Hakutulokset

  1. L

    Onko monella hoikalla ollut maha miltei olematon vielä rv 14-15?

    Nyt alkaa olla mahaa, mutta se on huomattavasti pienempi kuin esikoista odottaessa.
  2. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Anoppi ja appiukko kävivät. Appiukko: oletkos sinä vähän lihonut tuosta vatsan kohdalta (iskee silmää ) Anoppi: ei noin saa naiselle puhua! Lopputulos: appiukko on huomannut masun jo melkein kolme viikkoa sitten, anoppi ei ollenkaan. Voi sitä riemua, kun vauva-asia valkeni. Ja voi sitä...
  3. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Ihanaa Jiksu, täällä näköjään koko jengi (itseni mukaan lukien) on jännittänyt puolestasi =) Minne teillä muilla on tullut lisäkilot (jos edes on tullut)? Minulla sangen paikallisesti, lantiolle navan alapuolelle on kasvanut "vanne". Ei nyt kovin iso, mutta omaan silmään tietysti kamalan...
  4. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Wautsi, kovasti onnea Lahja ja tervetuloa ketjuun! =)
  5. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Voimia sinulle ja enkeleitä vartioimaan pikkuista. Toivon NIIIIN kovasti, että kaikki olisi ja menisi hyvin, ja että saisit nukuttua ja levätyä ensi yönä huomista varten ja itseäsi ja vauvelia varten :hug: Älä syyllistä itseäsi pelkäämisestä tai lamautumisesta, ne on Sinulle tarpeellisia...
  6. L

    Te joilla liikkeet tuntuneet hyvin aikaisin (ennen rv15)

    Esikon istukka oli etuseinässä, joten varhaiset liikkeet tuntui tulevan "alapäästä". Niissä oli parin viikon tauko välillä, ja rv16 tai 17 ne alkoi tuntua alavatsalla. Tämän kakkosen istukka on takaseinässä, ja liikkeet on tuntunu tuossa alavatsalla. Nyt niihin ei ole tullut taukoakaan, ne...
  7. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Sanna, jos istukka on kohdunsuulla, se voi irrota kun synnytys alkaa. Silloin on vaarana äidille verenvuotoja ja vauva voi kuolla hapenpuutteeseen. Vaikka istukka kestäsikin irtoamatta, niin se on ensimmäinen joka syntyy, ja viimeistään silloin vauva on edelleen kohdussa ilman istukkaa. Ei se...
  8. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Mai68, olen Kelalla käynyt katsomassa tämän vuoden äitiyspakkausta, kun se on siellä näytillä. Äkkikatsomalta kivoja, mutta ei kovin erikoisia vaatteita. Kevättalven vauvelin kanssa nuo äippäpakkauksen topaahaalarit voi olla ongelma, kun ne aluksi pyörii päällä, ja kun ovat sopivat niin onkin jo...
  9. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Onnea Lizardus XY:n johdosta ;) Sanna, jännittääkö sua ajatus sektiosta? Onneksi nykyään on tuo ultraäänilaite keksitty ja sinäkin saat synnyttää turvallisesti sektiolla tarvittaessa! Hyi kamala, jos tuo tulis yllätyksenä kun synnytys alkaa... :'(
  10. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Olipas mukava kurkata palstalle, kun täällä on niin aktiivista keskustelua :) ON: Huomenna edessä soitto neuvolaan verensokeriseurannastani :p Tiedossa on jo niitten perusteella insuliinia ja viikottaiset käynnit TAYS:issa. Hyvä puoli siinä on ainoastaan se, että näen vauvelin ultrassa...
  11. L

    Voiko limatulppa olla kirkas/valkoinen??

    Mun limatulppa oli kauniin vaalean vihreä, oli siinä aivan ohuita punaisia viirujakin kun tarkkaan katsoi, muttei mitenkään huomattavan verinen. Se oli selvästi kovempaa kuin valkovuoto ja sitä tuli n. kourallinen. Ennen tota kovaa vihreää limaa tuli kahtena päivänä valkoista vuotoa aivan...
  12. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Junnu, onkos ollut supistuksia/ muita merkkejä alkavasta synnytyksestä tuon eilisen tutkimuksen jälkeen? Mulla oli esikosta kohdunsuu aika kypsä (pituus vajaa 2cm ja 2 sormelle auki) rv 37+1. Sitä tuli sitten yksi kandi kovakouraisesti kopeloimaan, ja siitähän se synnytys sitten lähtikin...
  13. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Huomenia arvon mammat! Nukuin pitkästä aikaa heräämättä 8t ja olo on melkein ruhtinaallinen =) No, ei nyt aivan sentään, mutta kylläpä nuo yhtenäiset yöt ovatkin tärkeitä. Ostin myös uuden paketin raskausinkivääriä, kun kuvotus palasi, ja on kolmessa päivässä auttanut selvästi. Kokeilkaa...
  14. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Tervetuloa Amodini! Meillä on myös toinen ketju, "kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat", jos haluat kirjoitella muitten hyvin samoilla viikoilla olevien kanssa. Ketjussa on heinäkuisiakin plussaajia. Lampukka 12+5
  15. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Löysin tällaisen jutun toistuvista ultraäänitutkimuksista. Muitakin viitteitä löysin, mutta tämän lähteen (Lancet-lehti) ainakin tunnen. Lehti on arvostettu lääketieteen kansainvälinen julkaisu, jossa julkaistavat artikkelit joutuvat tiukkojen seulojen läpi.
  16. L

    Pikkukakkosta odottavat! (liikkeistä)

    Siihen vaikuttaa hyvin moni asia, ja tuntoaisti on aina yksilöllistä. Tälläkin palstalla moni odottaja on kirjoittanut, että liikkeet tuntuivat ihan alussa, mutta niissä oli myöhemmin muutaman viikon tauko. Jos kohtu sattuu olemaan sopivassa asennossa jonkin lantiohermon suhteen, niin onhan tuo...
  17. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Tervetuloa Posteljooni Petshkin! En tiedä lohduttaako tämä ketään murehtijaa (musta tuntuu, että olen jotenkin huono ilmaisemaan itseäni... :( ) mutta kirjoitanpa kuitenkin: Esikon odottaminen oli tosi raskasta. Paitsi että kaikki vaivat oli uusia, eikä niihin tiedosta huolimatta oikein...
  18. L

    Pikkukakkosta odottavat! (liikkeistä)

    Yhtä aikaisin molemmista, jo hieman ennen niskapoimu-ultraa
  19. L

    Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

    Mai68, kuvailemasi kuplat saattavat aivan hyvin olla vauveli :heart: Itse olen tuntenut ekat liikkeet molemmissa raskauksissa jo 10+1, mikä on aivan käsittämättömän aikaisin :o vauvaksi ne kuitenkin ovat epäilyksistä huolimatta molemmilla kerroilla osoittautuneet. Minulla on myös...
  20. L

    LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

    Sanna, esikko kääntyi vasta rv 35+ jotain ja syntyi 37+2. Niitä taidetaan alkaa käännellä vasta rv36 jälkeen, joten vielä ei mitään hätää. Pietulle paljon paljon onnea poikavauvan johdosta! ON: Eilen niskapoimu-ultrassa kaikki yli hyvin, onneksi! Hengissä tiesin vauvelin kyllä olevan...

Yhteistyössä