Te jotka ette juo, miten vietätte viikonloppunne?

  • Viestiketjun aloittaja koikoi
  • Ensimmäinen viesti
koikoi
Niin, siinäpä se tuli. Itselläni on tapana, (huonona sellaisena), juoda se sikspäkki pe tai la, joskus jopa molempina iltoina rentoutuakseni raskaasta työviikosta. En oikein osaa irrottautua tavasta, vaikka koko viikonloppu sujuukin sitten sellaisessa pienessä kankkusessa, väsyneenä ja nuupahtaneena. Mitä te jotka ette juo teette rentoutuaksenne? Oletteko aina ilman niitä saunaoluita, vai juotteko kuitenkin joskus? Miten vietätte viikonlopun? Kaipaisin kovasti vinkkejä kaikkeen mielekkääseen tekemiseen, jotta saisin tämän typerän tavan lopetettua ja korvattua kaikella mukavalla puuhailulla.
 
wefwef
Jos mä olen yksin, niin tulee otettua muutama ja mentyä baariin.
Mutta jos on vaikka duunia tai muuta tekemistä, niin käyn uimassa, lenkillä tai vaikka leffassa, saatan tehdä palapeliä tai katsella telkkaria, lukea, olla netissä ja chattailla ihmisten kanssa.

Kun mä olen parisuhteessa, en juo, eli mulle tuo ryyppääminen tulee kuvioon kun en jaksa olla aina yksin.
 
..
Pyörin netissä ja pelaillen tietokoneella. Lauantaina usein shoppaillaan ja viikonloppu sopii myös ulkoiluun.

Juon toisinaan oluen tai pari, mutta siihen se yleensä jää. Liiasta oluenjuonnista saa juosta koko ajan vessassa. Punkusta mulle tulee helposti näköhäiriöitä (sahanlaitakuviot silmissä). Kirkkaita en osaa muuten vaan käyttää.
 
Land(e)
Kotoilua ja näin talvella jäällä liikkumista. Luen, töllään teeveetä. Sunnuntaiaamujen traditio on se että luetaan ukon kanssa pari tuntia lehtiä ;D. Joo, ja saunotaan, tietysti. Naapurikaupungissa ehkä poiketaan kylästelemässä vanhempieni luona tai poiketaan jonkun tuttavaperheen luona. Kesällä elämä on vähän aktiivisempaa kuin tähän aikaan vuodesta.... Nyt enimmäkseen ollaan vaan... Juomiset rajoittuu korkeintaan kahteen pieneen oluttölkkiin, ei yleensä sitäkään...
 
Teen kaikkea mistä pidän, jos haluan rentoutua. Käsityöt, kirppiksillä käynti, hyvä ruoka jne. Ok, mulla on tylsän kuuloinen elämä (ite kyllä tykkään), mutta voihan tilalle laittaa vaikka mitä ekstremeä jos tahtoo.

Mitään saunaoluita en harrasta, ehkä kaksi kertaa vuodessa voin ottaa muutaman jos pääsen ilman lapsia jonnekin. Mulla tulee alkoholista yleensä vain väsynyt ja pöhnäinen olo, niin en oikein osaa ajatella että sitä huvikseen joisi.
Vapaapäivinä on ihanaa herätä virkeänä ja hyvinvoivana, jaksaa touhuta sitä kaikkea mistä pitää ja ajatus kulkee. Uni on laadukasta ja virkistävää. Silloin nauttii elämästä minusta ihan eri tavalla :)

Mieti kaikkea mitä olet halunnut tehdä, ja ryhdy toimeen!
 
"sasa"
Ulkoilua ja touhuamista ipanan kanssa, harrasteauton rakentamista tallissa, valokuvausta, netissä roikkumista, pihahommia, lukemista. Eipä kummempaa. Saunassa yksi juoma, ei koskaan enempää. Eikä maailma kaadu vaikka juomat unohtuisi ostaa, sitten saunotaan mehulinjalla.
 
"mie"
harrastan vaikka mitä liikuntaa, kokkaan (myös pakosta, kun iso perhe), siivousta tietysti pakosta, saunotaan (joskus 1 saunakalja, mutta yleensä vissyä), käydään lasten kans laskettelemassa, luistelemassa, hiihtämässä, sitten oon vaikka tällä palstalla :) ... joskus lähetään tyttökamujen kanssa vaikka kylpylään, laskettelemaan tai vaikka johonkin kaupunkiin teatteriin, leffaan, shoppailemaan..
 
