Hakutulokset

  1. S

    En haluaisi jättää lasta nyt pienenä anopin hoitoon miten kertoa asia kohteliaasti?

    Ymmärrän että mies haluaisi äitinsä tulevan läheiseksi lapsen kanssa, mutta tuossa tapauksessa ilmoittaisin, että anoppi on erittäin tervetullut tutustumaan lapseen kyläilyjen merkeissä, ja hoitoon jättämistä voidaan suunnitella sitten kun näyttää siltä että sekä vauva että anoppi nauttivat...
  2. S

    Kysymys teille, joiden mielestä kaupassa kirkuva taapero on huonosto kasvatettu...

    Meillä on just tollanen kiljukaula, mutta huutaminen on jo kovasti vähenemään päin, kun ollaan monta kertaa lähdetty autoon istumaan jäähylle. Uskon että lapsen temperamentilla on iso merkitys - toiset ottaa helposti opikseen ja toisen kokeilee kerta toisensa jälkeen, josko sillä huudolla tai...
  3. S

    Näin telkkarista mainoksen jossa mainostettiin valmista lihamureketaikinaa

    Onhan nuo ihan käteviä jos on sairas, määrätty vuodelepoon tai vaikka asuu remontin keskellä. Mutta tavallisena arkena en itse ostaisi tuotetta, jonka valmistus itse on helppoa eikä sisällä paljon työvaiheita, ja tuon lihamurekkeen paistumista pitää kuitenkin odottaa ihan samalla tavalla kuin...
  4. S

    Miks jätkät ottaa ittelleen sellasen "teko bimbon".....vaatekaupassa nähtyä.

    Jospa niillä on kivaa yhdessä? Harvemmin ihmisen ulkoisesta olemuksesta voi tuosta vaan päätellä, millainen on sisältä.
  5. S

    YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

    Tämän aamun lukema oli 89,3 Tarjoushaukkailin eilen mm. tuoreita herkkusieniä ja paprikaa sekä kasan finduksen kasviswokkeja tai vastaavia sekoituksia. Jos tänäään vaikka lihapullia niiden kanssa, ja varmaan teen ruokaisan salaatin (vihanneksia, jääsalaattia, kinkkua, pastaa, paahdettuja...
  6. S

    Toden näköisesti mua nyt sit huijattiin :(

    Mä olen pyytänyt etukäteen, että myyjä laittaa sitten seurantakoodin mulle kun on vienyt paketin postiin.
  7. S

    Mummolle lopullinen porttikielto meille?

    Olisitte lähteneet parturiin ilman mummoa, tai viimeistään siellä tehnyt parturille selväksi, että kuuntelee vain sinua ja lasta (ja vaikka taluttanut mummon ulos mesoamaan, että parturi saa työrauhan). Porttikiellon sijaan kannattanee opetella pitämään puoliaan. Kurja tilanne joka...
  8. S

    Missä säilytätte vaunuja?

    Varastossa ja eteisessä, tosin nyt alan varmaan ottamaan tuplatkin sisälle joka päivä. On ihan törkeän ahdasta, mutta ei niitä onneksi loppuelämää tuossa tarvitse katsella :D
  9. S

    Kai joku muukin meinaa joskus räjähtää raivosta?

    Tuttu tunne :D Välillä tuo 2,5-vuotias tekee ihan tahallaan kiusaa ja keksii keinoja millä kiertää kieltoja. Tällä hetkellä sillä on joku juttu, että tavaroista pitää kasata esteitä, ettei toinen voisi liikkua. Jos menee vessaan, oven takana on tavaravuori ja joku tuoli jne. ja koko ajan saa...
  10. S

    YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

    Mulla kans on välillä jäänyt kalorit liian alas - kun ruoka on kasvispainotteista, isostakaan annoksesta ei välttämättä tule paljon kaloreita, ja vatsa kuitenkin tulee ihan täyteen. Jos tuntuu ettei jaksa syödä juurikaan isompia määriä, energiansaantia voi lisätä vaikkapa pähkinöillä, siemenillä...
  11. S

    Mitä ajattelisit jos näkisit nuoren äidin vauvan kanssa ja äiti sanoisi vauvalle "olisit joskus hiljaa, en jaksa tuota"?

