LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Hormonihirviö, se tais se meidän hoituri olla hieman sitten yli tarkka siitä miten lugeja käytetään. Kun lukeehan niissä ohjeissakin että suun kautta (jossain kohtaa sekin mainittiin, eikö? :) )

Juu, mullakin pelkotiloja kyllä on suotu tälle taipaleelle. Vaikkei mitään ikävää oo ees tullut eteen. Mutta silti sitä aina miettii niitäkin asioita. Itsekin käynyt lukemassa keskenmeno-palstaa, mutta kun kerran luin sen läpi päätin etten enää lue. Sain kyllä sitä infoa mitä kaikkea voi olla edessä ja laittoi se ajattelemaan asioita eri tavalla. Mutta en kuitenkaan halua kiusata itseäni.
Puhun kyllä koko ajan muodossa, että jos kaikki menee hyvin jne. Eli ei vielä kovin vahvaa uskoa ole siihen että kaikki menisi hyvin. Mutta toivoahan sopii. Se otetaan vastaan mitä tulee. Näin se elämä kulkee.

Huomenna sitten neuvola edessä. Huisaa. :p

Mukavaa tiistaita kaikille!

Nampula ja kyytiläinen 10+0
 
Kolmas clomi kuuri takana ja tänään sain haamun mammaksin 10ml raskaustestiin... Kysisinkin teiltä millä kiertopäivillä olette saaneet plussan testiin ja onko viivat tulleet heti vahvoiksi? ja onko raskaus vielä varmistettu verikokeella tai ultralla? vielä kun en uskalla polille soitella, jos pe testaisi uudestaan...

T: *varovaisen toiveikas* Elisha
 
Elisha: Näissä ivf hoidoissa on vähän erit nuo kierrot joten ei niitä voi verrata ns tavalliseen kiertoon (vaikka onhan clomitkit tietty hormooneja mutta ei niin vahvoja). Ja onnea plussasta!
Nampula: Lukee lugen ohjeissa että voi ottaa suun kauttakin.
Onkohan mulle tulossa hiiva vai mikä, eilen kuumotti emätintä jotenkin ja ihan vähän kirveli ja nyt on vaan vähän outo olo siellä. On niin pitkä aika kun on ollut hiivaa että muistan vaan kauhean kutinan mutta sitä ei nyt ole ollenkaan. Voikohan tää raskaus tehdä limakalvoille tepposet siis jotain sille bakteeri kannalle? Pe ois se np-ultra josko sinne asti sinnittelis kun oma neuvola täti taas vaihteeksi lomalla.
hh+känkkis 11+4
 
ONNEA Pietulle !
Vauvasi onnistui syntymään samana päivänä kun minä täytin 30v ;) ;) . Leijonapoika sitten tuli. Synnytyskuulumisia odotellessa...

Onnea Polle80! Uskomatonta todellakin!
Itse olen menossa vasta jälkitarkastukseen, jossa ajattelin jättää ehkäisyneuvonnan väliin. En tahdo uskoa että minä luomuna raskaaksi tulisin mutta kyllä meillekkin luomuylläri olisi tervetullut.
Paljon tsemppiä raskauteesi. Varmasti tulee olemaan rankkaa noin pienellä ikäerolla mutta myös kaksinverroin rikkaampaa. :heart: :heart:

Onni80
Meillä ekan IVF/ICSI:n toisesta pakastesiirrosta tyttö nyt 6vk. :heart: :heart:

roosa70
Täytyy sanoa että omalla kohdallani pelko keskenmenosta alkoi lievittyä kun lapsen liikkeet tuntuivat selvästi. Varsinaisesti raskaudesta nauttimaan en ehtinyt ennen kuin ihan parina viimeisenä kuukautena ja silloin kiusana oli kaamea hermopinne kädessä...
Ensi kerralla (jos sellainen suodaan), lupaan yrittää olla murehtimatta. Ja uskottavahan se on että onnistumisia voi tulla ja kaikki mennä hyvin.
Uskomattomaltahan tuo oma tyttö tuntuu vieläkin... :heart: :heart:

Anni onnesta sekaisin ja tyttö 6vk :heart:
 
Neuvolassa käyty, tuli juteltua ja höpistyä. Meillä on vaan niin kovin ihana neuvolan täti, että enpä ois meinannut pois lähteä lainkaan! :D
Vauvan sykekin kuului, oli se vaan niin ihana ääni. :heart: Hemoglobiini mulla alhainen, mutta katsotaan miksi muuttuu. Onhan se aina aika alhainen ollut, mutta eihän se hyvästä ole.

