Kuulostaapa monimutkaiselta. Mutta,maassa maan tavalla..? Mulla oli myös viime raskaudessa istukka liian lähellä kohdunsuuta joka huomattiin sillon rakenneuä rv 20,sitä kontrolloitiin muistaakseni rv28 että siirtyykö pois, yleensä siirtyy. Sehän voi estää alatiesynnytyksen?@Sabriiiina Joo eli kävin yksityisellä GP:llä ja se antoi sit lähetteen yksityiselle erikoislääkärille (OB) jos haluan mennä. Mutta jos menen niin sehän ei vielä takaa ultraa kun sen erikoislääkärin pitäis tehdä päätös, että lähettää mut ultraan ja sit se antaa lähetteen ultraan. Täällä ei kyllä todellakaan ole helppo päästä ylimääräiseen ultraan.
Ja mulla tosiaan reilu viikko sitten todettiin Radi ja ruokavaliolla oon tässä ollut. Ensi viikolla saan siis vasta mittarin, että pääsen mittailemaan auttaako tää ruokavalio mitään. Kysyin sit siitäkin, että eikös mulla ultrata vauvan kokoa ollenkaan jos on Radi niin sanoivat, että jos menee pelkällä ruokavaliolla eikä tartte lääkettä niin sit ei ultrata!! No sitten onneks sanoivat, että viikolla 34 pääsen ultraan koska mun istukka on melkein kohdunsuun päällä (ihan siinä vieressä, ei peitä kohdunsuuta kuitenkaan). Että sitä viikkoa 34 tässä sitten odotellessa!!!!! Ei tunnu ultrat tosiaan olevan suosiossa täällä maassa. Ja muutenkin siis lääkärit ja kätilöt ei ultraa täällä vaan se on aina "sonographer" joka tekee ne ja lääkäri lukee tulokset.
Tulipa pitkä selitys. Muuten vointi mulla hyvä onneksi eikä ole mitään liitos tai selkäkipuja tai muitakaan vaivoja onneksi. Ja pieni potkii paljon <3
Nyt rv 28 painokontrollissa huomattiin taas että istukka olisi lähellä kohdunsuuta,mutta aika jännä kun rakenneuä ja kontrollirv24 oli tuossa edessä.. eli tällä viikolla kontrolloidaan vauvan kokoa,istukan paikkaa ja varmaan täytyy alkaa suunnittelemaan särkylääkkeen purkua.
Rv 32+2