Toisen ketjun innoittamana: käytättekö omassa saunassa peflettiä?

  • Viestiketjun aloittaja "saunatonttu"
  • Ensimmäinen viesti
Ei käytetä.

Pidin joskus sellaista pitkää liinaa ylimmällä lauteella, mutta koin sen rasittavaksi, kun sitä piti olla aina pesemässä (inhotti muuten).
Helpompi huuhtasta vaan lauteet aina saunomisen jälkeen.
 
"aloittaja"
Apua! :D No kertokaapa vielä perään, että mistäpäin Suomea olette ja käyttivätkö vanhempannekin kun olitte pieniä?

Meillä ei ole koskaan käytetty edes lapsuudenkodissa ja pohjoisesta ollaan.
 
Ken guru
[QUOTE="aloittaja";28942674]Apua! :D No kertokaapa vielä perään, että mistäpäin Suomea olette ja käyttivätkö vanhempannekin kun olitte pieniä?

Meillä ei ole koskaan käytetty edes lapsuudenkodissa ja pohjoisesta ollaan.[/QUOTE]

Minä olen vähän sieltä ja täältä, en osaa määritellä. Mutta meillä kotona käytettiin myös aina peflettejä aina lapsuudessakin.

(Toinen vanehmmistani on Itä-Suomesta, toinen Uudeltamaalta).
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
vvvv
Käytetään. Ja Oulun korkeudella asutaan. Ei meidän lapsuudessa mitään käytetty.
Nyt vaan koen sen helpommaksi, pesen mieluummin koneessa peflettejä, kuin jynssään hikeä pois lauteista :D Toki tuotakin tulee tehtyä, mutta harvemmin.
 
"vieras"
Ikinä en oo tainnu olla saunassa, jossa ei ois peflettejä. Lapsena meillä oli omat, kaikilla sisaruksilla erilaiset ettei menny sekaisin (eriväriset kantit siis). Vanhemmat on kotoisin satakunnasta ja pohjoisesta mutta asuttiin etelä-Suomessa.
 
[QUOTE="aloittaja";28942674]Apua! :D No kertokaapa vielä perään, että mistäpäin Suomea olette ja käyttivätkö vanhempannekin kun olitte pieniä?
[/QUOTE]

Olen asunut siellä täällä enkä ole "mistään kotoisin", vanhempani eivät ole ikinä käyttäneet :)
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";28942690]Ikinä en oo tainnu olla saunassa, jossa ei ois peflettejä. Lapsena meillä oli omat, kaikilla sisaruksilla erilaiset ettei menny sekaisin (eriväriset kantit siis). Vanhemmat on kotoisin satakunnasta ja pohjoisesta mutta asuttiin etelä-Suomessa.[/QUOTE]

Kyllä meilläkin tietty vieraille annetaan mutta itse ei kyllä ole koskaan käytetty.

Eikö se ole hankala jatkuvasti niitä laudeliinoja pestä? Vai onko teillä useammat sitten? Vai käytättekö kotona kertakäyttöisiä? Muutkin saa vastata!
 
Ken guru
[QUOTE="aloittaja";28942705]Kyllä meilläkin tietty vieraille annetaan mutta itse ei kyllä ole koskaan käytetty.

Eikö se ole hankala jatkuvasti niitä laudeliinoja pestä? Vai onko teillä useammat sitten? Vai käytättekö kotona kertakäyttöisiä? Muutkin saa vastata![/QUOTE]

Mä nyt vastaan kuitenkin vielä :rolleyes:. Meillä on useampia peflettejä. Ja pestään aina joka käyttökerran jälkeen. Eikä ole hankalaa.

Onhan niitä kertakäyttöpeflettejäkin.
 
[QUOTE="aloittaja";28942705]

Eikö se ole hankala jatkuvasti niitä laudeliinoja pestä? Vai onko teillä useammat sitten? Vai käytättekö kotona kertakäyttöisiä? Muutkin saa vastata![/QUOTE]

Meillä ei ainakaan tuota mitään ongelmaa. Siinähän se pyörähtää koneessa muiden pyykkien kanssa.
 
"saunahullu"
Laudeliinat, jotka pestään aina saunomisen jälkeen (parit setit, että voidaan vaihtaa aina puhtaat tilalle). Piristävät saunan ilmettä, suojevat lauteita ja pystyy pötköttämään (minä en peffletin päällä mahdu makaamaan). Anoppilassa on laudeliinat JA kertakäyttöpeffletit :p Aikamoista tuhlausta, varsinkin kun saunakin on niin pieni, ettei siihen lauteille edes yksi ihminen mahdu pitkälleen. Meidän saunassa makoilee 2 aikuista sujuvasti.
 
[QUOTE="aloittaja";28942705]
Eikö se ole hankala jatkuvasti niitä laudeliinoja pestä? Vai onko teillä useammat sitten? Vai käytättekö kotona kertakäyttöisiä? Muutkin saa vastata![/QUOTE]

Siinä ne menee muun (pyyhe- ja lakana-)pyykin joukossa, meillä on muutama pitkä laudeliina joka riittää koko lauteen pituudelle (meillä on tosi pieni sauna :D)
 
"näin meillä"
Mä olen ihan pohjoisen peränurkilta - ja käytetään sillon tällöin sellaista pitkää versiota, mitä laitetaan sinne ylälauteelle. Mikäs kumma sen nimi nyt onkaan :D Lapset istuu usein pikkuliinoillaan, ovat sellaista pesuliinakangasta, kai kasvojen pesuun tarkoitettu oikeasti :)
 
"vieras"
Ei saunota joka päivä niin ei niitä laudeliinoja oo työläs pestä. Helpompi se must on ku jynssätä lauteita jatkuvasti. Etkö käytä mitään suojaa edes menkkojen aikaan?

Ja tarkotin, etten ikinä oo ollu saunassa jossa ei olis valmiiks laudeliinaa perheen käyttöön tm. En siis tiedä ketään joka istuisi saunassa paljaalla lauteella.
 

Yhteistyössä