Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

@Mandala juu, Kielijänne katsottiin jo sairaalassa ja oli ok.

Ei enää ole imetys niin kipeetä tehnyt, välillä mutta vaan lähinnä alussa.

Tuttia oon välillä yöllä koittanut antaa, muttei tämä ymmärrä sen päälle vielä yhtään.

Viimeksi muokattu:
Heloy pitkästä aikaa kaikki! Ihanaa on ollut lukea teidän kaikkien kuulumisia, ei vaan oo ite kerenny tai saanu sopivaa kunnon hetkeä tälle kirjoittamiselle vaikka kyllä on mielessä ollu! Tää on niin tyhmä tää uus foorumi kun tässä ei kai enää kirjoitusluonnoksetkaan tallennu niinkuin ennen, että voisi sitten tarpeen tullen pitää vähän kirjoitustaukoa.

Ihan ekaksi Suuuronnittelut @Wintersun ja tervetuloa tänne puolelle näin vähän myöhässä multakin❤❤❤

Ihana @Mandela teillä toi kaikki sängyt rivissä -nukkumisjärjestely❤:) Kiva että nukkuminen alkanut paremmin sujumaan, teillä vissiin aika hurja historia sen suhteen! Meillä tosiaan sikälikin hullaannuttu tähän kantoreppuun kun tää on ollu niin meidän pelastus siis ihan kirjaimellisesti kun vauvu edelleen nukkuu vaan niitä 45 min päiväunia, jotka ei siis hänelle riitä vaan itkee sitten väsymystään kun ei nukkuakaan osaa mutta nyt kantorepussa nukkuu! Meillähän siis vauva oli aika itkuinen aiemmin ton (yli)väsymyksen takia kun yöt oli huonoja ja päiväunet liian lyhyitä ja sitten yliväsymyskierre. Mutta tuo taianomainen kantoreppu muutti kaiken :) Oikeesti olen sitä mieltä että se ratkaisi meillä tän umpikujatilanteen

@Domi Meillä siis nyt raskausyritys oikeesti käynnissä, nyt just tokasta kierrosta ovis bongattu testillä jee :-D Ja meillähän on tuo vauvan nukkuminen ollut melko ”työlästä” (kuten Silmu75 asian osuvasti ilmaisi :-D) että en sanoisi että on sillai kovin helppo vauva tämä ollut. Mies ei ole myöskään osallistuva, meillä on tällainen hyvin perinteinen perhesuhdemalli (siis ihan molempien halusta) että minä hoidan vauvan ja mies hoitaa sitten mitä hoitaa ja auttaa vauvan kanssa tarvittaessa. On vaihtanut yhden kerran vaipan ja ollut vauvan kanssa sen aikaa kun kävin jälkitarkastuksessa :-D Mutta siis maailman ihanin mies tämä, tekee kyllä kaikkea muuta mutta tämä vauva-asia nyt on näin ja hyvä niin koska se meille molemmille sopii parhaiten. Ja minä taas, en nyt ainakaan mitenkään super ole :-D Ehkä salaisuus on siinä että olen aika laiska ( :-D ) ja siksi otan asiat aika rennosti. En jaksa stressata siivouksista tahi muista. Elän vähän niinkuin hetki kerrallaan, aina kun yöllä 15. kertaa tömistelen vauva sylissä niin ajattelen vaan että onneksi ei tarvi mennä huomenna töihin eikö itseasiassa tehdä yhtään mitään jos ei halua, paitsi tietysti hoitaa vauvaa ja olla hänen kanssaan. Mutta esim asukaspuistossa ollaan nyt käyty 2-3 x/vk mutta ei olla kertaakaan keretty aikomaani puiston ohjelmaan mukaan kun ollaan herätty liian myöhään ja sitten tullut liian kiire niin ollaan sitten jätetty ohjelmat väliin ja menty vaan hengailemaan ja sosialisoitumaan :) Musta toinen lapsi (ja kolmas ja neljäs ja viides) olis vaan niin ihania❤ Ja mä uskon että kaikesta selviää! Ei ole tarkoitus näillä puheilla ketään loukata, ymmärrän hyvin että esim jos ei saa nukuttua niin se tekee kenet tahansa lähes hulluksi. Meillä vauva nukkuu huonosti mutta mä olen tällainen unikeko että nukahdan kuitenkin sitten lähes välittömästi kun vauvakin nukahtaa. Ja kun siellä makkarissa tosiaan aina 12 h/yö vietetään niin väkisinkin siinä sitä unta kertyy vaikkakin pätkissä. Lisäksi ole tehnyt aina vuorotyötä ja ollut huono menemään ajoissa nukkumaan ja olen tottunut menemään aamuvuoroon useimmiten 3-4 h unilla ihan puoliunessa niin kai siinäkin vähän harjoitusta saanut :-D

