Marraskuiset 2023 ❤️

Ihanaa naistenpäivää 🌸

Mun yksityisen ultra-aika peruuntui eikä sopivaa vaihtaria löytynyt ens viikolle. Ihan mälsää, mutta onneksi tasan kahden viikon päästä on neuvolalääkäri, jossa ultrataan.

Tänään poksahti uusi viikko käyntiin, 6+0 ❤Olo on väsynyt, ihan veto pois koko ajan. Tuntuu joinain hetkinä vähän epätoivoselta jaksaa töissä, mutta päivä kerrallaan. 😊Mieli on herkillä ja huono olo joinain päivinä enemmän läsnä. Tissit on kipeet. Tänään oli eka aamu, kun en halunnut kahvia. Oksentaa ei ole tarvinnut ja jos edelliset raskaudet antaa suuntaa niin ei toivottavasti tässäkään raskaudessa tarvii oksennella.
 
Mä nyt soitin sinne neuvolaan. Oli ihana terkka langan toisessa päässä ja sattui sitten niin, että pääsenkin yllättäen kunnallisella varhaisultraan jo het viikon päästä! Tää tuli yllätyksenä, samoin kuin se, että tarkistin vielä kertaalleen edellisten kuukautisten alkamisajan ja olin jotenkin sekoillut päivämäärissä ihan täysin ja elänkin nyt rv 6 enkä rv5. En tajua miten oon näin höyrynny näiden päivien kanssa. Mut hienoahan se oli! Jos kaikki on hyvin, ollaan jo niinkin pitkällä, että pienellä sydän sykkis! Laskettu aika siirtyi tietty kans aiemmaksi, se ois nyt 7.11.

Mites muilla, onko raskausoireet pahentunu/muuttunu/alkanu?
Kiva et sait noin pian ultra-ajan. Mulla on kaikki raskaudet olleet lähes oireettomia ja samaa linjaa tuntuu nyt jatkuvan. Välillä on sellaista pientä nippailua vatsassa, samanlaista kun menkat olis alkamassa, mutta muuten ei ole mitään. Eilen tein digitestin vielä huvikseni, tuli "raskaana 2-3".

Onko muuten ollut ajatuksena perustaa Facebookiin ryhmää meille vai jatketaanko keskustelua täällä? Vai onko kukaan vielä edes miettinyt sellaista. 😂
 
  • Tykkää
Reactions: malanen
Kiva et sait noin pian ultra-ajan. Mulla on kaikki raskaudet olleet lähes oireettomia ja samaa linjaa tuntuu nyt jatkuvan. Välillä on sellaista pientä nippailua vatsassa, samanlaista kun menkat olis alkamassa, mutta muuten ei ole mitään. Eilen tein digitestin vielä huvikseni, tuli "raskaana 2-3".

Onko muuten ollut ajatuksena perustaa Facebookiin ryhmää meille vai jatketaanko keskustelua täällä? Vai onko kukaan vielä edes miettinyt sellaista.
Facebook-ryhmä vois olla kiva. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: malanen
Kiva et sait noin pian ultra-ajan. Mulla on kaikki raskaudet olleet lähes oireettomia ja samaa linjaa tuntuu nyt jatkuvan. Välillä on sellaista pientä nippailua vatsassa, samanlaista kun menkat olis alkamassa, mutta muuten ei ole mitään. Eilen tein digitestin vielä huvikseni, tuli "raskaana 2-3".

Onko muuten ollut ajatuksena perustaa Facebookiin ryhmää meille vai jatketaanko keskustelua täällä? Vai onko kukaan vielä edes miettinyt sellaista.
Jos fb-ryhmä perustetaan niin toivoisin sen olevan pieni (max 30 esim) ja suljettu/salainen. 🤎 Sellaiseen voisin jopa liittyä.
 
Mä nyt soitin sinne neuvolaan. Oli ihana terkka langan toisessa päässä ja sattui sitten niin, että pääsenkin yllättäen kunnallisella varhaisultraan jo het viikon päästä! Tää tuli yllätyksenä, samoin kuin se, että tarkistin vielä kertaalleen edellisten kuukautisten alkamisajan ja olin jotenkin sekoillut päivämäärissä ihan täysin ja elänkin nyt rv 6 enkä rv5. En tajua miten oon näin höyrynny näiden päivien kanssa. Mut hienoahan se oli! Jos kaikki on hyvin, ollaan jo niinkin pitkällä, että pienellä sydän sykkis! Laskettu aika siirtyi tietty kans aiemmaksi, se ois nyt 7.11.

