Saanko udella sulta tarkemmin kilpirauhasen vajaatoiminnasta? Onko sulla ollut kauan vajaatoiminta? Millaiset sun arvot on nyt ollut?Mulla on etä mahdollisuus kerta viikkoon, joten harmillisesti ei kauheesti jeesi.
Itellä aivan infernaalista tää väsymys myös, tosin mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja arvot oli päin prinkkalaa raskauden myötä joka lisää väsymystä. Odotellaan että, lääkityksen nosto auttaa.
Koitan itsekin sinnitellä sinne ultran jälkeen ja kertoa sitten miksi oon näin kujalla. Voihan tosin ollakkin että oireet on siihen mennessä helpottanut ja jaksaa pidemmälle.
Mä oon oireillut mahdollista vajaatoimintaa teini-ikäisestä lähtien. Arvot oli siellä rajoilla, joten lääkitystä ei koskaan aloitettu. Viime raskaudessa todettiin sitten vajaatoiminta ja aloitettiin lääkitys. Lääkitys purettiin synnytyksen jälkeen ja ei siinä kauaa kestänyt, kun arvot lähti huitelemaan miten sattuu. Sain lääkityksen takaisin noin puoli vuotta lapsen syntymän jälkeen. Lisänä siinä sitten vielä raudanpuute ilman anemiaa. Tätä ei lääkärit ole oikein halunneet hoitaa, mutta oon nyt onneksi noita ferritiinejä saanut mitattua tasaisin väliajoin. Nostin kilpparilääkitystä plussattuani ja odottelen mielenkiinnolla, mitä labrat näyttää, kunhan sinne pääsen syyskuussa. Samalla onneksi kontrolloidaan ferritiini crp:n kanssa, eli sitten näkee rautavarastojenkin todellisen tilanteen.