Mites @Silmu lla ja vauvulla menee? Meillä kanssa mies herkästi hermostuu vauva itkuun! Mulla jäi blondiraidatkin ihan oranssiksi kun mies alko kyselee minuutin välein että ”Ootko jo valmis, ootko jo valmis, ootko jo valmis” kun vauva alko itkeskelee ja mä olin hiusväri päässä! Oli sitten pakko pestä pois ennen aikojaan :-D

Mites @dino lla menee? Kiva kuulla että teillä on sitten rattaissa viihdytty vaikka vaunuissa ei, mä niin odotan että meilläkin :) Syömisessä varmaan niin eri konstit toimii vauvakohtaisesti, hyvä että on löytyny teillä keinot millä saa ruokaa masuun :) Meillä vasta kiinteiden alotus häämöttää kuukauden päässä.

Mulla oli ennen enemmän aikaa kirjoitella kun vietin valtaosan vuorokaudesta makkarissa nukutuspuuhissa! Nyt enää 12 h (kirjaimellisesti) niin ei kerkee niin hyvin kirjoitella :-D Meillä on siis uniasiat alkanu pikkuhiljaa menemään sujuvampaan suuntaan, iltanukutus on nykyään hyvinkin joutuisaa, erityisesti aamusta vaivanneet vatsa-&ilmavaivat alkoivat helpottaa 3 kk iässä ja huomattavasti vähentyneet 4 kk ikään mennessä, nykyään eivät onneksi enää herätä aamuisin. Heräilyjä meillä edelleen piisaa varmaan kymmenkunta yössä mutta uudelleennukutus sujuu useimmiten joutuisasti n. 10 minuutissa, aiemman puolituntisen ja pidemmänkin sijaan. Ikä vajaasta nelikuisesta vajaaseen viiskuiseen aika villiä menoa, vauva heräili läpi yön 0,5-1 h välein, yksi pitkä unipätkä oli joka oli kestoltaan n. 1,5 h. Tais olla nuo kuuluisat nelikuisen hulinat.

Mutta sen jälkeen, nyt parisen viikkoa, yöt on olleet aika ihania! Vauva edelleen heräilee mutta selkeesti unijaksot on pidentyneet, useita 2-3 h unipätkiä ja sitten aamustakin vielä 1 - 1,5 h pätkiä! Ja mikä parasta, vauva on alkanut taas nukahtaa jopa kun työnnän rinnan suuhun! Viimeiset ehkä pari kolme kuukautta ei ole siis rintaan nukahtanut vaan on vaatinut yleensä ensin rinnan rauhoittumiseen ja sitten on pitänyt nousta kantelemaan nukahtamiseen! WAU, rinta vaan suuhun ja unia jatkamaan:) Ei toki läpi yön näin mutta esim viime yönä nousin sängystä vain KOLME kertaa!

Tämä nyt on tätä unijaaritusta multa taas mutta kun tämä nyt sattuneesta syystä on meillä aika kuuma aihe :-D :-D :-D

Mutta siis ylipäätään uniasioissa on tapahtunut muutosta että vauvan uni Kimmon jotenkin sikeämpää tai jotain mutta kun alkuun vauva heräili niihin omiin sätkytyksiin ja sitten vaikka sötkyttelyt väheni niin heräili edelleen niihin normaaleihin liikkeisiin mitä nyt jokaisella unissaan tulee esim asennon vaihtaminen mutta nyt olen henkeä pidätellen monena yönä seuraillut kuinka vauva l i i k k u u u n i s s a a n mutta e i herääkään niihin liikkeisiin :-D Lisäksi, uskomatonta mutta totta, mutta vauva nukahti eilen sänkyyn mun hyröilyyn ja silittelyyn, ennen aina yltynyt pää punaisena -itkuksi alta aikayksikön!