Mites muilla, onko raskausoireet pahentunu/muuttunu/alkanu?
Mulla lauantaina juoksulenkin jälkeen alkoi tosi tosi niukka vuoto (ei tule pikkareihin tai siteeseen asti) vaan pelkästään pyyhkiessä sillon tällöin, jos paperia painaa vähän syvemmälle niin jää siihen paperiin. Ei ole kipuja ja soitin eilen neuvolaan ja rauhoittelivat että normaalia. Sellaista paksuhkoa/ihan minimaalisia pienenpieniä hyytymiä mukana, veikataan että limakalvoilla jotain pientä verenvuotoa. Oon ottanu nyt iisisti, jatkuu vielä, välillä muuttuen ruskeaksi. Toivottavasti kaikki on hyvin. 🤞Nyt 6+1 ja ens viikolla eka ultra eli vielä n. viikko niin saaadaan varmistus onko tuolla hyvinvoiva tyyppi oikeassa paikassa!

muuten ihan hyvä oli vaikka väsymys iltapäivisin hieman painaa, alavatsaa välillä kipristelee ja rinnat on edelleen arkana. Kova jano myös. Öklö olo on omasta mielestä helpottanut mut on vähän sellainen olo että mietin aina syönnin jäökeen että tuleekohan oksennus vaikka ei okseta 😂
 
Mulla lauantaina juoksulenkin jälkeen alkoi tosi tosi niukka vuoto (ei tule pikkareihin tai siteeseen asti) vaan pelkästään pyyhkiessä sillon tällöin, jos paperia painaa vähän syvemmälle niin jää siihen paperiin. Ei ole kipuja ja soitin eilen neuvolaan ja rauhoittelivat että normaalia. Sellaista paksuhkoa/ihan minimaalisia pienenpieniä hyytymiä mukana, veikataan että limakalvoilla jotain pientä verenvuotoa. Oon ottanu nyt iisisti, jatkuu vielä, välillä muuttuen ruskeaksi. Toivottavasti kaikki on hyvin. Nyt 6+1 ja ens viikolla eka ultra eli vielä n. viikko niin saaadaan varmistus onko tuolla hyvinvoiva tyyppi oikeassa paikassa!

muuten ihan hyvä oli vaikka väsymys iltapäivisin hieman painaa, alavatsaa välillä kipristelee ja rinnat on edelleen arkana. Kova jano myös. Öklö olo on omasta mielestä helpottanut mut on vähän sellainen olo että mietin aina syönnin jäökeen että tuleekohan oksennus vaikka ei okseta
Toivotaan että kaikki hyvin. 👍🏻 Ilmeisesti vuotoja saattaa olla hyvinkin monella ja silti raskaus sujuu hyvin joten jospa sullakin olis kyse vaan jostain harmittomasta. 🥰
 
Hei, mä voin sen salatun facebook-ryhmän perustaa kun innokkuutta näyttää olevan. Käsittääkseni mä voin kutsua sinne vaan facebook-kavereita, eli mulle voi laittaa yksäriä ja solutan sitten sitä kautta porukkaa sinne ryhmään :) Katotaan miten homma muodostuu, pidetään tosiaan toiminta luottamuksellisena ja pienimuotoisena.
 
Mä en oo facessa😏
Mulla tuli nyt vähän huolta. Kumpaa uskoisitte enemmän lapsettomuusklinikan lääkäriä vai työterveyslääkäriä? Mulla on muutama lääke käytössä säännöllisesti. Viime vuonna oli alkionsiirtoja kaksi. Siellä lääkäri sanoi, että turvallista käyttää nuita samoja lääkkeitä mitkä nyt on. Nyt ttlääkäri heti meinasi, että pitää ainakin vähentää annosta ja mieluummin mahd. lopettaa. Itsestä tuntuisi, että lapset.lääkäri tietäis paremmin🤔
 