    Entä jos se vauva huutaa kylläisenäkin ja kuivissa vaipoissa? Tunnista toiseen, päivästä toiseen? Ei kaikilla tule moneen kuukauteen sellaista hetkeä, että olisi itse pirteä ja vauva hyväntuulinen, yh:n nyt vaan on pakko sinne kauppaan päästä, eikä parisuhteessakaan ole itsestäänselvää, että...
  12. S

    YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

    Hei te jotka murehditte, ettei paino putoa tai jopa nousee! Jos olette aloittaneet uuden liikuntamuodon tai muuten lisänneet treeniä, liikunta saattaa aluksi kerryttää nesteitä ja turvotus tietysti näkyy puntarissa. Sehän vain tarkoittaa, että kroppa reagoi lisääntyneeseen liikuntaan ;) ja kun...
  13. S

    Mies on masentunut

    No eipä tuossa kai vaihtoehtoja ole, jos mies ei tosiaan suostu hakemaan apua tai edes puhumaan sun kanssa. Sille ei voi mitään jos masentuu, mutta aikuisen kuuluu kantaa sen verran vastuuta itsestään, että suostuu hoitoon, eikä kaada pahaa oloa muun perheen päälle.
  14. S

    YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

    Mä olen niin väsynyt, että itkettää. En muista milloin olisin viimeksi nukkunut kunnolliset yöunet. En meinaa nukahtaa, ja lopulta vaivun johonkin kummalliseen valveuneen, saatan nähdä unta mutta samalla kuulen mitä kotona tapahtuu, ja mietin että saisinpa nukuttua. Mulla olisi kaapissa...
  15. S

    Toisen ketjun innoittamana: käytättekö omassa saunassa peflettiä?

    Siinä ne menee muun (pyyhe- ja lakana-)pyykin joukossa, meillä on muutama pitkä laudeliina joka riittää koko lauteen pituudelle (meillä on tosi pieni sauna :D)
  16. S

    Toisen ketjun innoittamana: käytättekö omassa saunassa peflettiä?

    Olen asunut siellä täällä enkä ole "mistään kotoisin", vanhempani eivät ole ikinä käyttäneet :)
  17. S

    pajunkuori shampoo, miksei alle 3 vuotiaille?

    Pajunkuorella on jotain tekemistä salisyylihapon kanssa (en muista että muuttuuko jotkut sen ainesosista jotenkin elimistössä salisyylihapoksi, vai miten asia menee), jota on mm. aspiriinissa, joten epäilen ikärajan johtuvan siitä. Tässä tällainen erittäin tieteellinen selitys! :D
  18. S

    Ei mun laihduttamisesta tule mitään

    Sä ehkä syöt liian vähän, jos joudut olemaan nälissäsi. Mitä jos koittaisit esimerkiksi pitää kiloklubin ruokapäiväkirjaa, näkisit paljonko energiaa oikeasti tulee ja saatko esimerkiksi riittävästi rasvaa ja proteiinia, jotka pitää nälkää poissa? Jos on nälkä, älä ota suklaata vaan vaikka...
  19. S

    millä pyykinpesuaineella saatte pyyhkeistä raikkaan tuoksuiset?

    Nestemäisellä erisanilla, annostelen vähemmän kuin ohjeessa neuvotaan. Jos pyykki haisee, suosittelen puhdistamaan koneen keittopesulla + sitruunahapolla ja sen jälkeen vielä tyhjänä pesuaineen kanssa, pese myös pesuainelokerikko ja puhdista nukkasihti. Anna koneen ja pesuainelokeron aina...

Yhteistyössä