Hormonihirviö, puhuttiin neuvolan tädin kanssa myös hiivasta, koska mulla on jo ollut 2 kertaa ja siskollani oli aivan riesaksi asti omissa raskauksissaan. Sanoi että se emättimen ph muuttuu vähän väliä hormonien ansiosta ja siksi on myös alttiimpi hiivalle. Kehotti ensin kokeilemaan näitä apteekista saatavia maitohappo kapseleita, jos ei helpota niin sitten ihan joko Canestenia tai Gyno Daktarinia. Näin siis jutteli hän. Lisäksi kertoi vinkkinä että ihan piimän siveli tuonne jälkoväliin on monella helpottanut. Kuulostaa hurjalta, mutta sanoi että kannattaa kokeilla ennen kuin alkaa lääkkeillä hoitamaan. Joten meillä ainakin vessassa kököttää piimä purkki kun ens kerralla hiiva näyttää merkkejään. :p

Minä nyt kanssa jo Pietua onnittelen kovasti!!! :heart: Vaikka sitten vielä enemmän kun Pietu itse koneelle ehtii. On se vaan niin ihanaa! :heart: :heart:

Mutta semmoista tällä erää!

Nampula ja Pikkirii 10+1
 
Onnea onnea Pietu ja Polle, ihania uutisia molemmilla! :heart:

Vauveli on myllännyt niin ahkerasti tänään, ettei asiasta ole enää mitään epäilyksiä. Kyllä se on vauva, joka alavatsalla pyörii ja kutittelee, i-ha-naa! :heart: Minulle tuli hieman huono omatunto tänään: olin työpaikkahaastattelussa, joka kesti 1,5t. Vauva oli juuri silloin ahkerasti liikkeessä, vaan minäpä en tietenkään sanonut puoltakaan sanaa raskaudesta.... Haluaisin nimittäin sen paikan todella, ja olen päässyt todella monen (yli 250!!) hakijan joukosta nyt viimeiselle kierrokselle (niitä on ollut jo kaksi!) joka on ensi viikolla.

Teimme sitten miehen kanssa päätöksen, että jos saan sen paikan, hän pitää osan vanhempainvapaasta. Minä olen kuitenkin saanut nauttia äitiyslomasta ja hoitovapaasta jo 1,5v joten ihan mielelläni soisin saman ihanan ajan miehellekin. Vaikka pieni tippa tulee kyllä heti siitä ajatuksesta linsiin :'( No, puoli vuotta ainakin olen vaavin kanssa, koska tavoittelen 6kk täysimetystä.

Onneksi olen sentään alalla, jossa työ tehdään enimmäkseen virka-aikana. Tiedän saavani olla illat ja viikonloput vauvelin kanssa. Jos en olisi, en varmaan pystyisi moiseen päätökseen.

Lamppis ja pikku-ukko tai -akka 11+0

 
Huh hammaslääkäri takana ja arvatkaa ei yhtään reikää vaikka viimeksi porattu n 10v sitten, 5 v sitten kävin hammaskivut häihin poistaan. Mulla on siis aikalainen hammaslääkäri pelko ja luulin että porataan ja monta kertaa. Sanoinkin sille lääkärille että ettei se ole tosissaan kun sanoi ettei tarvi tehä kun hammaskivien poisto.
Mulla on ihan sellanen olo etten ole enää rakskaana tai siis jotain on tapahtunut, pahaaoloa ei ole ollenkaan enään... tuskaiset 18 tuntia ultraan aikaa..... :|
Hipelöin tänään pikkuvaatteita kun olin ostamassa kummipojalle synttäri lahjaa, yhtään en ostanut vaikka oli alekorissa. Mulla tekee niin mieli ostaa vaalpun vaatteita ja enhän mää niitä voi ostaa... turkasen pitkä tämä ihmisen raskaus voi kun olis niinkuin kissoilla että 3kk ja poks monta pentua sylissä :LOL:
HH hermoilee huomiseen saakka +känkkis 11+5

PS. Älkää menkö hammaslääkäriin kun vasta jotain 13-14rv kun puudutetta ei suositella aiemmin laitettavaksi.
 
