANAA ODOTUSAIKAA KAIKILLE :hug: Nauttikaa massuasukeistanne :heart:


Kassu ja viidennestä yhä haaveilemme kun on hieman tässä paranneltu :flower:
 
Ihan ekaksi kassulle :hug:, olipa ikäviä uutisia...Tässä pinossa oli muitakin, jotka ovat joutuneet luopumaan nyytistään, :hug: . Aika parantaa, vaikka fraasilta kuulostaakin. Meidän pikkuruinen kuoli kohtuun viime helmikuussa rv 15 ja surun alle ei enää muserru, mutta menetys tuntuu edelleen suurelta. Voimia toivon teille!

Varovasti tänne taas kirjottelen, vaikka joka päivä käyn teidän kuulumiset lukemassa ja olen kyllä hengessä mukana. En uskalla vielä hehkuttaa, on niin tuoreessa muistissa nuo helmikuiset tapahtumat. Matalalla profiililla edetään!

Täällä oli monta huonovointista, lukeudun samaan sakkiin. Huono olo alkoi kunnolla viime sunnuntaina, olen kaikin maholllisin tavoin yrittäny välttää oksentamista ja näin lomalla se onnistuukin. Mutta tiiän, että ens viikolla kun työt alkaa ja aamukiireet koittaa niin siihen yökkäilyyn saa varata tunnin aikaa :headwall: Mulla on normisti tapana juoda semmonen 1-1,5 litraa kaffia päivässä ja nyt en saa kupillistakaan alas, kaakaolinjalla mennään :) Suoraan sanoen pelottaa töiden alkaminen, kaikki se kiire ja rumba ja olo ilman päiväunia...miten siitä selviää :eek:

Moni on jo nähnyt sykkeen ja olikos joku jopa kuullutkin jo, onnittelut iloisista uutisista :flower: Käyn varmasti kirjottelemassa useammin, jos (kun!) tuo maaginen rv 15 on ylitetty, nyt vielä taustailen. Olo on kyllä nyt aika varma, keskenmenneessä raskaudessa olin epävarma koko ajan ja melkeimpä odottelin, että milloin SE tapahtuu.

Ja taas tuola pihalla sataa...

Muumiska ja Näppylä 9+3 :wave:
 
KASSU: VOI EI :'( Jaksamisia ja kovasti paljon vauvapölyjä puhaltelen. :hug:

SLEEPING: ihanaa, etten ole yksin ton väsymyksen kanssa. Mä ennen siivosin kokoajan. Imuroin päivittäin, lattiat pesin kerta viikkoon, lakanat vaihdoin myös kerta viikkoon, pyykkiä pesin 2 koneellista päivässä, silitin kaikki lasten vaatteet... Nyt oikeen hävettää jos joku on tulossa kylään kun on niin PASKASTA! Pyykkiä ei ole pesty varmaan viiteen päivään, noi pinot hyppää kohta silmille, lakanat vaihdettu viimeks 3 viikkoa sitten :ashamed: Siliittänyt en ole myöskään kolmeen viikkoon. Onneksi olen himoshoppaaja niin noilta ei heti vaatteet lopu... Mä olen vaan niin pirun väsynyt, että nostan itselleni hattua kun saan pidettyä noi mukulat hengissä ja tehtyä kerran päivässä lämpimän ruuan. :/
 
Kassu: Voimia ja jaksamisia!! :hug:
Oisko kellään mitään vinkkiä/helpotusta tosi kovaan alaselkäkipuun?! :whistle:
Huomenna tarttis jaksaa mennä häihin..miten sitä pärjää kun ei voi nukkua päikkäreitä!!Ja sit kun en oo pelkkä vieras,vaan oon ohjelmas mukana ym. :eek:
 
Heipparallaa!

Kassu: Voi ei. :( Suuret pahoittelut sinne! Koita jaksaa. :hug:

Uusiakin helmimasuja oli vielä tullut, tervetuloa!

Hyviä ultrakuulumisiakin oli monella, onnea! On se hienoa nähdä oma pieni siellä masussa.