Noh mutta se siitä tältä erää, jatketaan uniharjoituksia :-D

Muuten menee ihanasti! Kotona on iiiihana olla, vauva on ihana, kaikki on ihanaa. Mä oon niin onnellinen että saan vihdoinkin elää tätä unelmoimaani elämää, esim just asukaspuistossa käynti. Ennen aina muistan kun miehen kanssa käveltiin ohi ja kateellisena katoin äitejä lasten kanssa ja mies lohdutti että kyllä säkin vielä ja nyt se tosiaan on Totta❤❤❤

Meillä huomenna neuvola, jännää! Viimeksi vauva 4 kk neuvolassa jo 7 kg :-D :-D :-D Kiitos läpi yön syömisten :-D Saas nähdä miten nyt! Kohta ei varmaan paino enää nouse samaa tahtia kun vähentyneiden yöheräämisten takia on myös yösyomiset vähentyneet ja nyt reilun viikon on aamuvaipat ollu painoltaan varmaan puolet siitä aiemmasta :-D

Mukavaa syksyä Kaikille ja olisi ihanaa taas kuulla teidän kaikkien kuulumisia❤

Karhurouvanen & vauvu 5 kk

• Rakkaus
Reactions: Mandala
@Karhurouvanen Olet kyllä aina niin kadehdittavan positiivinen! :) Meillä on edelleen sitä iltaitkuisuutta, minusta vähemmän kuin ennen, mutta ikävästi niin, että poika alkaa itkeä kun mies yrittää hetken hoitaa. Yhtenä iltana itki sitten jo mieskin sitä kun ei osaa ja mua alkoi jo vähän stressaamaan, että pitäis jaksaa vielä miestäkin lohduttaa. Onneksu on nyt saatu viikonloppuisin näytettyä miehelle sitä iloisempaa poikaakin. Mutta tosiaan vähän hankalia nuo illat kun on vauva toisessa kädessä ja toisella yrittää laittaa iltapalaa tms. Jaksaessani kietaisen vauvan neliöliinaan, mutta aina on niin pienestä hetkestä kyse kun tarvitsisin molempia käsiä etten kovin usein jaksa. Rengasliina olis kätevä, mutta peppupussin teko on osoittautunut odotettua hankalammaksi eikä kyytiläinen ole kovin innokas harjoittelemaan. Mulla on myös neljä kantoreppua ja kaksi kantoliinaa, mutten millään jaksaisi perehtyä säätöihin ja sidontoihin. Mutta kantamisen haluan kyllä vielä opetella, luulen että uskallan paremmin kunhan poika oppii kannattelemaan itse päätään.

Mulle on kyllä keskiviikkoinen vauvakahvila ihana vertaistukipaikka. Samana aamuna on muskari, mikä ei oikein ole vastannut mun odotuksia, mutta se onkin varmaan kivempi kokemus isomman lapsen kanssa. Meidän poika nukahti tänäänkin kesken kolmevarttisen. :D

3kk rokotukset saatiin viime viikolla, loppupäivän poika nukkui ja söi tosi vähän, pientä kuumetta oli niin annoin neuvolatädin suosituksesta yöksi Panadolia. Mitat on nyt 61cm ja 5,4kg, kuulemma mennään hyvin käyrillä.

Silmu ja poika 3kk/14 viikkoa

@Silmu75 Voi että, just toi että ”pitäis alkaa sitten miestäkin vielä lohduttamaan” :-D :-D :-D Musta kyllä välillä tuntuu että miehiä täytyy niiin silkkihansikkain kohdella tietyissä asioissa, ihan kuin naisella ei olis tarpeeksi tekemistä muutenkin :p Me on tehty vähän piharemonttia ja mun pitää aina niin tarkkaan harkita sanani ettei mies loukkaannu kun on iskeny tiilet ihan vinoon tms. :-D

Oho sähän oot oikeen kantoguruks ruvennu heti suorilta! Huima toi teiän kantovehjevalikoima :) Mä en tiedä mitään niistä liinoista vaikka ovat varmaan kyllä tosi hyviä ja ymmärtääkseni erityisesti pienten vauvojen kanssa! Kantoreppu ehkä sopii tällaiselle vähän ei-niin-kärsivälliselle kun mä en varmaan ikinä jaksais mitään niitä sidontoja opetella :p Mun mielestä hirvee ero Manducassa ja Tulassa (tai sit jotenkin huonot säädöt) mutta mulla alko varmaan vartissa sattuu selkää se Manduca vaikka vauva ehkä 5,5 kg sillon, Tulalla ei tunnu missään lähes päivittäinen parin tunnin kanto ja vauva on kuitenkin jo 7,8 kg :-D

