Hakutulokset

  1. M

    ~ Lokakuun lapsoset heinäkuussa ~

    Hei! Kiitos listasta, mitä pitää vauvalle hankkia! itse en oo hankkinut vielä mitään, on ollu niin kiireistä töissä ja muutenkin..... :-/ Mutta hei, oletteko kaikki olleet lääkärintarkastuksessa jo? Mulla oli lääkäriaika viime viikolla, mutta lääkäri tsekkas samat asiat kuin neuvolantäti elikä...
  2. M

    ~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

    Heippistä kaikille ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Itsekin voin liittyä samaan kerhoon, mikä tuntuu hienolta, ku viime ultrasta alkoi se odotusrumba. Rakenneultrassa kaikki näytti olevan hyvin ja pikkuinen oli liikkuvainen. Mulle tuli jostain syystä huono olo siinä ultrassa, kun asento...
  3. M

    ~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

    Kiitos, Branwen - vinkistä! En tosiaan tiedä, onko järkeä maksaa maltaita jostain erikoistyynystä... Tuo peiton myttääminen on hiukka hankalaa, kun meillä yhteinen peitto miehen kanssa (mulla ei ollu kokemusta aiemmin sellaisesta ja vaati kyllä totuttelua!). Nyt on siihen jo tottunut, mutta ehkä...
  4. M

    ~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

    Jännää, miten vaihtelee nuo kaikki kunnittain - sokerirasitukset yms. Mulla on taas kysymys! ;) Tällä kertaa liittyen nukkumiseen... Elikä ainakin mulla jo nyt on vaikeuksia löytää hyvää uniasentoa. Jostain luin, että on olemassa sellaisia tukityynyjä, joihin voi jotenkin "kietoutua" ja sitä...
  5. M

    ~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

    Hei, Niiskuneiti33 ja tervetuloa!! Mäkin olen Helsingistä, LA 5.10 ja kävin juuri toisessa neuvolassa perjantaina. Seuraavaksi sitten ultraan ja sitten neuvolaan taas 7.6.11. Eli ei noita neuvoloita kovin usein näin alussa ole, ehkä riippuu myös kaupunginosasta. Meilläpäin ainakin tuntuu olevan...
  6. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Heippa vaan! Cashmere, olen miettinyt samaa minäkin, että mitä tekisin ensi raskaudessa, menisinkö tutkimuksiin vai en. Meillä lopputulos oli hyvä (ei löytynyt trisomiaa), mutta silti, kuukausi meni odottaessa tuloksia ekasta ultrasta lähtien, kun se kaikki jännitys alkoi niskaturvotuksen...
  7. M

    ~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

    Kiitos, Branwen ja HeMminN, ku muistitte mua!! :-) Ihana saada myös kertoa hyviä uutisia, jotka saapuivat postilla eilen: vauvelilla kaikki kromosomit kunnossa, ei trisomia-riskiä! En vaan vieläkään meinaa tajuta, että nyt ei tarvii sen asian takia jännätä. Huomennahan tuleekin 1 kk ekasta...
  8. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Vauvelilla oli sitä 2,8 mm. Ja kun siihen yhdistää veriseulan tulokset ja ikäni (37 v), niin kutsuhan siitä sitten jatkotutkimuksiin tuli. En tiedä, milloin/onko se turvotus hävinnyt, kun sitä ei ikinä uudestaan mitattu, tai ainakaan ei mulle sanottu mitään. Siellä Sikiötutkimusyksikössä on...
  9. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Hei, astronautti! En osaa ottaa tuohon turvotukseen kantaa sen kummemmin, mutta itsekin sain niskaturvotuksen takia lähetteen jatkotutkimuksiin (vapaaehtoisiin). Olin ensin istukkabiopsiassa, mutta se epäonnistui ja eilen sitten lapsivesipunktiossa. Vaikka molemmilla kerroilla ultrattiin, niin...
  10. M

