V
vierailija
Vieras
Asun yksin eikä minulla ole lapsia. Kuukaudessa jäisi helposti 150-200 euroa ylimääräistä rahaa. Miksi ihmiset valittaa että toimeentulotuki on liian pieni?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Osaat elää tulojen mukaan. Kaikki ei osaa.Asun yksin eikä minulla ole lapsia. Kuukaudessa jäisi helposti 150-200 euroa ylimääräistä rahaa. Miksi ihmiset valittaa että toimeentulotuki on liian pieni?
Se on totta. En polta enkä juo. Aski päivässä todellakin teettää sen 150 euroa ylimääräistä (TURHAA) rahanmenoa. Mutta sitä jäin eniten miettimään kun sain järjestettyä itselleni aika kivan joulun lahjoineen päivineen. Ostin mm. uuden näytönohjaimen.Hyvinhän se tuki riittää, jos kulutuksen säätää sen mukaiseksi. Mutta ajattelepa, jos käyttäisit kuukaudessa 200 euroa tupakkaan ja 300 euroa alkoholiin. Tilannekuva muuttuisi ihan toisenlaiseksi ja olisi lähdettävä ruokajonoon hakemaan leipää.
Oma, velaton asunto, eli en maksa vuokraa lainkaan. Vesi 17 €/kk. Sähkö, puhelin ja netti yhteensä n. 100 euroa. Kotivakuutukset maksan kerran vuodessa. Liikkumisen hoidan kävellen ja polkien. Vaatteisiin voi laskea 50 euroa/kk, mutta en osta halvinta mahdollista ja se näkyy siinä että ne kestää jopa vuosia. En pelaa, vaan näyttis on GPU-ohjelmointiin.Laittaisitko laskelman kuukauden tuloista ja menoista?
-vuokra
-vesi
-puhelin
-sähkö
-vakuutukset
-netti (vissiin pelaat kun uus näyttis?)
-liikkumiskulut (matkakortti kertalippu tms.)
-vaatteet
-ruoka, hygienia
-vapaa-aika (steam pelit yms?)
-muuta?
Onko kotieläintä?
Olen erittäin kiinnostunut tällä hetkellä omasta budjetistani, me ollaan sellaisia törsääjiä, että hävettää!
Vastike?Oma, velaton asunto, eli en maksa vuokraa lainkaan. Vesi 17 €/kk. Sähkö, puhelin ja netti yhteensä n. 100 euroa. Kotivakuutukset maksan kerran vuodessa. Liikkumisen hoidan kävellen ja polkien. Vaatteisiin voi laskea 50 euroa/kk, mutta en osta halvinta mahdollista ja se näkyy siinä että ne kestää jopa vuosia. En pelaa, vaan näyttis on GPU-ohjelmointiin.
Asumistuki????Oma, velaton asunto, eli en maksa vuokraa lainkaan. Vesi 17 €/kk. Sähkö, puhelin ja netti yhteensä n. 100 euroa. Kotivakuutukset maksan kerran vuodessa. Liikkumisen hoidan kävellen ja polkien. Vaatteisiin voi laskea 50 euroa/kk, mutta en osta halvinta mahdollista ja se näkyy siinä että ne kestää jopa vuosia. En pelaa, vaan näyttis on GPU-ohjelmointiin.
Kaipaatko sponsoria?Laittaisitko laskelman kuukauden tuloista ja menoista?
-vuokra
-vesi
-puhelin
-sähkö
-vakuutukset
-netti (vissiin pelaat kun uus näyttis?)
-liikkumiskulut (matkakortti kertalippu tms.)
-vaatteet
-ruoka, hygienia
-vapaa-aika (steam pelit yms?)
-muuta?
Onko kotieläintä?
Olen erittäin kiinnostunut tällä hetkellä omasta budjetistani, me ollaan sellaisia törsääjiä, että hävettää!
Ei vuokralla ole välilä, enemmän saa asumistukea ja jos ei riitä, sossu maksaa lopun!Idiootti. Ehkä sun vuokra on maltillinen toisin kuin esim meillä. Joo ollaan etsitty edullisempaa. Tuloksetta.
Sossurahoista ei sentään asuntoja osteta, niin paljon siitä ei voi säästää. Ja kuka myöntää lainaa kelan kasvatille?No miksei sillä eläisi?
Tyhmää mun mielestä tukijutuissa on se, että ne jotka elävät pihisti eivät saa säästää tai tukea vähennetään. -Eli esimerkiksi oman asunnon käsirahaan säästäminen, ajokorttiin tai autoon on mahdotonta. Ja samaan aikaan on okei että ylimääräinen hassataan röökiin, viinaan tai vaikka marmeladikarkkeihin.
Sossurahoista ei sentään asuntoja osteta, niin paljon siitä ei voi säästää. Ja kuka myöntää lainaa kelan kasvatille?
Kyllä sossutuista saa säästää, jos pystyy. Se ei vähennä tukia.No miksei sillä eläisi?
Tyhmää mun mielestä tukijutuissa on se, että ne jotka elävät pihisti eivät saa säästää tai tukea vähennetään. -Eli esimerkiksi oman asunnon käsirahaan säästäminen, ajokorttiin tai autoon on mahdotonta. Ja samaan aikaan on okei että ylimääräinen hassataan röökiin, viinaan tai vaikka marmeladikarkkeihin.
300 euroa alkoholiin
Eli meinaat, että janteri joka on ollut sossun asiakas 10 vuotta, menee pankin tiskille kysyy sitten käsirahan säästettyä 200 000 lainaa?No 200 kuussa on 2400 vuodessa ja kymmenessä vuodessa 24000 plus vielä korot.
Mut jos vaikka ajokortin saisi säästettyä niin työllistyminen ois helpompaa. Vaan ei.
Ei toi ole paljon, mun mies juo ton verran, on juonut jo 20 vuotta.Hmm. Yksi 24-tölkin laatikko 5-prosenttista kaljaa maksaa kympin, ja siihen päälle hakemisen matkakuluja noin viisikymppiä. 300 eurolla on siis hankittavissa 25 laatikkoa eli 200 litraa kaljaa. Tekee yli 6 litraa kaljaa päivässä. Tuota tahtia kun jatkaa vähänkään pidempään, niin toimeentulotuki vaihtuu hautausavustukseksi...
Maksaa sen ajokortin osissa...No 200 kuussa on 2400 vuodessa ja kymmenessä vuodessa 24000 plus vielä korot.
Mut jos vaikka ajokortin saisi säästettyä niin työllistyminen ois helpompaa. Vaan ei.
Eli meinaat, että janteri joka on ollut sossun asiakas 10 vuotta, menee pankin tiskille kysyy sitten käsirahan säästettyä 200 000 lainaa? Sehän on maksettu jo 200 vuodessa takas (tai sitten ei)
Asumistuki ei voi olla kuin tuon vastikkeen verran jos kerran kämppä on oma... provohan tämä onPaljonko sun tuet on yhteensä?
10 vuoden jälkeen löytyy yhtä äkkiä into lähteä töihin...Miksi hitossa noin isoa lainaa hakisi? Jos vaikka viidenkymmenen tonnin kaksioon. Ja parempihan sekin olisi yhteiskunnan kannalta kun maksettava asumistuki pienenisi.
Ja toisekseen, voihan sitä myöhemmin päästä duuniinkin.