YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
Alkaa tuo vkloppu tuossa muutaman minuutin kuluttua! JEEEEEEEEEEEE! Sitä oon oottanu koko viikon, hmm... Pieniä motivaatio-ongelmia töissä... :S Noh joka tapauksessa, ihanaa, aurinkoista, lämmintä ja ja ja vkloppua kaikille! Tsemppiä myös siihen keventämiseen... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Minunkin puolestani tsemppiä viikonloppuun! Mulla on huomenna punnituspäivä ja vähän jännittää, kun on tullut niin ristiriitaisia tuloksia puntarilla käydessä, mutta ei paino ainakaan voi nousussa olla :) Nyt pinnistellään tämä viikonloppu. Vapaapäivät voivat kyllä pistää laihdutuksen koetukselle, mutta kyllä me siitä selvitään!
 
Perjantaita kaikille! Tännehän oli kivasti tullu viestejä päivän aikana ja hyvää keskustelua syntyy. Hyvä homma :) Mä olen nyt päättänyt kerta kaikkiaan korjata kurssin näiden syömisteni kanssa! Itsehän mä oon toisille ( muka) viisaasti opastanut, että tää on pitempi projekti ja satunnaiset puntarilukemat ei merkitse oikeastaan mitään pitkässä juoksussa, kun pitää tavoitteet kirkkaana mielessä ja pyrkii niihin määrätietoisesti, niin hyvä tulee. Syömisilläni en voi kehua, mutta siitä oon ylpeä, että vaaka on pysyny sängyn alla koko viikon:D Jos punnitsee joka päivä (tai parikin krt päivässä ) niin vaihteluita tulee pakostikin. Se vaan hämmentää ja masentaa turhaan. Kerran viikossa aamupaino heti herättyä, niin on ainakin realistista vertailla painon kehitystä. Tänään oon koittanu syödä puoli pakollakin.Herättyä (klo 15 jälkeen) söin kahvin kyytipojaksi maitorahkan ananaksella."Lounaaksi" söin äsken kalaa ja vähän perunaa (mies kokkas :heart: ja se on meillä sen verran luksusta, etten viitsiny alkaa perunoistakaan niuhottaa) ja lautasmallin mukaan puolet salaattia. Yöksi oon varannu pähkinöillä ryyditettyä mysliä, jota varmaan syön jonku luonnonjogurtin tms. kanssa. Portaiden kiipeämistä saan mäkin töissä luontaisetuna, kun meidän asukkaat on neljässä kerroksessa niin pakostikin tulee useita kertoja yössä rappusissa ravattua:)
 
Mitä se on?!:O Saaks sitä täältä Suomesta? Ja mikä tärkeintä, lihottaako se?:saint:
:LOL:

Lapsilla alkoi syysloma koulusta (plääh, mikä syksy? tänäänkin n.33 astetta lämmintä)
ja menimme sitten sitä juhlistamaan tietysti ravintolaan. Valitettavasti mies halus ehdottomasti että mennään cheesecake factoryyn... ja mun itsehillintä petti. Ruoka oli hyvää ja pystyin pasta-annoksestani jättämään puolet huomiselle (doggy bag), mutta sitten paikan erikoisuus (kuten nimestä voinee päätellä) eli en mitenkään pystynyt kieltäytymään juustokakun palasta (white chocolate raspberry truffle) vaikka siitäkin jätin kyllä kolmanneksen huomiselle.

Sitten ihan sivuhuomautuksena, täysin laihdutukseen liittymättä totean, että auton ostaminen ilman autokuumetta on ihan hirveetä. Varsinkin kun ei edes tiedä millaista autoa on ostamassa (vaihtoehdot nyt: avoauto, 7-8 paikkanen tai joku katumaasturi).
 
Suurinta pudottajaa katsellessa mä aina ihmettelin miten niin moni niistä kilpailijoista kertoi juovansa ihan tolkuttomia määriä limpparia. Enää en ihmettele, jenkeissä kun lähes jokaisessa ravintolassa (+joisskin pikaruokapaikoissa) on limsalle ilmainen täyttö. Eli kun tilaat sen lasillisen niin hyvä kun ehdit juoda sen puolilleen niin jo tullaan täyttämään lasia, jotkut paikat tarjoaa jopa take out kuppia lähtiessä samaan hintaan. Sitten ulkona syödään paljon niin siinähän sitä kertyykin...
 
