Nimiapua (taas)

Vaihteeksi joku kaipaa apua nimen valinnan kanssa.
Kuukauden päivät mietitty tytölle nimeä. Nyt on saatu listaa karsittua ja päädytty seuraavin:

Anna Sara Fatima
Sara Fatima
Sara Mirjam

Mikä olisi teistä paras? En olisi ikinä uskonut kuinka kamalan vaikeaa tämä nimen valinta on.
 
Oletteko tai onko lapsen toinen vanhempi ulkomaalainen?

Itse laittaisin suomalaiselle lapselle noista Sara Mirjam, mut mikäli toinen tai molemmat olette ulkomaalaisia, niin laittaisin myös toista kunnioittaen sitten tuon Sara Fatima :)
Muutoin täysin suomalaiselle lapselle ei tuo Fatima oikein sovi.
 
mielipiteeni
En minäkään pidä Fatima nimestä. Siitä nimestä tulee mieleen Idolssin Fatima.
Mirjam nimi on mielestäni ihan kaunis, mutta onko se romanien keskuudessa suosittu eli tuleeko ihmisille mieleen, että tuo on romani? Luin jostain palstalta vain...

Noista paras on siis Sara Mirjam. Etunimenäkin tykkään enemmän Sarasta kuin Annasta.
 
Minä olen puoliksi "ulkomaalainen". isä oli muslimi/arabi ja äiti suomalainen. osan lapsuudesta olen myös asunut isän kotimaassa ja nuo Fatima ja Mirjam- nimet tulee sukulaisnaisilta.
mies on suomalainen eikä hänkään hirveästi Fatima- nimestä perusta. se tässä suurimpana ongelmana onkin, kun ite tykkään siitä tykkään ihan hirveästi enkä haluaisi siitä luopua..:D
 
"vieras"
Jos saat tuon lapsen jälkeen vielä lapsia, niin silloinhan varmaan laittaisit heillekkin toiseksi nimeksi perinnenimen muslimimaasta? Jos taas miehesi ei tykkää siitäkään... Mielestäni lapsen nimistä pitäisi tykätä molempien vanhempien tai ei ainakaan saisi vihata nimeä, jonka lapselleen laittaa.
 
[QUOTE="vieras";23684512] Mielestäni lapsen nimistä pitäisi tykätä molempien vanhempien tai ei ainakaan saisi vihata nimeä, jonka lapselleen laittaa.[/QUOTE]

Siis mieheni ei vihaa Fatima-nimeä, mutta ei varsinaisesti rakastakaan. hyväksyy nimen, koska sen takana on "hyvä tarina" ja sillä on minulle suuri henkilökohtainen merkitys. en siis ole väkisin laittamassa miehen mielestä kamalaa nimeä lapselle vaan nimestä päätetään luonnollisesti yhdessä.
 

Yhteistyössä