Mä en oo facessa
Mulla tuli nyt vähän huolta. Kumpaa uskoisitte enemmän lapsettomuusklinikan lääkäriä vai työterveyslääkäriä? Mulla on muutama lääke käytössä säännöllisesti. Viime vuonna oli alkionsiirtoja kaksi. Siellä lääkäri sanoi, että turvallista käyttää nuita samoja lääkkeitä mitkä nyt on. Nyt ttlääkäri heti meinasi, että pitää ainakin vähentää annosta ja mieluummin mahd. lopettaa. Itsestä tuntuisi, että lapset.lääkäri tietäis paremmin
Vaikea homma 🤔 Itekin kyllä ajattelisin että lapsettomuusklinikan lääkäri tietäis asiasta?
 
vierailija
Mä en oo facessa😏
Mulla tuli nyt vähän huolta. Kumpaa uskoisitte enemmän lapsettomuusklinikan lääkäriä vai työterveyslääkäriä? Mulla on muutama lääke käytössä säännöllisesti. Viime vuonna oli alkionsiirtoja kaksi. Siellä lääkäri sanoi, että turvallista käyttää nuita samoja lääkkeitä mitkä nyt on. Nyt ttlääkäri heti meinasi, että pitää ainakin vähentää annosta ja mieluummin mahd. lopettaa. Itsestä tuntuisi, että lapset.lääkäri tietäis paremmin🤔
Soita itse HUS:in Teratologiseen tietopalveluun. Heidän tietoja päivitetään jatkuvasti, ja sieltä saat ajantasaisimman tiedon lääkityksistä.
Kyseinen palvelu on tarkoitettu raskaana olevien ja imettävien lääkeneuvontaan.

-Pulla21
 
Moikka!
Olen joskus aijemmin ollut haaveilijoissa kunnes tuli elämään niin paljon kaikkea uutta että jäi siellä kirjoittelu ja vauva projektikin vähemmälle huomiolle. Nyt kuitenkin tulen tänne marraskuisiin. Tänään tein testin jossa omasta mielestäni selvä haamu! Lapsi olisi toinen, mutta 5 keskenmenoa kokeneena en vielä uskalla suuresti iloita. Toivotaan kuitenkin parasta! ❤ Ihana tulla tänne taas lukemaan ja kirjoittelemaan!
 
Moikka!
Olen joskus aijemmin ollut haaveilijoissa kunnes tuli elämään niin paljon kaikkea uutta että jäi siellä kirjoittelu ja vauva projektikin vähemmälle huomiolle. Nyt kuitenkin tulen tänne marraskuisiin. Tänään tein testin jossa omasta mielestäni selvä haamu! Lapsi olisi toinen, mutta 5 keskenmenoa kokeneena en vielä uskalla suuresti iloita. Toivotaan kuitenkin parasta! Ihana tulla tänne taas lukemaan ja kirjoittelemaan!
Onnea ja tervetuloa ryhmään! Toivottavasti kaikki menee hyvin! :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Menna90
https://aijaa.com/yy8sy9

Minä täällä taas hätäilemässä kaikesta ”turhasta”. Täällä elellään vasta rv 4+1 ja ensimmäisen testin tein toissapäivänä. Seuraavan eilen ja vielä yhden tänään, kuvassa on eilinen ja tämänpäiväinen. Nyt siis olen tämän päivän hätäillyt nuita testejä, että pitäisikö viivan olla vahvistunut nopeammin.? Ainoassa loppuun asti menneessä raskaudessa sain heti tumman toisenkin viivan. Vai onko teidän mielestä ihan normaalin näköinen viiva näin varhaisilla viikoilla? 🤭
 
