Noniin, nyt minä viimein teen tämän!!! Mutta siis ei vaan ole koskaan aikaa että kunnolla vois lukea aijemmat (kun ei muista mihin kaikkeen on halunnut kommentoida ja eihän enää ole ajankohtaisiakaan jos monta kk sit joku jostain maininnu) joten tulee varmaan hyvin omanapainen ja sekava sepostus..
Täällä tänään ikää vuosi ja 5kk.. hän on vain niiiiin ihana ja täydellinen ja ja ja..
Mutta nyt ekaks ainakin siis siitä kiertoasiasta mistä jotain olikin juttua joku aika sitten... siis mullahan alkoi muistaakseni noin 11kk synnytyksen jälkeen vuoto, imetyksestä huolimatta. Mun kiertohan on ollut pitkähkö,, harvoin elle 30 pv, yleensä ehkä joku 30-32.. No nyt en ihan niitä ekoja kietoja muista mut sit oli pari 27 pv, olin et ohoh, tälläseks normaaliks muuttunut.. sit olikin yhen päivän lyhempi, taas päivän lyhempi ja sit 22pv!!!! Mitä v'ttua!!! Ei kyllä naurata.. Imetän yhä 3 kertaa päivässä... Siis oon joskus saanut oviksen vasta 24 kp.. niin koko kierto 22 pv. Ja siis tuossa ja edellisessä sorruin tikuttamaan ovista, ihan mielenkiinnosta vaan kun jos jonkinlaista vihlontaa ym oiretta aina pitkin keirtoa.. vaan ei tullut mitään tolkkua. Tietty siis tilasin halppistestejä joilla en ikinä ihan varsinaista plussaa oo saanut, hoidoissa sit digillä varmistin.. mutta siis anto ne suuntaa ja pysty jotain tulkitsee. Nyt kun ei parhaillaan meinannut tulla ees kontrolli viivaa, tai tuli jotain ihme suhrua, tai ei mitään tai haaleeta viivaa.. tiiä tuosta sit ovuloinko ollenkaan, vaan eiks sen sit pitäs olla päinvastoin pitkä sen kierron!!!! Nyt on kp ööh ehkä 17 ja voisin vaanoa et ovis (mutta koska tuhlasin ne kaikki tikut niin en voi nyt sit testata) pari päivää ollut hajuaisti ihan superina (en kyllä ennen synnytystä tätä ovis oiretta ollu tajunnut ainakaan) ja selän puolella on vihlonut tän päivää, ja jonkunlaista limaa pari päivää, saa nähdä alkooko sit yllätyys vuoto tyyliin huomenna!
Mutta asia joka just nyt ahdistaaaa.. miun vauva kävi nukkumaan ilman tissiä!!! En kestä. Siis se oli puoli vahinko... en minä oo valmis! Ollaan siis "tissuteltu" 3 kertaa päivässä, aamulla, sit päikkärinukutus ja iltanukutus. Nyt muutoman kerran illalla leikillään laitettu omaan sänkyyn (meen siis aina makkariin imettää, istutaan meidän sängynlaidalla) Hän on tokinalla olevinaan käynyt siihen omaan sänkyyn, mut sit tyyliin 10 sek päästä kömpinyt miun luo kun oon istunut siinä meidän sängyllä. Nyt mies on mökkeilemässä ja jotenkin ihan hetken mielijohteesta ajattelin kokeilla miten ranttaliks pistää jos en mee siihen "imetys asemiin".. mylkkäs siinä sängyssää ja parikertaa kömpi sinne meidän sänkyyn mut nostin takasin.. kerran nosti sit pään ja tititi (tissiä siis
) olin jo et ok (koska olin jo alkanut katumaan yritystä) Mut sit ei sen enämpää vaatinut.. 20 min päästä nukkui!!! En kestä!!! Varmaanhan nyt kannattas sit koittaa kokonaan eroon mut... mut.. onko pakko!!! Julmaa kun isi on poissa monta päivää, ni vielä tissikin viedä..
Ruokailuista sen verran et jännä just esim kananmuna niinkun joku just kirjoitti, oli meilläkin sellanen mikä ei eka millään mennyt, sit kerran mummolassa mummo kysy et annetaanko, olin et siinä annat ei se syö.. no siitä asti ollut suurinta herkkua
samoin raejuusto ei meinannu kelvata, nyt ei muuta söis kun sitä. Oon aika pitkään melko mössö ruokia antanut, mut nyt kun koittanut vähän siirtyä "oikeisiin" ruokiin, niin on kyllä aika nihkeetä välillä menekki..
