Helsingin Sanomat on aloittanut miespoliitikon ajojahdin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ennemmin naiset ovat Willeä ahdistelleet kuin Wille naisia.

HS iski kätensä pazkaan.
 
vierailija
Päiväkirjan kirjoittaminen on kiva tapa ja harrastus. Willen harrastuksena on kerätä keskusteluja:

"Kun Nystén vieraili Rydmanin luona, hänelle esiteltiin ”mappikaappi”.

”Rydman on printannut kaikki keskustelut, joita hän on muiden kanssa käynyt. Hän sanoi, että sinustakin on kaapissa mappi. Pelottaa, mitä tietoa sinne on kerätty ja miksi.”"
Miesten on nykyään pakko kerätä todistusaineistoa naisten perusteettomia väitteitä vastaan.
 
vierailija
vierailija
Valtuutettu Katju Aron aloite seksuaalisen häirinnän estämisestä Helsingin kaupungin työpaikoilla ja palveluissa

Kaupunginvaltuusto katsoi valtuutettu Katju Aron aloitteen loppuun käsitellyksi.
Samalla kaupunginvaltuusto hyväksyi seuraavan toivomusponnen:
Hyväksyessään aloitevastauksen kaupunginvaltuusto edellyttää, että kaupunki selvittää mahdollisuudet häirintäyhdyshenkilökäytännön tuomista myös kaupungin organisaatiossa oleville työpaikoille, erityisesti kouluihin ja oppilaitoksiin. (Sameli Sivonen)
Valtuutettu Sameli Sivonen ehdotti valtuutettu Emma Karin kannattamana seuraavan toivomusponnen:
Hyväksyessään aloitevastauksen kaupunginvaltuusto edellyttää, että kaupunki selvittää mahdollisuudet häirintäyhdyshenkilökäytännön tuomista myös kaupungin organisaatiossa oleville työpaikoille, erityisesti kouluihin ja oppilaitoksiin.
Kaupunginvaltuusto hyväksyi ensin yksimielisesti kaupunginhallituksen ehdotuksen.

Jaa-äänet: 72

Ei-äänet: 1 Wille Rydman

Hhmm.. herää kysymys, miksi Rydman ei halunnut, että tämä esitys hyväksytään 🤔
 
vierailija
Sun mielestä on ok, että julkisessa asemassa oleva toimii noin? Tai ylipäänsä kukaan?

Mikä naiskansanedustajia oikein vaivaa?

”Pikkujouluissa lähentelyä, hiplaamista ja vihjailevaa puhetta. Asialla oli erään hallituspuolueen naiskansanedustaja.”
 
vierailija
Naiset ovat niin mielensä pahoittaneet Willestä. Mitään rikosta ei ole tapahtunut, mutta naisille on vaan tullut niin paha mieli.
Mua jaksavat niin ärsyttää nämä metoo-jutut. En epäile hetkeäkään etteikö Wille tykkäisi nuorista naisista, olisi seksuaalisesti aktiivinen heteromies, kenties kiinnostunut sm-leikeistä, päihtynyt vallastaan jne. yms. Oman elämänsä Christian Grey. Kaikki tuo on täysin normaalia ja yleistä. Mutta se ei ole rikos. Eikä se rikokseksi muutu sen takia, että välillä menee ruinaaminen niin pitkälle, että toinen pahoittaa mielensä.

Ja sitten toinen asia on se, että ikäero ei tee asiasta edes hyvän tavan vastaista. Ei vaikka ikäero olisi 60 vuotta. Se on osapuolten keskinäinen asia. Jos molemmat ovat riittävän vanhoja, asia on ok. Ärsyttää kun ikäeroa korostetaan ikään kuin se muuttaisi seurustelun jotenkin likaiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Mua jaksavat niin ärsyttää nämä metoo-jutut. En epäile hetkeäkään etteikö Wille tykkäisi nuorista naisista, olisi seksuaalisesti aktiivinen heteromies, kenties kiinnostunut sm-leikeistä, päihtynyt vallastaan jne. yms. Oman elämänsä Christian Grey. Kaikki tuo on täysin normaalia ja yleistä. Mutta se ei ole rikos. Eikä se rikokseksi muutu sen takia, että välillä menee ruinaaminen niin pitkälle, että toinen pahoittaa mielensä.

Ja sitten toinen asia on se, että ikäero ei tee asiasta edes hyvän tavan vastaista. Ei vaikka ikäero olisi 60 vuotta. Se on osapuolten keskinäinen asia. Jos molemmat ovat riittävän vanhoja, asia on ok. Ärsyttää kun ikäeroa korostetaan ikään kuin se muuttaisi seurustelun jotenkin likaiseksi.
Eli aintaisit ilomielin tyttäresi tuon käsiin ja sanoisit, ei ole rikos, vaikka toinen yrittää kähmiä, vaikka tyttö ei halua? Ok. Onnea vaan tyttärellesi, jos sellainen on.
 
vierailija
Mua jaksavat niin ärsyttää nämä metoo-jutut. En epäile hetkeäkään etteikö Wille tykkäisi nuorista naisista, olisi seksuaalisesti aktiivinen heteromies, kenties kiinnostunut sm-leikeistä, päihtynyt vallastaan jne. yms. Oman elämänsä Christian Grey. Kaikki tuo on täysin normaalia ja yleistä. Mutta se ei ole rikos. Eikä se rikokseksi muutu sen takia, että välillä menee ruinaaminen niin pitkälle, että toinen pahoittaa mielensä.