Voi että tollanen vauvakahvila olis ihana, täällä ei oo nyt niitä järjestetty koronan takia. Muuten ollaan kyllä onneks vauvaseuraa löydetty ja asukaspuistossa tosiaan käyty aika ahkeraan. Tuolla vähän kauempana olis kuulemma vauvatreffejökin, täytyy kattoo jos sinne vaikka menis :)

Sitä mun piti muuten vielä aiemmin sanoa, ehkä et tätä enää edes ole miettinytköön, mutta aiemmin puhuit että vauva ei oo kovin pitkiä aikoja hereillä, mutta mä en kyllä olis siitä mitenkään huolissani tai ottais stressiä, eiköhän ne valveillaoloajat siitä pitene ajallaan :) Eihän mulla tietty mitään kokemuksen syvää rintaääntä ole mutta kyllähän vauvoissa on varmaan suuria eroja tuollaisten suhteen. Meillä aiemmin vauva ei jaksanut olla kauaa hereillä mutta se johtu ihan huonosta nukkumisesta ja väsymyksestä mutta nyt tosiaan kun kantoreppu korjasi tilanteen niin meillä on jo useampi viikko oltu aina 2-3 h, välillä 3,5 h pätkiä hereillä, vauva nyt siis 5 kk.

Meillä oli tänään 5 kk neuvola, pituutta neitokaisella 62-63 cm ja painoa :-D 7,8 kg! Ja kääk, äidin paino ei ole pudonnu kun ehkä ihan max 0,5 kg mä en kestä :p

Karhurouvanen & vauvu 5 kk

• Tykkää
Reactions: Silmu75
@Karhurouvanen Nykyisin poika saattaa olla jonkun syöttövälin eli pari tuntia hereillä. Joskus taas nukahtaa jo syödessään, mutta nukkuukin sitten vain hetken. Paljon on luettu kirjoja tai ihan vaan juteltu, välillä kuunneltu musiikkiakin ja tanssittu. Nyt vasta alkaa lelut edes vähän kiinnostaa, mutta unilelun päälle ei vielä ymmärrä, vaikka tykkääkin puristella jotain siinä unen rajamailla.

Mullahan kävi painoasioissa niin, että ehkä viikko pari synnytyksestä painoin aavistuksen vähemmän kuin ekalla neuvolakäynnillä 10+0, mutta sitten söin väsyneenä suunnilleen suklaalevyn päivässä ja nyt ollaan vamaan taas loppuraskauden lukemissa.... Nyt olen taas yrittänyt syödä järkevämmin, mutta vaikeaa on.

Ihan pikaisesti, @Silmu75 ei kannata kauhean kauaa odotella kantamisen aloitusta. Monet vauvelit ei meinaa siihen enää syttyä jos odottaa sen aloituksen kanssa.
Meillä ainoa reppu, baby Björn one, on ainakin semmoinen mitä pystyy vastasyntyneen kanssa käyttämään. Ei varmaan ole ainoa laatuaan, voi sullakin olla semmoinen jos noin monta kantovälinettä on. Siinä pää tukeutuu kyllä tarpeeksi hyvin ettei tarvi pelätä.

Pitkästä aikaa kävin lukemassa kuulumisia ja palaan niihin myöhemmin, mutta täällä lopussa olikin itseäni kiinnostava/koskettava aihe, joten tartun nyt siihen heti!
@Silmu75 minkä pitusia liinoja sulla on? Voisin auttaa kantamiseen liittyvissä pulmissa. Rengaslinassa pienelle on suht hankala saada peppupussi, mutta niskan taakse voi vetää vaikka liinan hännän niin kutsutuksi moltoniksi.

