Hakutulokset

  1. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Kuu-ukko! Omat tietoni (sorry viivästys, en ole ollut koneella hetkeen) Lampukka, 29v, 1. ovulaation induktio, toinen lapsi, LA 5.3. Kirjoitankin nyt sitten ensin omasta navasta hyvät ja huonot uutiset. Hyvät ensin: olimme äsken niskapoimu-ultrassa, ja kaikki oli hyvin :heart: Masussa...
  2. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Talvivauvan voi viedä ulkoilemaan, kun syntymäpaino on saavutettu (paino yleensä laskee hieman syntymän jälkeen). Aloitusaika on 10-15min keuhkojen totuttelemiseksi, ja pienen vauvan pakkasrajaksi monessa lähteessä suositellaan -15 astetta. Vauvan pukeminen riippuu pakkasesta, vauvasta...
  3. L

    Rv 11-12 ja vatsan koko

    Johtuisko turvotuksen laskemisesta? Moni on kirjoittanut, että turvotus laskee noihin aikoihin ja suolen toimintakin taas vilkastuu.
  4. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Jos laskettujen aikojen listan haluaa tämän pinon alkuun, se täytyy tehdä muokkaamalla aloittajan (kuu-ukko) tai vaikka seuraavana olevan viestiä (hormonihirviö ) Keskelle pinoa listaa ei kannat tehdä (ainakaan minun mielestäni), sieltä sitä ei sitten kukaan löydä Voidaan tietty alottaa...
  5. L

    Vauva pitkään perätilassa..mitä tuntemuksia olossa?

    Musta inhottavinta oli, kun poika "seisoskeli" vatsassa. Alapäähän sattui, tuntuu että rakko repeää ja pää hakkasi rintalastaa. Poika kääntyi voimalla 2vk ennen syntymäänsä ja vasemalta murtui toiseksi alin kylkiluu. Ja mulla ei ole osteoporoosin tapaistakaan. Kylkiluu parani synnytyksen...
  6. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Onnea onnea Pietu ja Polle, ihania uutisia molemmilla! :heart: Vauveli on myllännyt niin ahkerasti tänään, ettei asiasta ole enää mitään epäilyksiä. Kyllä se on vauva, joka alavatsalla pyörii ja kutittelee, i-ha-naa! :heart: Minulle tuli hieman huono omatunto tänään: olin...
  7. L

    Koska vatsasi/vauvasi laskeutui 1. raskaudessa?

    Rv34 laskeutui, poika syntyi 37+1
  8. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Tervetuloa Dooris ja Junnu! Dooris, koita jaksaa perjantaihin. Tuo alku on pahinta piinaa, ja tätä ketjua lukiessa olen päätellyt, että niin näkyy olevan kaikille muillekin. Lohduttaako tieto, että useimmiten keskenmeno kuitenkin oireilee? Harvemmin hengetön kyytiläinen pysyy matkassa, joten...
  9. L

    Miten kukaan voi nukkua kun on niin KUUMA!!!!!!?????

    Mä olin jo niin väsynyt, että viime yön nukuin sitten terassilla. Paras yö aikoihin.
  10. L

    Kun liikkeet tuntuu aikaisin, ja sitten loppuu...

    Minulla kävi esikon raskaudessa samoin, ja varmaan käy nytkin, kun liikkeet tuntuivat taas tosi aikaisin. Neuvolalääkäri sanoi syyksi, että alussa hennot liikkeet voivat tuntua alhaalla kohdunsuun tienoilla, jos kohdun asento on sopivasti oliko se nyt häpyhermoa vasten. Liikkeistä tuntuvat...
  11. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Tunsin eilen ekat "kuplinnat" masussa . :heart: Tai ei voi puhua edes masusta, kun ne tuntuu oikeastaan kohdunsuuta vasten jossain "alhaalla". Ihan samalla lukemalla (10+1) kuin esikostakin. Esikon aikaan en meinannut uskoa, että se on vauvan mylläystä niin aikaisin, ennen kuin sitä oli...
  12. L

    Vauvanvaatteisiin käytettävistä pesu- ja huuhteluaineista?

