Hakutulokset

  1. P

    Sektio-kokemuksia

    Sektio oli suunniteltu. Aamulla sairaalaan, josa alettiin valmistelut. Saliin kun päästiin, laitettiin epiduraali- ja spinaalipuudutteet. Alkuvalmisteluissa meni eniten aikaa. Isä sai olla vieressä koko operaation ajan. Kun leikkaus lopulta alkoi, se ei tuntunut miltään. Tunsin toki tönimistä ja...
  2. P

    En tunne tätä vauvaa kohtaan mitään, nyt sen myönnän

    Melkeinpä juuri näin. Olkoonkin, että esikoista odottaessa mä kyllä olin ihan rakastunut vauvaan jo tämän sikiöaikoina, vaikka raskaanaoloa vihasinkin, mutta kakkosta odottaessa ei oikein jaksanut innostua vauvalle jutustelusta tai muusta. Toki huomaamattaan silitteli vatsaa ja jutteli tulevasta...
  3. P

    6 vuotta parisuhteessa, meninpä sitten rakastumaan toiseen...

    Ei, vielä. Kuten sanoin, joskus vaihtamalla paranee ja sitähän ei tiedä, jos ei vaihda :) Seuraava kaveri voi olla just Se elämän rakkaus. On myös mahdollisuus, että se ei ole, ja 3-6 vuoden päästä aloittaja huomaa jälleen olevansa samassa pisteessä, ihastuneena johonkuhun, joka on varmasti...
  4. P

    6 vuotta parisuhteessa, meninpä sitten rakastumaan toiseen...

    Kaikkihan on kiinni siitä mitä haluaa. Jos haluaa pysyvää ja pitkää parisuhdetta, se ei onnistu, jos siihen ei panosta. Kyllästyminen, arkistuminen ja jonkinlainen tasapaksuus tulee josaain vaiheessa eteen kaikki suhteissa, ennemmin tai myöhemmin. Olet nykyisen miehesikin kanssa tuntenut niitä...
  5. P

    Sattuuko synnytys?

    Vahinkoraskaustilanteessa sulla lienee muitakin perusteita lapsen pitämiselle, kuin että synnytys ei satu? Esim. että haluat kasvattaa jälkeläistä. Synnytys sattuu, mitä sitä kieltämään, mutta se on vasta alkusoittoa verrattuna siihen, mitä sinulla on edessä lapsen kanssa. Tarkotan, vaikka...
  6. P

    Te jotka ette juo, miten vietätte viikonloppunne?

    Alkoholilla saavutettu "rentoutustila" ei todella rentouta kehoasi lainkaan, päinvastoin. Se on ylimääräinen stressi ja raiste, minkä vuoksi työviikkokin voi tuntua raskaammalta ja kierre on valmis. Muutama olut harvakseltaan nautittuna ei vielä ketään tapa, mutta viikottainen sikspäkkien...
  7. P

    Otin mun 3- ja 4-vuotiaat pois päiväkodista..

    Hmm, ei kai niitä lapsia ole tarkoituskaan viihdyttää koko aikaa? Juuri vapaa leikki ja ajoittainen tylsistyminen herättävät lapsen luovuuden parhaiten, kuin jatkuva ohjattu toiminta. Tietysti ohjatulla toiminnalla ja vertaisilla on merkityksensä ja paikkansa lapsen elämässä, mutta on kyllä ihan...
  8. P

    Tyttö 16v - Mahdollisesti raskaana!

    Jos ei ole valmis ostamaan ehkäisyä nolostelun vuoksi, ei ole valmis kyllä seksiinkään, mielestäni. Sen verran pitää olla häpyä, että kehtaa kondomit ostaa tai varata lääkärille aikaa pillereitä varten, jos kerran kokee seksiinkin olevansa valmis. Se on sitä kypsyyttä. Siittiöt voivat elää...
  9. P

    missä olit ja mitä teit 27v sitten?