Olikos täällä joku ikägalluppi. Vastaanpa siihen. Täällä ollaan huomenna tasan 20. B)

Viikon verran oon nyt töissä ollut ja iltaisin tosi väsy. Päikkärit pitänyt nukkua ja sitten illalla kuitenkin aikaisin sänkyyn. Nyt alkaa jo silmiä melkoisesti painaa, kun ei tullut tänään päikkäreitä nukuttua, kun piti siivoilla ja kakkua vääntää. =) Oireeton olo on, välillä ei edes muista että on raskaana... Np-ultraan on vielä pari viikkoa.

Saunaan pitäis mennä, mutta kun väsyttää... |O

Tinttu 9+6 :heart:
 
Kassu :hug:

Ja ikäkysymykseen vastaan että 27v...jos nyt edes oman ikäni oikein muistin,nimittäin musta tuntuu että mä unohdan kaiken. Tavaroita unohtelen minne sattuu jne jne jne. Miten hapero lienen päästäni sitten synnytyksen jälkeen...jos nyt sinne asti koskaan pääsen,on meinaan sen verran viime aikoina tullut supistuksen omaisia kipuja.

Maanantaina olis eka ultra. Siellä sitten nähdään onko tuo supistelu tehnyt jotain luvatonta.

Eipä tässä ihmeempiä.



 
Kassulle jaksamisia kovasti :hug: ja muillekin pienensä menettäneille.

Väsymystä täälläkin, ei mitään ylimääräistä jaksaisi tehdä. Onneksi enää ei kuitenkaan tarvi ihan koko aikaa syödä suuria määriä, tosin herkuttelu on tainnut jäädä päälle...taidankin rikkoa jälleen ennätyksiä painon suhteen, enää 5kg siihen mitä edellisestä oli lopussa B) Jos sitä sais itseä niskasta kiinni ja heittäis herkut pois...mutta nuo mahdollisimman väkevät karkit on nyt vaan niin hyviä. Turkinpippureita on mennyt edellisillä kerroillakin, mutta nyt pitää olla jotain muuta mutta kirpeää...

Ikää löytyy tältä suunnalta peräti 26 vuotta

Unestakin joku kyseli ja minulla se on niin päin että herään kolmen aikaan antamaan juniorille maitoa(sais heittää jo senkin pois..) ja vessareissulle ja sen jälkeen onkin työn ja tuskan takana että pääsee takaisin uneen...Eikä päikkäreitäkään osaa juuri nukkua...mutta vanhana han sitä sitten ehtii nukkumaankin =)

trionäiti 10+4(luulisin)
 
kassu :hug: :'(

tinttu Paljon Onnea! :flower:

Laitoin tohon listaan nyt tämän ikägallupin tuloksia. Moni on jo aiemmin ilmottanut ikänsä, mut mä en millään jaksa alkaa niitä kaivamaan, eli jos haluatte ikänne listaan niin toistakaa itseänne pliis. :saint:

Mä kuolen, mun hammas juilii!!! Ja mä en mitään pelkää niin paljon ku hammaslääkäriä. Voi elämän kevät mitähän tähän keksis ettei vaan tarviis mennä, itku tulee jo ajatuksesta. Mä saan hirmu paniikkikohtauksen viimestään siellä odotushuoneessa ja pari kertaa oon sieltä karannutkin :ashamed:

labello 10+4
 
Labello: Itsellä myös kauhee hammaslääkäri-fobia. Multa viime keväänä poistettiin kolme viisauden hammasta ja yksi olisi vielä jäljellä, joka pitäisi poistaa syksyllä. Mietin tässä, et perunko koko ajan kun ei raskaana ollessa saa syödä niitä vahvoja särkylääkkeitä. Tosin en noista kolmestakaan hampaasta, mitkä revittiin, syönyt yhtäkään särkylääkettä kun ei tarvinnut, mutta entäs jos nyt tarvitsisi... :xmas:

Nyt mun on otettava itseäni niskasta kiinni ja alettava siivoomaan! Vessa tulee siivottua päivittäin kun paskaseen vessaan en voi mennä yrjölle :D Lakanat revin jo sängyistä pois, että pakko sinne on uudet laittaa ja pyykkikone jyllää. Mä olen aika ylpee itsestäni, vaikka normaalisti (ilman raskautta) tää olisi sitä NORMAALIA arkea.

-Tekopirteä kyrsä rv8+0 (wau)
 

Yhteistyössä