  • Tykkää
Reactions: jessihan
https://aijaa.com/yy8sy9

Minä täällä taas hätäilemässä kaikesta ”turhasta”. Täällä elellään vasta rv 4+1 ja ensimmäisen testin tein toissapäivänä. Seuraavan eilen ja vielä yhden tänään, kuvassa on eilinen ja tämänpäiväinen. Nyt siis olen tämän päivän hätäillyt nuita testejä, että pitäisikö viivan olla vahvistunut nopeammin.? Ainoassa loppuun asti menneessä raskaudessa sain heti tumman toisenkin viivan. Vai onko teidän mielestä ihan normaalin näköinen viiva näin varhaisilla viikoilla?
Hyvin näyttää vahvistuvan. 👍🏻 Muistankohan oikein että hcg tuplaantuu 2 päivän välein. 🤔 Onnea 🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: Menna90
Hyvin näyttää vahvistuvan. Muistankohan oikein että hcg tuplaantuu 2 päivän välein. Onnea
Täällä vuoto alkoi runsastumaan ja kävin yksityisellä gynellä, tuulimunaraskaus taisi olla täällä tällä kertaa sittenkin 😩

Tämä oli siis elämäni ensimmäinen raskaustesti (positiivinen vielä) ja harmittaa ja surettaa toki kun kerkesi jo innostua ajatuksesta. lääköri vakuutteli että on harmillisesti melko normaalia mutta positiivista että voin tulla kuitenkin raskaaksi. Löytyi sattumalta hematooma kohdusta ja vielä iso kysta munasarjasta! 😬

Uutta kokeilua myöhemmin sitten. Kivaa ja turvallista odotusta teille kaikille, minä poistun nyt tästä ryhmästä ja toivottavasti voin liittyä pian uudelleen johonkin pari kk myöhempään tulevaan odotusryhmään ❤🥰
 
Täällä vuoto alkoi runsastumaan ja kävin yksityisellä gynellä, tuulimunaraskaus taisi olla täällä tällä kertaa sittenkin

Tämä oli siis elämäni ensimmäinen raskaustesti (positiivinen vielä) ja harmittaa ja surettaa toki kun kerkesi jo innostua ajatuksesta. lääköri vakuutteli että on harmillisesti melko normaalia mutta positiivista että voin tulla kuitenkin raskaaksi. Löytyi sattumalta hematooma kohdusta ja vielä iso kysta munasarjasta!

Uutta kokeilua myöhemmin sitten. Kivaa ja turvallista odotusta teille kaikille, minä poistun nyt tästä ryhmästä ja toivottavasti voin liittyä pian uudelleen johonkin pari kk myöhempään tulevaan odotusryhmään
Harmi😔
Toivottavasti raskaudut pian uudestaan ja saat kokea sen loppuun asti❤
 
  • Tykkää
Reactions: Ellumei
Harmi
Toivottavasti raskaudut pian uudestaan ja saat kokea sen loppuun asti
Kiitos! ❤ Lääkäri ainakin sanoi että ei huolta, varmasti kyllä raskaudun kunhan ensin tästä selvitään 😊

Pienet itkut on itketty mut nyt on vähän parempi fiilis - juttelin myös muutaman ystävän kanssa enkä tiennyt että melkein jokaisella heistä on ollut varhaisia keskenmenoja ja tuulimunaraskauksia! Ei ehkä siis vaan puhuta tarpeeksi. 😔

Mutta teille kaikille toivon oikein ihanaa ja nautinollista raskausaikaa ja kaikkea hyvää 😊❤
 
  • Tykkää
Reactions: marzipaani
Joko joku perusti sen suljetun FB ryhmän? 😊

Jotenkin ihanaa ja lohduttavaa huomata, etten ole ainut ensimmäistä vauvaa odottava, joka miettii ihan samoja asioita kuin minäkin. Lähinnä tässä koko ajan miettii, että onkohan tuolla edes mitään? Onko kaikki normaalisti? En oikein ole uskaltanut vielä liikaa innostua, kun mikään ei ole varmaa paitsi useampi positiivinen raskaustesti 😅 Itsellä ollut kaikkia muita tyypillisiä oireita paitsi sitä kuuluisaa pahoinvointia - tai no sitäkin, mutta vain lievänä/aaltoilevana, joka kestänyt hetken, joten en ihan laskisi vielä edes pahoinvoinniksi. Tällä hetkellä asiasta ei myöskään tiedä vielä kukaan paitsi mieheni. Nyt menossa rv8 (7+1) ja eka neuvolakäynti ensi viikolla eli ei olla edes vielä saatu aikaa ekaan ultraan. Odottavan aika tosiaan tuntuu loputtoman pitkältä 🤪
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiuhti12 ja malanen

Yhteistyössä