    ~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

    Voi Sedna, olet ollutkin paljon mielessäni, kun meillä oli samoja juttuja...Ikävää, että sulla kävi noin! Itse olen menossa torstaina nyt sitten siihen lapsivesipunktioon. Tämän viikon olen onneksi saanut lomailla, joten murheet ja odotus on ollut vähän taka-alalla... Olen hengessä mukana...
  11. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Kiitos, Marja, selvennyksestä! Mä itsekseni mietinkin, että mitkä kaikki asiat voi sitä turvotusta aiheuttaa... En sitä tajunnu kysyä ke, ku olin siellä sairaalassa. Mietin myös sitä, että voiko se lapsivesipunktiokin mennä pieleen... Eipä kai?
  12. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Kiitos kaikille tsempistä ja infosta! Tosiaan kävi niin, että olin istukkanäytteessä, mutta ei saatu tarpeeksi soluja, jotenka nyt sitten odotetaan viikkoon 15 ja lapsivesinäytettä. Ei kivaa yhtään!!! Riskiluku 1:15.....
  13. M

    ~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

    Niinpä... Täällä ei ollu pikatesteistä puhetta, sanoivat kyllä että maksimissaan menee sen viikon. Mutta lähellä pääsiäistä ollaan anyway. :-( Toivottavasti edes se lapsivesipunktio onnistuu, siinä kai ei voi epäonnstua, kun se osuminen ei ole niin tarkkaa....? Miksi Anti-D-piikki pistetään...
  14. M

    ~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

    Pikkuliisiille voimia minunkin puolestani!!!! Mun sairaalareissu ei sujunut toivotulla tavalla. Halusin istukkatutkimuksen ja se tehtiinkin, mutta valitettavasti lääkäri ei saanut tarpeeksi soluja istukan sijainnin takia eikä halunnut pistää toistamiseen. Näin ollen, seuraava aika on viikolla...
  15. M

    ~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

    Okei, mä tänne etelään Naistenklinikalle... Sama juttu, stressaa kyllä. Mäkin ajattelin, että ultra ja seula on ihan "läpihuutojuttu", mutta näköjään sitten ei. :-( Ei auta ku odotella vaan ja toivoa parasta molemmille!! Saatko miehesi mukaan? Munkin mies on just sattumalta vielä matkoilla...
  16. M

    ~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

    Tsemppiä sullekin, Sedna! Mihin sairaalaan olet menossa?
  17. M

    ~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

    Kiitos kaikille tsempistä! En ole saanut mitään riskilukua... sekin vähän mietityttää. No, ehkä sekin selviää huomenna! Harmittaa vaan olla taas puoli päivää pois töistä, mutta ei auta sekään. En viitsi vielä pomolle kertoa mitään mistään. Ehkä olen sitten feikisti sairas, ei oikein voi muutakaan.
  18. M

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    No niin, täälläkin tuli kutsu jatkotutkimuksiin. Menen onneksi jo huomenna, niin ei tarvitse jännittää sitä kovin kauaa. Niskaturvotusta oli 2,8 mm ja ikää itsellä jo 37 v... Naistenklinikalle menen. Alussa siellä on kuulemma joku keskustelu. Mitä siellä käydään läpi? Onko sen jälkeen joka...
  19. M

    ~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

    No niin... Tulipas sitten kutsu jatkotutkimuksiin np-ultran perusteella. Tai siis verikokeiden tuloksiin yhdistettynä... Menen jo huomenna, joten ehkä sitten selviää jotain. Täytyy sanoa, että ymmärränkin sellaisia, jotka ei näitä tutkimuksia halua. Aika stressavaa on....
  20. M

    ~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

    Heippa! Turvotusta oli 2,8 mm... Eli musta aika paljon!! Odotan jo innokkaasti verikokeen tuloksia, että jotain selviäis.. Kun olen näitä lukenut, niin tuntuu, että kaikilla on 1+jotain mm... Kesäloma: mietin, että jos pitäisin elokuussa, niin alottaisin mammiksen siinä sitten saman tien...

Yhteistyössä