    Herkkäihoisen tai allergisen vauvan pyykin voi tarpeen vaatiessa pestä hajustamattomilla herkän ihon tuotteilla. Jos tukkoisuus tai iho ei ole ongelma, voi käyttää samoja aineita kuin muidenkin pyykkiin. Aineita voi käyttää hieman vähemmän kuin tavallisesti, niin ne huuhtoutuvat varmasti...
  13. L

    Luomet, tulleet jäädäkseen?

    Esikon aikana tuli kauheasti luomia ja kasvoihin pigmenttiläiskiä, mutta melkein kaikki hävisivät synnytyksen jälkeen. Aurinko lisää luomien ja läiskien määrää, joten sitä kannattaa välttää ylenmääräisenä. Nuo varsiluomet (tai mitälie) olivat hassuja, niitä lähti sitten suihkussa ym irti ihoa...
  14. L

    montako äitiyspakkausta olette ottaneet?

    Otin ekasta rahana ja aion ottaa tästä toisestakin. Vaatteita ja tarvikkeita tuli sukulaisilta ja ystäviltä, ja halusin etsiskellä vaatteita kirpputorilta ihan harrastusmielessä. 140 ? sijoitin vaunuihin, ja tämä toinen 140 ? menee sitten tuplarattaisiin.
  15. L

    lapsen sukunimestä

    Me ollaan avoliitossa elävä uusperhe, ja saman katon alla elää 3 lasta miehen ed. liitosta ja sitten on tulossa toinen yhteinen. Yhteisellä (mun esikoisella) on mun sukunimi ja myös tälle syntyvälle tulee mun sukunimi. Naimisiin mennään jossain vaiheessa, mutta minä pidän sukunimeni ja lapset...
  16. L

    Yksityinen ultra Tampereella?

    Siellä keskustorin gynekologi- ja urologikeskuksessa maksoi 66? toimistokuluineen KELA:n suorakorvauksen jälkeen. Sanoin jo aikaa varatessa, että alkuraskauden ultra ja pyysin hinnan etukäteen. Sillon sen kai saa kiinteän taksan mukaan, mutta muuten lääkäri voi laskuttaa vastaanottoajasta ja ja...
  17. L

    Tila-auto

    Nuorin on 1v 2kk joten kauheesti ei olla neljän kanssa ehditty reissata. Sen verran kuitenkin, että isomman auton puute on alkanut haitata. Lyhyet matkat kaupungissa on menny niin, että kaksi keskimmäistä on sylikkäin takapenkillä. Pitemmillä reissuilla on menty 2 autolla joko perheen kesken...
  18. L

    kauan teillä kesti ponnistus vaihe esikoiselta?

    28 minuuttia turhaan puoli-istuvassa asennossa kun kätilö ei antanut ponnistaa kyljellään vaikka tiesin itse, että se on paras. Sitten kun sain kääntyä kyljelleen poika oli yhdellä työnnöllä ilman supistusta ulkona.
  19. L

    Millä rv:lla esikoisesi syntyi?

    Esikoinen (poika) syntyi 37+2. Kiinnittyi jo rv 35 ja kohdunsuu alkoi kypsyä, limatulppa irtosi 36+6 ja siitä 2pv alkoi supistella sisätutkimuksen seurauksena, tosin aika epäsäännöllisesti. Supistukset lopahtivat illansuussa. Puoliltaöin meni lapsivesi ja siitä heti alkoi säännölliset supistukset.
  20. L

    Tila-auto

    Täytyykö tuollainen auto muutoskatsastaa tai onko penkkien laitto luvanvaraista? Saako niitä laittaa mihin tahansa farmariin? Meille on viides tulossa, ja johonkin autoon täytyisi silloin tällöin mahtua 7 henkeä sisälle ja tuplarattaat. Tavarathan voi tosiaan laittaa suksiboksiin. Nykyinen...

Yhteistyössä