Te jotka ette juo, miten vietätte viikonloppunne?

  • Viestiketjun aloittaja koikoi
  • Ensimmäinen viesti
Ompelen/saumuroin, tuo rentouttaa ja mieli kevenee heti. Toi on myös mun rakkain harrastus ja oikein sydämen asia :). Eli, olen pukuompelija ja nautin omaan alaani liittyvistä hommista. Ne poistaa mun mielestäni kaikki ikävät asiat, en ajattele mitään silloin ja mun mieli lepää kun ompelen/saumuroin. Eli olen todella rentoutunut kun olen hommani tehnyt ja nautin siitä tunteesta paljon. Alkoholi tota tunnetta ei saa aikaan ja ei vaan satu olemaan mun juttuni toi ryyppääminen.
Maalaan tyttären kanssa, ulkoillaan, nautitaan perheenä yhteisestä ajasta ilman kiirettä ja aikasia herästyksiä. Luen kirjoja, istun koneella, olen mieheni kainalossa jne. kaikkee ihanaa. Teen kotitöitä, teen ruokaa ja välillä leivon.
 
"Viima"
Mä otan yhden. Katotaan telkasta leffaa ja sit nukkumaan. Päivät noin muuten menee lapsen kansaa mut pe tai la ilta tulee otettua se yks kun lapsi mennyt nukkuun. Jos ei kaupadta osta kuin yhden ni enempää ei voi juoda.
 
"vieras"
[QUOTE="Viima";28134147]Mä otan yhden. Katotaan telkasta leffaa ja sit nukkumaan. Päivät noin muuten menee lapsen kansaa mut pe tai la ilta tulee otettua se yks kun lapsi mennyt nukkuun. Jos ei kaupadta osta kuin yhden ni enempää ei voi juoda.[/QUOTE]

Onko lapsen kansa, lapin kansa-lehden sisarjulkaisu?
 
Mä siis en ole absolutisti ja juon kyllä, mutta n. kerran 1-2 kuukaudessa joten kyllähän siihen mahtuu enemmän selviä viikonloppuja. Aiemmin kyllä tuli juotua joka viikonloppu. Siis joskus muutama vuosi sitten.

Nautin ihan vaan kotosalla olosta. Viikonloput toisaalta ei merkkaa mulle mitään sen kummallisempaa, koska olen vuorotyössä ja viikonloppunakin on usein töitä. Huomennakin on iltavuoro. Tosin sunnuntai vapaa. Ihan tavallista elämää siis vietetään viikonloppusin :)
 
Mä ainakin saan vapaapäivät kulumaan lasten kanssa yleensä ihan mukavasti, ohjelmaa tuntuu välillä olevan vähän liikaakin. Meillä lapset menee yleensä aikasin nukkumaan, niin itelle jää aikaa vaan olla. Yleensä notkun netissä, kuuntelen musiikkia tai kattelen telkkaa/leffoja. Ja viikonloppusin pyrin aina saunomaan yksin, kuten nytkin oon menossa saunaan.

Nuorempana notkuin paljon baareissa viikonloppusin ja tuntu, ettei osaa muuta tehdäkään. Sitten tuli vaan täys kyllästyminen ja nykyään käyn harvoin viihteellä, yleensä sillonkin selvinpäin. Selvinpäin on vaan mun mielestä mukavampaa.

Ensin kun alko elään elämää baarikuvioiden ulkopuolella, tuntu tosi yksinäiseltä, kun kaikki kaverit puhu vaan viikonlopun kännireissuistaan. Pikkuhiljaa löysi kaltaisiaan kavereita ja oon niin onnellinen, ettei enää tarvi riekkua yöelämässä jatkuvasti tai kännäillä, vaan ihan tällänen peruselämä riittää. Rentoutumiskeinoja kyllä keksii, kokeilemalla löytää oman juttunsa. Ja ihan perusrentoutumistakin kannattaa harjotella, maata vaikka lattialla ja hengittää syvään ja rauhoittua.
 
Nuorempana notkuin paljon baareissa viikonloppusin ja tuntu, ettei osaa muuta tehdäkään. Sitten tuli vaan täys kyllästyminen ja nykyään käyn harvoin viihteellä, yleensä sillonkin selvinpäin. Selvinpäin on vaan mun mielestä mukavampaa.
Mulle on tullut baarikyllästyminen kanssa, viimeks tainnut käydä marraskuussa. Mieluummin sitten vaikka kavereiden kanssa kotosalla ottaa, ruokaa ja pelejä jne.
 