Rengasliina on ihan hyvän tuntuinen yläosasta, mutta se peppupussi katoaa aina heti. Pojalla on kyllä nyt vähän suoristeluvaihe menossa, mikä ei ainakaan auta. :D

@atvk87 Mulla on puuvillainen 6 ja Artipoppen blendi 4. Kietaisuristi on suht helpon tuntuinen, mutta pitkä liina on vähän hankala kun se on sitten jo sidottaessa koirankarvassa. Siksi ostin tuon nelosen jos keskeytetty kietaisuristi toimisi. Liinalla saa ehkä pään paremmin tuettua, noissa repuissa tuntuu aina olevan tukena vain joku huppuviritelmä. Mulla on siis siskolta lainassa Tula ftg (josta en tykännyt yhtään), käytettynä ostettu Ergobaby Organic (ihan tyhmä vauvatuki, mutta ehkä toimii isompana esim. lonkkakannossa), Isara the One (periaatteessa ihan hyvä, mutta vyötäröhihna voisi olla mukavamman tuntuinen) ja nyt tuolla Integra odottaa vielä päätöstä pidänkö vai palautanko. Kerran ehdin kokeilla ja hyvältä tuntui, mutta vauva jäi ihan liian alas enkä ole varma tuntuuko ylemmäs nostettuna enää hyvältä.

Mutta siis eniten tässä kantohommassa ärsyttää se kun haluaisin metsäpoluille koirien kanssa enkä vaan uskalla. Meidän koirat saattaa vielä nykäistä tosi lujaa jonkun oravan tms perään, niin vauvan on oltava tukevasti kyydissä. Siksi laittaisin ehkä mieluummin reppuun mielenrauhan vuoksi, mutta liina olis niin paljon mukavamman tuntuinen! Ja nyt sitten ehti jo kylmetä, niin menee vielä hankalammaksi kun tarttis jo kantotakkia ja mitä ihmettä vauvalle päälle milläkin kelillä jne. Mutta ehkä vaan pitäis nyt aloittaa kantaminen sisällä ja miettiä sitten ulos siirtymistä, ja ensin vaikka korttelin ympäri jos ei pidemmälle uskalla - ja ilman koiria siis.

Hellurei pitkästä aikaa. Jos vaikka pikakuulumiset kerkeäis kirjottaa.

Meillä se helppo sormiruoka kananmuna meni sit allergialistalle. Aika paska äiti-fiilis miten en aiemmin oo tajunnu. No mut nyt se on pois ja elämä siltä osin mallillaan (y) influenssa rokotteen sai ja siihen reagoi samana iltana mutta se oli pakollinen paha.

Muuten typykkä on melkonen vauhtihirmu, kokoajan pitäs käsistä juoksuttaa. Melkeen jo voi sanoo että juoksee itekseenki. Tahoa ilmaisee jämäkämmin kuin ennen :rolleyes: ulkoilut on vähentyny jo melkosesti, kylmää ja sataa. Neiti muutenki hirvee vilukissa ulkona! Saa melkosesti pukee päälle ja siltiki raajat viileet/kylmät ku tulee sisälle :(

Ens kuussa taas tutkimusjaksot, en jaksa odottaa ihmeitä ja sit kuitenki toiveet tapissa.

-dino- & typy 1,5v / 8870g / 78,3cm

Tsemppiä tulevalle tutkimusjaksolle@-dino- ❤

Meillä vauva on jo 2kk!
Kauhean nopeasti tämä aika näyttää vauvakin kanssa menevän. Samoin oli raskauden aikana.

6vkon iässä oli viimeksi neuvola ja sai siellä rotavirusrokotteen. Sen seurauksena vauvalla oli ensimmäistä kertaa maha kipeä niin että itki. Enpä ole niin surkeaa itkua kuullut. Tämä kun ei itke oikeastaan koskaan. Muutaman päivän sitä mahakipuilua kesti.

Seuraava neuvola on vasta 3kk neuvola. Siellä kai tulee niitä rokotteita lisää. Ostin varmuudeksi kahta erilaista särkylääkettä (suppo ja nestemäinen). Kumpia te olette käyttäneet?

Meillä menee ihan hyvin. Vauva on kova syömään ja max 2h taukoja on ympäri vuorokauden. Mun on edelleen vaikea nukkua päivällä joten aika vähillä unilla mennään.

Imetys ei enää satu niinkuin aiemmin. Onneksi. Paljon miellyttävämpää siis.