Ensimmäinen neuvolalääkärikäynti on sitten takana. Kaikki ok. Sydänäänetkin tarkastettiin ja hyvin kuuluivat. Hemoglobiini oli tippunut 144:stä 128:aan, mutta hyvähän se on vieläkin. Sokerirasituskokeeseen joudun myöhemmin, koska muutama ylimääräinen kilo löytyy. Alkupainosta oli tosin kilo lähtenyt tähän mennessä.

Kuinkas tuo hammaslääkärissä käynti on sujunut teiltä, joilla on ollut pahoinvointia? Olen vain miettinyt, kun edelleenkin hampaita pestessä alkaa yökkärefleksi toimimaan. Alkaakohan se sittenkin, kun suuhun pusketaan kaikenlaiset instrumentit...? |O

Työnantajakin oikein halasi kuultuaan raskausuutiset... !

Sienna rv 15+1
 
Hermoilut alkaa taas helpottamaan. Palailin työhön viiden viikon kesälomalta ja täytyy sanoa, että on ihanaa kun voi ajatella täällä muutakin kuin vauva-asioita.
Kiitos kaikille kommenteista joita laitoitte.
Minulla oli eilen ensimmäinen neuvolalääkäri ja sain lähetteen yliopistosairaalan äippäpolille seurantaan(kaksoraskaus). Ultraavat kuulemma loppuvaiheessa kahden viikon välein ja jo aikaisemminkin kuukauden välein. Helpotti kun kuuli pääsevänsä hyvään seurantaa.
Hormonihirviölle tsemppiä huomiseen np-ultraan. Pidetään peukut pystyssä! Ja mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Roosa ja tyypit 13+5
 
Paljon hyvää onnea haalistuneelle ultraan :)

Itsekin olen kuin tulisilla hiilillä, iltapäivällä ensimmäinen ultra rv7+2, ja olen ihan varma, ettei enää näy vaavista tietoakaan... Tein taas eilenkin yhden raskaustestin mielen varmistukseksi, vaikka tiedänkin, ettei siitä ole mitään hyötyä, kun raskaushormonia on kuitenkin veressä.. Kun oli jäänyt ylimääräinen testi kaappiin... :LOL:
 
Vau, meitähän on tänään sitten useampikin ultrattavana! Tsemppiä sullekin ja eiköhän siellä kölli oikea pieni vauvanalku! =)

Itsestäni:
No niin! Se ultraus on nyt käyty. Sieltä löytyi oikean kokoinen pikku vauva ja sydänkin sykki. Kaikeksi helpotukseksi np-turvotus oli normaali, eli ei tarvi enää sen kanssa jännätä yhtään.
:heart:
 
Täällä myös ultrassa käyty, pelotti niin paljon kuin ennen munasolu punktiota aamulla. Minä olin jopa ihan hiljaa koko automatkan ja siellä aulassakin. Meidän paprut oli vielä hukattu joten tunnin myöhässä päästiin sisään. Otettiin emättimestä joku tulehdus näyte ja nyt vuotaa, vuoto alkoi jo kun lääkäri koski vanupuikolla kohdun suulle eli kai mulla on herkkä verisuoni siellä joka pitäs polttaa ja siitä ne alkuajan vuodotkin on kai johtuneet. Kuitenkin kaikki oli hyvin ! =) Josko nyt uskaltaisi hymyillä ja alkaa olemaan oikeasti raskaana :wave: Siellä sairaalassa oli joku nainen menossa myös np-ultraan ja sillä oli paljon isompi masu kun mulla mutta oli sillä lapsikin mukana eli ei ollut esikoista odottamassa.
Haalistuneelle Onnea hyvistä ultra uutisista!
Hh+ känkkis 11+6
 