"vieras"
Me ei miehen kanssa juoda ollenkaan. Viikonloput menee lasten kanssa puuhaillessa, ulkoillen, kyläillessä, saunoessa, urheillessa (käydään miehen kanssa vuorotellen omissa urheiluharrastuksissamme), kotitöitä tehden, elokuvia katsellen...

Mun mielestä olisi ihan kamalaa tuhlausta maata puolet viikonlopusta krapuloissaan...
 
aamuvirkee
huomenna käydään pojan kanssa varmaan ruokakaupassa ja ehkä mun vanhemmillani. sunnuntaina ulkoillaan enemmän ja siivoillaan. maanantainkin olen vielä vapaalla, mutta taidetaan pojan kanssa vaan notkua kotona ja puistossa.

miten lapsiperheissä on edes mahdollista ryystää joka viikonloppu? jos välittää yhtään siitä lapsesta.
 
"yyhoo"
Perjantai-ilta menee kyllä yleensä työviikon jälkeen pelkäksi laiskotteluksi. Muuten tehdään lapsen kanssa mitä mieleen tulee + tietty niitä isompia kotihommia, mitä ei aina jaksa töitten jälkeen aloittaa. Ja kun tästä kevät sulattaa maan, niin taas on tuolla pihallakin kaikkea pöyhimistä, joten kyllä siellä stressit häipyy, kun saa oikein kuoputtaa... ;) Niin ja kun tulee palstalle, niin saa ne aivotkin usein jättää tuonne työkassiin... :whistle: Eli kolmisen vuotta jo absolutismia takana ja vielä ainakin suurin piirtein järjissään. :D Joten todistettu on, että ilman alkoakin saa itsensä nollattua.
 
"..."
Jo sun kysymyksesi on todella oireellinen.... Ja ilmeisesti sulla ei ole lapsia? Tai jaat heidät vuoroviikoin?

Meillä otetaan nolla/yksi/kaksi lasillista, kun lapsi on mennyt nukkumaan. Joskus toinen on ulkona kavereidensa kanssa juhlimassa ja toinen kotona lapsen kanssa. Joskus ollaan iltamenossa yhdessä ja isovanhemmat katsoo lasta. Joskus katsotaan leffaa, ollaan kylässä tai meillä on kavereita, luetaan, ollaan netissä, jutellaan, mennään ajoissa nukkumaan, tehdään ruokaa, nautitaan ruoasta ja hiljaisesta kahdenkeskisestä ajasta..mitä vain.

Kyllä meillä juodaan, mutta ei se viikonloppu rakennu juomisen ympärille. Osa viikonlopuista menee ilman alkoolia, mutta ilman juhliakin se kuuluu meillä usein yhteisiin illallisiin.
 
Ulkoillaan paljon omalla pihalla, tai lähetään luistelemaan, pulkkamäkeen, rötväillään, katotaan joku koko perheen leffa, shoppaillaan, käydään koko perhe syömässä.
Mennään mummujen&sukulaisten luo kylään..jne..kaikkea mahdollista, ei todellakaan tarvita kumpikaan tippaakaan alkoholia mihinkään rentoutumiseen?
Mun mielestä toi sanonta on vaan tekosyy sille mielihalulle käyttää alkoholia ja humaltua? Niitä akkuja voi ladata muutoinkin kuin juomalla!!:)
 
"..."
Hmmm....mä vastasin vain iltojen osalta, kun eipä tullut mieleenkään, että juominen vaikuttaisi päivän ohjelmaan. Viikonloppuna tai arkena. No okei,jos on ollut kunnon bileet, niin ehkä seuraava päivä menee vähän väsyneissä merkeissä ;)
 
Lasten mentyä nukkumaan en tee mitään erikoista: luen, kirjoitan työsähköposteja, surffailen netissä, katson telkkaria / leffaa ja satunnaisesti käyn kävelyllä kaverin kanssa.
Kuulostaa mun viikonlopuilta... Nyt olen aktiivisesti yrittänyt olla menemättä työsähköpostiin viikonloppuisin... ja pyhittää viikonloput vain perheelle ja lepäämiselle.
Joskus kyllä saatan juoda lasillisen viiniä tai tölkin siideriä samalla kun katson leffaa/tv:tä. Mutta huom ei joka ilta, ei edes joka viikonloppu.
 
"Heli"
Perheen ja erityisesti lasten kanssa löytyy touhua ja tekemistä enemmän kuin ehtii tekemään.

Jos olen yksin, niin luen, surffailen netissä, teen rästitöitä (niitä riittää), käyn ulkoilemassa, saatan lähteä tanssimaan, siivoan, leikin kissojen kanssa, nukun päiväunet jne.
 