Ekat tarkoitukselliset hymyt tuli siellä myös 6vkon kohdalla ja nyt hymyillään päivittäin. Vauva myös on kova juttelemaan. Kauheen työn hän tekee, kädet ja jalat heiluu ja suu käy kunnes saa ääntä kuuluviin. Siinä ne päivät mulla meneekin, hymyjä ja ääniä katsellen.

Mulla on jo kiertokin alkanut ja huomaan menkkojen ja ovulaation vaikuttavan herumiseen. Silloin huomaa, ettei vauva ole tyytyväinen yhtään siihen, missä tahdissa maitoa tulee vaan hermostuu ja murisee rinnalla.
Olis kyllä saanut kuukautiset pysyä pois. Ekat oli siellä ~5/6vkoa synnytyksestä.

Mitäs muille kuuluu?

Meidän poika täyttää lauantaina jo 4kk! Alkaa vihdoin vähän kiinnostua leluista, kannattelee makuullaan päätä jo aika hyvin, muttei yritä kääntyä - saatiinkin fysioterapeutilta kotiläksyksi kääntymisharjoittelua. Juttelee välillä kovaan ääneen, siis päästelee sellaisia pitkiä vokaaliääniä. Yöunet on pidentyneet, herätän yöllä syömään kun oon itse pumpannut, mutta pari kertaa oon nukkunut pommiin ja silloin on jo nukuttu kuuden tunnin unet - silloinkin minä heräsin eikä poika. Kivointa pojan mielestä on tällä hetkellä lentokoneleikki eli kun nostaa suorille käsille ylös ilmaan. Niin ja kätensä löysi joskus viikko sitten ja yrittää tunkea nyrkkiään suuhun. :D Mietin olisko eka hammas jo tulossa muttei siellä mitään tuntunut.

Se olis sitten kohta aika maistella soseita, mutten ole ihan varma ollaanko ihan siinä kehitysvaiheessa vielä. Tuettu istuminen on vielä aika huojuvaa ja ainakaan maito ei meinaa siinä asennossa upota kun kaikki ympärillä oleva on paljon kiinnostavampaa. Mutta täytyy nyt varmaan jotain vähän maistattaa.

Itse olen löytänyt muutaman kivan äitikaverin mikä on tosi kivaa, mulla ei oikein ole kavereita enkä ole hyvä tutustumaan ihmisiin. Pumppaamiseen oon niin kyllästynyt, mutta parin viikon kuluttua on influenssarokotus, niin odotan vastustuskyvyn muodostumista jos vauva sais jonkinlaisen suojan äidinmaidosta ja sitten lopetan, varmaan siis tää kuukausi on vielä jatkettava.

Terve! Meiän poikanen tuli jo 1,5-vuotiaaks, uskomatonta tää ajankulu. Touhukas ja onnettomuusaltis tyyppi, nykyään jo hymyileekin.
Neuvolassa oli 86,4 cm ja 13,8 kg.
Yöt menee tosi vaihtelevasti, välillä nukkuu 8 h putkeen ja välillä herää 7 kertaa yön aikana. Ei syö vieläkään niin hyvin kun toivottaisiin ja iltaisin valvoo kauheen myöhään. Oon käyny osa-aikatöissä iltavuorossa ja näin ollaan saatu pidettyä kotihoidossa.
Tuntuu ettei meille kuulu mitään, nii en osaa kirjottaa mitään mielenkiintosta. :D
Muskarissa ja uimakoulussa ollaan käyty tää syksy.

Välillä mietityttää pikkusisarus ja välillä muistaa tän uupumuksen ja kamalan raskaan vauvavuoden.

Atvk ja poikanen 1,5 v

• Tykkää
Reactions: Domi
Hei vaan! @atvk87 kiva että oot päässy osa-aikatöihin välillä, vaihtelua pojan perässä juoksemiseen (y) mustelmilta vaikea välttyä, ku yks paranee nii seuraava jo tulee.. Mää kuulin parhaan ystäväni vauvauutiset ja mut valtas aivan JÄRJETÖN vauvakuume!! Se meni onneks ohi yhtä nopeesti ku alkoki :LOL:

Meijän typyn tutkimukset meni hyvin. Nukkuessa hengitystuki kevenee huomattavasti, laitteet vaan kotiin lisääntyy mutta on niin iso helpotus edelliseen että mieluusti uus mööpeli otetaan huriseen. Alkuvuodesta lääkäri soittelee kuulumiset ja sen perusteella jatkot.

