Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
No jos noita kiinalaisia tai japanilaisia ruokia lähtee tutkiin, niin varmasti löytyy "pahempaakin", ne kun tuppaa tekemään asioista taidetta.
Nii. Mutta Mulani, onko tää lähellekään sitä soppaa? (Nyhtökaurapyörykät vaihtaisin lihapulliin...
)

Tarvitset
Liemeen
4 valkosipulinkynttä
1½ rkl inkivääriraastetta
2 rkl misotahnaa
1/2 dl soijakastiketta
1/2 dl fariinisokeria
1/2 dl riisiviinietikkaa
2 rkl chilikastiketta (esim. sriracha/sambal oelek)
2 rkl tahinia
2 rkl seesamöljyä
1 litraa vettä + 2 kasvisliemikuutiota (Tai jos tiedät pitäväsi dashista, niin voit käyttää sitä kasvisliemen sijaan)

Keittoon
n. 200g täysjyvänuudeleita (gluteenittomaan versioon esim. ohutta kikhernespagettia -testattu ja toimii hyvin!)

1 ruukullinen Järvikylän pak choita
kourallinen siitakesieniä/suppilovahveroita
1 rkl seesamöljyä
1 pussillinen nyhtökaurapyöryköitä (tai paketti tofua/nyhtökauraa)
n. 2 dl edamamepapuja (eli soijapapuja)
tuoretta korianteria
seesaminsiemeniä
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Deleted member 149094
Nii. Mutta Mulani, onko tää lähellekään sitä soppaa? (Nyhtökaurapyörykät vaihtaisin lihapulliin...
)

Tarvitset
Liemeen
4 valkosipulinkynttä
1½ rkl inkivääriraastetta
2 rkl misotahnaa
1/2 dl soijakastiketta
1/2 dl fariinisokeria
1/2 dl riisiviinietikkaa
2 rkl chilikastiketta (esim. sriracha/sambal oelek)
2 rkl tahinia
2 rkl seesamöljyä
1 litraa vettä + 2 kasvisliemikuutiota (Tai jos tiedät pitäväsi dashista, niin voit käyttää sitä kasvisliemen sijaan)

Keittoon
n. 200g täysjyvänuudeleita (gluteenittomaan versioon esim. ohutta kikhernespagettia -testattu ja toimii hyvin!)

1 ruukullinen Järvikylän pak choita
kourallinen siitakesieniä/suppilovahveroita
1 rkl seesamöljyä
1 pussillinen nyhtökaurapyöryköitä (tai paketti tofua/nyhtökauraa)
n. 2 dl edamamepapuja (eli soijapapuja)
tuoretta korianteria
seesaminsiemeniä
Kuulostaa oikealta. Minusta tuossa voi käyttää possua, kanaa, mistä vain tykkää.
Tuo misotaha ei ole käsittääkseni pakollinen ramenkeitossa.. On olemassa myös misokeitto.
 
Aura-auton tai -traktorin jyrinä on jotenkin rauhoittavan kuuloista pimeässä, lumituiskuisessa talviyössä.

Jotkut kaupunkilaiset sanoo että aamuratikan kolina on kans semmoinen ääni.
Eekä oo, kun ärsyttävää melusaastetta....mieluummin asuisin karaokebaarin yläpuolella ja kuuntelisin jonkun kännisen Pirkko-Petterin sävelen vierestä laulamaa ''Levoton tuhkimo joka tekee itsestään mardyyrin...'' loppubiisun jäädessä Pirkko-Petterin tupakkayskän ja kännisen itkun sekaisen selityksen alle siitä miten kamalaa elämä on, kun naapurin Jani Petteri ei eroa vaimostaan ja viidestä lapsestaan hänen takia.
 