"vieras"
Niin, siinäpä se tuli. Itselläni on tapana, (huonona sellaisena), juoda se sikspäkki pe tai la, joskus jopa molempina iltoina rentoutuakseni raskaasta työviikosta. En oikein osaa irrottautua tavasta, vaikka koko viikonloppu sujuukin sitten sellaisessa pienessä kankkusessa, väsyneenä ja nuupahtaneena. Mitä te jotka ette juo teette rentoutuaksenne? Oletteko aina ilman niitä saunaoluita, vai juotteko kuitenkin joskus? Miten vietätte viikonlopun? Kaipaisin kovasti vinkkejä kaikkeen mielekkääseen tekemiseen, jotta saisin tämän typerän tavan lopetettua ja korvattua kaikella mukavalla puuhailulla.
raamattu!
 
Perheen kanssa, juomaksi limpparia ja perjantaisin on herkkuilta.
Nyt kun valtaosa pesueesta on reissussa, niin istun koneella. Huomenna remppaan ja sen jälkeen menen kaupungille ystäviä tapaamaan, kotiin ajelen joskus yöllä.
 
Yleensä olen (harvoja poikkeuksia lukuunottamatta) perjantaisin töissä klo 19 asti. Sen jälkeen syön iltapalan lapsukaisen kanssa ja kun hän menee nukkumaan, jään odottelemaan miestä töistä. Mieheni tulee perjantaisin töistä puolenyön pintaan.

Lauantaisin käymme yleensä ruokaostoksilla ja muilla asioilla, joita ei töiden takia ole päässyt hoitamaan viikolla. Tai lähdemme johonkin isompaan ostoskeskukseen shoppailemaan. Illalla saatamme käydä syömässä, tai ollaan vaan kotona ja laitetaan jotain hyvää.

Sunnuntaina nukumme yleensä pitempään. Syömme aamupalaa noin kello 10. Sen jälkeen siivoamme yhdessä pikaisesti. Puolenpäivän jälkeen sitten kehitämme jotain tekemistä. Lähdemme johonkin ajelulle tai sisäleikkipuistoon muksun kanssa.

Nyt kun kevät tulee, kierrämme usein myös keskiaikatoreja. Huomenna on meidän kauden avaus, ensimmäiset markkinat ihan meidän lähellä. =)
 
"..."
Yleensä olen (harvoja poikkeuksia lukuunottamatta) perjantaisin töissä klo 19 asti. Sen jälkeen syön iltapalan lapsukaisen kanssa ja kun hän menee nukkumaan, jään odottelemaan miestä töistä. Mieheni tulee perjantaisin töistä puolenyön pintaan.

Lauantaisin käymme yleensä ruokaostoksilla ja muilla asioilla, joita ei töiden takia ole päässyt hoitamaan viikolla. Tai lähdemme johonkin isompaan ostoskeskukseen shoppailemaan. Illalla saatamme käydä syömässä, tai ollaan vaan kotona ja laitetaan jotain hyvää.

Sunnuntaina nukumme yleensä pitempään. Syömme aamupalaa noin kello 10. Sen jälkeen siivoamme yhdessä pikaisesti. Puolenpäivän jälkeen sitten kehitämme jotain tekemistä. Lähdemme johonkin ajelulle tai sisäleikkipuistoon muksun kanssa.

Nyt kun kevät tulee, kierrämme usein myös keskiaikatoreja. Huomenna on meidän kauden avaus, ensimmäiset markkinat ihan meidän lähellä. =)
Miksi sisäleikkipuistoon? Tämä on ihan ystävällinen kysymys :) jos jo markkinakausikin alkaa, eikö ulkonakin ole jo aika mukavaa? Vaikka siis ei talvesta välittäisi.
 
"vieras"
Pe- tai la- iltana auton nokka suuntaa lavatansseihin. Joskus jopa molempina iltoina. Mieluummin törsään tansseihin kuin tupakkiin tai viinaan. Tanssi hyvää liikuntaa :)
 
..
Saatan ottaa ruuan kanssa lasin viiniä tms. mutta "rankemmin" en ole dokannut kuukausiin. Vkl on niin lyhyt lepoaika etten halua sitä viettää krapulassa ja miettiä milloin olen ajokunnossa jos tarttee johonkin lähteä. Käyn salilla, ulkoilen, siivoan, hoidan pyykkishown, teen tulevan viikon ruokia valmiiksi pakkaseen... Katselen leffoja tai telkkaria kahvi- tai teemukin kanssa, nukun hyvin ja pitkään. Fiiliksen mukaan, harvemmin suunnittelen tarkkaan tekemiseni
 

Yhteistyössä