Ja sitten toinen asia on se, että ikäero ei tee asiasta edes hyvän tavan vastaista. Ei vaikka ikäero olisi 60 vuotta. Se on osapuolten keskinäinen asia. Jos molemmat ovat riittävän vanhoja, asia on ok. Ärsyttää kun ikäeroa korostetaan ikään kuin se muuttaisi seurustelun jotenkin likaiseksi.
Se, ettei jokin teko tai käytöstapa ole rikos, ei tarkoita etteikö se olisi sopimatonta. Tuolla ukolla on selvästi ollut tietynlainen "kaava", jonka mukaan toimii.
 
vierailija
Ihan hetken googletin ja löysin Rydmanin vastauksen. Todellakin näyttää siltä, että arvokonservatiivityttönen on ollut ihastunut Rydmanniin ja kun ei tätä saanut, katkeroitui pahasti.



Eli kyseessä ei ole se taho taaskaan, jota syyttelet, katsohan peiliin.
Perinteinen character assassination kyseessä. Ei varmaan liity siihen, että Kokoomus voittaa vaalit ja Rydman on Kokoomuksen maahanmuuttokriittisen eli "persusiiven" valovoimaisimpia tähtiä. Jos edes vähän saisi ko. persusiipeä hajotettua, tulisi seuraavasta Kokoomuksen ja Perussuomalaisten muodostamasta hallituksesta edes vähän mieluisampi toimittajille.
 
vierailija
Mua jaksavat niin ärsyttää nämä metoo-jutut.
Ai SUA ärsyttää? Et osaa yhtään asettua uhrin asemaan? Oma teinini on 14 ja ihan lapsi, kuten kuuluu ollakin. Hirveää joutua tuollaista kokemaan, se voi olla hyvin ahdistavaa.

"14-VUOTIAS Petra sai yhteiskuntaopin kurssilla tehtäväksi haastatella poliitikkoa. Hän oli jo aiemmin tutustunut Rydmaniin kokoomusnuorten tapahtumassa. Petra kysyi Rydmanilta, voisiko hän haastatella tätä.
Petra kertoi poliisille Rydmanin ehdottaneen haastattelun päätteeksi, että tapaisimme uudelleen, että hänellä olisi vielä minulle lisää kerrottavaa.

Rydman oli tuolloin yli 30-vuotias kansanedustaja ja Helsingin kaupunginvaltuutettu.

Petra kertoi, että hän meni tapaamaan Rydmania eduskuntatalon kahvilaan. Kuulustelussa Petra kertoi näin: Rydman sanoi minulle, että muistutan erästä seksikästä naista.

Sitten hän itsekin totesi, ettei 14-vuotiaalle pitäisi tällä tavalla puhua, Petra jatkoi.

He olivat kuppilassa iltaan asti, minkä jälkeen Rydman ehdotti siirtymistä jonnekin mukavampaan paikkaan. Petran mukaan hänestä alkoi tuntua, että he olivat suuntaamassa Rydmanin luokse, mikä tuntui ahdistavalta.

Petra ehdotti syömistä läheisessä kahvilassa. Petran mukaan Rydman kertoi keskustelun lomassa kaksimielisiä vitsejä ja mainitsi muun muassa saamastaan kansalaiskirjeestä, jossa eräs mies oli kuvaillut masturbointikokemustaan.

Hän aloitti lauseen minulle todella moneen kertaan, että 14-vuotiaalle ei pitäisi puhua tästä... ja sitten jatkoi kuitenkin
. Lopulta pääsin tapaamisesta kotiin.

Petra koki Rydmanin käytöksen epämukavaksi. Poliisille hän puhui myös lääppimisestä ja lähentelystä.

…lääppimisellä ja lähentelyllä tarkoitan sitä, että joskus kosketus tuntuu ahdistavalta – kuten esimerkiksi, että hän tavatessamme ollessani 14-vuotias, heti ohjasi minua alaselästä koskemalla pöytään istumaan."
 
vierailija
Ai SUA ärsyttää? Et osaa yhtään asettua uhrin asemaan? Oma teinini on 14 ja ihan lapsi, kuten kuuluu ollakin. Hirveää joutua tuollaista kokemaan, se voi olla hyvin ahdistavaa.

"14-VUOTIAS Petra sai yhteiskuntaopin kurssilla tehtäväksi haastatella poliitikkoa. Hän oli jo aiemmin tutustunut

Käy katsomassa ne viestit.
 
vierailija
Suurin osa noista mainitsemistasi kähminnöistä oli luokkaa "wille ei koskenut minuun ja sain vapaasti poistua asunnosta, mutta jotenkin ahdisti kuitenkin".
Eli vähättelet ahdistuskokemusta. Ok. Ehkä et ole sellaista kokenut. Mä olen ja olin jo aikuinen. Sukulaisen miesystävä ei koskenut, mutta eleet ja puheet olivat vihjailevia. Se oli ahdistavaa. Kerroin sukulaiselleni lopulta, kun minua siihen kannustettiin. Sukulainen lemppasi sen miehen ja oli kiitollinen, kun kerroin.
 

Yhteistyössä