Helsingin Sanomat on aloittanut miespoliitikon ajojahdin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miksi en uskoisi 14-vuotiasta? Luitko tuon jutun? Miksi sinä lähtökohtaisesti ajattelet, että nuori TYTTÖ valehtelee ja valtaa pitävä mies ei? Mitä tekisit, jos sama tapahtuisi tyttärellesi? Mulla on omakin nuori ollut TET-harjoittelussa ja todellakin toivoisin, että hän kertoisi, jos jotakin epäsopivaa tapahtuu? Sinä et ilmeisesti uskoisi, jos omasi kertoisi? Tuokin tyttö on jonkun lapsi.
En ajattele lähtökohtaisesti mitään. Ja tässähän ei ole kyse siitä, että 14-vuotiaat kertoisivat. Tässä on kyse siitä, että aikuiset naiset kertovat. Aikuiset naiset, jotka ovat ystävystyneet katkeran exän kanssa kertovat tapauksista kymmenen vuoden takaa ja tapaukset ovat tyyliin "se lähenteli ja sitten lähdin pois". Ja nyt pitäisi sitten kuurossa huutaa: SIKA!!!

No minä en huuda, vaan totean, että rikosilmoituksia ei ole tehty. Rikosta ei ole tapahtunut. Ei ole uutisen arvoista. Ja tällainen ärsyttää minua.
 
vierailija
Niin että pienestä pitäen pitää tottua siihen, että miehet nyt vaan ahdistelee ja aikuisena sitten ei pitäisi olla moksiskaan? Just. Taidat tosiaan olla Palstapesu.
Ei pidä tottua siihen, mutta pitää tottua asettamaan omat rajansa ja pitää tottua siihen, että niitä rajoja pitää puolustaa ja pitää tottua siihen, että joskus saattaa puolustautuessa tulla ikävä olo. Ja pitää myös ymmärtää, että jos kyseessä ei ole rikos, kyseessä ei ole rikos.
 
vierailija
En ajattele lähtökohtaisesti mitään. Ja tässähän ei ole kyse siitä, että 14-vuotiaat kertoisivat. Tässä on kyse siitä, että aikuiset naiset kertovat. Aikuiset naiset, jotka ovat ystävystyneet katkeran exän kanssa kertovat tapauksista kymmenen vuoden takaa ja tapaukset ovat tyyliin "se lähenteli ja sitten lähdin pois". Ja nyt pitäisi sitten kuurossa huutaa: SIKA!!!

No minä en huuda, vaan totean, että rikosilmoituksia ei ole tehty. Rikosta ei ole tapahtunut. Ei ole uutisen arvoista. Ja tällainen ärsyttää minua.
(y)
 
vierailija
Ei pidä tottua siihen, mutta pitää tottua asettamaan omat rajansa ja pitää tottua siihen, että niitä rajoja pitää puolustaa ja pitää tottua siihen, että joskus saattaa puolustautuessa tulla ikävä olo. Ja pitää myös ymmärtää, että jos kyseessä ei ole rikos, kyseessä ei ole rikos.
Kaiken sopimattoman käytöksen ei tarvitse olla rikos. Yritö nyt jo ymmärtää.
 
vierailija
Onhan tuo sairas.

"RYDMAN näyttää toistuvasti hakeutuneen alaikäisten tyttöjen seuraan.

Yksi keskusrikospoliisin kuulustelemista tytöistä tapasi kaverinsa kanssa Rydmanin juhlissa vuonna 2016. Tytöt olivat 17-vuotiaita.


Siellä synttäreillä oli pääasiassa 17-18-vuotiaita, toinen tytöistä kertoi poliisille.


Juhlien jälkeen Rydman pyysi tyttöjä baariin. He olivat liian nuoria päästäkseen sisään. Rydman viestitti tyttöystävälleen ja kertoi tuovansa kotiin ”tuliaisia”.


Mulla on kaks alaikäistä tyttöä mukana. Saat itse arvioida, tykkäätkö niistä
😉, Rydman kirjoitti HS:n näkemässä viestissä.

”En ota kantaa siihen, mitä olen vitsaillut ex-tyttöystävän kanssa. Parisuhteessa viestitellään kaikenlaista hassua ja höpöä.”


Rydman kiistää, että olisi pyytänyt tyttöjä jäämään yöksi.


Olivatko naiset siis valehdelleet poliisille? Rydman sanoo, ettei halua ottaa siihen kantaa.


”Kun poliisi soittaa ja kysyy, niin se on ollut ilmeisesti aika monelle näistä vastaajista aika jännittävä paikka.”


Rydmanin mukaan asunnossa ”juhlien jatkoilla” oli muitakin vieraita kuin alaikäiset tytöt, mutta hän ei kerro, keitä muut olivat.


Rydmanin silloinen tyttöystävä Amanda Blick sanoo HS:lle, että paikalla olivat vain hän, Rydman ja kaksi alaikäistä tyttöä."
 
vierailija
Hän kutsui minut luokseen ja ylitti kaikki rajat. Hän kysyi, pitäisinkö siitä, jos minua lyötäisiin kasvoihin ja kutsuttaisiin huoraksi. Sanoin, että en tietenkään. Sen jälkeen hän läpsi minua naamaan ja kutsui pikku lutkaksi”, Nystén sanoo.


Nysténin mukaan Rydman alkoi riisua häntä.

”Lopulta asetelma oli se, että Willellä oli kaikki vaatteet päällä ja minä olin miltei alasti. Se oli enemmän ahdistelua kuin yhteiseen haluun perustuvaa toimintaa. Oli todella pelottavaa olla hänen kotonaan.”


Nystén on kuvannut tapahtumia myös päiväkirjoissaan, jotka HS on nähnyt. Hänen ystävänsä vahvistaa HS:lle kuulleensa Nysténiltä aikanaan kasvoille läpsäisystä, lutkaksi kutsumisesta ja juomiseen painostamisesta.


Nystén kertoo kysyneensä Rydmanilta, miksi tämä haluaa tehdä ”tällaisia asioita”.


”Wille vastasi, että ’valta’.
 
Siis onko niin, että poliisi on tutkinut asiat ja todennut, että rikosta ei ole tapahtunut? Ja tämä keissi lähti liikkeelle Jodelista? Ja ex-tyttöystävä on tehtaillut rikosilmoituksia? Luin Rydmanin blogin ja hänellä oli kuvakaappauksia, jotka kertovat erilaista tarinaa.
 
vierailija
Nyt kun J. Depp voitti nostamansa kanteen naista vastaan, HS:n pitää teilata Wille, jotta ei vaan synny käsitystä siitä, että naiset olisivat vaIehteIijoita ja miehet uhreja.
 
vierailija
Sehän siinä juuri onkin kun minä tämän ymmärrän, mutta moni muu ei. Sopimaton käytös ei ole uutinen. Rikos on uutinen. Tämä tapaus siis ei ole uutinen, mutta jostain syystä se on uutisoitu. Ei pitäisi.
Tuota, kyse on siitä, onko tuollainen käytös sopivaa luottamustoimessa toimivalle. Muistanet, miten Ilkka Kanervalle kävi tekstiviestikohun seurauksena?
 

Yhteistyössä