Hei taas!
kolmenmutsi: Ootko kokeillut jo maitohappobakteereita? Mulla on maha pysynyt toiminnassa niiden avulla tässä raskaudessa. Esikoisesta jouduin käyttämään aina kuuriluontoisesti laktuloosia, kun ei muuten meinannut suoli toimia lainkaan.
Väsymys on tuttua myös täällä. Öisin on ollut niin tajuttoman kuuma, että unenlaatu on kärsinyt ihan hirveästi! Lisäksi nyt on ollut taas kauhean kiireistä, viikonloppu meni ystävän polttareissa ja nyt asustellaan viikon verran anoppilassa, kun poika on siellä päivät hoidossa. Käydään sieltä miehen kanssa töissä kaupungissa ja työmatkoihin menee n. tunti päivässä. Tuntuu, että lepoaika jää töiden jälkeen tosi lyhyeksi, kun pitääkin jo mennä nukkumaan ja sitten taas herätä aamulla aikaisin töihin.
Miehen menot on meillä lähinnä harrastukseen liittyviä. Pelaa salibandya joukkueessa, ja vaikka virallisesti liiga on nyt kesätauolla, on heillä jonkinlainen kesäliiga meneillään ja siellä on pelejä ehkä kerran viikossa. Muuten ei kyllä juurikaan käy kaupungilla, mieluummin viettää aikaa perheen kesken. Aika tasaisesti pyrimme jakamaan vapaa-aikaa niin, että molemmilla on omia menoja, mutta myös ihan vaan minun ja miehen yhteistä aikaa.
Branwen: Täällä myös samanlainen hyrrä mahassa!
Toissa päivänä tunsin selvät kuperkeikat, ensin tyyppi oli pää alaspäin ja hetkessä vaihtoi asentoa päinvastoin. Potkuja tulee välillä kylkiin, välillä ihan ylös mahaan. Inhottavinta on, kun tyyppi monottaa suoraan kohdunsuulle! :kieh:
Myrtille: Mullekin on tullut murrosiässä paljon raskausarpia, mutta esikoisesta ei tullut yhtään. En edes rasvaillut mahaa tai lantionseutua mitenkään. En tiedä, voiko kudostyyppi muuttua iän myötä jotenkin. Enemmän kuitenkin uskon kudostyypin vaikuttavan taipumukseen saada raskausarpia kuin rasvauksen.
ON: Flunssa muuttui viime viikolla ärhäkäksi poskiontelontulehdukseksi. Hain perjantaina antibiootit, mutta edelleen on aika tukkoinen olo ja ääni on poissa.
Viikonloppuna olisi ystävän häät, joissa olen luvannut toimia seremoniamestarina ja pitää puheen. Taitaa kyllä ainakin puhe jäädä lyhkäiseksi, en minä tällä äänellä kehtaa raakkua 120 vieraan edessä pakollista maljankohottamista pidempään.
Perjantaina kävin myös sokerirasituksessa ja eilen sain lääkärineuvolassa tulokset. Arvot olivat ihan hyvät edelleen. Myöskään kohdunsuulla ei ollut tapahtunut muutoksia, ja itseasiassa supistelut ja kivut ovat jääneet lähes kokonaan pois. En tiedä, voiko johtua siitä, etten ole enää reiluun viikkoon käyttänyt äitiysfarkkuja, vai vaikuttaako keventynyt työtahti. Sf-mitta oli 22,5, menee edelleen alakäyrällä. Painoa sen sijaan on tullut taas reilusti, mutta edelleenkään en mitään negatiivista kommenttia saanut.
Me ostimme asunnon!
Kyseessä on meidän ensimmäinen omistusasunto. Muuttamaan päästään elo-syyskuussa, riippuen vähän, koska sisätyöt saadaan valmiiksi. Kyseessä on siis aivan uusi paritaloasunto, saamme itse valita pintamateriaalit sisätiloihin. Nyt sitten pitäisi alkaa käydä läpi kämppää vähän sillä silmällä ja pakkailla pikkuhiljaa tavaroita. Hieman sisäisesti kirosin, että eikö me olla mitään opittu? Muutettiin nimittäin edellisenkin kerran tasan kuukautta ennen laskettua aikaa...
-Pantsu ja typy rv 27+1