Hormonihirviö: Ei kuulosta todellakaan kivalta tuollainen tunnin ylimääräinen odotus, mutta hyvä, että kaikki meni kuitenkin kuten pitikin :hug:

Onnea haalistuneelle ja muillekin ultran onnellisesti läpikäyneille

Meilläkin oli ensimmäinen ultra eilen rv7+2, ja kyllä siellä masussa vain ihan oikea vauva köllötteli, sydänkin sykki kuin linnupojalla, ja lääkäri sanoi, että koko yms. on juurikin kuten pitääkin tuossa vaiheessa =) Ihanaa, hetkellisesti helpotti, viiden viikon päästä on sitten meilläkin tuo np-ultra :p

:hug:
 
Onnea Dooriksellekin hyvistä ultra kuulumisista!
Mulla alkaa vähetä annokset zumeista ja lugeista, viikko pienennetään annosta ja sitten lopetetaan, kuinkahan sitä osaa olla kun on yli 3kk popsinut jos jonkimoisia pillereitä.
Hormonihirviö ja känkkis 12+0
 
Hormonihirviö: Joudutko vieläkin käyttämään lugeja? Miulle lääkäri sanoi jo eilen, että nyt vielä parina päivänä yksi kapseli, ja sitten saa lopettaa, ONNEKSI! Niiden käyttö on ollut likikin kamalin osa-alue tässä hoidossa; oireet, valuminen eikä edes seksiä ole huvittanut pahemmin harrastaa noiden aikana; kamalaa ainetta :(
 
Tervehdys kaikille ja Onnea Pietulle ja Pollelle ja muille hyviä uutisia saanneille!
Itselläni oli tuo np-ultra viime perjantaina ja kaikki oli kunnossa siellä se pikkinen hirveästi pyöriskeli ettei meinannut mittoja saada turvotus oli kuitenkin normaali(1,7) ja koko vastasi viikkoja (pää-perä mitta 7cm) lisäksi kävin siinä verikokeessa josta tulos maanantaina...jänskättää vähän :|
Vieläkin tuntuu niitä vihlomisia aika ajoin kaiketi kasvukipuja, neuvolaan piti soitella kun alkanut hirveä väsymys iltaisin painuvat silmät kiinni jo kasilta ja päähänkin koskee,arvelin et oisko veret huonot!? No keskiviikkona neuvolaan! Miten muille on laitettu toi rakenneultra, kun mulla se on viikolla 19 saakohan jo sukupuolen silloin selville?
Noista lugeista vielä, mulla lopetettiin ne jo raskausviikolla 9, mutta vaikutaisko myös annetut hoidot jotenkin niiden käyttöön??? :whistle:
Onko kellään kokemuksia erityisäitiysvapaasta? Itseolen nyt sairaslomalla ja työterveydestä viimeviikolla soittivat että en voi työskennellä ennää samoissa tehtävissä,eikä työnantaja voi tarjota muuta työtä, eiks kela maksa normaalia sairaspäivärahaa siihen saakka kunnes äitiysloma alkaa, mut maksaakohan työnantaja sit sen ensimmäisen 3kk ajalta sen normin palkan? :whistle:
mari-78 13+4
 
Mulle annettiin aika rakenneultraan rv 20+5. Itsestä se tuntui hieman 'myöhäiseltä' ajankohdalta, mutta ajattelin sen sitten olevan ok, koska np-ultrassa oli kaikki hyvin. Ja ainahan ne rakenteet näkyy selvemmin mitä vanhempi sikiö...

Minä käytin progesteronipuikkoja (Yliopiston Apteekin oma valmiste) rv 9+6 asti. Takana siis inseminaatio. Käyttö oli lähinnä varmuuden vuoksi, jos niillä sattuisi olemaan positiivista vaikutusta.
 
Me mennään rakenne ultraan 19.10 ja se on 20+6, ois kiva tietää vauvan sukupuoli kun mulla niin haluttaa ostaa vaaleanpunaisia vaatteita :headwall:
Lääkkeellisessä passissa luget jatkuu aina 12 viikolle saakka josta sitten 13 viikolla pienennetään annosta ja lopetetaan. Olen muuten ottanut jo 3 viikkoa suun kautta luget.
Mari mää en mennyt siihen veriseulaan, olen muutenkin turhan murehtija jos sieltä ois riskiluku paukahtanut ja lapsivesipunktioon en varppina mene kun on keskenmeno vaara.
 