Perjantaisin teen yleensä töistä ja kaupasta tultua kunnon apinanraivosiivouksen, sitten jotakin herkkuruokaa, muita herkkuja ja loppu ilta öllöttelyä ja nauttimista alkaneesta viikonlopusta ja siististä kodista.:heart:
Lauantaisin pyrin käymään kunnon pitkällä lenkillä koiran kanssa ja muutenkin ulkoillaan lasten kanssa, hyvää ruokaa, käydään jossakin esim vaikka shoppailemassa tmv,,
Sunnuntaisin taas siivoilua ja valmistautumista alkavaan työviikkoon, ehkä vähän koulutuksesta saatuja läksyjä jne jne rauhoittumista.
 
Meillä menee viikonloput kotihommissa. Aamuisin herätään aamun aikana, muksu kyl pitää siitä huolen, et päästään sängystä ylös. Sit tehdään kaikkea sitä, mitä ei arkena ehditä. Kyläillään, puuhataan pihalla ja iltaisin katsotaan aikuisten kesken jotain leffoja tai tallennuksia.
Mut voishan tässä tehdä jotain "jännempääkin".
 
Lasken fysiikkaa ja kemiaa sekä pänttään biologiaa. Sivussa pesen pyykkiä ja siivoilen. Väsyttää jo, niin ei todellakaan tee mieli juopotella. Ja koska huomiselle on niin paljon hommia, niin haluan herätä ajoissa ja virkeänä, enkä kankkusessa. Käydään huomenna lasten kanssa luistelemassa, laskemassa mäkeä ja jos vaikka koiran kanssa juoksemassa, ja vielä jos olisi niin reipas ja heiluttelisi kahvakuulaakin. Itsestä tuntuu, että viikonloppu menisi ihan hukkaan, jos kankkusessa venyisin.
 
Mies ei juo oikeastaan ikinä. Meillä ei kotona juoda koskaan. Mä otan pikkujouluissa muutaman.
Lentokoneessa tilataan viinilasillet yleensä. Sellainen perinne :)

Me ollaan aika urheilullinen perhe. Miehellä ja pojalla on usein viikonloppuna peli. Pelaavat jalkapalloa molemmat. Muuten ulkoillaan ja liikutaan paljon. Hiihtoa, pyöräilyä, retkeilyä, luistelua, uintia tms.

Reissataan paljon ja saatetaan lähteä viikonlopuksi kylpylään, Helsinkiin tai vaikka Rovaniemelle. Muutaman kerran vuodessa ulkomaille.

Leffassa, teatterissa ja museoissa käydään paljon ja ihan sitten jos on jotakin lasten tapahtumia. Lapsen kanssa on kiva käydä hoplopissa tms.

Usein kutsutaan vieraita tai käydään kylällä itse.

Shoppailua ja kaupungilla kiertelyä tai joskus menee esim. kotitöiden parissa viikonloppu.
 
"mies"
Luen, kirjoitan, maalaan, piirrän, teen puutöitä, entisöin, kiertelen museoita, istutan kasviksia, autan vanhuksia, harrastan liikuntaa, kalastan, poimin marjoja, nautin luonnosta, tutkin arkkitehtuuria, täytän ristikoita, pelaan biljardia, neulon, teen ajan kanssa ruokaa, katson elokuvia, fiilistelelen 8-bittisen nintendon pelejä pelatessa, kiertelen divareita ja huutokauppoja, teen musiikkia, kerään metsästä kukkia, nautin ystävien seurasta...... ja niin edespäin.

Alkoholia en tarvitse, en siihen että on hauskaa, en siihen että vituttaa, enkä siihen että pitäisi rentoutua. Minulla on siihen muut keinoni. Nautin elämästä.
 
Alkoholilla saavutettu "rentoutustila" ei todella rentouta kehoasi lainkaan, päinvastoin. Se on ylimääräinen stressi ja raiste, minkä vuoksi työviikkokin voi tuntua raskaammalta ja kierre on valmis. Muutama olut harvakseltaan nautittuna ei vielä ketään tapa, mutta viikottainen sikspäkkien juominen kyllä haittaa.

Elätkö yksin, vai suhteessa? Onko sinulla perhettä?

Yksineläjä: nauti hiljaisuudesta. Käy saunassa, mutta juo vain alkoholitonta saunan jälkeen. Vuokraa leffa tai kaksi. Lue pitkästä aikaa jokin hyvä kirja. Mene hiihtämään ja herkuttele sen päälle lempiruoallasi. Tapaa ystäviäsi vaikkapa lautapeli-illan merkeissä. Mene pilkille.

