Hakutulokset

  1. Q

    Miten onnistuu muslimin ja kristityn suhde

    no, laitan minäkin tähän jatkoksi vielä: meillä on mies tapakristitty, jolle uskonto ei ole kovin iso asia. minä muslimi ja enemmän uskonnollinen kuin mieheni, mutta en kamalan kiihkouskovainen itsekään. kumpikin synnytty ja kasvettu suomessa.
  2. Q

    Miten onnistuu muslimin ja kristityn suhde

    meillä ainakin toimii hyvin :D tosin meillä on vain eri uskonto, mutta samassa kulttuurissa on kasvettu. jos oltaisiin eri kulttuureista, niin se kulttuuriero voisi olla isompi "ongelma" kuin eri uskonnot. tai sitten ei, kun tietenkin kaikki riippuu pohjimmiltaan ihmisistä, jotka yhdessä...
  3. Q

    Ootteko koskaan "pettyneet" tulevan vauvan sukupuoleen?

    Ultrassa povasivat tyttöä. minukke ja miehelleni ei lapsen sukupuolella sen suurempaa merkitystä ollut. mutta minun sukulaisilta on tullut kommenttia laidasta laitaan: veli totesi vain, että ei se HAITTAA ehkä seuraava on poika. ja mummo oli sitä mieltä, että hyvä, kun on tyttö, auttaa sit mua...
  4. Q

    Mulla on parturi perjantaina 13 pv klo 13.00?!

    Aika pahaenteistä. :D
  5. Q

    Uskovaiset! Mihin uskontokuntaan kuulutte?

    Islam (en voi varsinaisesti väittää tunnustavani mitään erityistä suuntausta, joten vastaan "vain" islam) Hyvät puolet: vaikea lähteä erittelemään. tunnen uskoni (minulle) oikeaksi ja saan ilon ja rauhan tunteen jumalan palvelemisesta joka päiväisessä elämässäni. en osaa sen paremmin...
  6. Q

    Millaiset välit sinulla on omiin vanhempiisi?

    Isä on kuollut muutama vuosi sitten, mutta meillä oli lämpimät välit ennen hänen kuolemaansa. Joskus riideltiin rajustikin ja oltiin erimieltä asioista, mutta aina sovittiin nopeasti. Äiti on toista maata. Paljon riippuu siitä, onko juomaputki päällä vai ei. ikävä kyllä ei koskaan voi tietää...
  7. Q

    Miten pukeudutte esim. synttäreille?

    Itselleni laitan aina jotain arkivaatteita hienompaa päälle. Tietenki riippuu tilaisuudesta, kuinka paljon hienompaa: naapurin tytön 8-v synttäreille ei ehkä tarvitse pynttäytyä samaan tyyliin kuin tädin 80-v juhlille. ja mielestäni myös lapsilla "kuuluisi" olla vähän hienommat vaatteet...
  8. Q

    Ettekö juhli Vappua?

    on juotu simaa ja paistettu munkkeja. Nam! ja käytiin kaupungilla katsomassa vappumarssia ja avaamassa jäätelötötterökausi. NamNam! käy juhlinnasta meille.
  9. Q

    oluesta

    itse en juo. mies yleensä perjantaisin muutaman oluen ottaa ja ehkä kerran kahdessa kuukaudessa käy baarissa ja silloin juo enemmän.
  10. Q

    G: Minkä ikäinen olit kun joit ekan kerran alkoholia?

    En ole koskaan juonut alkoholia! :D
  11. Q

    Nimiapua (taas)

    Siis mieheni ei vihaa Fatima-nimeä, mutta ei varsinaisesti rakastakaan. hyväksyy nimen, koska sen takana on "hyvä tarina" ja sillä on minulle suuri henkilökohtainen merkitys. en siis ole väkisin laittamassa miehen mielestä kamalaa nimeä lapselle vaan nimestä päätetään luonnollisesti yhdessä.
  12. Q

    Nimiapua (taas)

    Minä olen puoliksi "ulkomaalainen". isä oli muslimi/arabi ja äiti suomalainen. osan lapsuudesta olen myös asunut isän kotimaassa ja nuo Fatima ja Mirjam- nimet tulee sukulaisnaisilta. mies on suomalainen eikä hänkään hirveästi Fatima- nimestä perusta. se tässä suurimpana ongelmana onkin, kun...
  13. Q

    Nimiapua (taas)

    Vaihteeksi joku kaipaa apua nimen valinnan kanssa. Kuukauden päivät mietitty tytölle nimeä. Nyt on saatu listaa karsittua ja päädytty seuraavin: Anna Sara Fatima Sara Fatima Sara Mirjam Mikä olisi teistä paras? En olisi ikinä uskonut kuinka kamalan vaikeaa tämä nimen valinta on.

Yhteistyössä