Mulla alkaa nostaa päätään vanha tuttu stressi painosta. Kilpirauhasen vajaatoiminta ja liiallinen laiskuus saa aikaiseksi sen, että normaalisti mulla paino nousee hanakasti. Viime raskaudessa painonnousu oli todella vähäistä, mutta sen jälkeen on tullut kiloja lisää. Nyt on alkanut ahdistaa lähestyvä eka neuvola. Joudun ottamaan asian puheeksi siellä, sillä painoasiat on olleet mulle vaikea paikka nuoresta asti. Toivoisin, että jos raskaus etenee, painoa ei alettaisi syynäämään hulluna, sillä en haluaisi stressata ja olla ahdistunut koko raskauden ajan.
Nyt vain on ollut jo viitteitä siitä, että koen painetta syömisasioista ja liikunnasta. Olo on ollut tosi huono tässä viime aikoina, joten koetan olla itselleni armollinen. Tuntuu välillä siltä, että terveellisen ruuan valitseminen on vaikeaa, kun ei tiedä koskaan, mitä saa syötyä. Etova olo on edelleen läsnä ja hankaloittaa olemista erityisesti töissä. Tällä hetkellä saan pidettyä pahan olon kurissa mm. voileipäkekseillä. Oon yrittänyt panostaa terveellisiin välipaloihin voileipäkeksien sijasta, mutta en jaksaisi jatkuvasti miettiä, mikä on sellaista suht terveellistä syötävää, jonka saa alas asti yökkimättä. Pähkinät auttoi ekassa raskaudessa, nyt ne aiheuttaa kuvotuksen, elleivät sitten ole sekoittuneena smoothieen. Hedelmät on jees myös, mutta ei ne vie pois nälkää, joka iskee parin tunnin välein ja yökötys sen mukana. Miks tän pitää olla nyt niin hankalaa?