Suhteessa eläjä: laittakaa yhdessä hyvää ruokaa, muistakaa myös jälkkäri ;) Tai menkää ulos syömään. Varatkaa hotelli vaikka ihan omasta kaupungista ja menkää nauttimaan yhdessäolosta. Käykää elokuvissa. Kutsukaa ystäviänne kylään ja pitäkää vanhanaikaiset lettukestit. Menkää keikoille tai konsertteihin. Menkää teatteriin.

Perheellinen: käykää lasten kanssa uimassa ja sen jälkeen hakekaa pitsat. Lasten mentyä nukkumaan istut sohvalle puolison kanssa, katsotte tarkoin valitun hyvän elokuvan kera pienen napostelun ja kuuman kaakaon. Eikä tässäkään tapauksessa jälkkäriä sovi unohtaa.

Lähtekää talviretkelle. Varatkaa mukaan makkaroita, lämmintä kaakaota, pullat ja hyvää mieltä.

Yllätyt, miten paljon enemmän tuollainen rauhallinen ja leppoisa toiminta rentouttaa ihmistä, kuin oluen kittaaminen. Lopulta et sitä olutta edes kaipaa, kun huomaat, miten paljon enemmän nautit vaikka siitä kirjan lukemisesta ja parista palasta suklaata kaverina :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jätkä
"Nisu"
Lasten kanssa leivotaan, askarrellaan, pelataan, maalataan, leikitään, käydään uimahallissa jne.
Ulkoillaan viikonloppuna paljon. Useni hiihtämään talvella ja kesällä pyöräilyä.
Tai sitten touhotetaan ihan omassa kotipihassa.

Tykätään myös käydä museoissa, teatterissa, elokuvissa, konserteissa, hoplopissa yms.

Jos yksikn olen, niin mä käyn shoppailemassa, jumpassa, juoksemassa, tapaan kavereita, soitan maratonpuheluita ystäville, luen kirjoja, kokkaan, siivoan, katon telkkaria, pelaan koneella, teen käsitöitä yms.
 
"Netta"
Meillä käy paljon vieraita. Meillä on viikonloppuisin aina vieraita tai sitten me mennään kylään.
Pelataan ja ulkoillaan porukalla. Aika usein kokkailaankin.

Yksikseni tykkään lukea, lenkkeillä, surffailla netissä yms.
 
No meillä ei viikonloppu yleensä tunnu viikonlopulta, kun mies ja kaverit sekä sukulaiset on aina töissä viikonloppuisin :D Yleensä tehdään jotain hyvää ruokaa, käydään leffassa, laiskotellaan, opiskellaan ja ei-siivota! Tai sitten tehdään se suursiivous yhdessä :D
 
"vieras"
En ymmärrä niitä ihmisiä jotka vetävät viikonloput pään täyteen ja makoilevat krapuloissaan seuraavaan työpäivään asti, sitten kärvistellään töissä kunnes saa taas vetää pään täyteen ja makoilla krapuloissaan.

Kertoo ihmisestä yhtä sun toista.

Eikö kannattaisi käyttää ne vapaapäivät oikeasti mielekkääseen tekemiseen.
 
oho
[QUOTE="mies";28133876]Luen, kirjoitan, maalaan, piirrän, teen puutöitä, entisöin, kiertelen museoita, istutan kasviksia, autan vanhuksia, harrastan liikuntaa, kalastan, poimin marjoja, nautin luonnosta, tutkin arkkitehtuuria, täytän ristikoita, pelaan biljardia, neulon, teen ajan kanssa ruokaa, katson elokuvia, fiilistelelen 8-bittisen nintendon pelejä pelatessa, kiertelen divareita ja huutokauppoja, teen musiikkia, kerään metsästä kukkia, nautin ystävien seurasta...... ja niin edespäin.

Alkoholia en tarvitse, en siihen että on hauskaa, en siihen että vituttaa, enkä siihen että pitäisi rentoutua. Minulla on siihen muut keinoni. Nautin elämästä.[/QUOTE]

Siinä on ihminen mun makuun. Veti jalat veteläksi! :LOL:
Oletko sinkku...? :whistle:
 
höhö??
[QUOTE="vieras";28133986]En ymmärrä niitä ihmisiä jotka vetävät viikonloput pään täyteen ja makoilevat krapuloissaan seuraavaan työpäivään asti, sitten kärvistellään töissä kunnes saa taas vetää pään täyteen ja makoilla krapuloissaan.

Kertoo ihmisestä yhtä sun toista.

Eikö kannattaisi käyttää ne vapaapäivät oikeasti mielekkääseen tekemiseen.[/QUOTE]

Öö, ja liittyi aiheeseen....?
 

Yhteistyössä