    Olin 4,5kk ikäinen vauva. Ei hirveästi muistoja tuolta ajalta :D
  10. P

    Luonnonmukainen synnytys -kokemuksia?

    ammuli, kokemuksesi muistuttaa paljon omaani. Ei puhettakaan siitä, että olisi ohjattu tai tuettu muunlaiseen kivunlievitykseen, kuin siihen epiduraaliin. Käskettiin vain nukkumaan. Nukkua en kuitenkaan voinut (nukahtamislääkkeestä huolimatta, joka kyllä muuten haittasi huomattavasti supistusten...
  11. P

    Miksi viette kipeän lapsen päiväkotiin?

    Yleiskunnon mukaan, minusta. Kuum,eista lasta ei viedä hoitoon, ei myökään oksentelevaa lasta, jos on esim. edellisyönä oksentanut. Mutta vuotava nenä ei vielä ole kovin hyvä syy olla viemättä lasta hoitoon, jos lapsen yleisvointi on hyvä, lapsi on virkeä, leikkii ja touhuaa normaalisti. Sen...
  12. P

    Luonnonmukainen synnytys -kokemuksia?

    Omppulimu, niinhän se kuulostaa. Ja niinhän se olikin. Pitkään kyllä syytin itseäni tuosta ja syytän vähän edelleenkin, koska en uskaltanut yhtään pistää hanttiin, vaan kiltisti hyväksyin sen, mitä ammattilainen sanoi. Mutta jospa sitä nyt olisi vähän viisaampi ja rohkeampi ja osaisi vaatia...
  13. P

    Luonnonmukainen synnytys -kokemuksia?

    Mä en kokenut, että olsiin epäonnistunut, kun lopulta otin epiduraalin, vaikka olisin halunnut luomun synnytyksen. Se, mihin mä olin kovin pettynyt, oli henkilökunnan toiminta sekä oma passiivisuuteni synnytyksen aikana. Koska synnytys eteni miten eteni, epiduraali oli siinä vaiheessa ihan...
  14. P

    Omakohtaisia kokemuksia sektiossa tapahtuneista komplikaatioista ja ongelmista

    Järkyttäviä komplikaatioita sektiosta ihmisillä. Omat sektiokomplikaatiot liittyivät vain puudutteisiin, itse leikkaus sujui hyvin. Suunnitellussa sektiossa (aamulla) sain sekä epiduraali- että spinaalipuudutukset ja ne veivät tunnon niin hyvin, että en vielä illallakaan tuntenut jalkoja...
  15. P

    Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

    suski90, ei tuosta sinun testisi tuloksesta ole epäilystäkään! Onnea :heart: Mä oon viime aikoina vain taustaillut tässä ketjussa ja taustailen varmaan jatkossakin. Paljon onnea plussanmetsästykseen kaikille!
  16. P

    Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

    Dyra, oon seurannut sun testailuasi, mutta mun silmään ei yhdessäkään testissä ole ollut viivan viivaa :( Olen tietysti yrittänyt käännellä ja väännellä läppärin näyttöä, mutta ei, en silti ole onnistunut näkemään mitään.
  17. P

    3kk Vauva lakkasi nukkumasta päiväunia

    Eivät kaikki vauvat nuku pitkiä päiväunia, mutta aivan hyvin voi olla vain vaihe tai hammas tulossa. Käytät koiria lenkillä yksin ja isä on vauvan kanssa, silloin kun isä on kotona. Kotityöt voitte varmaan jakaa miehen kanssa, vai onko hän täysin liikuntakyvytön ennen leikkausta?
  18. P

    Kuvia plussatesteistä

    Tsirbu no höh :( Kiva kuulla, että olet kuitenkin hyvillä mielin liikenteessä! Aurinkoa päiviisi! :flower:
  19. P

    Kuvia plussatesteistä

    ONNEA PLUSSANNEILLE! :heart: Täällä alkoivat sitten menkat, vaikka r-oireita kyllä olisi ollut. Mutta toisaalta menkatkaan eivät ole huono juttu, sillä pelkäsin vähän, että tuleeko taas vuoden ja kahden kuukauden mittainen kierto, niinkuin edellinen :| Että onneksi keho tuntuisi taas...
  20. P

    Kuvia plussatesteistä

    Tsirbu täällä peukut pystyssä :)

Yhteistyössä