VÄLIPUNNITUSTEN TULOKSIA (päivitetään sitä mukaan, kun tuloksia tulee)

Tattari111 -> lähtömitat 161/87 -> vko35 välitulos 84,5kg -> vko36 välitulos 83,6kg

miltsu76 - 155/89,3 -> vko36 välitulos 89,8kg

pulla - lähtömitat 173/81,2 - vko35 välitulos 79,9kg

njp - lähtömitat 167/74,7 - vko35 välitulos 74,2kg

SPHE -> lähtömitat 160/81 -> vko35 välitulos 78,9kg -> vko36 välitulos 76,1kg

susu - 167/76

WT-äiti - lähtömitat 163/100,4 - vko35 välitulos 99kg

RiiNie - 168/102,9

Endless Sacrifice -> lähtömitat 158/76,2 -> vko35 välitulos 75,6kg -> vko36 välitulos 75,2kg

Sparkler -> lähtömitat 168/93,4 -> vko35 välitulos 90,3kg -> vko36 välitulos 89,3kg

Strösselit ja kaikki - 157/66
zemppari - 100kg
puolimieli -> 155/70 -> vko36 välitulos 68,9kg

Jellyjolly -> lähtömitat 165/83,5 -> vko35 välitulos 81,3kg -> vko36 välitulos 80,6kg

mam1 - 152/76
Kultapieni89 - 163/76
Bettis 169/76
inku - 171/90
Neiti - 170/83

Sadie -> lähtömitat 169/90,9 -> vko35 välitulos 89,7kg -> vko36 välitulos 89,9kg

Lillerilalleri - lähtömitat 158/88 - vko35 välitulos 84,4kg

Tiitiäinen 157/67,7

NeLif -> lähtömitat 159/76,7 -> vko35 välitulos 77,4kg -> vko36 välitulos 76,4kg

mmilia008 - 163/72,4
Maapallo - 168/95
Pessimisti - 182/96
 
Viimeksi muokattu:
Tästä se lähtee! Viikon 36 välituloksia voi laittaa tulemaan kun sellaiset käy puntaroimassa. Endless Sacrifice aloitti hienosti miinusmerkkisellä tuloksella :flower: samoin minä. Kuten arvattavissa oli, tällä menneellä viikolla paino tuskin putoaa yhtä paljon kuin viime viikolla, mutta nyt pudotuksessa näkyy jo läskiä, ei pelkkää nestettä. Jos tulos sattuu tällä viikolla olemaan plusmerkkinen, se ei maailmaa kaada! Pysykää sinnikkäästi porukassa mukana, kyllä se kroppa lopulta antaa periksi ja uskoo, että olette tosissanne. Pistäkää siis tuloksia tulemaan niin nähdään millaiseksi 'tulostaulu' muokkautuu =)

Tahdon vielä sanoa, että 1. kuukausi on se pahin vaihe ja suurin osa tästä porukasta on päässyt jo puoleen väliin tätä ekaa koitosta. Onnittelut siitä! Tästä jatketaan entistäkin varmempina siitä, että tämä on nyt viimeinen kerta, kun pitää laihduttaa. Pidetään pintamme! Muistakaa höllätä välillä, ettei iske väsymys. Tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Tämän aamun lukema oli 89,3

Tarjoushaukkailin eilen mm. tuoreita herkkusieniä ja paprikaa sekä kasan finduksen kasviswokkeja tai vastaavia sekoituksia. Jos tänäään vaikka lihapullia niiden kanssa, ja varmaan teen ruokaisan salaatin (vihanneksia, jääsalaattia, kinkkua, pastaa, paahdettuja pinjansiemeniä jne.) joka riittää toiseksi ruuaksi. Illalla ajattelin herkutella ja dipata kasviksia, jos vaikka ehtisi jotain elokuvaa katsomaan.

Tietääkö kukaan, millä perusteella kannattaa valita, minkä (kokoisen) jumppapallon ostaa? En löytänyt eilen hyvää mattoakaan, niin ajattelin tilata jostain. (lisäys: nopealla googlauksella 55-senttinen pallo alle 170-senttiselle)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
mulla on kyllä niiin hieno välitulos, että toivoisin sen olevan oikea, mutta kuitenkin vaikuttajana taustalla raju vatsatauti, jonka otti vielä uusinan torstaiyönä ja jouduin eilen nestetytykseen kotisairaalaan.