Mehän ei muuta tehä ku olla kotona. Onhan tähän jo tottunu mutta väliin aamulla miettii että mitähän sitä tänään taas tekis. Typy ei onneks osaa kaivata vielä mihinkään. Onneks kohta on joulu ja saadaa uusia leluja leikkeihin :D

Kiva lukea kuulumisia @atvk87 @-dino-

Meidän vauvalla on pian ikää 3kk ja rokotukset odottaa.
Mitä särkylääkettä ootte varanneet kotiin? Onko ollu tarvetta?
Ostin ite panadolia suppoina ja nestemäisenä, kun en tiennyt kumpi parempi.

Makuuasento on ilmeisesti tylsää kun pönkää ylöspäin koko ajan ja vähän koholla ollessaan pääsee vetämään itsensä ylös asti! Kiinni saa kunnolla pitää tai muuten lähtee käsistä.

Odottelen vielä pidempiä unipätkiä. Yksi 3-4 tauko on yöllä syömisessä. Muuten mennään siinä 2h välein.

Ootteko miettineet mitä teette pakkasessa oleville? Jos siis niitä on. Meillä on yksi. Ehkä se joskus halutaan siirtää. Piti ihan tarkistaa kauanko meillä on aikaa jäljellä, 2023 joululuuhun ja lisää saa kun hakee. Oli sen verran raskas (henkisesti lähinnä) raskaus ja synnytys säikäytti ja vaikka vauva on ihana, ei vielä hinkua ole siirtoon. Tokihan se imetys pitäisi olla loppu ja n. Vuosi synnytyksestä.
Oikeastaan mua vähän ahdistaa koko ajatus yrittämisestä kun se viimeksi oli niin pitkä ja kivinen..
Mut onneksi ei ole vielä ajankohtaista, kunhan mietin.

Ehkäisyä yritti neuvolassa tyrkyttää, mut ei me vielä mihinkään päädytty.
Oletteko mitä ottaneet?

Mullahan jo toinen kierto synnytyksen jälkeen menossa (ekat alkoi 37 pvää synnytyksestä ja seuraavat itseasiassa aika samoin kun se kierto oli 36 päivää. Kiva lukea kun muilla näyttää menkat olevan pitkäänkin poissa..
Eipä mulla sellainen onni ollut.

Katoin mun viimeistä viestiä, sinne en ollut kirjoittanutkaan mutta synnytyksen jälkeen kun hb oli 81, 6vkon neuvolassa se oli jo 133. Rautaa olen kyllä vielä silloin tällöin ottanut.

Kun nyt vauhtiin pääsin ja vauva vielä nukkuu, miten teillä on paino pudonnut synnytyksen jälkeen?
Mulla jäi sairaalaan ~5kg mutta kaikki muu on ja pysyy. Kun sitä painoa tuli 23kg ni olis kiva pois saada.. Eikä oikein uskalla mitään laihduttaakaan ettei imetykseen vaikuta.

@Wintersun suppoja käytetty enimmäkseen vauvavuonna. Pinex oksetti, (on vissiin kauheen makeeta) buranan nestemäisenä ottanu kyllä hyvin lusikalla. Rokotteiden jälkee ei kyllä juurikaan oo tarvinu lääkitä, hampaita enemmän. Kovin yksilöllistä. Varalta ei kannata antaa (voi vaikuttaa rokotteen tehoon) mut tietysti jos nousee lämpö tai muuten on ihan kauheen kitunen nii sitte.

Toivotaan että unet alkais pidentyä, aika normilta kuulostaa vielä ton ikäselle. Mää nyt tietysti huono sanomaan mitään :LOL: harmi ku kierto jo alkanu, hyvä että se hb noussu ja olo toivottavasti piristyny (y) mää alotin minipillerit jälkitarkastuksessa ku selittämätön syy lapsettomuudelle ja tilanne ei tosiaan ois ollu otollinen uudelle raskaudelle. Edelleen syön vaikka turhalta tuntuu, väliin jää 5 tablettia liuskasta ottamatta mutta en ressaa asiasta, huh ku joskus teininä yhenki unohus aiheutti tykytykset :D

Yhteistyössä