Eekä oo, kun ärsyttävää melusaastetta....mieluummin asuisin karaokebaarin yläpuolella ja kuuntelisin jonkun kännisen Pirkko-Petterin sävelen vierestä laulamaa ''Levoton tuhkimo joka tekee itsestään mardyyrin...'' loppubiisun jäädessä Pirkko-Petterin tupakkayskän ja kännisen itkun sekaisen selityksen alle siitä miten kamalaa elämä on, kun naapurin Jani Petteri ei eroa vaimostaan ja viidestä lapsestaan hänen takia.
:eek:
:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mä kestän koiran haukkua ja vauvan itkua kerrostalossa, jopa pianonsoittoa.

Mutta klo 4 baarista palaavan yläkerran rymyporukan jatkobileet ja nupit kaakossa oli aika riesa.

Mä vastasin: pistin hiljaisuuden päätyttyä klo 7 aikaan jotain ihan jäätävää musaa radiosta, kun uinailivat krapulapäissään.
 
Eekä oo, kun ärsyttävää melusaastetta....mieluummin asuisin karaokebaarin yläpuolella ja kuuntelisin jonkun kännisen Pirkko-Petterin sävelen vierestä laulamaa ''Levoton tuhkimo joka tekee itsestään mardyyrin...'' loppubiisun jäädessä Pirkko-Petterin tupakkayskän ja kännisen itkun sekaisen selityksen alle siitä miten kamalaa elämä on, kun naapurin Jani Petteri ei eroa vaimostaan ja viidestä lapsestaan hänen takia.
No tuo auraauton ääni tuo ekkolle suuren tyydytyksen, että pääsee kotoa poiskin, ettei jää koko päiväksi perheen kanssa jumiin. Ainoastaan se pihatien eteen lykätty valli on haaste...
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mä kestän koiran haukkua ja vauvan itkua kerrostalossa, jopa pianonsoittoa.

Mutta klo 4 baarista palaavan yläkerran rymyporukan jatkobileet ja nupit kaakossa oli aika riesa.

Mä vastasin: pistin hiljaisuuden päätyttyä klo 7 aikaan jotain ihan jäätävää musaa radiosta, kun uinailivat krapulapäissään.
Ja mää treenasin tennistä yläkerran kattoa vasten :)
 
  • Haha
Reactions: Echo
Mä kestän koiran haukkua ja vauvan itkua kerrostalossa, jopa pianonsoittoa.

Mutta klo 4 baarista palaavan yläkerran rymyporukan jatkobileet ja nupit kaakossa oli aika riesa.

Mä vastasin: pistin hiljaisuuden päätyttyä klo 7 aikaan jotain ihan jäätävää musaa radiosta, kun uinailivat krapulapäissään.
Ja mää treenasin tennistä yläkerran kattoa vasten
Ja mä menin aamu seittemältä laulamaan olohuoneeseen koko sydämeni kyllyydestä naapurin joka iltaisten känni-iltojen jälkeen.
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Echo ja KalaMies
niinpä, meitsin tuurilla piha aurataan ensin ja sitten vasta katu...

Sulla on mun tuuri. -paitsi että kukaan ei auraa tietä vaan ihan selkeästi lykkää naapuripihankin lumet meidän kauniiseen (lue tosiruma) pensasaitaan.


Mut tossa ois -ainakin täällä tiheään asutuilla seuduilla- jokuselle yrittäjälle duunintynköä talveksi. Jos vois tekstarilla tilata lykkäämään auran tekemän vallin pihatien päästä ja hinta ois kiireisyydestä riippuen kympin ja kahdenkympin välillä per kerta.
 
Sulla on mun tuuri. -paitsi että kukaan ei auraa tietä vaan ihan selkeästi lykkää naapuripihankin lumet meidän kauniiseen (lue tosiruma) pensasaitaan.


Mut tossa ois -ainakin täällä tiheään asutuilla seuduilla- jokuselle yrittäjälle duunintynköä talveksi. Jos vois tekstarilla tilata lykkäämään auran tekemän vallin pihatien päästä ja hinta ois kiireisyydestä riippuen kympin ja kahdenkympin välillä per kerta.
täällä on yleensä auratut tiet aamulla mutta tänään ei ollut vaan oli 15 senttiä puuteria

hyvin siinä kuiten VOLVOlla pääsi
 

Yhteistyössä