Mutta merkitään tietenkin ylös, ensi viikolla vaan ei pidä masentua:) 76,1kg
 
Meillä oli tänään pizzaa ruokana ja koska se on yksi suurimmista herkuistani pelkäsin vähän etukäteen kuinka käy, mutta hyvin meni. Söin vain puolikkaan yhdestä pizzasta (500kcal) ja tulin jo siitä ähkyyn. Nyt kuitenkin huomaan, että pizzan syöminen herätti mun uinuvan ahmimishäiriön. Tekee koko ajan ihan hillittömästi mieli rasvaisia herkkuja, jopa kaapissa olevat keksit houkuttaa, vaikken edes tykkää kekseistä.

En mä mitään syö, tiedän kyllä että vastustan tätä kiusausta, mutta vihaksi pistää, kun tästä ei millään tunnu pääsevän yli. Mulla on siis syömishäiriöksi laskettava ahmimishäiriö, se oli mulla jo silloin, kun olin hoikka. Muistan että olin koko ajan dieetillä vaikka olin hoikimmillani jopa normaalipainon alarajoilla ja aina se dieetti loppui siihen, että ahmin itseni sängynpohjalle. Mä ahmin joka päivä jo silloin hoikkana, mutta pysyin kunnossa, koska liikuin tosi paljon, jopa vielä enemmän kuin nykyään. Mun elämä koostui ahmimiskohtauksista ja rankasta liikunnasta, arki töineen ja opiskeluineen oli toisarvoista.

Nyt mä kuitenkin saan tämän aisoihin, en sitä epäile yhtään. Ensimmäistä kertaa eläessäni olen varma, että saan tämän häiriön kuriin. En aijo vältellä kiusauksia, päinvastoin! Nytkin ystävä toi mukanaan vinon pinon suklaapatukoita, mutta mä vaan kiitin kauniisti ja odotin, että hän lähtee kylästä ja syötin ne sitten lapsille ;)
 
Tattari pysy lujana! Elämä on täynnä houkutuksia ja kiusauksia, mutta nehän on tehty voitettaviksi! Ja sä pystyt siihen - me kaikki pystytään!Toistemme tuella vielä helpommin kuin yksin. Mä suunnittelin lenkille lähtöä, mut en tiedä,onko musta siihen. Viimesen yön jälkeen en nuku kun pari tuntia (että saan rytmin käännettyä saman tien) ja olo on ku krapulaisella ( mä en käytä alkoa oikeastaan ollenkaan, mutta kuvittelen ja villimmiltä nuoruusvuosilta hämärästi muistankin, että kosteaa iltaa seuras aina tämmönen hömelö päivä ). Ni jotenki arveluttaa ainakaan mitään hikilenkkiä lähtee vetämään. Toki joku vähän rauhallisempitemponen vois tulla kyseeseen....Katsoo nyt...Te, joilla taustalla syömishäiriö, ootteko saanu sen selättämiseen keskusteluapua, vertaistukea tai jtn? Vai onko se ollu yhden naisen taistelu kuiville? Hattua nostan, ootte te aika sissejä!:flower:
 
Ja sen unohdin laittaa, että :flower: punninneille. Kaikki oli miinuksella.Hyvä tytöt! Vähän mietityttää, että mitenhän mun käy ma-aamuna. Ei ole edes mitään ennakkotuntemuksia... Mut eihän täs kauaa tarvii enää jännäillä :)
 
Kiitos, JellyJolly tsempistä. Yhden pienen mokan tein, kun otin välipalalla yhden leipäsiivun sijaan kaksi leipäsiivua, mutta kalorit on hyvin aisoissa, siitä en kanna huolta. Kyllä tästä selvitään, mutta pizzaa en kaappiin enää osta jos se kerran saa mut näin levottomaksi. Ennen sen pizzan puolikkaan syömistä ei ollut mitään mielitekoja.