Aikaseen pottailun alottamista suosittelen ehdottomasti, en enää muista enkä jaksa etsiä kuka siitä joku kk sitten kirjoitti. Mutta mehän sillon noin puoli vuotiaana aloiteltiin ja sen jäljeen ei käytännössä oo kakkaa vaippaan tehnyt, joskus saattanut joku papana keritä. Ja pissikin tulee tosi usein pottaan, toki vaippaankin. Toki siinä on yksi pieni "kääntö puoli" miusta tuntuu että herää joskus pissi hätään, esim päikkärit jää siks n. 1,5h ja yöuniltakin herää monosti alle 2h nukuttuaan ja on pissi tullut (toki nää on muuten nyt vähentynyt)
Miehen osallistuminen.. nooh, tää on ehkä aihe mistä miun ei kannata aloittaakkaan.. siis itsehän en oo lähtökohtaisestikkaan olettanut hänen mikään super osallistuja olevan, vaan tiennyt että minä suurimmaksi osaksi vauvan hoidan.. hän siis toki on hoitanut aika lailla kaikki kotityöt tän puoltoista vuotta.. mutta niin, kyllähän tää on ollut hieman haastavampi tapaus kun osasin oottaa, tai siis ainakin se ihan alku taival.. Ja yksi aisa mikä hieman menaa kiristää hermoa vaikka kuinka koittaa olla välittämättä, on et hänhän nukkuu, nukkuu, nukkuu!!! SIis jos herää 10 se on aikanen... jos on töissä ollut (jossa hän saa yöllä nukkua jos ei tapahdu mitään) hän tulee kotiin ja menee nukkumaan (kun on joutunut heräämään kahtena aamuna 7) joskus toki ei ole nukkunut töissä yöllä ja sit ymmärrettävää.. mutta on voinut nukkua huonosti!!!! Huonosti, siis tuota, itsehän oon tässä puoletoista vuoden aikana nukkunut tosi monesti niitä 10-12h unia ilman heräilyjä tosi paljon ja hänelle se on se normaali!!!! Joo, en nyt jatka tätä aihetta.. muuten kun et ihana nyt kun on jätkä jo isompi, niin mies toki ihan eritavalla jo touhuilee hänen kanssa!
Minähän olen ollut erossa pojasta pisimmillään kahdesti vajaan 4h.. heh.. ja siis siitä hän on nukkunut osan. nyt saatan käydä harrastamassa pari kertaa viikossa max 2h (matkoineen nehkä 2,5h), mutta jos mahdollista ajoitan niin et poika on unilla.. joo, ei varmaan ihan fiksua, kai sen pitäs oppia joskus olee erossa minusta.. mummothan siis kyllä hoitas jos haluaisin jotain mut en vaan tahdo!!! Tai joskus ehkä tahtoisin, mut en tiiä..
Poika on siis aivan ihana rakas, en voi uskoa vieläkään että hänet saatiin ja miten voi olla joku niin täydellisen ihana. Hän on mainio tyyppi
Oon tullut siihen tulokseen et itseasissa myöskin melko "kiltti".. kun mitä vähän nähnyt hänen pikku serkkua joka 1kk vanhempi ja yhtä lähistöllä asuvaa 2kk vanhempaa johon puistossa joskus törmätään, niin heille kummallekkin tulee lähes aina jotain kiukkukiljuntakohtauksia, ei meillä kyllä (vielä) hirveemmin olla jouduttu sellasia kohtaa, tottakai joskus tulee pahamieli kun kielletään tai jotain mutta itseasiassa juttelemaalla nekin harmitukset menee aika pian ohi.. Vaikka siis oonkin vähän ehkä "natsimutsi" kun ei meillä edelleekään katota mitään telkkuja tai kännyköitä. Myöskään sokeria ei oo saanut yhtään (tai siis kyllähän jossain leivissä esim on) Hän myös raivaa lelunsa joka ilta paikalleen (joskus hieman venkoillen mutta kuitenkin) Ja jos esim. (mikä nyt on pop) leikkii kattiloilla ym. keittiössä niin usein laittaa ne takas erikseen käskemättä "kun on valmis". Siivoaminen onkin kyllä hänen lempi hommaa (isänsä on hieman siivousfriikki) Imuri on parasta ja harjan kaa lentää montakertaa päivässä, poika siis
Nyt pitää kyllä kömpiä tonne pikkuisen viereen!
Voikaa hyvin! (pikkusen rupee jo tää korona riittää, vaikka meilläpäin ei ees niin paha oo tilanne)
Domi ja muksu 1v5kk