Mukavaa lauantaita kaikille!

Onnea ihanista ultra näkymistä Hormonihirviölle ja Doorikselle! :heart:

Täällä pahoinvointi jatkuu ja väsymys sekä päänsärky. Mullahan oli hemoglobiini alhainen, joten johtuisko siitä. Meillä sitten np-ultra 30.8. Mua ei myöskään saa kirveelläkään siihen veriseulaan eikä missään nimessä lapsivesi punktioon. Mutta sehän on jokaisen itsensä sitten mietittävissä miten toimii. :) Mutta toivotaan että np:ssä kaikki kunnossa eikä tarvitse edes miettiä moisia. :)

Nyt Tampereen Stadionille Totoa kuulemaan! :wave:
 
Kiitos nampula onnitteluista;-)

Kyllä tässä jonkin asteinen sekoaminen alkaa vaivaamaan; aloin aamulla kutomaan luonnonvalkoista villatakkia, kun löysin eilen aivan mielettömän ihanan mallin..
=) Ihan omaa vaavia silmällä pitäen, johan näitä viikkoja onkin 7+4 :LOL:
 
Kiitos Nampula! Oletko kokeillut b-vitamiinia pahoinvointiin? Mulla loppui yht'äkkiä olot ja välillä vaan lievänä ilmestyy.
Dooris mää muistan kun hoitojen aikana olen jo kutonut 2 pukua tulevalle vauvalle :LOL: niin ettet sää ole yhtään aikaisessa (sielläpähän ovat valmiina odottamassa käyttäjäänsä) ja mun Äiti varmaan kutoo myös puvun mutta se osaakin paljon paremmin, taidan antaa jonkun pitsi kudonta ohjeen sille. Anoppi lupasi kutoa sellaisen kukka paloista tehdyn villaviltin johon laitetaan toiselle puolen sitten fleece kangasta.
Hormonihirviö 12+1
 
Heissan pitkästä aikaa.

2 vkoa lomailtu, 2 vkoa jäljellä.

Onnea kaikille vauvan saaneille ja ultrissa hyviä uutisia saaneille.

Täällä Turussa toi rakenneultra oli rv 22 että ei se myöhänen ajankohta ole se 20+

Mä aloin kutoo turkoosia neulepaitaa vauvalle ja turkoosit Brion Happyt kävin myös tilaamassa vko sitte ja ens vkolla pitäs tulla..

Vauva riehuu mahassa ja napa ei pullahda lainkaan ulos, kun on niin paljon leikelty tosta navan seutuvilta kun on niitä laparoskopioita ollu 4 tai 5, en muista edes monta, riiittävästi.

Mutta jospa menis jotai syömään kun ei ole tänään oikeen tullu syötyä.

Sanna ja Nipsu 26+4
 
Huomenta,

onko noissa vaunuissa saatavuus aina noin hyvä? Ainakin Sanna on saanut lyhyessä ajassa tilattua. Vai pitääkö varautua tilaamaan jo paljon aikaisemmin ennen kuin on tarvetta?

Minäkin löysin lehdestä yhden ihanan sammakkoaiheisen villapuvun ohjeen. Pitää vaan lähteä lankaostoksille johonkin isompaan paikkaan, kun täältä meiltä niitä ei saa...

Vaatetuksesta puheenollen, mitä mieltä olette vauvojen talvipukeutumisesta? Minulla ei ole mitään kokemusta kuinka paljon ja mitä vaatekertoja esim. vaunuihin tulee pukea. Selventäkää joku mitä itse laittaisitte ulkoiluun päälle. Onko kaikki villa-asut/toppahaalarit/makuupussit/peitot tarpeellisia vai onko osa toistensa vaihtoehtoja? Helmikuussa on ainakin täällä Oulun seutuvilla niin kylmä, ettei taida ulos aivan heti päästäkään....

Sienna rv 15+5
 

Yhteistyössä