Mun syömishäiriö vain todettiin joskus muutama vuosi sitten, mutta ei sille oikeastaan mitään tehty. Annettiin joitain ohjeita ruokarytmin ym. tasaamiseksi, mutta eihän siitä mitään hyötyä ole ihmiselle, joka ei siihen sillon pystynyt. Yksin olen puurtanut, että olen päässyt tälle itsekontrollin tasolle, mutta riski ahmia on toki läsnä koko ajan. Auttaa, kun saa onnistumisia ja ylittää kiusauksia. Mitä useammin saa huomata, että pystyy hallitsemaan itseään, sitä vahvemmaksi itsensä tuntee.

Tsemppiä kaikille huomenna ja ylihuomenna punnitseville ;) Samaa hyvää sarjaa toivotaan koko porukalle!
 
Viimeksi muokattu:
Hienoja tuloksia on jo monilla tullut ja tällä viikolla mullaki =) eli välipunnitus 68.9 kg. En ihan niin huimia tuloksia ole saanut, kuin monet muut, mutta imetyksen takia olenkin ottanut aika varovasti ja rauhallisella tahdilla. Vatsa tuntuu ko pienentyneet, harmi kun en huomannut sitä heti alussa mitata.

Mutta nyt syömään tortilloja lauantain kunniaksi, tsemppiä kaikille viikonloppuun!
 
Lähdinhän mä sitten lenkille kumminki. Tunnin verran reipasta kävelyä ja lenkin jälkeen rantasaunaan pesulle ja uimassakin kävin. Ja nyt on ihan huippuolo!!! Mut löylyistä se varmaan tuli ei lenkiltä, enhän mä hikoileva rapakuntoinen jokinorsu voi liikunnasta saada hyvää fiilistä. Envoi,envoi,envoi,envoi... Vai voisinko sittenkin....hmmm...:whistle:
 
Moikka. elelly vähän hiljaiseloa mulla ollu nyt runsaan viion aineenvaihdunta stoppi, siis maha ei toimi ollenkaan ilman apuja:( mutta viikko sit mittasin vyötärön joka näytti -10cm sitten huhtikuun :) paino on nyt 89.8kg eli vähän noussu...

En nyt ihan tajua miksi mun mayha temppuilee, kilppariarvot ok, syön terveellisesti ja juon paljon ihan niinku ennenki...
 
Huomenta! Miltsun viestin luettuani innostuin googlaamaan tuosta aineenvaihdunta-asiasta, se kun tahtoo tökkiä itselläkin, eikä ihme. Mä teen kaiken väärin, jos niitä ohjeita, mitä löysin, on uskominen. Liikunta on vääränlaista, syömiset väärin ajotettu, ravinto väärän sorttista ja vihreä teekään ei maistu. Lisäks lenkille pitäs lähtee aamulla kukon pieremän aikaan (olen kyllä aamuvirkku, mutta lenkille ennen kuutta? Ei kiitos!). Alko tuntuu siltä, ettei tässä oo mitään järkeä. Miltsulle vielä sen verran, että ilmeisesti oot treenannu tms. kun noin hyvin on senttejä lähtenyt. Viis vaakan numeroista, kaikkihan sen tietää, että lihas painaa enemmän ku läski.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Puolimieli, onnittelut hienosta pudotuksesta :flower: ja Miltsu76 tervetuloa 'elävien' kirjoihin! Hienosti on vyötärö kaventunut :flower: JellyJolly, tuollaisia neuvojako annetaan aineenvaihdunnan vilkastuttamiseksi, oikeasti :O Mun täytyy kyllä googlettaa tuosta myös, kuulostaa niin oudolta. En tajua mitä hyötyä aineenvaihdunnalle on ennen kuutta tehdystä lenkistä...
 
"pulla"
Aurinkoista sunnuntaita!

Huomenna taas punnituspäivä, toivottavast on edes vähän pudonnut painoa. Tosin isoihin viikkopudotuksiin ene edes pyri, sillä imetän ja yritän syödä tarpeeksi ja monipuolisesti. Eilen teki taas mieli iltapalaksi herkkuja, mutta lopulta söin kaurapuuroa ja pari porkkanaa. Lisäksi eilinen kyläilyreissu onnistui hyvin, kahvin join paljaana ja grillistä poimin kananfileen ja lisukkeeksi saalattia. Tänään lounaaksi lohikeittoa, päivällisestä ei vielä tietoa.

Hienoja pudotuksia Sparkler, puolimieli ja SPHE :) voitaisiin jakson lopussa laskea, paljonko läskiä tiputettiin yhdessä!!
 

Yhteistyössä